Świecąca kontrolka przy ostrym hamowaniu 626 GE 2.0 16V

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mrlunacy » 15 lip 2011, 12:23

Witam,

Od jakiegoś czasu zważyłem, że podczas ostrego hamowania zapala się kontrolka hamulca ręcznego.
Co to może oznaczać? ABS pracuje.

Może związek z tym mają tyle hamulce. Zauważyłem, że tarcze, które mają prawie 1,5 roku mają nadal szlify jak nowe tarcze.

Podczas ostrego hamowania samochód pochyla się do przodu. Amortyzatory z przodu są sprawne.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 1995r.
LPG: BRC Sequent 24 Light

Postprzez pabloalvaro » 15 lip 2011, 13:02

Kontrolka ręcznego zapalająca się podczas jazdy oznacza małą ilość płynu hamulcowego .
Sprawdź poziom płynu
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Postprzez lukasz2387 » 15 lip 2011, 16:53

mrlunacy napisał(a): Zauważyłem, że tarcze, które mają prawie 1,5 roku mają nadal szlify jak nowe tarcze.


Masz zapowietrzony układ hamulcowy, lub co jest bardziej prawdopodobne zapieczone tłoczki, może też prowadnice w zaciskach

Co do świecącej kontrolki, tak jak kolega pabloalvaro wyżej napisał
Ostatnio edytowano 15 lip 2011, 20:50 przez lukasz2387, łącznie edytowano 1 raz
lukasz2387
 

Postprzez jarek705 » 15 lip 2011, 17:30

Ostatnio miałem to samo. Poprostu dalej płynu do zbiorniczka pod sam MAX. Napewno pomoże
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez JulianSR » 16 lip 2011, 21:49

ja dzis wlasnie ten temat przerabialem mi pomogla wymiana klockow hamulcowych problem ustal.
Sprawdz klocki to u mnie byl problem z czujnikiem bo juz wytarte mialem zbyt mocno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez noxes » 17 lip 2011, 00:04

JulianSR napisał(a):Sprawdz klocki to u mnie byl problem z czujnikiem bo juz wytarte mialem zbyt mocno.

Ty miałeś czujniki w klockach w 626GE???
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 17 lip 2011, 08:30

Jakby był czujnik w GE, to świeciła by się pomarańczowa kontrolka, a nie czerwona kontrolka od hamulca ręcznego/płynu hamulcowego :)
lukasz2387
 

Postprzez pawelc » 17 lip 2011, 10:02

W GE nie ma żadnych czujników elektrycznych są jedynie blaszki przy klockach ,które po zużyciu trą o tarczę -wymiana dlatego pomogła bo płyn wrócił do zbiorniczka wciśnięty z zacisków -czujnik w zbiorniczku jest tak skalibrowany że nawet niewielki opad płynu ,nawet nie poniżej min.powoduję zapalanie kontrolki ręcznego i w sumie jest to dobre rozwiązanie bo sygnalizuje dosyć wcześnie że należy się przyglądnąć hamulcom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez noxes » 17 lip 2011, 10:42

pawelc napisał(a):W GE nie ma żadnych czujników elektrycznych są jedynie blaszki przy klockach ,które po zużyciu trą o tarczę -wymiana dlatego pomogła bo płyn wrócił do zbiorniczka wciśnięty z zacisków -czujnik w zbiorniczku jest tak skalibrowany że nawet niewielki opad płynu ,nawet nie poniżej min.powoduję zapalanie kontrolki ręcznego i w sumie jest to dobre rozwiązanie bo sygnalizuje dosyć wcześnie że należy się przyglądnąć hamulcom

No i z tym się zgadzam :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez JulianSR » 17 lip 2011, 16:37

no nie wiem moge sie mylic ale u mnie tak bylo tez kontolka sie palila wyminilem i zgasla hehe moze mam nietypowa wersje amerykanska :D
Co do plynu hamulcowego zawsze mam na max.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez pabloalvaro » 17 lip 2011, 16:47

Ja mam amerykańską i nie mam kontrolki <faja>
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Postprzez Mata » 17 lip 2011, 16:55

Mam ten sam problem. W poniedziałek wymieniam klocki i mam nadzieję że kontrolka zgaśnie
Mata
 

Postprzez pabloalvaro » 17 lip 2011, 17:10

Ktoś jednak nie zrozumiał kontrolka hamulca ręcznego nie świeci się z powodu klocków tylko z powodu małej ilości płynu <glupek2>
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Postprzez noxes » 17 lip 2011, 18:35

JulianSR napisał(a):no nie wiem moge sie mylic ale u mnie tak bylo tez kontolka sie palila wyminilem i zgasla hehe moze mam nietypowa wersje amerykanska :D

wymieniłes klocki to automatycznie wcisnąłeś tłoczki zwiększając ilość płynu i to cała filozofia. Napewno nie masz czujników w klockach.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek705 » 17 lip 2011, 21:34

Potwierdzam kolege powyżej. Kontrolka pali się bo masz mało płynu hamulcowego, musisz zalać praktycznie pod max, bo w tej mazdzie nawet mały ubytek płynu już będzie sygnalizowany tą kontrolką. A jak pisali powyżej koledzy, jeśli wymienili klocki, to jednocześnie tłok się wcisnoł, czyli płyn w zbiorniczku się podwyższył. A w tym modelu nie ma żadnej kontrolki elektronicznej przy hamulcach.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez Bercik » 20 lip 2011, 12:43

Mialem to samo.Równierz świeciła się kontrolka przy mocniejszym wciśnięciu pedała hamulca.Dolałem płynu i kontrolka już mnie nie drażni.Dolac nawet troszeczkę ponad stan i bedzie dobrze. :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez JulianSR » 21 lip 2011, 21:10

no moze panowie macie racje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez jarek705 » 21 lip 2011, 22:05

JulianSR napisał(a):no moze panowie macie racje


Nie może, a napewno. Wlej płynu do zbiorniczka i daj znać. Ale na 99% że to jes to
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 18:03
Posty: 31

Postprzez JulianSR » 28 lip 2011, 11:46

plyn na fulla byl wtedy bo sprawdzalem ale moze i byc taka sytuacja jak mowicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez mrlunacy » 16 wrz 2011, 09:36

ok dzisiaj doleję płynu i dam znać... czy się nie świeci:–)
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 1995r.
LPG: BRC Sequent 24 Light

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6