Tuning optyczny Mazda3 BK – pytania i sugestie -temat zbiorczy
http://www.thespeedline.us/servlet/the-126/02-pls--Mazda3-3-Pieces/Detail
trudno coś wyrokować jednoznacznie wg spec na stronie – prędzej bym powiedział że to Tobie Rafał podejdzie niż milemu.. a moim zdaniem wygląda całkiem nieźle.
trudno coś wyrokować jednoznacznie wg spec na stronie – prędzej bym powiedział że to Tobie Rafał podejdzie niż milemu.. a moim zdaniem wygląda całkiem nieźle.
Przyznam , ze mi sie podoba
Bedzie trzeba przemyslec 
No wlasnie tez o tym pomyslalem, jakby co to na PW 
Mnie troszke podjarala carbonowa lotka z mazdaspeed 
Moze panowie sie orientujecie gdzie za wmiare przyswoite pieniadze idzie kupic taka dokladkie do m6 po FL.
Ceny na ebayu zabijaja
Ceny na ebayu zabijaja
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Witam wszystkich!
Naczytalem sie sporo,tematow dzisiatki,albo setki,jednak ciezko jest mi teraz to wszystko sobie w glowie poukladac,stad moja wielka prosba o kilka porad od doswiadczonych mazdowiczow i byc moze przyszlych kolegow.Nie chce zakladac odrebnych tematow odnosnie kazdego pytania i dlugo glowkowalem,gdzie tak naprawde umiescic moja problem.
Na dniach odbiore swoje pierwsze auto- mazda 3 rocznik 2006,HB,z 6stopniowa skrzynia manualna,2.0 150KM,top sport ze skorka w srodku oraz naglosnieniem Bose,czyli taka jakiej szukalem i o jakiej marzylem(jak ona fajnie jezdzi aaj).Wczesniej byly plany nad MPS,ale zycie zweryfikowalo pewnie rzeczy po slubie i trafilo na m6 2.0
.Autko sprowadzone niedawno z niemiec,przebieg nieco ponad 60tys udokumentowany wpisami aso.Jeden wlasciciel w niemczech.Byla lekko zbita z przodu(rog zderzaka,lampa,blotnik),ale wszystko zostalo naprawione na tip top,wiec mysle,ze zadnych niespodzianek nie napotkam.Auto jezdzilo swietnie,kolo z tego co widzialem w realu i na fotach po stluczce nie bylo chyba naruszone.Cena 35tys z dowozem pod dom z gniezna,wiec nie byla to mega okazja za marne pieniadze,stad nadzieja,ze nie beda wtopione..Liczylem sie z tym,ze 90% aut bedzie po lekkich przygodach,wiec wolalem wiedziec co bylo,niz sie potem dowiedziec...
Starczy wypocin o aucie.Mam w planach zrobienie kilku podstawowych rzeczy,lotka na tyl,sprezyny,wydech,filtr,szyby..i tutaj mam kilka pytan(wiem,ze o tym juz bylo,ale w kazdym temacie ktos poleca cos innego..)
1.Chce zalozyc jakis wydech,aby auto ladnie brzmialo.Polecacie z tego co czytalem Sebringi.
Jaka jest cena takiej puszki ? http://www.sebring.pl/produkt/5627/tlum ... sport.html cena dosc wysoka..czytalem,ze placiliscie ok 200zl,wiec koszt tutaj wynika z tego,ze jest tam tez tlumik srokowy?Gdzie w internecie moge znalezc taka koncowke sebringa(chyba,ze inne sa tez dobre)i ta srednice 84mm mozna zastapic jakas inna koncowka? np http://www.tlumikisportowe.com/3,koncowka-zz100x.html ? moze http://rpmotorsport.pl/auta/tlumiki-okr ... -7024.html ?
2. Jakie sa wrazenia po obnizeniu auta sprezynami eibach pro kit -30mm?Na zdjeciach widzilem,ze auta konkretnie na nich leza,a boje sie,ze na naszych lodzkich dziurach szybko obije zderzak oraz auto stanie sie zbyt twarde.Czytalem,ze niektorzy rezygnowali z nich i zmieniali na fabryczne.
