Klimatyzacja nie działa
u mnie szczelność sprawdzają tak, że napełniają do połowy czynnikiem razem z barwnikiem i tak sobie jeżdżę i używam klimy. chłodzi słabiej ale działa i dzięki temu można sprawdzić czy jest i gdzie jest nieszczelność. po za tym przez 2 dni mogło nic nie uciekać, ja jeździłem prawie miesiąc z czynnikiem i barwnikiem i dopiero po tym czasie doszło do rozszczelnienia
zawsze lepiej być tylko pół czynnika w plecy niż cały 
ja tez mialem problemy ze szczelnoscia. mechanik nabil duuuuzo zaotu i szukal wyciekow. okazalo sie ze wystarczylo wymienic 2 oringi. jednak zanim nabil gazem to zapytal czy to robic bo jeszcze minimalny wyciek jest ale to juz chyba przy samej sprezarce albo gdzies w samym sercu klimy a nie bardzo mial czas zeby pol auta rozbieac. zaplacilem 180 zl(150 nabicie i odgrzybienie 30 za azot i uszczelnianie). jeszcze byl o tyle w porzadku ze powiedzial o minimalnym wycieku ale od miesiaca mam klime i dziala wszystko ok:) a ze tak zapytam z innej beczki. nie kazda mazda miala montowany filtr kabinowy ale czy w wersji bez filtra jest na ten filtr miejsce? bo prosilem mechanika zeby wymienil mi owa czesc ale powiedzial mi ze nie mogl go znalezc i ze chyba moj model nie ma filtru...
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
ja u siebie powinienem mieć filtr pod schowkiem przy miejscu pasażera. Trzeba się schylić i ściągnąć klapkę. U mnie zamiast filtra nie ma nic. Więc nie wiem czy był fabrycznie czy go jakiś helmut wyciągnął.
A widzę michałxxxxx że moje rady pomogły:)
A widzę michałxxxxx że moje rady pomogły:)
- Od: 24 kwi 2011, 12:32
- Posty: 24
- Skąd: Droszków k. Zielonej Góry
- Auto: 323 BA 1995r
1.5 16V Z5
skoroszyt napisał(a):Musi być chłodnica klimy.
Pytałem kiedyś Wieśka z Dębicy i Patryka XxX obaj powiedzieli że klima będzię chodziła bez wentylatora tylko będzie słabiej chłodziła
oczywiście że będzie chłodziła. Tylko wentylator jest po to aby regulować temperaturę skraplania czynnika. Jeśli go nie będzie to faktycznie będzie czynnik gorętszy, przez co klima będzie gorzej chłodziłą. sprężarka też przez to będzie gorętsza, bo czynnik nie będzie chłodzł jej od środka. przez to może się po jakimś czasie zatrzeć lub po prostu zepsuć.
- Od: 24 kwi 2011, 12:32
- Posty: 24
- Skąd: Droszków k. Zielonej Góry
- Auto: 323 BA 1995r
1.5 16V Z5
skoroszyt napisał(a):oczywiście że będzie chłodziła. Tylko wentylator jest po to aby regulować temperaturę skraplania czynnika. Jeśli go nie będzie to faktycznie będzie czynnik gorętszy, przez co klima będzie gorzej chłodziłą. sprężarka też przez to będzie gorętsza, bo czynnik nie będzie chłodzł jej od środka. przez to może się po jakimś czasie zatrzeć lub po prostu zepsuć.
skoroszyt napisał(a):oczywiście że będzie chłodziła. Tylko wentylator jest po to aby regulować temperaturę skraplania czynnika. Jeśli go nie będzie to faktycznie będzie czynnik gorętszy, przez co klima będzie gorzej chłodziłą. sprężarka też przez to będzie gorętsza, bo czynnik nie będzie chłodzł jej od środka. przez to może się po jakimś czasie zatrzeć lub po prostu zepsuć.
