Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mtaranti » 23 cze 2011, 10:23

a ja uważam że to wina klocków i tyle!
pojawiło mi sie to 2 lata temu toczenie nie pomagało załozyłem klocki oryginał uzywane i ustało,
klocki się zuzyły kupilem nowe iiiiiii po 2tys. km wibracje.
kupiłem więc nowe tarcze ATE (bo tamte juz były zjechane trochę,były przecież juz toczone) 2 tys. km i znowu to samo – klocki kupiłem tanie jakieś badziewie i jestem wk....y bo musze kupić jeszcze raz klocki
dodam ze drgania sa zależne od siły nacisku na hamulec i wystepuja tylko przy lekkim naciśnieciu a mocniej juz nie
dziwne nie?
ale raz już to przerobilem więc jestem pewien na 99%
kolega w octawii miał to samo więc cos musi w tym być
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez perlamen » 10 lip 2011, 13:03

Hej,
Wymieniłem amory przednie z łożyskami amortyzatorów + kompletem gum, końcówki drążków i dalej stuka, wg mechaników zawieszenie jest ok. A ja słyszę głuche stukanie. Mam przejechane 115 tys.
Może mieliście podobny przypadek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 12:48
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 benz. hatchback, 2006 lift

Postprzez bouoz » 10 lip 2011, 13:13

przy przyśpieszaniu, hamowaniu, na zakrętach, zawsze? ta sama częstotliwość? skąd dochodzi? na postoju też stuka? zależy od prędkości? od obrotów?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez perlamen » 10 lip 2011, 13:32

No tak... głuche stukanie słychać raczej przy małej prędkości podczas przejeżdżania przez poprzeczne pęknięcia w jezdni, dylatacjach na mostach, lub przy przejeżdżaniu po płytach betonowych. Jest wyraźnie zlokalizowane z prawej i lewej strony o równym natężeniu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 12:48
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 benz. hatchback, 2006 lift

Postprzez marcin255 » 10 lip 2011, 14:10

Na " trzepaku " byłeś ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kezój20ms » 10 lip 2011, 19:18

Witam.
Spróbuj przesmarować drążek kolumny kierowniczej.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 18:58
Posty: 14
Skąd: Brzozów
Auto: MAZDA3 2,3

Postprzez radziu122 » 10 lip 2011, 19:33

Sprawdz przekładnie ja też coś takiego mam. :)
radziu122
 

Postprzez radzi89 » 11 lip 2011, 11:29

Sprawdz przekladnie i gumy stabilizatora one czesto daja taki efekt.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez darco » 12 lip 2011, 22:46

jutro jadę na wymianę tylnych tulei przedniego wahacza. koszt 70 zł za sztukę.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 15:08
Posty: 26
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 BK

Postprzez slomek » 13 lip 2011, 14:02

W ASO czy u mechanika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez darco » 13 lip 2011, 16:59

U mechanika w Lublinie na Hajdowskiej. Już po operacji. Wszystko jak na razie cacy :)
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 15:08
Posty: 26
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 BK

Postprzez chorazy3 » 13 lip 2011, 19:59

Można wymienić samą tuleję wahacza z przodu. Tydzień temu wymieniałem lewą tuleję wahacza i oba przednie amortyzatory u mechanika, który zajmuje się zawieszeniami, amortyzatorami itp. Koszt tulei nie był mały bo około 150 zł/szt.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2010, 18:59
Posty: 15
Auto: Mazda 3 hatchback 2004 r.
1.6 CiTd 132 KM Y6 (PSA)

Postprzez Dominooo » 14 lip 2011, 18:48

Podłączę się pod temat wahacza, ale zapytam o tylne. Ile tulei trzeba wymienić w jednym tylnym wahaczu?
Byłem dziś u mechanika na przeglądzie zawieszenia i powiedział mi, że mam do wymiany tuleje wahacza z tyłu i jak już wymieniać to najlepiej wszystkie za jednym razem. Zapytałem ile ich wszystkich będzie to wyliczył mi 12 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez gregor666 » 15 lip 2011, 09:55

U mechanika w Lublinie na Hajdowskiej. Już po operacji. Wszystko jak na razie cacy :)
Też robię wszystko u Huberta :D spoko facet i zna sie na rzeczy w sumie robi tylko mazdy. jestem po wymianie tulejek z przodu i wszystko jest git.
Polecam pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez dahu » 15 lip 2011, 23:25

Zaczynam ten wątek, aby wszystkim zaoszczędzić nie potrzebnego zakupu i straconego czasu...
Od momentu kiedy kupiłem samochód z tylnej części samochodu dochodził metaliczny dźwięk – jakby uderzenie młotka o młotek. Ten dźwięk był wyłącznie na zewnątrz, więc w środku mi za bardzo nie przeszkadzał. Wypatroszyłem cały tył, gdyż byłem przekonany że coś w bagażniku – nie pomogło! Mazda ma przejechane 145 tysiaków, więc pomyślałem sobie czas na amorki – cały zestaw z założeniem na obie osie to bagatela 800 zł (amorki Kayaba). Zadowolony (mimo wydatku) wyjechałem na ulicę i moja radość trwała do momentu otworzenia okna – dźwięk cały czas był:(Moim następnym tropem były osłony plastikowe cylindra amortyzatora – są szersze od amorka i się obijają. Dźwięk nie był jakby taki, ale podobny – lepsza diagnoza taka, niż żadna;) Mały tuning osłony i gotowe! Czar prysł...znów wali, szczególnie na tzw. kocich łbach. Samochód trafił na szarpak – diagnoza była bolesna!! Okazało się że całe tylne wahacze do wymiany. Koszty astronomiczne...w oryginale lepiej nie mówić (nie wiem czy w 5000 by się zmieściło).
Dzisiaj zostały zakupione części za 1840 zł (same śruby to blisko 300 zł), do tego robocizna 700 + 150 geometria i 2 dni w warsztacie – masakra!!
Dodam jeszcze że kilka miesięcy wcześniej umarły wahacze przednie – dzięki (prawdopodobnie) naszym drogom i zabójczych cen części stanę się niedługo bankrutem:–/


Łączę z Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 22:46
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.

Postprzez Dominooo » 15 lip 2011, 23:59

Pytałem w innym wątku odnośnie tylnych wahaczy bo mam do wymiany tuleje. Nie wszystkie, ale mechanik mi powiedział, że jak już się brać za wymianę to wszystkie razem bo szkoda tylko roboty, a za jakiś czas mogą paść następne i kolejny koszt samej wymiany. Krzyknął mi 400zł robocizna i tuleje, a wszystkich jest podobno 12. Czy faktycznie, aż tyle ich będzie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez dahu » 16 lip 2011, 00:17

Nie chce Cie wprowadzać w błąd, bo aż tak biegły w tych tematach nie jestem :–/ Wiem jedynie że jest to wielowahaczowe zawieszenie, które wbrew pozorom składa się z mnóstwa części. Mi pokazywano te części na rysunku i było ich naprawdę sporo:–/ Myślę że Cie nie świruje i zasada w takim przypadku jest jedna – jeżeli chcesz zrobić to dobrze, to zrób jak należy – drożej, ale Polak czasem lubi dwa razy płacić za to samo. Ja się z tym zgodziłem no i płacę i płaczę:–/ Do tego dochodzi pracochłonna robota, bo przynajmniej w moim przypadku trzeba całą belkę zwalić i prawdopodobnie wszystkie śruby będą zapieczone, więc trzeba będzie je ciąć – stąd dodatkowa robota i niemały koszt tych z pozoru zwykłych śrub za niezwykłe pieniądze. Gdzieś mam rysunek tego zawieszenia, więc jak znajdę to podeślę – może samemu Ci się uda zlukać na tych rysunkach;)
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 22:46
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.

Postprzez Blumek » 16 lip 2011, 00:18

Dominooo napisał(a):Pytałem w innym wątku odnośnie tylnych wahaczy bo mam do wymiany tuleje

Dominooo napisał(a):a wszystkich jest podobno 12

Tak czytałem, i chyba przyznam rację temu mechanikowi, 2 tuleje na wahaczu poprzecznym, 2 na wzdłużnym + 2 na wózku, oczywiście po jednej stronie. Czyli łącznie 12, jednak nie jestem pewien czy dobrze opisuje wahacze wzdłużny/poprzeczny. bo z tego co wiem mazda 3 nie ma szczególnie z tyłu wielowahaczowego zawieszenia. Ale mimo wszystko ilość tulei metalowo gumowych by się zgadzała.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 16 lip 2011, 00:19

dahu napisał(a):jest to wielowahaczowe zawieszenie

Nie jest to wielo wahaczowe zawieszenie.
dahu napisał(a):trzeba całą belkę zwalić i prawdopodobnie wszystkie śruby będą zapieczone

Nie masz belki tylko tzw wózek, a co do śrub , u mnie kilka zardzewiałych można było odkręcić lekko. jedynie te od ustawienia geometrii/mimośrodu dały rade ukręcić dobry klucz.
Ostatnio edytowano 16 lip 2011, 00:24 przez Blumek, łącznie edytowano 1 raz
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez dahu » 16 lip 2011, 00:23

Jak już napisałem wcześniej nie znam się na tym a wcześniejsza informacja pochodzi z artykułu :)
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 22:46
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323