Spalanie naszych mazd -323/323F
Użytkownik 13mur91 swoimi 4,5l sprowokował mnie do małego testu. Dziś trasa do Konina, z powrotem przez Gniezno i jeszcze kilka mniejszych, w sumie 300km, wlałem do pełna na dzień dobry i na koniec. Jechałem bez pośpiechu nie przekraczając 110km/h (w większości przepisowe 90) i spalanie wyniosło 5l ON, a pewnie dałoby się mniej.
- Od: 13 maja 2011, 15:57
- Posty: 146
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00
Fedor napisał(a):spalanie wyniosło 5l ON, a pewnie dałoby się mniej.
Dużo zależy od stanu silnika. I generalnie stanu auta.

Z reguły jeżdżę "dynamicznie", ale potrafię urządzić taki EcoDriving, że emeryci robią wielkie oczy

Silnik chyba ok, nic nie dymi, nie bierze kropli oleju.
Ale jak mówię, dałoby się mniej, tyle że aż tak mi nie zależało.
Ale jak mówię, dałoby się mniej, tyle że aż tak mi nie zależało.
- Od: 13 maja 2011, 15:57
- Posty: 146
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00
to ja teraz palnę taką głupotkę '' do opon też trochę zależy"
Ciśnienie:
-obniżenie ciśnienia o 1 bar – 30% wzrost oporów toczenia – kilkuprocentowy wzrost zużycia paliwa.
-obniżenie ciśnienia o 0,3 bara – 6% wzrost oporów toczenia,
Zużycie:
-im bardziej starta opona, tym mniejsze opory toczenia,
-przy zużytej oponie następuje spadek jej masy oraz mniejszy stopień uginania podczas jazdy (wzrost sztywności).
----------JEŹDZIJCIE NA ŁYSYCH BĘDZIE OSZCZĘDNIEJ------------------
Rozmiar:
-im niższy profil tym opona staje się sztywniejsza, a co za tym idzie ma mniejsze opory toczenia,
-szerokość opony – opona węższa o 1 cm charakteryzuje się oporem aerodynamicznym mniejszym o ok. 1,5%,
-szerokość felgi – jej zmiana może wpływać na stopień sztywności opony, a co za tym idzie na odkształcenia i opory toczeni
-im mniejsza masa opony, tym mniejsze opory toczenia.
Ciśnienie:
-obniżenie ciśnienia o 1 bar – 30% wzrost oporów toczenia – kilkuprocentowy wzrost zużycia paliwa.
-obniżenie ciśnienia o 0,3 bara – 6% wzrost oporów toczenia,
Zużycie:
-im bardziej starta opona, tym mniejsze opory toczenia,
-przy zużytej oponie następuje spadek jej masy oraz mniejszy stopień uginania podczas jazdy (wzrost sztywności).
----------JEŹDZIJCIE NA ŁYSYCH BĘDZIE OSZCZĘDNIEJ------------------
Rozmiar:
-im niższy profil tym opona staje się sztywniejsza, a co za tym idzie ma mniejsze opory toczenia,
-szerokość opony – opona węższa o 1 cm charakteryzuje się oporem aerodynamicznym mniejszym o ok. 1,5%,
-szerokość felgi – jej zmiana może wpływać na stopień sztywności opony, a co za tym idzie na odkształcenia i opory toczeni
-im mniejsza masa opony, tym mniejsze opory toczenia.
Jadą chłopaki w Japońcach – ich nikt nie dogoni! ...bo kręcą do końca :D
- Od: 21 sty 2011, 21:52
- Posty: 15
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: MAZDA 323F GT 1.8 DOHC +LPG '91r
Zack25 napisał(a):mam mazde 323 95' sedan i1.3 16 v i spala mi 6 lna 100 km w mieszanej trasie
Pozazdrościć
-
Fasola
mazda 323 BG hatchback 1.3 16 v 1993 r
Trasa okoł – 6-7 l.
masto okoł 9-10 l
Rekord w cyklu mieszanym to 6 litrów na 100km .
Rekord w cyklu mieszanym najwięcej (deptanie i to wes) okoł 17 l na 100
Wszystko zależy od jazdy
Trasa okoł – 6-7 l.
masto okoł 9-10 l
Rekord w cyklu mieszanym to 6 litrów na 100km .
Rekord w cyklu mieszanym najwięcej (deptanie i to wes) okoł 17 l na 100
Wszystko zależy od jazdy
-
Pitero505
moja BG 1.6 16V jeszcze w zimie na trasie zrobila za 100zł 350 km a teraz zaczela mi wiecej palic
w miescie powyzej 10l, w tamtym roku w miescie 8 a na trasie z predkoscia 80 km/h jakies 5.7 l Pb xD dodam ze mam czysta benzynke 
- Od: 17 lis 2010, 22:43
- Posty: 27
Moja coś naprawdę mało spala, albo tak jeżdżę 
Korci mnie,żeby zatankować do pełna i zobaczyć ile przejadę ;p
Korci mnie,żeby zatankować do pełna i zobaczyć ile przejadę ;p
-
Ania_TM
tankuję do pełna i przejeżdżam ok. 700km (aż zapali się rezerwa)
"Moja" Mazda 323 1.3 8v spalanie całkiem przyzwoite
Przy zalniętym czujniku temp. było 15LPG/ 100 km
PB95 nie sprawdzałem
Po wymianie czujnika temp. było jakieś 12LPG/ 100 km
PB nie sprawdzałem 
A teraz po zakupie interfejsu i dokładnej regulacji rekord to za 25zł czyli niecałe 10.5 l LPG 105 km
!
Sam nie umiem w to uwierzyć
Nie kręce jej na wysokie obroty bo to tylko 67KM
Jak narazie jestem zadowolony
Przy zalniętym czujniku temp. było 15LPG/ 100 km
Po wymianie czujnika temp. było jakieś 12LPG/ 100 km
A teraz po zakupie interfejsu i dokładnej regulacji rekord to za 25zł czyli niecałe 10.5 l LPG 105 km
Sam nie umiem w to uwierzyć
Jak narazie jestem zadowolony
_ Siwus _ ;)
na trasie do Tomaszowa spaliła 6,5 litra benzyny
na razie pomiarów nie prowadzę, bo jeżdżę okazyjnie, z powodu wakacji
na razie pomiarów nie prowadzę, bo jeżdżę okazyjnie, z powodu wakacji
-
Ania_TM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości