Mazda w sporcie
1, 2
Marian Bublewicz (ur. 25 sierpnia 1950 w Olsztynie – zm. 20 lutego 1993 w Lądku Zdrój) – polski kierowca rajdowy.
Jeden z najlepszych polskich kierowców rajdowych lat 80. i 90.
Wicemistrz Europy w 1992 r. Mistrz Polski w latach: 1983, 1987, 1989, 1990, 1991, 1992. Łącznie wliczając starty w innych klasach zdobywca 20 tytułów mistrzowskich w Polsce. Twórca pierwszego w Polsce profesjonalnego teamu rajdowego (Malboro Rally Team Poland). W 1993 r. znalazł się na priorytetowej liście „A” – 31 najlepszych kierowców rajdowych świata – publikowanej przez FIA.
Zmarł w szpitalu, w Lądku Zdroju, na skutek ran odniesionych w wypadku podczas Zimowego Rajdu Dolnośląskiego, 2 km od startu 5-go odcinka specjalnego "Orłowiec – Złoty Stok", 20 lutego 1993.
źródło: wikipedia
W 2000 w plebiscycie czytelników miesięcznika "Auto Moto i Sport" został wybrany najlepszym polskim kierowcą rajdowym XX wieku.
Mistrzostwa Polski
1983 – samochodem Opel Kadett GT/E
1987 – samochodem FSO Polonez 2000
1989 – samochodem Mazda 323 4WD
1990 – samochodem Mazda 323 4WD
1991 – samochodem Ford Sierra RS Cosworth
1992 – samochodem Ford Sierra RS Cosworth 4x4
Jeden z najlepszych polskich kierowców rajdowych lat 80. i 90.
Wicemistrz Europy w 1992 r. Mistrz Polski w latach: 1983, 1987, 1989, 1990, 1991, 1992. Łącznie wliczając starty w innych klasach zdobywca 20 tytułów mistrzowskich w Polsce. Twórca pierwszego w Polsce profesjonalnego teamu rajdowego (Malboro Rally Team Poland). W 1993 r. znalazł się na priorytetowej liście „A” – 31 najlepszych kierowców rajdowych świata – publikowanej przez FIA.
Zmarł w szpitalu, w Lądku Zdroju, na skutek ran odniesionych w wypadku podczas Zimowego Rajdu Dolnośląskiego, 2 km od startu 5-go odcinka specjalnego "Orłowiec – Złoty Stok", 20 lutego 1993.
źródło: wikipedia
W 2000 w plebiscycie czytelników miesięcznika "Auto Moto i Sport" został wybrany najlepszym polskim kierowcą rajdowym XX wieku.
Mistrzostwa Polski
1983 – samochodem Opel Kadett GT/E
1987 – samochodem FSO Polonez 2000
1989 – samochodem Mazda 323 4WD
1990 – samochodem Mazda 323 4WD
1991 – samochodem Ford Sierra RS Cosworth
1992 – samochodem Ford Sierra RS Cosworth 4x4
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
No,no cos o tym słyszalem tylko niestety nie ma dostępnych zadnych filmów z tych czasów
.Ja jestem w posiadaniu kasety z nauką jazdy Bublewicza jeszcze Sierrą RS Cosworth 4x4 a tam opowiadał już o nowym nabytku Fordzie RS Cosworth 4x4.Niestey nie byl wstanie już zasiasc z kolkiem tego autka 
- Od: 18 kwi 2004, 13:00
- Posty: 1907
A ja się o tym dowiedziałęm, od gościa, który odkupił do teamu po śmierci Bublewicza tą Mazdę.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Pamietam, jak zginął.
Byłem akurat na wakacjach w górach.
Do dziś nie mogę zapomnieć, że zginął przez nieudolność organizatorów.
Byłem akurat na wakacjach w górach.
Do dziś nie mogę zapomnieć, że zginął przez nieudolność organizatorów.
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Ja się interesuję rajdami, więc sprawę znam, jak ktoś chce to moge zapodać fotki tych mazd, gdzieś powinienem mieć.Mazdy były conajmniej dwie, jedna została skasowana po poważnej rolce.
A mazdą 323 jeżdził jeszcze Romuald Chałas w polsce.
Albo dam fotki teraz
A co do Bublewicza, to wydaje mi się że ten samochód jast bardzo ciekawy:
Polonez coupe,miał silnik 2000 turbo i pod koniec 1986 roku moc około 285KM!!!!!!!
POZDRO!!
A mazdą 323 jeżdził jeszcze Romuald Chałas w polsce.
Albo dam fotki teraz





A co do Bublewicza, to wydaje mi się że ten samochód jast bardzo ciekawy:

