kod błedu P0507 mazda 3USA

Postprzez romek66 » 21 lip 2011, 11:42

Mam mazdę 3 2.0 AT benzyna 2005 r. USA. Zaświeciła mi się kontrolka silnika w ASO przeczyścili przepustnicę i skasowali błąd. Po paru dniach auto zaczęło się dziwnie zachowywać . Podczas jazdy po ścignięciu nogi z pedału gazu obroty wieszają się na 1200 obr nastepnie same wzrastają do ponad 2tys. i z powrotem opadają do 1,2 tys i wańka wstańka. Po ponownej wizycie w ASO stwierdzono błąd P0507 i drugi który nie wiedzą co oznacza P0507-FF-PCM, a co najgorze nie wiedza jak rozwiązać technicznie problem falowania. Ponadto przy tym falowaniu obrotów pedał hamulca po paroktotnym naciśnieciu staje się sztywny i muszę sobie pomagać ręcznym, a po przejechaniu ok 6 km z domu do ASO to na tarczach można jajka smażyć. Czy może mi ktoś wskazać co to za usterka i jak ją usunąć. Czy ktoś wie co oznacza ten drugi kod.
romek66
 

Postprzez ProkoTom » 21 lip 2011, 12:47

W Fordzie miałem podobne objawy i był to czujnik położenia przepustnicy. Możesz tego tropu spróbować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2011, 22:36
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3, 1.6 MZ-CD

Postprzez romek66 » 23 lip 2011, 13:58

Dzięki Proko Tom. Serwis Mazdy w Kanadzie potwierdził, że może jedną z przyczyn to awaria TPS, inne to uszkodzenie przewodów podciśnienia lub w ostateczności uszkodzenie PCM. Jeszcze przed udaniem się do fachowca spróbowałem starej metody, odłączyłem akumulator i pomogło. Tylko jak przełączę kluczyk na ON i odczekam chwilę to Kontrolka CHeck Engine mruga 7 razy, czy może wiesz co to oznacza. Jeszcze dla wiedzy wszystkich w modelach amerykańskich nie można wymienić samego czujnika położenia przepustnicy(TPS) a trzeba wymieniać całą przepustnicę. Jak się dowiedziałem w sklepie taka przyjemność kosztuje 3 tys. w Polsce, w Kanadzie zaś w serwisie Mazdy 250 CAD.
romek66
 

Postprzez ProkoTom » 26 lip 2011, 11:16

Co do kontrolki to nie mam pojęcia, mogę się tylko domyślać, że komp daje znać iż jeden z elementów nawala. Nie jest to element na tyle krytyczny aby kontrolka świeciła ciągle, daje tylko informacje, że coś jest nie tak. Ale jak już wspomniałem to tylko moje domysły.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2011, 22:36
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3, 1.6 MZ-CD

Postprzez Grucha » 26 lip 2011, 12:57

Grucha
 

Postprzez albertbysior » 11 sie 2011, 00:14

Czy ktoś wie co oznacza taki błąd:
P2006-Sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? Zablokowane w położeiu zamkniętym. ECU:$7E8
Czy ktoś rozumie coś z tego? Proszę o pomoc <co?>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 23:47
Posty: 27
Skąd: k.Opoczna
Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r

Postprzez miru1968 » 11 sie 2011, 20:15

Znalazłem coś takiego,przykro mi mój angielski równy zeru http://www.vidcam.com.au/mazdamps/p2006.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez albertbysior » 11 sie 2011, 22:15

Dzięki kolego wielkie za pomoc, a z angielskiego to już sobie jakoś przetłumacze <piwo>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 23:47
Posty: 27
Skąd: k.Opoczna
Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323