ja mam chlodnice klimy bez wentylatora, czyli to jest powód niedostatniego chlodzenia? bo chlodzic chlodzi tylko bez super rewelacji
- Od: 18 cze 2011, 20:59
- Posty: 6
skoroszyt pomogly pomogly ale nadal nad tym filtrem sie zastanawiam mechanik stwierdzil ze nie ma nawet na filtr miejsca... a z tego co czytalem chyba nawet na forum mazda nie oszczedzala na wiazkach kabli, miejscach na inne udogodnienia itp wiec sadze ze i filtr dalo by sie wcisnac
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
u mnie też nie ma filtra kabinowego i przez to często trzeba kurz wycierać
Podobno w niektórych wersjach nie było. Przy okazji czyszczenia wirnika, gdy zdemontowałem schowek pasażera to oblukałem miejsce gdzie powinien filtr się znajdować ale niestety nic tam nie ma.
- Od: 25 mar 2011, 17:38
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
Ktoś kiedyś tutaj zamieszczał parę fotek odnośnie wycinania otworu na filtr kabinowy.
Dotyczyło to o ile pamiętam wersji z białą obudową – trzeba byłoby przekopać archiwum.
Dotyczyło to o ile pamiętam wersji z białą obudową – trzeba byłoby przekopać archiwum.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzieki za info czyli ogolnie opcja zeby go wcisnac jest. no to dobrze;]
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Udało sie..
chłodnica klimy Nissens-300zł,jej wymiana wraz z czynnikiem 300zł.klima chłodzi porządnie
przy okazji pytanko-czy za wymiane chłodnicy wraz z czynnikiem 300 to nie za drogo?? podobno weszło 750ml czynnika...
przeważnie biorą za nabicie czynnika 150 zł, za wymianę chłodnicy myślę że nie przesadził, w końcu też się napracował, choć mogłeś zrobić to sam 
I tak nie dużo dałeś więc ciesz się chłodem:)
pozdro
I tak nie dużo dałeś więc ciesz się chłodem:)
pozdro
- Od: 24 kwi 2011, 12:32
- Posty: 24
- Skąd: Droszków k. Zielonej Góry
- Auto: 323 BA 1995r
1.5 16V Z5
dokladnie czynnika tez weszlo w normie. takie zbiorniki sa w naszych madziach;] znajomy ma pajero to ma 2 zbiorniki i w sumie 2500 ml czynnika tam potrzebuje ;]
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
również tematu nie będę zakładał nowego... z tego co widziałem na fotorelacji z zakładania klimy, posiadam przekaźnik, osuszacz oraz całą tą rurkową instalacje i tu chciałem zapytac dlaczego mam wybrakowany samochód
? nie posiadam parownika... czy to zależało gdzie i kiedy auto było składane czy o co chodzi???
chciałem jeszcze zapytac jak wygląda ten silniczek sprężarki i gdzie go znajde (jeżeli w ogóle go mam)??
chciałem jeszcze zapytac jak wygląda ten silniczek sprężarki i gdzie go znajde (jeżeli w ogóle go mam)??
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
- Od: 10 paź 2009, 14:04
- Posty: 48
- Skąd: katowice
- Auto: mazda 323F BA 1997 1,5
kozub007 napisał(a):dlaczego mam wybrakowany samochód ? nie posiadam parownika...
pytaj raczej poprzednie właściciela, choć to trochę dziwne, ze akurat jego nie masz. rurki tak sobie wiszą?
kozub007 napisał(a):silniczek sprężarki i gdzie go znajde (jeżeli w ogóle go mam)??
z pierwszej lepszej aukcji allegro:

szukaj pod pompą wspomagania
a skąd wiesz że nie posiadasz parownika, skoro nie wiesz jak wygląda sprężarka klimy
tym bardziej że parownik nie jest widoczny.
Jeżeli miałeś fabryczną klimę to cały zestaw MUSIAŁ być założony. Bez tego układ nawet nie ruszy. Chyba że ktoś bawił się w dokładanie klimy w garażu
tym bardziej że parownik nie jest widoczny.
Jeżeli miałeś fabryczną klimę to cały zestaw MUSIAŁ być założony. Bez tego układ nawet nie ruszy. Chyba że ktoś bawił się w dokładanie klimy w garażu
- Od: 24 kwi 2011, 12:32
- Posty: 24
- Skąd: Droszków k. Zielonej Góry
- Auto: 323 BA 1995r
1.5 16V Z5
Witam, mam następujący problem. Klima przed zimą działała, teraz na wiosnę odczułem, że prawie nie chłodzi. Więc wczoraj podjechałem do serwisu gdzie nabili mi klimę. Po włączeniu przycisku AC wiatraki się załączają, ale nie włącza się sprężarka. Prąd dochodzi do kostki przed sprężarką. Pan w serwisie powiedział, że prawdopodobnie padła cewka w sprężarce. A teraz moje pytanie – czy można jakoś sprawdzić na "krótko" działanie sprężarki?
-
gorokw24
gorokw24 napisał(a):czy można jakoś sprawdzić na "krótko" działanie sprężarki?
Na kabel idący do sprzęgła od sprężarki podaj +12V i powinno się załączyć.
Taką operację możesz zrobić nawet na unieruchomionym silniku bo będzie słychać "klapnięcie" sprzęgła.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
mateu5z napisał(a):witam
po roku nie uzywania klimy postanowilem gdzies miesiac temu nabic klime, zostala odgrzybiona i sprawdzona szczelnosc, wyszlo ze jest szczelna ( jak kupilem ta mazde to klima mi przez rok gdzies dzialala, przez kolejny nie chcialo mi sie nabic) no i mechanik napelnil mi czynnikiem i moze z 5 razy wlaczylem i ch..od kilku dni zaczelo mi juz nie mrozci, spezarka sie zalaczala jeszcze mimo wszystko ale chyba juz malo bylo czynnika. pojechalem do mechanika ktory mi nabijal ( uwazany za jednego lepszych od klimy w kielcach w sumie tez jako jedyni aluminium tu spawaja) sprawdzil i stwierdzil ze nie ma czynnika:) nabil mi gazem azotem chyba i szukal wycieku po latarka uv pozniej pryskal woda po ciezkich probach szukania wycieku okazalo sie ze nie ma zadnej nieszczelnosci
??
nabil mi prawie 12 atmosfer azotu i kazal ze dwa dni pojezdzic teraz i podjechac sprawdzic. dzisiaj bylem i jak bylo tak jest 12 atmosfer:) nie mial dzisiaj czasu mi szybko sprawdzic bo mi tez sie spieszylo i jestem albo na sobote lub poniedzialek umowiony. spusci mi gaz i napelni z barwnikiem i wtedy jeszcze obejrzy jak bedzie pracowac klima, BOOO podejrzewa ze prawdopodobnie jak sprezarka sie zalacza to wtedy gdzies przy niej musi byc nieszczelnosc bo na przewodach itp wychodzi ze jest szczelne wszystko.
Czy mial ktos z was podobna sytuacje? czy ufac mu i dac robic dalej? czy w takiej sytuacji mialbym placic drugi raz za nabicie ?!bo mi sie wydaje ze raczej nie wkoncu to niedopatrzyl na poczatku ze np tam moze mi gaz uciekac no nie?? i czy waszym zdaniem to tak jak mowi np sprezarka przepuszcza gdzies???
Mam podobny problem klima byla nabita i po roku uciekl gaz i niby bylo kontrastem nabite i nie widac pod maska nigdzie wycieku i ostatnio jak wylaczylem silnik to uslyszalem jakies dziwne bulgotanie tak przez chwilke jakies 10-20 sekund roznie to bywa dochodzi mniej wiecej zza plastikow okolice filtra kabinowego dzwiek w zasadzie taki jakby zanurzona rurka w wodzie i uchodzilo powietrze plus jakby dzwiek jaki wydaje kot jak pije mleko... co to moze byc i jak sie do tego dostac?????? help!!!!
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości