Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez Grzyby » 6 mar 2011, 12:57

Gdybyś poszukał we właściwym dziale to:
a) znalazłbyś rozwiązanie (DiTD)
b) nie robiłbyś śmietnika w temacie o innym silniku niż posiadasz
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 6 mar 2011, 15:14

slawek1978 napisał(a):.Mozecie podpowiedziec czy jest jakis sposob jest mozliwa naprawa takiego przecieku.


Tylko wymiana na drugi – sprawny zawor.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jozim » 6 mar 2011, 15:34

Kafela napisał(a):Oooo!!!!!!! kolego no to daleś!!! <nie powiem> Ciekawe jak to zniosla twoja Madzia. :(

Tak przyznaje dałem ciała z tankowaniem benzyny do diesla <glupek2> .Mam nadzieje, że jak wymienię pompę to będzie <spoko> .Zastanawiam się czy wtryski na tej mojej mieszańce nie dostały po <dupa> -ie. A co wy o tym sądzicie? Czy wtryski mogły ulec uszkodzeniu <co?>. Dodam że miałem 1/2 zbiornika i dolałem do pełna benzyny. Na tej mieszańce zrobiłem 60km.
Ostatnio edytowano 6 mar 2011, 19:27 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Kafela » 6 mar 2011, 15:48

Benzyna zamiast oleju napędowego
Czy to problem? Problem jest poważny, szczególnie jeżeli mamy do czynienia z nowoczesnym dieslem wyposażonym w układ wtryskowy common rail lub pompowtryskiwacze. Już przy niewielkiej domieszce benzyny do oleju napędowego właściwości smarne paliwa pogorszą się na tyle, że mogą spowodować poważne uszkodzenia aparatury wtryskowej.

Nie wszystkie usterki ujawniają się od razu – bywa, że od zatankowania złego paliwa do unieruchomienia samochodu z powodu awarii układu zasilania mija kilka tygodni. Nasza rada: nawet jeśli to czasochłonne i kosztowne rozwiązanie, nie uruchamiać auta, tylko niezwłocznie odessać zanieczyszczone paliwo ze zbiornika. O pomoc należy poprosić personel stacji – zwykle ma on w tej dziedzinie spore doświadczenie, a czasem nawet potrzebny sprzęt. Jeśli jeździmy starszym autem, sytuacja nie jest aż tak dramatyczna. W przypadku Golfa II czy Mercedesa W124 domieszka benzyny nawet w ilości 30 proc. nie powinna zaszkodzić silnikowi.

Znalazłem coś takiego w internecie.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 10:04
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Kombi `05 2.0 136KM

Postprzez tadziol » 6 mar 2011, 19:15

Grzyby napisał(a):nie robiłbyś śmietnika w temacie o innym silniku niż posiadasz


i tak się już hasiok zrobił hahaha ,dwa dni mnie nie było......
co tu robic,o czym pisac?? <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jozim » 11 mar 2011, 01:13

jozim napisał(a):
jozim napisał(a):
jozim napisał(a):WITAM papa moje auto to Mazda 6 136koni 2004r
Od jakiegoś czasu CZASAMI miałem typowe objawy wskazujące na zawór SCV.Gdy objawy nasiliły się i autem normalnie nie dało się jezdzić bez zastanowienia wymieniłem zawór SCV na nowy ,ponieważ miałem ten wadliwy z numerem 006.Po wymianie żadnych zmian; gaśnie na wolnych obrotach, problem z odpaleniem, trudno go wkręcić powyżej 2500 obrotów, słychać klekotanie wtryskiwaczy. Na pomoc przyszedł mi kolega z kompem. Podłączamy, a tu kolejne zdziwienie czyli d <dupa> a żadnych błędów. Po kilku próbach odpala no i ruszam starając się nie spuszczać poniżej 2000 obrotów (bo by zgasł)-cały czas podpięty mamy komputer z którego odczytujemy ciśnienie na szynie CR i wygląda to tak; jak jedziemy z górki i hamujemy silnikiem (czyli bez dodawania gazu) to na szynie pojawia się ciśnienie 130, a jak dodam gazu to spadnie nawet do 15.

