Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT
Nie siej fermentu, manual w 2.5 wytrzymuje 500 kkm
Jedynie w 2.0 (KF) zdarzały się problemy na forum.
tak przy okazji sie wtrace i zapytam co u mnie jest do zrobienia bo tez mam tylko 1 i 2 bieg a jak na 3 to juz tylko wyje jak by na luzie. (mazda HD 92r.)podejzewam ze tarcze ale jakie i gdzie kupic ,ile kosztuja, i czy da rade samemu to zrobic?? pozdrawiam
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
- Od: 6 cze 2008, 09:12
- Posty: 39
- Skąd: boleslawiec
- Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626
Przy odrobinie chęci jak byś użył opcji Szukaj to byś znalazł bez problemu....bo było już pare razy o tym. Ale ci pomoge
...masz tu temat ze strony Klubowej.... http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... iana_oleju
I dodatkowo pare tematów z tego działu....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34280
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... le%20oleju
I dodatkowo pare tematów z tego działu....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34280
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... le%20oleju
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Witajcie, zaczne od tego iz posiadam Xedosa 9 z 1999 r. 2,5 benzynka w manualu... i tu zaczyna sie problem, bo przy wiekszych predkosciach i mocniejszym dodaniu gazu wyskakuje piąty bieg... gdzie moze znajdowac sie wina... bo kazdy mowi co innego
,
jest jeszcze jeden problem... Mazda na zimnym silniku jest bardzo slaba... kwestia nie tyczy sie tylko wskaznika temp. ale swoja moc osiaga dopiero po 15 min.jazdy, mniej wiecej tyle ile potrzebuje katalizator na rozgrzanie . Komputer nie wykryl nieprawidlowosci sondy ani katalizatora... auto spala max do 11 litrow wiec uwazam ze jak na ta pojemnosc to nic... czy to normalne ze auto zimne bedzie odczuwalnie az o 50% slabsze??
Pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc
jest jeszcze jeden problem... Mazda na zimnym silniku jest bardzo slaba... kwestia nie tyczy sie tylko wskaznika temp. ale swoja moc osiaga dopiero po 15 min.jazdy, mniej wiecej tyle ile potrzebuje katalizator na rozgrzanie . Komputer nie wykryl nieprawidlowosci sondy ani katalizatora... auto spala max do 11 litrow wiec uwazam ze jak na ta pojemnosc to nic... czy to normalne ze auto zimne bedzie odczuwalnie az o 50% slabsze??
Pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc
-
NIEOSIAGALNY919
Jest już temat odnośnie Skrzyni biegów.Przenoszę.... A co do reszty tematu to sie dopisz do tematu nawiązującego do problemu podobnego do twojego....na Forum już było chyba wszystko poruszane. Nawet ci pomoge i podam linka... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=zimnym
Ostatnio edytowano 10 mar 2009, 00:53 przez Italiano, łącznie edytowano 1 raz
W oczekiwaniu na nowy podpis...
pisz do Wiesiek5
zresztą do jutra sam cię namierzy
zresztą do jutra sam cię namierzy

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
NIEOSIAGALNY919 napisał(a):przy wiekszych predkosciach i mocniejszym dodaniu gazu wyskakuje piąty bieg
Zacznę po kolei
Niektóre skrzynie mają możliwość regulacji mechanizmów włączania biegów ,,to było by najprostsze rozwiązanie ,,ale nie wszystkie i tu już jest gorzej bo w tym momencie wszystkie nieprawidłowości kryją sie w skrzyni
Po pierwsze mogła sie poluzowac jakaś ze śrub i bieg nie zazębia sie dokładnie przez co wyskakuje ..no a najgorsze to zużyła się przesuwka lub zębatka piątego biegu ..
- Od: 13 gru 2007, 22:13
- Posty: 68
- Skąd: PÓŁNOCNA ITALIA
- Auto: Calibra..2.0
Windstar 3.8
potrzebna porada, opinia i wstępna diagnoza, żebym u mechaniora nie dał się niepotrzebnie naciągnąć
. oto problem: podczas jazdy na emeryta moim X9 2.5 wszystko jest ok. ale jeśli na 3 biegu przekroczę (a lubiłem to robić na trasie przy wyprzedzaniu
gdy mojeszcze mogłem
) 80 może 90 to czasem przy pełnym gazie potrafi wyrzucić bieg, jeśli zaś chodzi o 5 to do 100km/h czy zwalniam, utrzymuję, czy się rozpędzam, wszystko git, ale powyżej setki wywala piąteczkę, w sumie też nie zależnie od tego czy gazuję, no.... może trochę szybciej i częściej przy rozpędzaniu, czasem wywali po kilkuset metrach, a czasem po kilku kilometrach – trzymanie dźwigni pomaga
. Pytanie: jeśli ktoś kuma o co kaman to proszę o podpowiedź bo skrzynia to temat którego jeszcze nie przerabiałem, czy wodziki, synchronizatory (biegi wszystkie wchodzą normalnie – a z 1,2,4 i R nic się nie dzieje), czy te pierdzielniki trzymające koła w skrzyni, czy może jeszcze co innego, a może skrzynisko do wymiany? Napiszcie proszę co myślicie, bo jak pójdę do mechaniora zielony to będę musiał brać kredyt żeby odebrać Xedzia, bo przecież wiecie że części do niego są ciut droższe niż do malucha
. Z góry dziękuję.



- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
chiński chłyt martekindody – ale działa 
- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
gienkozaur napisał(a):chiński chłyt martekindody – ale działa
Nie znam się za bardzo, ale jak mojemu kumplowi w Lagunie wyrzucało biegi, to musiał wymienić docisk sprzęgła. Po tej operacji problem zniknął.

gienkozaur napisał(a):chiński chłyt martekindody – ale działa
Kolega chyba wczoraj oglądał kabaret na tvp2
Albo docisk sprzęgiełka albo wodziki już nie trzymają.Ja obstawiam na wodziki.W X6 miałem problem po dłuższej trasie w korkach, przy zmianie biegów z 1na 2 (tak się szybko pędziło) po godzinie takiego zyglowania nie chciały wchodzić biegi, wchodziły topornie, i trza było je wbijać młotem 5kg 
Najlepiej zrób to i to, spokój na ho ho,chyba że sprzęgło też uznasz że do wymiany, to jak zrobisz taki zabieg to skrzynia na następne 15lat
Przy okazji wymiany/naprawy wymień olej, wiem dziwnie brzmi ale w MT też się to robi tylko mało kto o tym wie. Wejdzie nie całe 2 litry
P.S. Do póki moderator nie zmienia tematu to taki zostaw
jest oryginalny 
Pozdrawiam
Najlepiej zrób to i to, spokój na ho ho,chyba że sprzęgło też uznasz że do wymiany, to jak zrobisz taki zabieg to skrzynia na następne 15lat
Przy okazji wymiany/naprawy wymień olej, wiem dziwnie brzmi ale w MT też się to robi tylko mało kto o tym wie. Wejdzie nie całe 2 litry
P.S. Do póki moderator nie zmienia tematu to taki zostaw
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A.. i jeszcze jedno, z jakich innych modeli mazd skrzynia pasuje do X9 2.5 1994r.? bo jeśli ufac ogłoszeniom to X9 2.0 i X6 2.0v6 , 323F 2.0, Ford Probe 2.5, oraz MX-6 i 626, 2.5. Bajki, bujdy, brednie, czy to to samo skrzynisko? Bo programom do części samochodowych nie ufam
, powód: osuszacz do klimy do mojego X9 "brak zamienników" koszt ok 300zł
, poszperałem
i znalazłem pasujący (po przerobieniu mocowania) z 626 2.5 – 110zł
. programy chciały mnie oszwabić o 190 zł a i teraz nie chciałbym się zfrajerować. dzięki za podpowiedzi i czekam na kolejne 



- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
A nie jest to problem związany ze złą regulacją cięgien od zmiany biegów?
Ew. związane z koniecznością korekty ustawienia tego?
P.S. .... tak tylko strzelam bo nie mam MT.
Ew. związane z koniecznością korekty ustawienia tego?
P.S. .... tak tylko strzelam bo nie mam MT.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):A nie jest to problem związany ze złą regulacją cięgien od zmiany biegów?
Ew. związane z koniecznością korekty ustawienia tego?
P.S. .... tak tylko strzelam bo nie mam MT.
rozebrałem kanał i drewienko i wszystko wygląda normalnie, poza tym jak wspominałem przy "normalnej" jeździe nic się nie dzieje, wszystkie biegi wchodzą i trzymaja normalnie, dopiero na trasie po jakimś czasie ( może km -y mają znaczenie ) na ogół przy ponad 3 tys obrotów wywala 3 i 5.
- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości