Witam!
Mam prośbę do wszystkich, którzy mieli okazje wymieniać płyn chłodniczy w Xedosie 6 V6. Proszę o wskazówki dotyczące wymiany płynu chłodniczego np. skąd (w którym miejscu) spuścić stary płyn ( z chłodnicy i bloku silnika). Okazało się również, że muszę wymienić termostat – zarówno górny jak i dolny wąż idący do chłodnicy się równoczęsnie nagrazewa, wiec termostatu nie ma bądź nie trzyma, efekt – ciągle niedogrzny silnik. Prosze o porady, bo mam Xedosa dopiero 3. mieśiąc i nie znam go jeszcze dobrze od "kuchni". Dlaczego są 3 korki (2 metalowe i 1 platikowy) Czy ten paltikowy "coolant radiator to tylko do ogrzewania i czy jest niezależny od ukł, chłodzenia? Do czego służą dwa pozostałe (na jednym tym przy chłodnicy pisze don't open"? Gdzie najlepiej nabyć taki termostat, czy będzie pasował z innej mazdy? Jesli ktoś z fomum ma taki sprawny na zbyciu chętnie odkupię.
Pozdrawiam wszystich!
Wymiana cieczy chłodzącej i termostatu
Strona 1 z 1
bo mam Xedosa dopiero 3. mieśiąc i nie znam go jeszcze dobrze od "kuchni".
1. to włóż trochę wysiłku w przeszukanie forum, zamiast powielać podstawowe zagadnienia. idę o zakład, że wyszukanie poniższego zajęło mi mniej niż tobie napisanie posta.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... B3odz%B1cy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... B3odz%B1cy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=p%B3yn
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=p%B3yn
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =termostat
2. skasuj zdublowany wątek.
3. korki i termostat kupuje się nowe, koszt niewielki a niesprawne te gadżety mogą sporo napsuć.
Jak już tak się poświecasz to załatw dobry sprzęt do nagrania
A już tak poważnie o wymianie płynu:
-należy odkręcać korek od chłodnicy kiedy węże wodne nie są sztywne od ciśnienia w układzie (bezpiecznie jak silnik zimny)
-spuszczamy płyn korkiem chłodnicy, i przewodami przy wymienniku ciepła woda-olej
-aby wszystko spuścić z silnika należy odkręcić zaślepkę na bloku (lewy rząd cylindrów, bliżej końca silnika)
-płyn ze zbiorniczka wyrównawczego można odessać odsysarką do oleju
-napełniamy układ czystą wodą z jakimś środkiem do płukania układu chłodzenia, niech silnik popracuje aż się nagrzeje
– po ostygnięciu silnika spuszczamy zawartość układu (uparci mogą przepłukać układ już tylko czystą wodą)
-napełniamy układ nowym płynem chłodzącym (przez oba korki), można odpalic silnik bez korków zeby się wstępnie odpowietrzył
-zakręcamy korki i nagrzewamy auto aż do włączenia wentylatorów
-po ostygnięciu silnika sprawdzamy czy płyn jest pod obydwoma korkami i jaki jest poziom w zbiorniczku wyrównawczym, w razie potrzeby dolewamy( przeważnie ubywa około 0.3 do 0.6 litra płynu)
I tyle
A już tak poważnie o wymianie płynu:
-należy odkręcać korek od chłodnicy kiedy węże wodne nie są sztywne od ciśnienia w układzie (bezpiecznie jak silnik zimny)
-spuszczamy płyn korkiem chłodnicy, i przewodami przy wymienniku ciepła woda-olej
-aby wszystko spuścić z silnika należy odkręcić zaślepkę na bloku (lewy rząd cylindrów, bliżej końca silnika)
-płyn ze zbiorniczka wyrównawczego można odessać odsysarką do oleju
-napełniamy układ czystą wodą z jakimś środkiem do płukania układu chłodzenia, niech silnik popracuje aż się nagrzeje
– po ostygnięciu silnika spuszczamy zawartość układu (uparci mogą przepłukać układ już tylko czystą wodą)
-napełniamy układ nowym płynem chłodzącym (przez oba korki), można odpalic silnik bez korków zeby się wstępnie odpowietrzył
-zakręcamy korki i nagrzewamy auto aż do włączenia wentylatorów
-po ostygnięciu silnika sprawdzamy czy płyn jest pod obydwoma korkami i jaki jest poziom w zbiorniczku wyrównawczym, w razie potrzeby dolewamy( przeważnie ubywa około 0.3 do 0.6 litra płynu)
I tyle
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6