Teraz jestem już prawie pewien, że wlałem benzyny do zbiornika więc w związku z tym wykonałem następujące czynności:
1) spuszczone zostało całe paliwo i zbiornik został zalany do pełna teraz na 100% dieslem
2) wyczyszczone sitko w zbiorniku
3) wymieniony filtr paliwa
4) sprawdzony układ paliwowy
5) sprawdzone wtryski (podłączyłem strzykawki z podziałką pod przelewy, różnice wyszły bardzo minimalne).
Teraz wymienię pompę wysokiego ciśnienia i dam znać co i jak.

Po wymianie pompy wysokiego ciśnienia w dalszym ciągu bez zmian.
Teraz wymieniam PCM z całym kompletnym zestawem do odpalenia, stacyjką itd. Jak to nie pomorze to przyznam szczerze że skończyły mi się pomysły. A z tym, że wlałem benzynę i autko stanęło to wydaje mi się że to zbieg okoliczności, gdyż kilka dni wcześniej miałem drobne problemy z Mazdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez jozim » 21 mar 2011, 17:00

jozim napisał(a):
jozim napisał(a):
jozim napisał(a):WITAM papa moje auto to Mazda 6 136koni 2004r
Od jakiegoś czasu CZASAMI miałem typowe objawy wskazujące na zawór SCV.Gdy objawy nasiliły się i autem normalnie nie dało się jezdzić bez zastanowienia wymieniłem zawór SCV na nowy ,ponieważ miałem ten wadliwy z numerem 006.Po wymianie żadnych zmian; gaśnie na wolnych obrotach, problem z odpaleniem, trudno go wkręcić powyżej 2500 obrotów, słychać klekotanie wtryskiwaczy. Na pomoc przyszedł mi kolega z kompem. Podłączamy, a tu kolejne zdziwienie czyli d <dupa> a żadnych błędów. Po kilku próbach odpala no i ruszam starając się nie spuszczać poniżej 2000 obrotów (bo by zgasł)-cały czas podpięty mamy komputer z którego odczytujemy ciśnienie na szynie CR i wygląda to tak; jak jedziemy z górki i hamujemy silnikiem (czyli bez dodawania gazu) to na szynie pojawia się ciśnienie 130, a jak dodam gazu to spadnie nawet do 15.

Teraz jestem już prawie pewien, że wlałem benzyny do zbiornika więc w związku z tym wykonałem następujące czynności:
1) spuszczone zostało całe paliwo i zbiornik został zalany do pełna teraz na 100% dieslem
2) wyczyszczone sitko w zbiorniku
3) wymieniony filtr paliwa
4) sprawdzony układ paliwowy
5) sprawdzone wtryski (podłączyłem strzykawki z podziałką pod przelewy, różnice wyszły bardzo minimalne).
Teraz wymienię pompę wysokiego ciśnienia i dam znać co i jak.


Po wymianie pompy wysokiego ciśnienia w dalszym ciągu bez zmian.
Teraz wymieniam PCM z całym kompletnym zestawem do odpalenia, stacyjką itd. Jak to nie pomorze to przyznam szczerze że skończyły mi się pomysły. A z tym, że wlałem benzynę i autko stanęło to wydaje mi się że to zbieg okoliczności, gdyż kilka dni wcześniej miałem drobne problemy z Mazdą.


<ok> Problem rozwiązany <ok>
Po wymianie komputera wszystko wróciło do normy.
Moim zdaniem wina leży w oprogramowaniu, ale tu w Irlandii nie są w stanie wgrać nowego. Pytałem w serwisie o upgrade to odpowiedzieli, że w innych krajach to robią, ale nie tu.
Natomiast kolega ten który podłączał się pod moje autko twierdzi, że zawór scv mógł zrobić jakieś zwarcie i trwale uszkodzić komputer.
Ja wymieniłem pcm-a wraz ze stacyjką i kluczykami, a wystarczyłoby wymienić tylko pcm, gdyż kolega w swoim kompie ma opcje zgrania i wgrania do drugiego pcm-a aplikacji dotyczącej immobilajzera.

Edit by Bandit:
Ciągle powtarzam, że nie ma potrzeby (wręcz należy unikać) cytowania całych wielkich postów na pół strony z których nic nie wynika. Piszmy przejrzyście. Post pod postem też jest karygodny, opcja edytuj obowiązuje wszystkich
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez bchmiel » 27 mar 2011, 00:35

Witam i proszę o pomoc.
pacjent: Mazda MPV, silnik CiTD 136KM
objawy: utrudniony rozruch na zimnym, zapala ale natychmiast gaśnie, po rozgrzaniu nieco lepiej, ale czasami potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do świateł lub skręcie
Inny opisywanych tu objawów (na razie) brak.

Zanim wymienię zawód SCV proszę o poradę, co należy sprawdzić:
– zalać nowym (pewnym) paliwem?
– czyścić wtryskiwacze przy pomocy Forte?
– czyścić filtr paliwa?
– coś jeszcze?

Proszę o poradę, jak najszybciej dojść do sedna sprawy i uchronić się przed niepotrzebnymi wydatkami na diagnostykę.

Pozdrawiam
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez boger01 » 27 mar 2011, 14:33

Takie bezkosztowe rzeczy, które sam robiłem to:
– odbarczenie filtra paliwa
– wyczyszczenie sitka w baku
– wypłukanie przepływomierza
– odkurzenie lub wymiana filtra powietrza
– sprawdzenie świec żarowych
U mnie był problem poniżej -5 a po wykonaniu w/w działań nie zdążyłem już sprawdzić bo wiosna przyszła <jupi> i teraz jest wszystko OK. SCV nie był wymieniany, a niestety ma serię 006 i będzie trzeba :(

Teraz pytanie:
Czy SCV może źle działać tylko przy ujemnych temperaturach a przy dodatnich działać bez problemowo??? Zaznaczę, że nie ma żadnych innych oznak tj. falowanie obrotów na biegu jałowym, gaśnięcie auta na niskich obrotach.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 19:55
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan

Postprzez jozim » 27 mar 2011, 16:09

Zanim wymienię zawód SCV proszę o poradę, co należy sprawdzić:
– zalać nowym (pewnym) paliwem?
– czyścić wtryskiwacze przy pomocy Forte?
– czyścić filtr paliwa?
– coś jeszcze?

1)Jeżeli tankujesz cały czas na tych samych stacjach i nigdy wcześniej nie miałeś problemów to moim zdaniem wystarczy dolać paliwa z pewnej stacji.
2)Forte – nie zaszkodzi, jedynie pomoże.
3)Wymienić filtr paliwa i powietrza.
4)Wyczyścić sitko w zbiorniku viewtopic.php?f=90&t=91177
5)Wyczyścić przepływomierz powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez martinez302 » 5 lip 2011, 12:41

Witam, proszę o poradę czy uszkodzeniu uległ tylko zawór SCV czy wymienić całą kompletną pompę.
Objawy , na początku brzęczenie(1700 2000 rpm) i dziwne syczenie z okolic pompy, spadek mocy coraz większy. Na wolnych obrotach silnik wchodzi na obroty, o pod obciążeniem max do 2000 rpm.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 22:30
Posty: 8

Postprzez jozim » 5 lip 2011, 13:27

Witam
Ja radził bym Tobie zacząć od najtańszych rzeczy:
– wyczyść sitko w zbiornik; viewtopic.php?f=90&t=91177
– wymień filtr paliwa
– zrób test przelewowy wtryskiwaczy; http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY
– sprawdź szczelność układu paliwowego (bardzo często po wymianie filtra paliwa rozszczelnieniu ulega pompka ręczne, która znajduje się na filtrze paliwa).
Będąc na twoim miejscu następnie skupiłbym swoją uwagę na zaworze SCV.
Jeżeli autem zamierzasz pojeździć dłuższy okres, a zawór SCV masz z serii 003 lub 006 to są to zawory z wadą i prędzej czy później i tak będziesz musiał go wymienić. U mnie zawór SCV prawdopodobnie zrobił jakieś zwarcie i uszkodził mi komputer (PCM).
Przeczytaj ten wątek porównaj swoje objawy do moich;
viewtopic.php?f=90&t=89908&p=1946133#p1946133
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez martinez302 » 5 lip 2011, 21:53

jozim napisał(a):Witam
Ja radził bym Tobie zacząć od najtańszych rzeczy:
– wyczyść sitko w zbiornik; viewtopic.php?f=90&t=91177
– wymień filtr paliwa
– zrób test przelewowy wtryskiwaczy; http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY
– sprawdź szczelność układu paliwowego (bardzo często po wymianie filtra paliwa rozszczelnieniu ulega pompka ręczne, która znajduje się na filtrze paliwa).
Będąc na twoim miejscu następnie skupiłbym swoją uwagę na zaworze SCV.
Jeżeli autem zamierzasz pojeździć dłuższy okres, a zawór SCV masz z serii 003 lub 006 to są to zawory z wadą i prędzej czy później i tak będziesz musiał go wymienić. U mnie zawór SCV prawdopodobnie zrobił jakieś zwarcie i uszkodził mi komputer (PCM).
Przeczytaj ten wątek porównaj swoje objawy do moich;
viewtopic.php?f=90&t=89908&p=1946133#p1946133

Sitko wyczyszczone, filtr paliwa zmieniony, test przelewowy nie wykazał większych różnic, jeśli chodzi o szczelność to nic nie wycieka. Zawór SCV o numerze 006 przebieg 296tys. Nie ma problemu żeby go wymienić, tylko wolał bym mieć pewność że to jest przyczyną moich problemów.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 22:30
Posty: 8

Postprzez Grzyby » 5 lip 2011, 23:08

jozim napisał(a):zawór SCV masz z serii 003 lub 006 to są to zawory z wadą

Żadna wada a zwyczajne zużycie ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darrecki » 6 lip 2011, 08:16

martinez302 napisał(a):Witam, proszę o poradę czy uszkodzeniu uległ tylko zawór SCV czy wymienić całą kompletną pompę.
Objawy , na początku brzęczenie(1700 2000 rpm) i dziwne syczenie z okolic pompy, spadek mocy coraz większy. Na wolnych obrotach silnik wchodzi na obroty, o pod obciążeniem max do 2000 rpm.


A nie bedzie to problem z podcisnieniem?
Brzeczenie to ktorys z solenoidow (mi brzeczy juz ze 4 lata w tym zakresie obrotow + na jalowym czasami), spadek mocy mialem 2 razy. Po przeczyszczeniu fragmentu systemu podcisnienia odpowiedzialnego za lopatki turbiny wiecej sie nie powtorzyl.
SCV rowniez mam 006, nie zmieniany od nowosci, przebieg ~260kkm
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez martinez302 » 6 lip 2011, 09:31

Sterowanie na kierownice w turbo jest.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 22:30
Posty: 8

Postprzez Lorento » 6 lip 2011, 10:41

Grzyby napisał(a):Żadna wada a zwyczajne zużycie ...

D..pa nie zużycie! Ciekawe, że zawory o wskazanych numerach serii padały po przebiegu nawet 20kkm i ich wymiana była swego czasu przeprowadzana w ramach gwarancji! Spytaj chociażby Newbiego z ASO Lublin, jak mi nie wierzysz. Czyli co jedne sie zużywały po 20kkm a inne wytrzymywały 260 kkm? Wadliwa była duża partia tych zaworów właśnie w seriach 003 i 006. Poczytaj se też publikacje w necie które w tem temacie ukazały się w krajach gdzie Mazda była masowo sprzedawana... Ciekawe też, że Mazda zdecydowała się na modernizacje tych zaworów od bodajże 2005 r. Poprawione nie padają już masowo. Zresztą poczytaj poradnik diesla do którego tak chetnie odsyłasz kolego...
Ostatnio edytowano 6 lip 2011, 10:45 przez Lorento, łącznie edytowano 1 raz
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

PostTen post został usunięty przez Bandit 6 lip 2011, 19:55.

Postprzez Grzyby » 6 lip 2011, 14:12

Nie wierz we wszystko co jest na tym forum napisane :P
Piszę tak na podstawie tego co zaobserwowałem chociażby po lekturze tego forum.
Osobiście nie kojarzę żadnego przypadku na forum żeby komuś przy przebiegu poniżej 100kkm padł SCV (za to sporo takich gdzie wymiana nic nie dała czyli SCV był dobry). Zauważ że osoby które mają "pewny" przebieg 200kkm i powyżej mają zwykle oryginalny SCV (właśnie niby z owej wadliwej serii) i jeżdżą.
Ja u siebie wymieniłem po około 200kkm i jak się zresztą okazało zupełnie niepotrzebnie bo problem nie leżał po stronie SCV a po stronie paliwa. Zresztą na mojej używce inna Mazda jeździ dotychczas.

P.S. W poliftach są inne SCV bo i konstrukcja silnika (pompy) jest inna, więc żadne porównanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorento » 6 lip 2011, 20:43

Grzyby napisał(a):Nie wierz we wszystko co jest na tym forum napisane :P
Piszę tak na podstawie tego co zaobserwowałem chociażby po lekturze tego forum.
Osobiście nie kojarzę żadnego przypadku na forum żeby komuś przy przebiegu poniżej 100kkm padł SCV (za to sporo takich gdzie wymiana nic nie dała czyli SCV był dobry). Zauważ że osoby które mają "pewny" przebieg 200kkm i powyżej mają zwykle oryginalny SCV (właśnie niby z owej wadliwej serii) i jeżdżą.
Ja u siebie wymieniłem po około 200kkm i jak się zresztą okazało zupełnie niepotrzebnie bo problem nie leżał po stronie SCV a po stronie paliwa. Zresztą na mojej używce inna Mazda jeździ dotychczas.

P.S. W poliftach są inne SCV bo i konstrukcja silnika (pompy) jest inna, więc żadne porównanie.

Kolego nie pogrążaj się. Czas chyba faktycznie na sprzedaż twojej mazdy. IHMO nie możesz aspirować do roli eksperta od Szóstki.
Tłumaczę Ci tedy i objasniam, bom podrażnion:
1. tu masz artykuł słowacki w którym podnoszono problem wadliwych scv produkowanych do 2005 r.
http://www.tipcar.cz/poradna_znovu_mazd ... -1997.html
artykuł jest z sierpnia 2006 r.;

2. wrzuć w wyszukiwarkę forumową "scv" to ci wyskoczy kto miał z zaworami problemy i czy są to osoby po przelotach 200 kkm..

3. konstrukcja SCV jest taka sama w przed jak i poliftach

4. to że tobie sie nie zrypał po 200kkm o niczym nie świadczy, ponieważ nie psuły się wszystkie z wadliwych serii a duza ich część.

5. jak to jest chłopie, że do 2005 r. SCV padały jak muchy a po tym roku przestały? Rozumiem, ze we wszytskich Szóstach po tej dacie znacznie spadły przebiegi.

6. polecam kontakt z kol Newbie z Lublina, któren Ci objaśni szczegóły.

7. z rzeczy które są na tym forum najmniej wierzę w twoje wpisy.. :>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6