3.Czym najlepiej pomalowac zaciski od hamulcow?Hammerite?jaki konkretnie spray polecacie,aby to sie trzymalo i bylo odporne na wyzsze temperatury?
4.Chcialbym zalozyc filtr K&N.Zestawy dolotowe jakie znalazlem to za duzy wydatek jak dla mnie http://rpmotorsport.pl/auta/mazda-c-749_41_68_241.html Czy potrzebne jest cale orurowanie dolotu czy wystarczy sam stozek i bedzie ok?Co mozecie polecic z CAI ?
5.Obowiazkowo pojdzie na tyl spojler.
http://moto.allegro.pl/spojler-klapy-ty ... 96130.html 09r.Czy takie cos bedzie pasowac? moze taki http://sklep-tuningowy.pl/produkt/5567/ ... HF109.html nie wiem czy to to samo,bo cena nieco wyzsza.Jak te lotki sie montuje?na sruby jakies?dokleja?nie mam pojecia..
Wizji mam sporo,wiedze teoretyczna jako taka,ale technicznie jest bardzo marnie.Troche namarudzilem,ale licze na pomoc,ktora bede mogl odwzajemnic byc moze w przyszlosci bedac klubowiczem/forumowiczem.Z gory bardzo dziekuje za kazda konkretna porade i odpowiedz.
Pozdrawiam
Naczytalem sie sporo,tematow dzisiatki,albo setki,jednak ciezko jest mi teraz to wszystko sobie w glowie poukladac,stad moja wielka prosba o kilka porad od doswiadczonych mazdowiczow i byc moze przyszlych kolegow.Nie chce zakladac odrebnych tematow odnosnie kazdego pytania i dlugo glowkowalem,gdzie tak naprawde umiescic moja problem.
Na dniach odbiore swoje pierwsze auto- mazda 3 rocznik 2006,HB,z 6stopniowa skrzynia manualna,2.0 150KM,top sport ze skorka w srodku oraz naglosnieniem Bose,czyli taka jakiej szukalem i o jakiej marzylem(jak ona fajnie jezdzi aaj).Wczesniej byly plany nad MPS,ale zycie zweryfikowalo pewnie rzeczy po slubie i trafilo na m6 2.0
Starczy wypocin o aucie.Mam w planach zrobienie kilku podstawowych rzeczy,lotka na tyl,sprezyny,wydech,filtr,szyby..i tutaj mam kilka pytan(wiem,ze o tym juz bylo,ale w kazdym temacie ktos poleca cos innego..)
1.Chce zalozyc jakis wydech,aby auto ladnie brzmialo.Polecacie z tego co czytalem Sebringi.
Jaka jest cena takiej puszki ? http://www.sebring.pl/produkt/5627/tlum ... sport.html cena dosc wysoka..czytalem,ze placiliscie ok 200zl,wiec koszt tutaj wynika z tego,ze jest tam tez tlumik srokowy?Gdzie w internecie moge znalezc taka koncowke sebringa(chyba,ze inne sa tez dobre)i ta srednice 84mm mozna zastapic jakas inna koncowka? np http://www.tlumikisportowe.com/3,koncowka-zz100x.html ? moze http://rpmotorsport.pl/auta/tlumiki-okr ... -7024.html ?
2. Jakie sa wrazenia po obnizeniu auta sprezynami eibach pro kit -30mm?Na zdjeciach widzilem,ze auta konkretnie na nich leza,a boje sie,ze na naszych lodzkich dziurach szybko obije zderzak oraz auto stanie sie zbyt twarde.Czytalem,ze niektorzy rezygnowali z nich i zmieniali na fabryczne.
3.Czym najlepiej pomalowac zaciski od hamulcow?Hammerite?jaki konkretnie spray polecacie,aby to sie trzymalo i bylo odporne na wyzsze temperatury?
4.Chcialbym zalozyc filtr K&N.Zestawy dolotowe jakie znalazlem to za duzy wydatek jak dla mnie http://rpmotorsport.pl/auta/mazda-c-749_41_68_241.html Czy potrzebne jest cale orurowanie dolotu czy wystarczy sam stozek i bedzie ok?Co mozecie polecic z CAI ?