Polonez coupe,miał silnik 2000 turbo i pod koniec 1986 roku moc około 285KM!!!!!!!
POZDRO!!
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
Panowie, nie rozpaczajmy Pan Marian pewnie by sie cieszył jak będziemy wskrzeszać nasze 323 do życia, a w szczegulności GT, GTX, GTR, to naprawdę sprytne autka, a znawcy tematów rajdowych mogą pewnie potwierdzić, że 323 wspaniale radzą sobie na luźnych nawirzchniach obieżdżając nawet Subarki
Także szukajmy i szanujmy te autka
Pozdro
Bury
Także szukajmy i szanujmy te autka
Pozdro
Bury
Pamiętaj cierpliwoiść palcem dół wykopie!!!
Łapy, łapy cztery łapy, ....... :–)
Łapy, łapy cztery łapy, ....... :–)
- Od: 25 lip 2005, 11:26
- Posty: 135
- Skąd: Garwolin
- Auto: MAZDA 323 GT-R
Znalazlem pare ciekawych zdjec z polskich rajdow w ktorych zawodnicy scigali sie w mazdach. Jakby ktos mial wiecej informacji na ten temat niech sie z nami podzieli. Ze znanych kierowcow wiem ze mazdami 323 w rajdach jezdzili Holowczyc i Bublewicz.
Domyslam sie ze za podstawe sluzyla wersja GTX (AWD 1.6 Turbo)








Domyslam sie ze za podstawe sluzyla wersja GTX (AWD 1.6 Turbo)
ex MSP
Jedna taka perelke na allegro znalazlem
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78911925

ex MSP
ech kurna, kupił bym sobie takie cos, tak zeby tyklo poszaleć od czasu do czasu...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
pinky napisał(a):Jedna taka perelke na allegro znalazlem
Miałem takie auto przez 4 lata.
Nigdy wcześniej, ani nigdy później nie jechałem autem, które miałoby bardziej elastyczny silnik.
Do dziś uważam to auto za niesamowite i za najfajniejsze z tych, które miałem.
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
pinky napisał(a):Jedna taka perelke na allegro znalazlemhttp://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78911925
"Stan ogólny dobry. Silnik w stanie bardzo dobrym.
Nigdy nie było rozbite, co można sprawdzić.
Oryginalny przebieg 140 tys. km.
Do poprawienia są ranty tylnych błotników co widać na zdjęciach.
Auto posiada regulację oparcia pochyłu tylnego siedzenia.
Auto od nowości miało tylko 4 właścicieli!"
Czy te stwierdzenia sobie nie przeczą??
Rozśmieszyła mnie szczególnie kobinacja przebiegu i ilości właścicieli

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wiesz... Różnie to bywa. Zależy od tego, którym autem w rodzinie była w/w Mazda i jak często była używana. Ja swoją 323 BG mam od 1,5 roku a zrobiłem coś koło 3-4kkm. Jeśli ktoś nawet robiłby rocznie 8kkm, to przebieg powyższy mógłby być realny. Są auta, które mają trzy, cztery lata i przebieg 200kkm, ale możesz jeszcze trafić pojazdy, co mają 20 lat i przebieg 150kkmRozśmieszyła mnie szczególnie kobinacja przebiegu i ilości właścicieli



Natomiast jeśli chodzi o tę rdzę na błotniku, to jest to zapewne spowodowane już wiekiem pojazdu oraz tym, iż auto nie jest w ocynku. Jeśli poprzedni właściciele tym autem jeździli do pracy i wtedy auto stało pod chmurką, to wytłumaczenie ich egzystencji na wspomnianych rantach nadkoli jest zrozumiałe. Tak też bywa...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
pinky napisał(a):Jedna taka perelke na allegro znalazlemhttp://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78911925
Piękna jest. Zobaczcie jak świetnie są te dwa spoilerki wkomponowane w tylną klape. Chyba ładniejsza od BG ponieważ ten tył nie jest taki oklapnięty. Widać, że jest zadbana z zewnątrz. Jedynie te ranty błotników bo tak to widać że rdzy nie ma na nadwodziu okolice tylnej klapy, świateł zarówno z przodu jak i z tyłu nie mają purchli. Ciekawe jak się trzyma od spodu czy nie ma dziurek w podłodze ale z tym sobie zawsze można jakoś poradzić. Naprawde auto dla pasjonaty i chciałbym, żeby przyszły właściciel trafił na forum z takim rodzynkiem. A druga sprawa że jak Yoshi wspominał nie ma z nim takiego kłopotu jak w przypadku GTR'a. Ślicznotka jednym słowem i życze aby zaopiekował się nią jakiś konkretny pasjonat.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości