Uciekający prąd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez public enema » 30 cze 2011, 22:26

Witam.

Mam mazdę 323F BA i pytanie co mi może kraść prąd. Konkretnie to po wyłączeniu wszystkiego, po zgaśnięciu lampek w drzwiach coś mi kradnie 0.7 ampera. Coś co jest podpięte na bezpieczniku BTN cokolwiek ten skrót oznacza. Alarmu nie mam, radia nie mam, itd.
0.7 ampera potrafi w 2-3 dni rozładować cały akumulator, więc nie jest to normalna sprawa.
Wie ktoś może co jest podpięte jest pod ten obwód i jak sprawdzić gdzie dokładnie jest problem. Czy to jakieś zwarcie czy przebicie...

I tak przy okazji. Ma ktoś może jakiś manual, podręcznik, instrukcję tego samochodu w wersji cyfrowej po polsku lub angielsku?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2011, 22:14
Posty: 4
Auto: 323F BA '94, 1.5

Postprzez BLACK666PL » 1 lip 2011, 02:32

sprawdź bezpieczniki w kabinie i na pewno dojdziesz co jest nie tak :) i stawiam na bezpiecznik ROOM a tak na marginesie było o tym na forum.
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez public enema » 1 lip 2011, 09:19

Dzięki. Właśnie liczyłem na to że coś takiego jest tylko powiedz mi, proszę, jeszcze gdzie to jest dokładnie i jak się do tego dostać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2011, 22:14
Posty: 4
Auto: 323F BA '94, 1.5

Postprzez BLACK666PL » 1 lip 2011, 13:07

bezpieczniki znajdują się przy nogach kierowcy po lewej stronie na dole jest tam taka mała plastikowa klapka i podnią są bezpieczniki.

Obrazek
Obrazek

mam nadzieje że to pomoże
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez krzysek71 » 1 lip 2011, 16:35

Witam u mnie powodem uciekającego prądu był zegarek i radio nawet panel siedzący w radiu pobiera prąd wepnij amperomierz w obwód i wyciągaj bezpieczniki po kolei wtedy dowiesz się gdzie ucieka prąd .Pozdrawiam i miłej zabawy. Sprawdz radio wyciągnij panel i wepnij amperomierz stawiam 99% że to żre ci prąd <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez public enema » 1 lip 2011, 18:18

Dzięki Czarny, na pewno pomoże. Pogrzebię sobie w tym ale z powodu braku garażu muszę się z tym wstrzymać do czasu aż się rozpogodzi. Może jutro.
Krzychu, pisałem w pierwszym poście, że nie mam radia... ale wkrótce coś kupię ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2011, 22:14
Posty: 4
Auto: 323F BA '94, 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lip 2011, 09:38

Popatrz jeszcze do bagażnika czy tam aby napewno lampka gaśnie.
Swoją drogą to ... uzupełnij profil.


krzysek71 napisał(a):u mnie powodem uciekającego prądu był zegarek i radio nawet panel siedzący w radiu pobiera prąd

Jakby panel w radiu pobierał 0.7A prądu to napewno do sprawnych on nie należałby. <lol>
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez public enema » 3 lip 2011, 09:24

Uwaga panowie, naprawiłem to poprzez wyłączenie lampki w bagażniku która świeciła się cały czas! <glupek2>
Tak czy siak miałem okazję się przywitać :)
Black666, masz może więcej tego? Jakiś zeskanowany podręcznik naprawy? Nie znalazłem tego na necie, a coś takiego by się przydało. Jakbyś to miał to ja bardzo chętnie zrobię z tego dobry użytek...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2011, 22:14
Posty: 4
Auto: 323F BA '94, 1.5

Postprzez siemadzeki » 2 lip 2012, 11:31

Witajcie,

Odświeżę trochę temat.
Miałem zwarcie w mojej Mazdzie najprawdopodobniej na antenie ponieważ przestał działać silniczek do jej wysuwania. Odpiąłem bezpiecznik ROOM, który odpowiada także za radio. W tym momencie odpiąłem w bagażniku od zasilania antenę i chcę sprawdzić czy teraz mi nie ucieka prąd. Możecie mi powiedzieć jaki prąd powinien płynąć z akumulatora w momencie kiedy nie mam w ogóle kluczyka w stacyjce, a jaki gdy mam go przekręconego na 2 pozycję?
Zastanawiam się czy mi amperomierz się nie spieprzył przez to, że sprawdzałem prąd na 2 pozycji kluczyka w stacyjce. Ma on zakres do 5A i teraz nic nie pokazuje :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 11:20
Posty: 6
Auto: Mazda 323f BA '97
1.5 16V 89KM

Postprzez lesiux » 2 lip 2012, 11:52

Spalił ci się jakiś bezpiecznik? Jak nie to zwarcia raczej nie było. Druga sprawa to jak wpinasz miernik? Pamiętaj, że amperomierz szeregowo i sondy trzeba przepiąć w mierniku na odpowiednie wejścia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez siemadzeki » 2 lip 2012, 23:24

Amperomierz wpinam poprawnie- szeregowo. Zakres do 5 A też wpinam w odpowiednie wejścia. Bezpiecznik mi się żaden nie spalił.
W pewnym momencie antena przestała mi się wysuwać i na drugi dzień uszedł cały prąd z akumulatora. Za pomocą żaróweczki i dwóch kabli (bo nie miałem miernika) doszedłem, że po wyjęciu bezpiecznika ROOM prąd mi już nie ucieka. Teraz problem jest taki, że muszę się dowiedzieć jaki prąd powinien płynąć z akumulatora przy stanie bez kluczyka w stacyjce i jaki gdy się przekręci na 2 pozycję (bez zapalania silnika, nawiew kotrolki swiecące itp)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 11:20
Posty: 6
Auto: Mazda 323f BA '97
1.5 16V 89KM