5.Obowiazkowo pojdzie na tyl spojler.

Wizji mam sporo,wiedze teoretyczna jako taka,ale technicznie jest bardzo marnie.Troche namarudzilem,ale licze na pomoc,ktora bede mogl odwzajemnic byc moze w przyszlosci bedac klubowiczem/forumowiczem.Z gory bardzo dziekuje za kazda konkretna porade i odpowiedz.
Pozdrawiam
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Ogólna uwaga do wszystkich punktów. Widzę, że chcesz coś pomodzić, ale nie chcesz wydawać kasy. A tak to nie działa. Tuning (porządny) musi swoje kosztować. Myślisz, że wydasz 5 stów i będziesz miał "super wypasione sportowe auto"? Tak więc:
1. Nie wiem co oferują do M6, ale za 200zł to co najwyżej buczący tłumik z allegro kupisz.. Spójrz chociażby na ceny oryginalnych i przemyśl to. Lepiej uzbieraj i zrób kompleksowo i porządnie. (No chyba, że chcesz, żeby samochód tylko darł ryja
.)
2. Obniżenie = kompromis. Przy każdym obniżeniu jest mniej wygodnie i trzeba bardziej uważać. Ale za to dużo lepiej wygląda auto. Jednym to odpowiada, innym nie, dlatego z powrotem niektórzy wymieniają na serię. Sam musisz wiedzieć czy bardzo Ci na tym zależy. Jak się boisz to nie obniżaj i tyle. Dodam, że wybór Eibacha jest dobrym pomysłem
3. Sporo ludzi maluje 'hamerajtem' i sobie chyba chwalą. Ja polecam Motipa, albo zwykły spray do zacisków – jest on pewniejszy i odporny na wysoką temperaturę. Podstawą jest dobre oczyszczenie i odtłuszczenie zacisków. Istnieje temat o malowaniu zacisków.
4. Tutaj kłania się 'tani tuning'. Ja osobiście brałbym ten zestaw Fujity. Jestem przekonany, że jest on dobrze obliczony, oraz że faktycznie przeszedł szereg testów. Taki zestaw może Ci dodać parę koni na wyższych obrotach. Zamontowanie samego stożka bez tego "całego orurowania" da Ci fajny dźwięk i nic więcej. Po to jest wyprowadzony stożek w dół, aby owiewało go zimne powietrze. Już pomijam fakt odpowiedniej średnicy, długości, falowość itd.
A jak zamontujesz stożek bezpośrednio w miejsce starej puszki to będzie się strasznie grzał i jak już mówiłem nic nie da, poza dźwiękiem. Wybór należy do Ciebie.
Ewentualnie kup stożek, rurę, łączki i próbuj zrobić samemu CAI na wzór np. tej Fujity. Może nie będzie to tak dobre jak oryginał, ale przy odrobinie wprawy może wyjść nieźle.
5. Rzecz gustu
Mam nadzieję, że pomogłem rozwiać wątpliwości. Ogólny wniosek – polecam robić po kolei, ale z głową
1. Nie wiem co oferują do M6, ale za 200zł to co najwyżej buczący tłumik z allegro kupisz.. Spójrz chociażby na ceny oryginalnych i przemyśl to. Lepiej uzbieraj i zrób kompleksowo i porządnie. (No chyba, że chcesz, żeby samochód tylko darł ryja
2. Obniżenie = kompromis. Przy każdym obniżeniu jest mniej wygodnie i trzeba bardziej uważać. Ale za to dużo lepiej wygląda auto. Jednym to odpowiada, innym nie, dlatego z powrotem niektórzy wymieniają na serię. Sam musisz wiedzieć czy bardzo Ci na tym zależy. Jak się boisz to nie obniżaj i tyle. Dodam, że wybór Eibacha jest dobrym pomysłem

3. Sporo ludzi maluje 'hamerajtem' i sobie chyba chwalą. Ja polecam Motipa, albo zwykły spray do zacisków – jest on pewniejszy i odporny na wysoką temperaturę. Podstawą jest dobre oczyszczenie i odtłuszczenie zacisków. Istnieje temat o malowaniu zacisków.
4. Tutaj kłania się 'tani tuning'. Ja osobiście brałbym ten zestaw Fujity. Jestem przekonany, że jest on dobrze obliczony, oraz że faktycznie przeszedł szereg testów. Taki zestaw może Ci dodać parę koni na wyższych obrotach. Zamontowanie samego stożka bez tego "całego orurowania" da Ci fajny dźwięk i nic więcej. Po to jest wyprowadzony stożek w dół, aby owiewało go zimne powietrze. Już pomijam fakt odpowiedniej średnicy, długości, falowość itd.
A jak zamontujesz stożek bezpośrednio w miejsce starej puszki to będzie się strasznie grzał i jak już mówiłem nic nie da, poza dźwiękiem. Wybór należy do Ciebie.
Ewentualnie kup stożek, rurę, łączki i próbuj zrobić samemu CAI na wzór np. tej Fujity. Może nie będzie to tak dobre jak oryginał, ale przy odrobinie wprawy może wyjść nieźle.
5. Rzecz gustu

Mam nadzieję, że pomogłem rozwiać wątpliwości. Ogólny wniosek – polecam robić po kolei, ale z głową


- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
Wole poczekac i zrobic porzadnie,wiec mysle o tym dolocie Fujita http://rpmotorsport.pl/auta/fujita-dolo ... 17705.html tylko do BK 3 nie mps(chyba,ze to nie ma roznicy?)i bede czekac na jakies promocje sebringa http://www.sebring.pl/produkt/5627/tlum ... sport.html koncowka wg.mnie patrzac po zdjeciach forumowiczow jest troszke za mala,ale to juz pikus nie problem.Co do zderzaka-ten pierwszy jest do 09-11,wiec odpada.Moze cos zlapie sie na allegro.Jak je sie montuje?na jakies sruby,nity,klej?!
Z eibachem zobacze jak sie bedzie smigac na standardzie..
Dzieki za pomoc
Z eibachem zobacze jak sie bedzie smigac na standardzie..
Dzieki za pomoc
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Walus poczytaj sobie dzian NM 3 tam sporo znajdziesz 
Sewa to czy wywalisz duzo kasy w tuning to tylko zalezy od Tuningujacego ja na to wszystko co autor napisal wydalem niecale 300£
Powodzenia i tak jak kolega napisal wczesniej po kolei ale z glowa he
Sewa to czy wywalisz duzo kasy w tuning to tylko zalezy od Tuningujacego ja na to wszystko co autor napisal wydalem niecale 300£
Powodzenia i tak jak kolega napisal wczesniej po kolei ale z glowa he
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
To ja co neico napisze bo robilem chyba wszystko co Ty masz w planach.
1. Zawieszenie – Eibach sa chyba najbardziej komfortowe ze wszystkich firmowych sprezyn obnizajacych ale mimo wszystko czuc roznice. Jest ona tez odczuwalna w prowadzeniu , a przede wszystkim w wygladzie
. Ja mam i polecam. Dla pelnego efektu powinienes wymienic amorki na np. Bilstein B8.
Koszt sprezyn okolo 800 zl , amorki okolo 2000 zl.
2. Wydech – w ASO Mazdy mozesz kupic wydech sebringa. Jest wyprzedaz i kosztuje on 200 zl, mialem go i daje calkiem przyjemny dzwiek ale dosc cichy. Przyrostow mocy wzgledem oryginalnego tlumika nie ma zadnych. Jesli jest jeszcze promocja to mozesz smialo kupic. W zestawie jest koncowka i tlumik koncowy. Ja mialem Sebringa ale go sprzedalem. teraz mam caly Cat-back Magnaflowa , przyrost okolo 7 KM i 7 NM .
Koszt to okolo 2700 zl. Dzwiek fajny ale juz sporo glosniejszy od serii , na trase z dzecmi w fotelikach moze nie koniecznie bym polecal. Mi nie przrszkadza, narzeczonej tez nie, a bratanice sa zadowlone
3. Dolot – sam stozek nie da Ci zupelnic ni, oprocz pogorszenia osiagow i dzwieku. Musisz zmienic kompletny dolot na SRI lub CAI. SRi nie poprawi nic oprocz dzwieku – przynajmniej moim zdaniem. K&N deklaruje , ze jego CAi daje okolo 6 KM , nie poameitam ile dokladnie. Koszt takiego CAI to 1600 zl.
Wykonanie bardzo fajne, dzwiek rowniez , na hamowni nie bylem ale w porownaniu z seryjna 3 roznica byla widoczne.
4. Zaciski malowalem najpierw MOTIPem ale nie pdobal mi sie kolor. Potem pomalowalem hammeraitem i trzyma sie calkiem niezle juz prawie 3 lata. W tym roku bede malowal jeszcze raz, bo jakos kolor mi sie znudzil
Pozdrawiam, Rafal
1. Zawieszenie – Eibach sa chyba najbardziej komfortowe ze wszystkich firmowych sprezyn obnizajacych ale mimo wszystko czuc roznice. Jest ona tez odczuwalna w prowadzeniu , a przede wszystkim w wygladzie
Koszt sprezyn okolo 800 zl , amorki okolo 2000 zl.
2. Wydech – w ASO Mazdy mozesz kupic wydech sebringa. Jest wyprzedaz i kosztuje on 200 zl, mialem go i daje calkiem przyjemny dzwiek ale dosc cichy. Przyrostow mocy wzgledem oryginalnego tlumika nie ma zadnych. Jesli jest jeszcze promocja to mozesz smialo kupic. W zestawie jest koncowka i tlumik koncowy. Ja mialem Sebringa ale go sprzedalem. teraz mam caly Cat-back Magnaflowa , przyrost okolo 7 KM i 7 NM .
Koszt to okolo 2700 zl. Dzwiek fajny ale juz sporo glosniejszy od serii , na trase z dzecmi w fotelikach moze nie koniecznie bym polecal. Mi nie przrszkadza, narzeczonej tez nie, a bratanice sa zadowlone
3. Dolot – sam stozek nie da Ci zupelnic ni, oprocz pogorszenia osiagow i dzwieku. Musisz zmienic kompletny dolot na SRI lub CAI. SRi nie poprawi nic oprocz dzwieku – przynajmniej moim zdaniem. K&N deklaruje , ze jego CAi daje okolo 6 KM , nie poameitam ile dokladnie. Koszt takiego CAI to 1600 zl.
Wykonanie bardzo fajne, dzwiek rowniez , na hamowni nie bylem ale w porownaniu z seryjna 3 roznica byla widoczne.
4. Zaciski malowalem najpierw MOTIPem ale nie pdobal mi sie kolor. Potem pomalowalem hammeraitem i trzyma sie calkiem niezle juz prawie 3 lata. W tym roku bede malowal jeszcze raz, bo jakos kolor mi sie znudzil
Pozdrawiam, Rafal
spoilera szukaj na allegro ten to jest jakiś zamiennik http://sklep-tuningowy.pl/produkt/5567/ ... HF109.html oryginalno podobny
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Witam szanownych kolegów, posiadam Madzie 3 z 2005 roku i chciałbym coś zmienic w środku, pomyślałem o folii kabonowej 3m do oklejenia panelu centralnego od szyby do podłokietnika. Jaki kolor proponujecie czarny czy grafitowy carbon, pozdrawiam
Wybierz kolor taki jak ci sie podoba. Folie kup 3m lub helixa i bedzie miodzio 
Zastanow sie dobrze nad kolorem bo ja wrzucilem czarny i troche usmiercilem srodek madzi. Zmienie chyba na czarwony
Zastanow sie dobrze nad kolorem bo ja wrzucilem czarny i troche usmiercilem srodek madzi. Zmienie chyba na czarwony
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Madzia srebrna, moze dac srebrny Carbon lub szczotkowane aluminium?Nie bedzie za ostro??
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje