Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kubala » 24 cze 2011, 18:57

może to być wina zapłonnika które są czestym problemem w tym modelu,jeżeli żarniki i przetwornice ok.
też miałem probelm ze nie palił xenon za każdym razem aż do momentu jak padł całkowicie. pomogła wymiana zapłonnika.

ostatnio w prawej lampie podobne objawy były spowodowane padnietą przetwornicą, ale u Ciebie po zmianie stronami przetwornic nie ma poprawy jak piszesz wiec może to być zapłonnik.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez Charon » 26 cze 2011, 22:38

Dzięki za odpowiedź. Od 2 dni (nic nie robiłem) felerny xenon znów się włącza ale świeci znacznie słabiej niż ten po drugiej stonie...już nie wiem... <co?>
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 17:43
Posty: 4

Postprzez kubala » 28 cze 2011, 14:16

jak słabiej świec to może jednak wina żarnika.... poczekaj jak ktoś bardziej doświadczony się wypowie może coś rozjaśni w temacie :)
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez jacek828 » 19 lip 2011, 01:20

Ja mam problem z nowo zakupionym autkiem. Nie włącza się wcale lewy xenon. Sprawdziłem żarniki zmieniając je miejscami no i w prawej lampie działają oba. Jutro planuję jakoś powalczyć i myślałem o zamianie lewej przetwornicy z prawą, tak wyeliminuję (lub potwierdzę) problem z kablami lub zapłonnikami ale zastanawia mnie czy tak mogę zrobić? Jak to jest z późniejszym programowaniem poziomowania? Czytałem że trzeba autko podłączyć pod komputer i ustawiają poziom "0". Kiedy takie programowanie jest konieczne i może ktoś orientuje się jaki to koszt mniej więcej. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez Pawko_6 » 19 lip 2011, 08:05

Do sprawdzenia przetwornice zamienić możesz bez konsekwencji, ale później albo wrócisz do pierwotnej wersji, albo na komputer, ok. 150 zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez jacek828 » 19 lip 2011, 09:32

Dzięki wielkie. Tak właśnie za chwilę będę próbował zrobić. Jeżeli padła lewa przetwornica to spróbuję ją wysłać do tego polecanego serwisu i zobaczymy jak to będzie. Walkę czas rozpocząć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez skubiszek » 19 lip 2011, 12:06

najpierw polecam zrobić jeden magiczny myk

koło puszki bezpieczników macie na dole taką białą kostkę która styka się z blachą i jest to uziemienie

często w tym miejscu dostaje się woda i nie ma takiego styku

u mnie lewy xenon też się wyłączał przy przyspieszaniu nagłym i hamowaniu, zmieniałem przetwornice, palniki, zapłonniki... i cały czas było tak samo

po oczyszczeniu mam spokój już drugi miesiąc ale pewnie o tym koledzy pisali
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez jacek828 » 19 lip 2011, 18:37

Już jestem po przeprowadzeniu całej operacji. Zacząłem od bezpieczników i masy bo faktycznie była nieciekawa. Jak ją ruszyłem to prawy również przestał działać także do końca miałem nadzieję że lewy też jest do uratowania. Niestety po przekładaniu przetwornic między lampami okazało się że lewa jest padnięta. Ta z prawej lampy odpalała w każdym reflektorze także startery i masa (po wywaleniu blaszki z złączeniu wszystkich kabelków jednym uchem) jest ok. Przetwornicę już wysłałem do naprawy i zobaczymy co z tego będzie. Mój wniosek jest taki, że słaba masa spowodowała uszkodzenie tej przetwornicy. Musiała kiepsko łączyć i w końcu padła.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez Charon » 24 lip 2011, 12:31

Witam,

Jestem po wymianie jednej uszkodzonej przetwornicy. Założyli mi dwa nowe żarniki, jednak po całej operacji jeden xenon świeci na niebiesko natomiast drugi praktycznie na żółto. Macie jakieś pomysły? Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 17:43
Posty: 4

Postprzez jacek828 » 24 lip 2011, 23:05

A założyli Ci identyczne żarniki? Może jednak zostawili któryś stary bądź te nowe to chińskie dziadostwo. Mi sprzedający dał taki właśnie żarnik jak kupowałem samochód (jak pisałem wcześniej to jednak była przetwornica) i on świeci na niebiesko a stary ładnie na biało mimo że oba mają 6000k. Hmm a może przy montażu ktoś dotknął go palcami i niedługo zapewne całkiem się skończy. Czytałem gdzieś ze można żarnik przeczyścić denaturatem bądź spirytusem żeby nie było na nim tłuszczu z rąk..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez Charon » 25 lip 2011, 18:14

Byłem u niego i powiedział, że obydwa żarniki są takie same (4300k) i że muszą się rozżarzyć do danej temperatury, lae jeżdżę już 2 tygodnie różnica jest bardzo wyraźna i powoli tracę cierpliwość.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 17:43
Posty: 4

Postprzez Wojtek » 25 lip 2011, 18:37

Charon napisał(a):jeżdżę już 2 tygodnie różnica jest bardzo wyraźna i powoli tracę cierpliwość.

