Mazda kopci, pare pytań.
Koledzy... przeczytałem dużo stron tego postu, ale się mało dowiedziałem. Zwłaszcza po 1wszych 10.
Więc tak:
mazda 323f ba 1.8 225tys na porządnej sekwencji od 9tyś. Przy zakładaniu gazu czyli niecale 10tys temu wymieniłem palec,kopułke,świece,kable WN,olej castrol 10w40 wyczyscilem przepustnice itp. Generalnie cały czas mi szarpało mocno samochodem i z czasem coraz gorzej wchodził na obroty – okazało się że kable WN nippratsa były wadliwe i kupiłem NGK i niestety cewka dostała po tyłku więc też wymieniłem. I na dzień dzisiejszy autko chodzi ładnie ALE.
tydzień temu zmieniłem olej na motul 10w40 made in germany też wymieniłem właśnie tą cewkę i ustawiłem aparat zapł. na lampie. Przy okazji też świece znowu bo dotsalem za free ngk nowe. noi rano po odpaleniu aka chmure puściła ciemnogranatową że osiedla nie widziałem. dodam,że w styczniu wymieniione były uszczelniacze na takomy bez ściągania głowicy.
Ciężko też odpaliła tak jakby na 3 garach potem gaz przytrzymałem "złapała ssanie" i bylo ok. tylko kopciła jak smok. Jak już się porządnie nagrzała to było ok. Z tym,że zaczynała znowu powyżej 4-5 tyś. na gazie jak i na benzynie nie ma żadnej różnicy.
Kolega z fforum doradził aby wlać trochę nafty na cylinder na noc i zobaczyć co się rano wydarzy.
aha dodam,że autko ładnie chodzi, dobrze przyśpiesza itd... (poza odpalaniem po nocy, na ciepłym jest super)
proszę o wskazówki,porady i wszelkie sugestie. Czy jest jeszcze coś co da się zrobić,aby uniknąć lub przełożyć czas remontu.
i czy mogę coś uszkodzić jeżdżąc w takim stanie.
dzięki i pozdrawiam!
Więc tak:
mazda 323f ba 1.8 225tys na porządnej sekwencji od 9tyś. Przy zakładaniu gazu czyli niecale 10tys temu wymieniłem palec,kopułke,świece,kable WN,olej castrol 10w40 wyczyscilem przepustnice itp. Generalnie cały czas mi szarpało mocno samochodem i z czasem coraz gorzej wchodził na obroty – okazało się że kable WN nippratsa były wadliwe i kupiłem NGK i niestety cewka dostała po tyłku więc też wymieniłem. I na dzień dzisiejszy autko chodzi ładnie ALE.
tydzień temu zmieniłem olej na motul 10w40 made in germany też wymieniłem właśnie tą cewkę i ustawiłem aparat zapł. na lampie. Przy okazji też świece znowu bo dotsalem za free ngk nowe. noi rano po odpaleniu aka chmure puściła ciemnogranatową że osiedla nie widziałem. dodam,że w styczniu wymieniione były uszczelniacze na takomy bez ściągania głowicy.
Ciężko też odpaliła tak jakby na 3 garach potem gaz przytrzymałem "złapała ssanie" i bylo ok. tylko kopciła jak smok. Jak już się porządnie nagrzała to było ok. Z tym,że zaczynała znowu powyżej 4-5 tyś. na gazie jak i na benzynie nie ma żadnej różnicy.
Kolega z fforum doradził aby wlać trochę nafty na cylinder na noc i zobaczyć co się rano wydarzy.
aha dodam,że autko ładnie chodzi, dobrze przyśpiesza itd... (poza odpalaniem po nocy, na ciepłym jest super)
proszę o wskazówki,porady i wszelkie sugestie. Czy jest jeszcze coś co da się zrobić,aby uniknąć lub przełożyć czas remontu.
i czy mogę coś uszkodzić jeżdżąc w takim stanie.
dzięki i pozdrawiam!
- Od: 4 maja 2010, 12:20
- Posty: 29
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r
Kurde ja też mam podobny problem;/ Tylko mi zadymi przez ok 5-10 sek. przy odpalaniu silnika o poranku. W dzień nawet po długim postoju nie ma takich objawów. Co to może być?