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lip 2012, 07:29

Zasadniczo w stanie "bez kluczyka" prąd pobierany przez instalację nie powinien być większy od tych kilkudziesięciu mA.
Jednak po włączeniu zapłonu to już będzie spokojnie nawet i kilka czy też kilkanaście A w zależności co masz włączone.
Ale szczerze to .... nie mierzyłem tego bo nie musiałem.
Jak nie zapomnę to spróbuję wieczorkiem zmierzyć.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez siemadzeki » 3 lip 2012, 09:42

Dzięki.
O prąd na 2 pozycji kluczyka pytam dlatego, że miernik mi się mógł wtedy zepsuć bo przestał pokazywać wartości. Zakres mam do 5A, ale nie zapalałem silnika. Zastanawiam się, czy te odbiorniki, które uruchamiają się na drugiej pozycji już pobierają na tyle dużo prądu.
W każdym razie zanim przestał mi pokazywać wartości to na pozycji kluczyka 0 pokazywał 1,38A więc gdzieś mi prąd nadal musiał upływać. Może problem leży w radiu, a nie w antenie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 11:20
Posty: 6
Auto: Mazda 323f BA '97
1.5 16V 89KM

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lip 2012, 09:54

siemadzeki napisał(a):Może problem leży w radiu, a nie w antenie...

Czy po wyjęciu bezpiecznika ROOM tez tyle pobierał?
Stanowczo za duuużo jak na stan wyłączenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez siemadzeki » 3 lip 2012, 10:22

Nie nie. Mam teraz na stałe wyjęty ten bezpiecznik i prąd nie ucieka. Minus jest taki, że jak otwieram auto to resetuje mi się zegar, nie mam bez kluczyka w stacyjce oświetlenia w środku auta i radio nie działa bez kluczyka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 11:20
Posty: 6
Auto: Mazda 323f BA '97
1.5 16V 89KM

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lip 2012, 10:50

siemadzeki napisał(a):nie mam bez kluczyka w stacyjce oświetlenia w środku auta

Oświetlenie w aucie działa niezależnie od tego czy jest kluczyk czy też nie.

siemadzeki napisał(a):radio nie działa bez kluczyka

Tak zazwyczaj też jest.
Niektórzy sobie przerabiają to w "niezbyt mądry" sposób radio aby działało cały czas.
Wynik takich przeróbek często jest taki, że następuje zdziwienie bo np. zegar pracuje cały czas :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez siemadzeki » 3 lip 2012, 11:02

Marek 161BD081 napisał(a):
siemadzeki napisał(a):nie mam bez kluczyka w stacyjce oświetlenia w środku auta

Oświetlenie w aucie działa niezależnie od tego czy jest kluczyk czy też nie.

Jesteś pewien? Wydaje mi się, że ten bezpiecznik rozwiera obwód odpowiedzialny za światło, ale mogę się mylić.

Marek 161BD081 napisał(a):
siemadzeki napisał(a):radio nie działa bez kluczyka

Tak zazwyczaj też jest.
Niektórzy sobie przerabiają to w "niezbyt mądry" sposób radio aby działało cały czas.
Wynik takich przeróbek często jest taki, że następuje zdziwienie bo np. zegar pracuje cały czas :D

Może tu jest pies pogrzebany. Samochód kupiłem 2 lata temu. Może poprzedni właściciel to sobie sam przerobił. Zegarek także zawsze się świecił, ale wydaje mi się, że to norma bo nie pobiera dużo energii i nie musi się wyłączać za każdym razem, gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 11:20
Posty: 6
Auto: Mazda 323f BA '97
1.5 16V 89KM

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lip 2012, 11:23

siemadzeki napisał(a):Zegarek także zawsze się świecił,

Zdemontuj radio i zobacz czy przypadkiem w kostce ISO do radia nie masz połączonych razem kabelków żółtego i czerwonego.

A co do oświetlenia to pomyśl prosto: wsiadasz do autka w nocy, kiedy oświetlenie wnetrza jest potrzebne – szukanie stacyjki aby tam włożyć kluczyk aby zaświecić lampkę wewnętrzną to nie byłaby lekka porażka?
<lol>
Oświetlenie wnętrza ZAWSZE działa niezależnie od pozycji kluczyka.
Tak samo lejt parę innych obwodów, które maja zasilanie niezależne od kluczyka (światła pozycyjne, awaryjne, stop, centralny zamek, antena elektryczna, oświetlenie wewnętrzne + bagażnik, podtrzymanie pamięci radia czy ECU itd).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez siemadzeki » 3 lip 2012, 11:32

Marek 161BD081 napisał(a):A co do oświetlenia to pomyśl prosto: wsiadasz do autka w nocy, kiedy oświetlenie wnetrza jest potrzebne – szukanie stacyjki aby tam włożyć kluczyk aby zaświecić lampkę wewnętrzną to nie byłaby lekka porażka?

Nie doczytałeś dokładnie. Oświetlenia nie mam bo mam wyjęty bezpiecznik. Z bezpiecznikiem działa normalnie, ale gdzieś mi prąd uchodzi dlatego mam go wyjętego na stałe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 11:20
Posty: 6
Auto: Mazda 323f BA '97
1.5 16V 89KM

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lip 2012, 11:41

siemadzeki napisał(a):Nie doczytałeś dokładnie. Oświetlenia nie mam bo mam wyjęty bezpiecznik. Z bezpiecznikiem działa normalnie, ale gdzieś mi prąd uchodzi dlatego mam go wyjętego na stałe.

Fakt – może źle doczytałem.
Odłącz na początek radio i kostkę anteny a następnie zmierz pobór prądu z włożonym bezpiecznikiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323