Regeneracja Zawieszenia – Wymiana Podzespołów – 323 BG

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawcio1017 » 1 lip 2011, 23:54

waski000 napisał(a):czyli pawciu na ile bys polecal?
opony mam 195/50/R15 pneumata
tak zeby bylo lux z przyczepnoscia spalaniem i ogolnie :P
http://www.opony.com.pl/narzedzia/tabela-cisnien-w-oponach/

Polecę Ci orientacyjnie taka strone: http://www.opony.com.pl/narzedzia/tabela-cisnien-w-oponach/

Ale to tylko orientacyjnie. hmmm.. Ciezko jest stwierdzic dokladnie. Ja zazwyczaj daje najpierw ciśnienie mniej wiecej takie jak wg takiej jak podałem, czy innej tabeli po czym krótka przejażdżka "na ostro" po jakims wiekszym parkingu i jeśli jestes dobrym kierowcą i czujesz co sie dzieje z samochodem to metodą prob i bledow lekko korygujac cisnienie dojdziesz do odpowiedniego. Jak nie masz czasu aż tak sie bawić to w skrócie tak standardowo do Twojego auta i rozmiaru:
przód: 2,3 – 2,5
tył: 2,2-2,4

w zależnosci "na pusto" i "z obciążeniem"

A i jeszcze pare wskazówek. Mierzymy zawsze na zimnej oponie! Dlatego tak jak teraz to najlepiej wieczorkiem przed jazdą skontrolować. Pamietaj ze nawet przjechanie 1-2km rozgrzewa opone i błąd (różnica) pomiaru zimno/ciepło może być nawet 0,5 bara :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez waski000 » 2 lip 2011, 00:01

oooo... tego to nie wiedzialem :) dzikie wielkie za pomoc :) <piwo>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez patryk240 » 9 lip 2011, 14:01

piwo napisał(a):samo badanie kolo 30zl przynajmniej u mnie w mszczonowie.z ustawianiem zbieznosci 50zl.

Kolego gdzie ci ustawili zbierzność tak tanio, jeśli możesz to podaj ulicę :D mieszkam obok mszczonowa i umnie w Żyrardowie krzyczą za samą zbierznośc od 60 a zazwyczaj jest po 80
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez piwo » 11 lip 2011, 10:04

kolejowa.tel 468571490. zadzwon zanim poodjedziesz i sie upewnij co do ceny,zeby nie bylo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez patryk240 » 11 lip 2011, 10:59

Dzięki bardzo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Czester503 » 18 wrz 2011, 21:31

zastanawiam się nad kupnem sprężyn obniżających do mojej BG. Lecz dużego wyboru na alledrogo nie ma :| aż jedne znalazłem 35/35 firmy MTS. Wie ktoś może czy od jakiegoś innego samochodu sprężyny by podeszły?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 17:29
Posty: 62
Skąd: LKR || Kraśnik
Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM

Postprzez Wrazle » 19 wrz 2011, 20:39

Witam mam problem z "mocowaniem" wahacza wzdłużnego a dokładnie jest ono skorodowane i to dość poważnie ;/
chciał bym je wymienić ale nie mam zielonego pojęcia jak:<

Dodam Zdj żeby było wiadomo co i jak ;D
Obrazek
Obrazek
dodam auto nowo kupione i jak widać "Zalane" żeby nie było widać rdzy ;C
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 20:26
Posty: 6
Auto: MAzda 323F 93.

Postprzez waski000 » 30 paź 2012, 23:26

witam ponownie :)
dawno mnie nie bylo od czego tu zaczac... ostatnio mialem chwile zwatpienia w moj samochod...
ciagle padaja mi przeguby i ostatnio padla mi skrzynia biegow. po wrzuceniu 5 obroty rosna i nic sie nie dzieje wiecej. inne biegi ciezko wchodza. samochod ogolnie jedzie ale im szybciej tym bardziej w skrzyni ( tak mi sie wydaje ze z niej ) slychac grzechotanie.... chcialbym sie poradzic i mam dwa pytanka...
1. skrzynia – wie ktos moze co moze tam sie dziac ? musze wymieniac cala czy tylko jakas czesc? dodam ze jak jechalem ok 160 km/h cos strzelilo i tylko obroty rosly... poznije po krotkim postoju i obadaniu sprawy zmuszony bylem jechac 120 km na tej zepsutej skrzyni jakies od 50-80 km na godzine gdyz bylem na autostradzie (niemcy).

2. kiedy przyjechalem do niemiec (jakies 1300km od domu ) swierzo po wymianie przegubow samochod postawilem na parkingu i stal tak jakies 4 do 6 miesiecy po czym tydzien przed powrotem jezdzilem nim do pracy. wszystko bylo ok wiec wyruszylem w droge do polski. po powrocie i kontrolnym przegladzie okazalo sie ... przeguby.. chyba lewy nie pamietam juz... sprawa wyglada tak... chcialbym w ten samochod zainwestowac duzo pieniedzy ale jak co MAX 6 miesiecy ( czy jezdze czy stoi) maja mi przeguby padac to chyba podziekuje... nie jezdze ostro , nie "piszcze" na zakretach i wogole... wiec o oco moze chodzic ?? cza ktos to wie? prosze o porady ...
mam sentyment do tego samochodu i nie chcialbym sie z nim tylko przez taka glupote rozstawac... glupote ale bardzo irytujaca.... :/

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez tekkenfan » 31 paź 2012, 01:21

albo Ci się sprzęgło wysypało i pogubiło okładzinę, albo padła różnicówka w skrzyni
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez patryk240 » 31 paź 2012, 07:05

Miałem podobny problem z padającymi przegubami wymieniłem chyba ze 3 czy 4 po czy stwierdziłem że jest to aż niemożliwe i gdzieś głęboko na forum wyczytałem że przeguby padają od np. wywalonego sworznia ale u mnie sworzeń był ok tylko miałem tuleje wahacza wywalone po wymianie jeżdżę już chyba z rok i przegub nie padł tylko teraz mi sworzeń został do wymiany bo w końcu pada ;p Jeśli masz wahacze w porządku to myślę że może masz już takie luzy w skrzyni że jest taki sam efekt jak przy moim wahaczu powodzenia z naprawą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 31 paź 2012, 12:33

Podnieś auto na lewarku i sprawdź czy nie masz jakichs mega luzów na półosiach... Dziwna sytuacja to dla mnie jest, żeby przegub padał sam z siebie tak co chwila skoro osłona nie uszkodzona
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez waski000 » 8 lut 2013, 01:24

Tzn to nie tak ze przegub pada bez oslony oslona tez ale moim zdanien troche za czesto.
Co do samochodu to samochod stoi narazie. Nie mam czasu bardzo zabrac sie za niego. Co do tematu to postanowilem zaryzykowac. Chcialbym wymienic kompletna zawieche. Amory sprezyny tuleje poduszki wahacze tarcze klocki itd. Pytanie do was panowie :) jakie czesci jakiej firmy kupic i jak to w przyblizeniu cenowo wyglada. Dodam ze zalezy mi bardziej na jakosci niz cenie ale jesli mozecie to popeosilbym bym o podanie sredniej klasy firmy i przyblizonej ceny i najlepszych czesci rowniez firme i cene. Twoze wstepnie projekt samochodu i szacuje koszta. Gdy bede wiedzial wszystko i bede posiadal pdpoqiwsnia sume zaczne dzialac :) postaram sie nie zapomniec o zdjeciach :)
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323