Złoty
- Od: 26 lut 2011, 20:07
- Posty: 7
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F Ba 1.5 97r
Gaz panowie gaz:D jak robiles te uszczelniacze trzeba bylo glowice zdajc bo pewnie sa wżery na zaworach i pozniej wyregulowac luzy zaworowe szczelgnie biorac pod uwage ze masz BP i nie musialbys zadnych plytek ani niz tych rzeczy kupowac. ale zawsze mozesz sobie podjechac do mechaniora i sprawdzic luz zaworowy.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Mi też kopciła po odpaleniu przez mała min – wymieniłem uszczelniacze na takomy – pomogło. Ale teraz jestem po 8tys/km i za tydzień idę robić kapitalkę. Więc jeśli ktoś ma już wymieniać uszczelniacze same(a ciężko jest znaleźć mechaniora co wymienia bez ściągania głowicy na pomorskim) to polecam naprawdę dołożyć trochę i mieć święty spokój... ja bardzo żałuje,że odrazu nie zrobiłem wszystkiego.
- Od: 4 maja 2010, 12:20
- Posty: 29
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r
Witam. Drodzy forumowicze.
Miałem problem z rannym dymieniem co widać w linku
http://www.youtube.com/watch?v=0at8emaCxgg
Podjąłem decyzję o remoncie. Odprowadziłem auto do mechanika. Wcześniej zachęcony opiniami na forum zadzwoniłem do Carspeedu w sprawie części załączonych i polecanych przez Was.
– pierścienie tłokowe RIK – 250zł/kpl w wymiarze nominalny;
– uszczelniacze zaworowe TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl;
– uszczelka głowicy oryginał OE MAZDA – 125zł/szt,
– uszczelka kolektora ssącego ELRING – 29zł,
– uszczelka kolektora wydechowego ELRING – 39zł,
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł,
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2 = 86zł/kpl;
– uszczelniacz przedni wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł;
– uszczelka dwu rurówki pod kolektor wydechowy – 15 zł;
– silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej – TECHNICOLL czarny – 15zł/tuba; jest
– filtr oleju – oryginał OE MAZDA – 20zł,
– olej – na pierwsze zalanie sugeruję GM 10W40 w cenie 75zł/5L
Mechanik wymienił wszystkie części i po dymie ani śladu.
Wszystkim mającym podobne problemy polecam wymianę tych części i po bólu.
Miałem problem z rannym dymieniem co widać w linku
http://www.youtube.com/watch?v=0at8emaCxgg
Podjąłem decyzję o remoncie. Odprowadziłem auto do mechanika. Wcześniej zachęcony opiniami na forum zadzwoniłem do Carspeedu w sprawie części załączonych i polecanych przez Was.
– pierścienie tłokowe RIK – 250zł/kpl w wymiarze nominalny;
– uszczelniacze zaworowe TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl;
– uszczelka głowicy oryginał OE MAZDA – 125zł/szt,
– uszczelka kolektora ssącego ELRING – 29zł,
– uszczelka kolektora wydechowego ELRING – 39zł,
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł,
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2 = 86zł/kpl;
– uszczelniacz przedni wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł;
– uszczelka dwu rurówki pod kolektor wydechowy – 15 zł;
– silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej – TECHNICOLL czarny – 15zł/tuba; jest
– filtr oleju – oryginał OE MAZDA – 20zł,
– olej – na pierwsze zalanie sugeruję GM 10W40 w cenie 75zł/5L
Mechanik wymienił wszystkie części i po dymie ani śladu.
Wszystkim mającym podobne problemy polecam wymianę tych części i po bólu.
- Od: 17 maja 2009, 14:27
- Posty: 8
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: Mazda 323 F BA 1,5 '95
O to kopcenie nie malo mnie na glebe powalilo, Ja takich prblemow nie mam:) sam juz nie wiem czy robic ten silnik moge zrobic tanio glowice 200 zl moj mechanik ja zrobi ale tak przydaloby sie rozrzad przy okazji(550zl) pierscienie moze choc podejrzewam ze one sa w idealnym stanie (chybaaa) mam 2 kola ale szkoda mi tej kasy pchac w auto...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam
Mam 323f 1.8 16V z 95r przejechane ok 230tys , problem mam taki ze kopci na czarno biało śmierdzi jakby paliwa nie przepalała i czasami se strzeli z rury (ale to juz nie wiem czy nie wina tlumika bo sportowy) jak ja przyczymam chwilke na wyższych obrotach to strasznie za nia biało (siwo) i ten smrod az po oczach daje .
Acha czy po wymianie palca i kopółki cza ustawiać zapłon czy to może być przyczyna kopcenia na czarno??
Mam 323f 1.8 16V z 95r przejechane ok 230tys , problem mam taki ze kopci na czarno biało śmierdzi jakby paliwa nie przepalała i czasami se strzeli z rury (ale to juz nie wiem czy nie wina tlumika bo sportowy) jak ja przyczymam chwilke na wyższych obrotach to strasznie za nia biało (siwo) i ten smrod az po oczach daje .

Acha czy po wymianie palca i kopółki cza ustawiać zapłon czy to może być przyczyna kopcenia na czarno??
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
- Od: 21 cze 2011, 11:33
- Posty: 63
- Skąd: Łaziska Górne
- Auto: 323f 1.8 BP 95r
rapet1 napisał(a):Acha czy po wymianie palca i kopółki cza ustawiać zapłon czy to może być przyczyna kopcenia na czarno??
jak nie wykrecales aparatu to nie musisz, chyba ze go luzowales i zmienil miejsce polozenia
panowie mam powazny problem z moja mazda-malo ze od jakiegos czasu bardzo mi kopci to teraz strasznie mi wyje cos przy silniku-rozmawiajac z kolegami stwierdzili ze jest to ktores z lozysk-ja osobiscie nie wiem bo jest taki halas ze wydaje mnie sie ze moze to byc cos w silniku.macie jakis pomysl coz moze to byc??czekam na szybkie wiadomosci.pzdr
-
zieleniewoziomek
Kolego ,to może być wszystko w silniku.Zapodaj na youtube jakis filmik, to ostatnio popularna forma zaprezentowania swojego problemu ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
mi zawssze z rana kopci i zaczela duzo oleju brac czyli 1l na tydziec to w ciagu miesiacaa robie wymiane olejuz co moze byc a i podkreslam rano kopci na bialo
-
enter
u mnie jednak pierscienie olejowe złapane naszczescie cylindry sa ok ,odrazu cała głowa do roboty mysle ze jak poskładam to bedzie ok jak podsumuje to napisze ile mnic co wyszło
Edit: Przejechane juz 400km po remoncie i wypas nie te autko cały remont z rozrządem i elementami zawieszenia ,oleje ,filtry ,uszczelki , itd oczywiscie większość na orginale wyszła 1350zł plus moja robota bo sam robilem .Gdyby doliczyś robocizne myśle ze spokojnie 800zł to kwota robi się ładna.
Edit: Przejechane juz 400km po remoncie i wypas nie te autko cały remont z rozrządem i elementami zawieszenia ,oleje ,filtry ,uszczelki , itd oczywiscie większość na orginale wyszła 1350zł plus moja robota bo sam robilem .Gdyby doliczyś robocizne myśle ze spokojnie 800zł to kwota robi się ładna.
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
- Od: 21 cze 2011, 11:33
- Posty: 63
- Skąd: Łaziska Górne
- Auto: 323f 1.8 BP 95r
witam w dniu dzisejszym zakoniczylem remont swojej mazdy 1.8 16v oznaczenie silnika BP. Miałem ten sam problem ranny dymek
No i sama wymiana uszczelniaczy nic nie pomogł
trzeba było wycagnac tłoki i zobaczyc co sie dzieje.
Po wyjecu tlokow okazało sie ze na wszystkich 4 były zapieczone pierscienie olejowe. ( dodam ze cisnienie przed robocizna było prawidłowe)
Po wymianie pierscieni oraz uszczelniaczy splanowaniu głowicy i dotarciu zaworów Dymek zniknoł.
Koszt takiej naprawy wyszedł mnie 500zł za czesc. nie liczac robocizny. (wkonicu robiłem sam:)
Wiec koledzy nie zastanawiajcie sie czy wymienic uszczelniacze czy zmienic olej na mineral itp. nic to nie da!!!!!!!!!!
Po wyjecu tlokow okazało sie ze na wszystkich 4 były zapieczone pierscienie olejowe. ( dodam ze cisnienie przed robocizna było prawidłowe)
Po wymianie pierscieni oraz uszczelniaczy splanowaniu głowicy i dotarciu zaworów Dymek zniknoł.
Koszt takiej naprawy wyszedł mnie 500zł za czesc. nie liczac robocizny. (wkonicu robiłem sam:)
Wiec koledzy nie zastanawiajcie sie czy wymienic uszczelniacze czy zmienic olej na mineral itp. nic to nie da!!!!!!!!!!
- Od: 27 mar 2011, 19:06
- Posty: 12
- Auto: mazda 323f 2.0 v6
Witam
Chłopaki wymieniłem uszczelniacze na nowe i mazda pobiera mi olej, dodam ze wymieniałem takżę uszczelkę pod głowicą – oraz planowałem głowicę. Jak myślicie to wina pierscionków ? Mazda na biało zakopci przy odpaleniu a takto nic. Wiecie ile może kosztować wymiana pierścionków ?
pozdrawiam
Chłopaki wymieniłem uszczelniacze na nowe i mazda pobiera mi olej, dodam ze wymieniałem takżę uszczelkę pod głowicą – oraz planowałem głowicę. Jak myślicie to wina pierscionków ? Mazda na biało zakopci przy odpaleniu a takto nic. Wiecie ile może kosztować wymiana pierścionków ?
pozdrawiam
-
gallanonim51
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości