Czy tak wygląda wymieniony wahacz?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez polvadis » 1 lip 2011, 20:26

Witam. Tydzien temu kupiłem Mazde 6 2004. Od razu wiedziałem że stukanie ma cos do czynienia z przednim zawieszeniem wiec odwiozlem Mazde do zakładu gdzie wymienili mi wszystkie wahacze. Przednie były do wymiany na pewno, tylne zekomo tez wiec dalem sie namowić.

Za tylny dolny wahacz prawy i lewy zaplacilem razem 700zl, ale cos tych czesci sie nie moge dopatrzec. Z przodu widnieje seria ewidentnie nowych czesci, z tylu ani jedna. Cos mi tu smierdzi i to bardzo.

Czy tak wygladaja nowe tylne wahacze?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowano 5 lip 2011, 13:13 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: prosze wklejaj kody do zdjec... post jest wtedy czytelny. poprawilem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 21:46
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004, 1.8 benzyna

Postprzez sowikPL » 1 lip 2011, 21:05

Lewy jest chyba nowy ale prawy na pewno nie nawet śruby nie ruszone
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Enduro » 1 lip 2011, 22:59

pojęcie nowy, jest relatywne a w interpretacji tego warsztu szczególnie
może liczyli na to, że właściciel auta jest niewidomy! <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzyspolan » 2 lip 2011, 20:13

Witam,
Faktycznie lewy wygląda na nowy, ale prawy to na pewno nie.
Taki wahacz lewy nowy kosztuje około 900 zł a prawy około 800 zł, więc tyle ile zapłaciłeś to pewnie za ten lewy.
Z tyłu jak i z przodu jest jeszcze wiele innych wahaczy, więc lepiej wiedzieć konkretnie co się chce wymieniać bo to duże koszty.

Ostatnio przy ustawianiu zbieżności i geometrii (po wymianie łożyska z przodu) jeden mechanik powiedział, że mam do wymiany właśnie ten tylny wahacz prawy bo nie może ustawić zbieżności ze względu na zapieczoną śrubę regulacyjną w tulei. Już się nastawiłem na wymianę wahacza wraz ze śrubą regulacyjną i nakrętką razem jakieś 1000zł same części.
Pojechałem do drugiego droższego mechaniora (stacja kontroli pojazdów) i zapytałem czy faktycznie jest tak jak mówił ten pierwszy. Okazało się że faktycznie trzeba wyregulować zbieżność w tyle auta, ale zbieżność ustawia się inną śrubą a tą z tego wahacza ustawia się kąt pochylenia koła. Ostatecznie nie trzeba było ruszać śruby z wahacza a zbieżność ustawiono mi za 140 zł.
Zatem lepiej najpierw pojechać do znanego dobrego nie koniecznie taniego mechanika żeby powiedział co konkretnie trzeba wymienić.

Pytanie: sprawdzali Ci zbieżność i geometrię po wymianie wahacza? Trzeba sprawdzić i ewentualnie ustawić.

Pozdrawiam
krzyspolan
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2011, 21:43
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi 2004 2.3 benzyna 166KM

Postprzez mawa » 4 lip 2011, 20:01

I tak po wizycie w jednym warsztacie zdecydowałeś się na wymianę wahaczy? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6