Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL
Znalazłem dwa wątki na ten temat, ale nie przynoszące rozwiązania. Jeden gdzieś w "szóstkach", jeden w BK.
Chodzi o to, że auta BL na rynek polski mają automatyczne włączanie świateł. Według instrukcji chodzi o światła do jazdy dziennej, ale w praktyce oznacza to, że po przekręceniu kluczyka od razu włączają się światła mijania.
Jest to wygodne bo nie trzeba pamiętać o światłach, ale z drugiej strony byłem już w potrzebie kiedy światła powinny być wyłączone, a samochód w ruchu, albo przynajmniej włączony silnik. Ratowałem się pozycyjnymi, ale to nie to samo.
Pytanie czy można to wyłączyć?
Jedno ASO twierdzi, że absolutnie nie.... Drugie wspomniało coś o module sterującym za ok. 350 zł ?!
Macie jakieś pomysły jak przywrócić włącznikowi oryginalną sprawność – tzn. zgodnie z etykietkami.
Ewentualnie może polecicie jakiegoś bardzo bystrego elektryka, który doszedłby co Mazda popsuła bez szkody dla innych części samochodu? :–)
Chodzi o to, że auta BL na rynek polski mają automatyczne włączanie świateł. Według instrukcji chodzi o światła do jazdy dziennej, ale w praktyce oznacza to, że po przekręceniu kluczyka od razu włączają się światła mijania.
Jest to wygodne bo nie trzeba pamiętać o światłach, ale z drugiej strony byłem już w potrzebie kiedy światła powinny być wyłączone, a samochód w ruchu, albo przynajmniej włączony silnik. Ratowałem się pozycyjnymi, ale to nie to samo.
Pytanie czy można to wyłączyć?
Jedno ASO twierdzi, że absolutnie nie.... Drugie wspomniało coś o module sterującym za ok. 350 zł ?!
Macie jakieś pomysły jak przywrócić włącznikowi oryginalną sprawność – tzn. zgodnie z etykietkami.
Ewentualnie może polecicie jakiegoś bardzo bystrego elektryka, który doszedłby co Mazda popsuła bez szkody dla innych części samochodu? :–)
Głowix
- Od: 2 lip 2010, 13:38
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa
Można coś chyba "pograć" ustawieniami natężenia oświetlenia załączającego światła, ale z tego co wyczytałem w instrukcji obsługi (można zmienić na 1000 lx) i z tego co wiem, to takie natężenie bez problemu w dzień się uzyska, więc to chyba nić nie da.... ale mogę się mylić
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
deska to nie wszystko.
Oprócz tego jak rozpozna on, że jest jasno to nie włączy się świateł długich (można mrugnąć ale nie da się włączyć permanentnie) oraz nie da się włączyć przeciwmgielnych.
I to jest wada, którą zauważyłem, bo ostatnio jechałem w okrutnej mgle za dnia. Czujnik rozpoznał, że jest jasno ale nie pozwolił włączyć świateł przeciwmgielnych. Dopiero gdy włączyłem światła mijania "na sztywno" to mogłem włączyć przeciwmgielne.
a na pytanie czy da się wyłączyć światła kompletnie –> nie wiem
nie miałem do tej pory potrzeby wyłączenia ich.
Oprócz tego jak rozpozna on, że jest jasno to nie włączy się świateł długich (można mrugnąć ale nie da się włączyć permanentnie) oraz nie da się włączyć przeciwmgielnych.
I to jest wada, którą zauważyłem, bo ostatnio jechałem w okrutnej mgle za dnia. Czujnik rozpoznał, że jest jasno ale nie pozwolił włączyć świateł przeciwmgielnych. Dopiero gdy włączyłem światła mijania "na sztywno" to mogłem włączyć przeciwmgielne.
a na pytanie czy da się wyłączyć światła kompletnie –> nie wiem

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
Też pytałem w ASO, ale nie uzyskałem odpowiedzi. W niektórych markach jest bezpiecznik opisany jako DRL i demontując go można wyłączyć tą funkcjonalność. Nie znalazłem takiego bezpiecznika w mojej Maździe. Myślę, że to kwestia jakiegoś kabelka lub przekaźnika, ale nie mam dostępu do schematu elektrycznego. Możliwe też, że opcja ta zaszyta jest w komputerze, w końcu są wersje bez DRL.
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
Funkcja automatycznego włączania świateł jest prawdopodobnie zrealizowana za pomocą dodatkowego modułu, który w autach na nasz rynek po prostu jest montowany już fabrycznie a dla ewentualnych pozostałych chętnych dostępny w akcesoriach. Glowix zwróć się może jeszcze z zapytaniem do innych ASO lub/i bezpośrednio do MMP. W ostateczności można by samemu, ewentualnie z pomocą jakiegoś elektryka spróbować zlokalizować ten moduł w aucie i go zdemontować lub wyjąć bezpiecznik, który wg dokumentacji modułu (jeśli tylko takowy zastosowano) powinien znajdować się w oprawce na przewodzie zasilającym.

W mojej M3 jest na włączniku świateł pozycja AUTO, niestety włącza światła jedynie po zmroku, znalazłem jednak na to sposób, przy lusterku jest czujnik zmierzchu odkleiłem moduł od szyby zakleiłem czujnik zmierzchu pozostawiając czujnik deszczu i teraz dla czujnika zawsze jest noc, więc światła w pozycji AUTO włączają się zawsze. Gdy nie ma opcji AUTO można dokupić bodaj za 240zł moduł w serwisie który uruchamia światła po przekręceniu kluczyka.
- Od: 30 sie 2010, 09:46
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3
krl napisał(a):W mojej M3 jest na włączniku świateł pozycja AUTO, niestety włącza światła jedynie po zmroku, znalazłem jednak na to sposób, przy lusterku jest czujnik zmierzchu odkleiłem moduł od szyby zakleiłem czujnik zmierzchu pozostawiając czujnik deszczu i teraz dla czujnika zawsze jest noc, więc światła w pozycji AUTO włączają się zawsze. Gdy nie ma opcji AUTO można dokupić bodaj za 240zł moduł w serwisie który uruchamia światła po przekręceniu kluczyka.
W Polsce ten moduł jest standardem i w każdym aucie na rynek polski po przekręceniu kluczyka włączają się światła. Problem polega na tym, że nie można samemu decydować kiedy te światła mają być włączone. Np. kiedy chce jechać do Hiszpanii na wakacje(tam nie ma obowiązku jazdy na światłach w dzień) nie mogę tych światełek wyłączyć. Raz miałem taką sytuację, że panowie w mundurach za granicą mnie zatrzymali właśnie w Hiszpanii i pytali się czemu jadę na światłach(musiałem tłumaczyć, że ten tak ma:))
- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Tak jak napisałem wcześniej, moja CX9 i M3 mimo iż kupione w Polsce jedno 2009 drugie 2010 nie posiadają w standardzie modułu, tak więc może jest to standardem ale od pewnego czasu. Więc w jednym wypadku należało zrobić tak jak opisałem patent z zaklejeniem czujnika a w drugim dokupić sterownik część nr. C831-V7-460A sprawdziłem na fakturę wraz z montażem kosztowało 272zł i teraz po przekręceniu zapalają się światła oczywiście bez względu na to jaka pozycja jest ustawiona na włączniku świateł, w drugim przypadku tam gdzie zaciemniony jest czujnik pozycja AUTO uruchamia światła zawsze ale po przekręceniu przełącznika na OFF światła gasną. Zaciekawiłem się też przepisami wedle których tylko w przypadku Grecji jest jednoznacznie powiedziane że nie wolno w ciągu dnia używać świateł.
- Od: 30 sie 2010, 09:46
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3
krl napisał(a):Tak jak napisałem wcześniej, moja CX9 i M3 mimo iż kupione w Polsce jedno 2009 drugie 2010 nie posiadają w standardzie modułu, tak więc może jest to standardem ale od pewnego czasu. Więc w jednym wypadku należało zrobić tak jak opisałem patent z zaklejeniem czujnika a w drugim dokupić sterownik część nr. C831-V7-460A sprawdziłem na fakturę wraz z montażem kosztowało 272zł i teraz po przekręceniu zapalają się światła oczywiście bez względu na to jaka pozycja jest ustawiona na włączniku świateł, w drugim przypadku tam gdzie zaciemniony jest czujnik pozycja AUTO uruchamia światła zawsze ale po przekręceniu przełącznika na OFF światła gasną. Zaciekawiłem się też przepisami wedle których tylko w przypadku Grecji jest jednoznacznie powiedziane że nie wolno w ciągu dnia używać świateł.
A chyba, że tak
No mnie zatrzymali w Hiszpanii, ale tylko zwrócili mi uwagę, że mam je włączone (myśleli, że przez przypadek) powiedzieli, że szkoda żarówek
- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Próbowałem załozyc w ASO do M3 swiatła dzienne . Okazało się iż nie ma mozliwości innej jak podłaczenie pod postojowe. Zrezygnowałem – jest poprostu do bani. Trzeba jeździc ciągle na mijania . Moze jest jakiś sposób aby w pocycji "off" nie paliły się żadne. Wówczas można by je podłaczyc bezpośrednio pod alternator.
- Od: 12 lip 2009, 19:13
- Posty: 26
- Skąd: Różan
- Auto: nowa mazda 3 2009r 1,6 diesel oraz Mazda 6 Kirei 2.2D 2011r HB
Stan13a napisał(a):Próbowałem załozyc w ASO do M3 swiatła dzienne . Okazało się iż nie ma mozliwości innej jak podłaczenie pod postojowe...
Zastanawia mnie, czy faktycznie tak jest. Teoretycznie, wyjścia na automatyczne światła mijania i światła mijania po manualnym załączeniu powinny być niezależne. A to chociażby dlatego, że po manualnym włączeniu świateł mijania włącza się także oświetlenie deski rozdzielczej. Możnaby zatem podłączyć światła do jazdy dziennej pod automat (bez podświetlenia deski). Problem tylko, że światła dzienne powinny się wyłączać po włączeniu świateł mijania – może tu tkwi problem.
-
walerian
Cały problem polega na wyłączeniu fabrycznego modułu z tego co słyszałem jest to możliwe przez podpięcie się do komputera w serwisie ewentualnie fizyczne jego odłączenie. W przeciwnym razie montaż lamp dziennych wraz z modułem będzie bez sensu ponieważ moduł ten nie pozwoli nawet włączyć lamp (fabryczny moduł przy zapaleniu od razu włącza światła mijania a wraz z nimi postojowe które mają dawać impuls do wyłączenia świateł dziennych)
W moim przypadku szczęśliwie złożyło się, że mam podobnie jak kolega krl belgijską wersję Sunspeed w których nie montowano automatycznych świateł. Same lampy dzienne, które zamontowałem działają wspaniale zwłaszcza w połączczeniu z czujnikiem zmierzchu. Można cały czas jeździć z przełącznikiem ustawionym w pozycji AUTO. Gdy jest jasno świecą lampy dzienne LED a gdy robi się ciemno albo wjeżdza się do tunelu zapalają się światła główne i to wszystko zgodnie z przepisami
W moim przypadku szczęśliwie złożyło się, że mam podobnie jak kolega krl belgijską wersję Sunspeed w których nie montowano automatycznych świateł. Same lampy dzienne, które zamontowałem działają wspaniale zwłaszcza w połączczeniu z czujnikiem zmierzchu. Można cały czas jeździć z przełącznikiem ustawionym w pozycji AUTO. Gdy jest jasno świecą lampy dzienne LED a gdy robi się ciemno albo wjeżdza się do tunelu zapalają się światła główne i to wszystko zgodnie z przepisami
Japan – the best producer in the world !
Co do tych przykładów zdjęciowych to oczywiście przykład niemieckiego tunera ATH jest piękny ale cena (249 euro) jest mocno przesadzona. Drugi przykład pomysłowy ale niestety niezgodny z przepisami musi byc min. 25 cm nad drogą w tym miejscu jest trochę mniej – wiem bo też miałem podobny pomysł 
Japan – the best producer in the world !
Tytan napisał(a):Co do tych przykładów zdjęciowych to oczywiście przykład niemieckiego tunera ATH jest piękny ale cena (249 euro) jest mocno przesadzona. Drugi przykład pomysłowy ale niestety niezgodny z przepisami musi byc min. 25 cm nad drogą w tym miejscu jest trochę mniej – wiem bo też miałem podobny pomysł
249 eur za sztukę nie komplet, to faktycznie przesada.
- Od: 30 sie 2010, 09:46
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3
Kolegom z działu Mazdy 6 praktycznie udało się rozwiązać problem http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=102916&hilit=automatyczne+%C5%9Bwiat%C5%82a&start=20, problem w tym, że w mazdzie 3 moduł włączajacy światła dzienne znajduje się w innym miejscu, bliżej mi nie znanym.
Inna sprawą jest, że dzwoniłem dziś do ASO i powiedzieli mi, że nie ma opcji wylączenia i że kiedyś próbowali to im cała elektryka poszła.
Inna sprawą jest, że dzwoniłem dziś do ASO i powiedzieli mi, że nie ma opcji wylączenia i że kiedyś próbowali to im cała elektryka poszła.
Motto: Nie gadaj z idiotą, bo ściągnie cię na swój poziom i pokona doświadczeniem...
Auto: M3 czerwona.na.czarnym
Auto: M3 czerwona.na.czarnym
chriss napisał(a):w mazdzie 3 moduł włączajacy światła dzienne znajduje się w innym miejscu, bliżej mi nie znanym.
No tak, ale ktoś, mam tu na myśli ASO, chyba powinien wiedzieć gdzie on jest – pytanie czy zechcą się tą wiedzą podzielić

Czytam te wątki nt świateł do jazdy dziennej i jakoś nie widzę odpowiedzi. Pomysł jest taki, aby zamontować LEDy i działały one wtedy gdy czujnik zmierzchu nie uzna aby włączyć mijania w pozycji AUTO. A gdy zapalą się mijania, LEDy gasły. Czy ktoś już rozgryzł ten temat? Pomysł zrodził się gdy dziś wyjąłem żarówki, aby sprawdzić jakie muszę kupić, gdyż seryjne Philipsa jakoś nie świecą za rewelacyjnie. A Osramy Night Breaker H11, które chcę zakupić kosztują prawie 60zł za sztukę. Stąd pomysł o ich oszczędzaniu i wykorzystywaniu tylko w nocy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości