Światła do jazdy dziennej (DRL) w BJ'ce (umiejscowienie, montaż)
Chcecie to robić dla wyglądu czy realnych oszczędności na paliwie i żarówkach?
Też zastanawiałem się nad dziennymi, ale ponieważ ciężko ze spełnieniem wytycznych dot. rozmieszczenia oraz tym, że IMO diody nie pasują do starszych roczników, to myślę nad innym rozwiązaniem.
Są moduły bardzo proste do podłączenia, które sprawiają, że światła mijania po załączeniu silnika działają na 30% mocy i robią za dzienne. Po włączeniu pozycji gasną, a po włączeniu świateł mijania jest wszystko po staremu.
Oczywiście nie jest to zgodne z przepisami, ale wykrycie światła o niższej mocy w dzień przez policmajstra jest mało realne. Różnica podobno taka sama jak opuszczenie snopu światła na maxa w dół regulatorem.
Też zastanawiałem się nad dziennymi, ale ponieważ ciężko ze spełnieniem wytycznych dot. rozmieszczenia oraz tym, że IMO diody nie pasują do starszych roczników, to myślę nad innym rozwiązaniem.
Są moduły bardzo proste do podłączenia, które sprawiają, że światła mijania po załączeniu silnika działają na 30% mocy i robią za dzienne. Po włączeniu pozycji gasną, a po włączeniu świateł mijania jest wszystko po staremu.
Oczywiście nie jest to zgodne z przepisami, ale wykrycie światła o niższej mocy w dzień przez policmajstra jest mało realne. Różnica podobno taka sama jak opuszczenie snopu światła na maxa w dół regulatorem.
założyć światła do jazdy dziennej to nie problem i czerpać z tego oszczędności ale zamontować to żeby jakoś wyglądało to już trudniejsza sprawa
Szkoda że nie ma takich lamp z halogenami i dziennymi w jednym
Ale niestety są tylko w mercedesowym kształcie.
Nie gadaj tylko daj linkę gdzie mozna to kupić.
(i ile krzywizna zderzaka by podpasowała to będą dwie dziurki).
dopasowanie lampy do zderzaka to akurat mały problem

widzę u siebie takie lampki zaraz pod halogenami. Taki chyba zamysł twórcy jest że taki kształt im nadał.
Nie widzę na nich wytłoczonej homologacji
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Wyprzedane, ale może jeszcze będą. O homologację można zapytać.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-merce ... 00995.html
Można też oryginał E-klasy za kilkaset zł kupić

Można też oryginał E-klasy za kilkaset zł kupić
fajne takie swiatla
jakbym niemial halogenow to bym te okragle sobie tam wprawil
a ile sie tego paliwa zaoszczedzi na zmianie tych swiatel
i czy wtedy tylko z przodu wlaczam do jazdy dziennej a z tylu nic sie nieswieci 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
to jak policja bedzie za mna jechala to niebedzie lipa?? Bo teraz trzeba miec caly rok światła włączone.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
To roznie dobrze mozna sobie zrobic taki przełącznik na światła. Chociaz wczesniej wyczytalem ze sa 3 kablelki i jak sie dobrze podepnie to same beda sie włączały po odpaleniu silnka i wyłączalaczaly pO włączeniu świateł.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
To jest właśnie ten automat który jest w komplecie w większością tych świateł. Działa to tak jak Ci napisał kolega wcześniej gdy ten automat dostaje prąd ze świateł mijania to wtedy wyłącza te do jazdy dziennej. Ja zamówiłem takie coś
http://allegro.pl/show_item.php?item=1684112007 jak przyjdzie i założę to wstawię foto.

- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
To roznie dobrze mozna sobie zrobic taki przełącznik na światła
Jak potrafisz automacik zrobić to nikt nie bedzie Cię za to ścigał. Musi byc tylko automacik
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie widze sensu samemu tego robić – te światła co mają homologację zauważyłęm że mają to w komplecie.
Wyprzedane, ale może jeszcze będą. O homologację można zapytać.
zapytam – szkoda że czarne
Można też oryginał E-klasy za kilkaset zł kupić
mozna też e-klasę sobie kupić

tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Wczoraj lampki zamontowałem tak to wyszło http://zapodaj.net/2f8905ac5bf5.jpg.html zgodne z przepisami do końca to to nie jest ale trzeba było zrobić tylko cztery malutkie dziurki pod to więc w razie czego nie będzie problemu z wsadzeniem tego kiedyś w zderzak jeśli by się ktoś przyczepił.
- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
Yogi8300 napisał(a):zgodne z przepisami do końca to to nie jest
Tak trochę to widać, rozmawiałem ze znajomym policjantem i powiedział mi że patrzą na ułożenie świateł względem tablicy rejestracyjnej.
Tablica ma około 56 cm u Ciebie odległość między lampami to pewnie 40 – 45 cm.
ale to pewnie ciebie ukarzą mandatem
oby nie
Yogi8300 napisał(a):jedno auto na trzy które ma takie światła założone ma je założone za wąsko
Masz rację, sam się przyglądam czasami i to jest częsty widok.
Teraz musisz znaleźć jakiś patrol i kilka razy przejechać koło nich żeby sprawdzić reakcję
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości