Czesc – bardzo dziekuje za podrzucenie linkow do schematow.
Udalo mis ie odczytac wszystkei bledy
Ich numery to odpowiednio 3, 4, 12

wszystkie udalo sie usunąc w 30 minut czyszcząc nigdy nie wyjmowane wtyczki poszczególnych czujników.
Wg tabeli problem dotyczyl
3 – czujnik identyfikacji 1 cylindra
4 – czujnik polozenia walu kormbowego
12 – czujnik polozenia przepustnicy
Najpierw usunalem 3 i 12 ( wiadomo stare nie wyjmowane wtyczki ) – kilka minut pozniej udalo sie wyjac wtyczke czujnika polozenia walu korbowego – po kilkukrotnym wsunieciu/wysunieciu blad zniknal

– wyzerowalem jeszcze raz bledy i NIC

czyściutko .
Niestety naprawa złocza do czujnika walu korbowego nie przyspieszyla odpalania mojego xedka ( od zawsze trzeba chwilkę nim pokręcić – nigdy nie odpala na dotyk – chyba, że zgasnie przy przechodzeniu z zimnego na cieply silnik – wtedy pali na dotyk.
Moje pytanie brzmi – czy ktorykolwiek z tych czujnikow moze miec wplyw na spalanie mojego xedka w mieście

? jest się czuł łudzić ? – nie zrobiłem jeszcze żadnego kilometra, ale po ponad dwóch latak spalania w miescie na poziomie 23 litrów na 100km w miescie czekam jak dziecko na obnizenie spalania. Nie mam gazu – jezdze glownie na 98.

Jeszcze raz baaaardzo dziekuje za podrzucenie linkow odnosnie czytania bledow i schematu podlaczenia.
Odpiszcie proszę.