wroc do sprzedawcy i wymien...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jacek828 » 25 lip 2011, 23:36

Niemożliwe że po 2 tygodniach świecą różnie.. Moim zdaniem to coś jest nie tak. A ja wrócę do swojego tematu. Przetwornicę oddałem do naprawy i mam ją już założoną także serwis który mi to robił mogę polecić gdyż za naprawę zapłaciłem 60zł :). Mam teraz tylko problem że jedna lampa świeci niżej od drugiej. Silniczki w obu pracują bo wykonują ruch w dół i powracają do swojego położenia tylko jedna świeci niżej. Albo przetwornica po remoncie straciła "punkt zerowy" albo przy montażu lekko opuściła się lampa.. Chyba ustawię ją śrubokrętem do poziomu tej drugiej i tak już zostawię bo chyba nie ma sensu jechać i podpinać pod komputer..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez PANDA16 » 26 lip 2011, 22:09

Kupiłem ostatnio xenony Philips'a do M6 model D2S. Właśnie zadzwonił mechanik i powiedział że te xenony nie pasują do gniazda w reflektorze. Czy ktoś mógłby mnie uświadomić w temacie? Oprócz D2S powinienem zwrócić uwagę na coś jeszcze?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez jacek828 » 26 lip 2011, 23:17

Przerabiam ten temat od kilku dni więc mogę odpowiedzieć :P. Jeżeli masz oryginalne xenony w mazdzie to właśnie takie palniki jakie kupiłeś będą pasowały. Zwróć uwagę czy są oryginalne philipsa bo ja dostałem od sprzedającego samochód jakiś badziew i później nie mogłem żarnika zablokować tym pierścieniem w lampie. Jeżeli masz zwykłe światła to do mijania idą żarówki h1 chyba.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez PANDA16 » 4 sie 2011, 19:54

Jako że nie miałem pojęcia jak zabrać się do wymiany Xenonów w mojej 6, udałem się z tym zadaniem do mechanika. Niestety ale trzeba było zdemontować zderzak i "wydłubać" lampy.
Tak się zastanawiam na czym polega fenomen Xenonów. Dwa palniki Philipsa kupiłem za 340 zł do tego dochodzi wymiana w warsztacie za cenę 150 zł. Jak łatwo wyliczyć cała impreza kosztowała mnie 490 zł. Jak za wymianę dwóch żarówek/palników cena jest kosmiczna :|
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Pamek » 4 sie 2011, 23:44

Żebyś miał chęci to i bez pomocy mechanika wymienił te żarniki. Wystarczy poczytać <czytaj> ale pewnie się nie chciało.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez PANDA16 » 14 sie 2011, 23:08

Jak już wyżej pisałem, podczas wymiany Xenonów w mojej M6 były demontowane lampy. Na zadane pytanie: "czy muszę po tym demontażu/montażu lamp jechać na regulacje świateł" mechanik odpowiedział że nie, bo lampy zostaną zamontowane dokładnie w tym samym miejscu (chodzi o brak możliwości regulacji śrub montażowych). Niestety zauważyłem że "jedno oko na Maroko a drugie na Kaukaz"! Tak więc regulacja świateł nieunikniona! Ale jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi, a mianowicie, po zapaleniu świateł (przed wymianą Xenonów) światło po 2-3 sekundach obniżało się (dobrze to widać jeśli samochód zaparkowany przodem do ściany), teraz się nie obniża. Wobec powyższego mam dwa pytania:
1) Czy istnieje jakiś domowy sposób regulacji świateł? Czy jestem skazany na warsztat?
2) Co może być przyczyna braku "obniżania" się świateł?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez waldek85 » 17 sie 2011, 23:26

PAnowie a co powiecie na taka sytuacje. nagle przesal mi siecic jeden palnik.
jednak po wlaczeniu swiatel na chwileswieci jak stroboskop przez jedna sek i sie wylacza. przekladam palnik z prawej na lewo i dziala a ten drugi nie dziala nadal. przewornice sprawne bo jak nie wloze zarowki na jedna lub druga stroen to slychac klasyczny brzek. kupilem nowy palnik i tez nie dziala po zadnej stronie. mwie moze palnik wadiwy a kupilem ori philipsa d2s pojechalem do tego sklepu sprawdzilem dwa inne philips i jeden osram i tez nic. wiec syt jest taka ze jeden stary palnik dziala w obu lampach wie mowy ostykach przetwornicy zaplonniku nie moze byc chyba ze sie myle? jeden stary dziala po obu stronach a nowe nie dziala nigdzie. Jaka przyczyna ?
waldek85
 

Postprzez slaww » 5 wrz 2011, 09:29

Witam.Nie mam już sił na te moje xenony-co chwila przepala mi się lewy palnik.Prawy raz świeci raz nie,poziomowanie się zagubiło-tragedia.Przetwornice podmieniłem i pomogło na chwile.Dalej to samo.Mase poczyściłem.Co jeszcze????????????????/
Początkujący
 
Od: 28 lis 2008, 14:09
Posty: 8
Skąd: sjz
Auto: m6 GY 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6