Mazda 323F 1,5 16V 1996r, pali bezpiecznik ENGINE

Postprzez piotrek_407 » 25 cze 2011, 09:32

Witam. Posiadam mazde 323f z 1996 roku z silnikiem 1,5.
Na początku kwietnia mazda zgasła mi na skrzyżowaniu. Próby odpalenia nie powiodły się bo rozrusznik kręcił a "zaskoczyć" silnik nie chciał, tak jakby nie było prądu albo paliwa.
Zaprowadziłem do mechanika i on powiedział mi że wymienił przekaźnik od pompy paliwa.
Następnego dnia gdzieś po 40min jazdy mazda znów zgasła, tym razem spaliło bezpiecznik tu koło lewej nogi, bezpiecznik opisany w książce jako "ENGINE" (10A).
Wymieniłem ten bezpiecznik i dojechałem spokojnie do domu i jeszcze przez tydzień jeździłem i nic się nie działo.
Po tygodniu znów wywaliło i ta sytuacja się powtarzała kilka razy aż spod konsoli poszedł dym, kable przy przegrodzie silnika i pod konsolą się potopiły i zrobiły zwarcie.
Zaprowadziłem do elektryka, wymienił on te kable (przed świętami wielkanocnymi b.r.) kasując mnie na 800zł. Uspokoiłem się bo elektryka zrobiona wiec nic już się nie będzie działo podobnego... do czasu gdy w środę (prawie 2 miesiące po wymianie kabli) znów wywaliło mi bezpiecznik w skrzynce koło lewej nogi "engine". Włożyłem drugi i po przekręceniu stacyjki na "zapłon" bezpiecznik spaliło.
Zaholowałem auto do domu, stało gdzieś nie ruszane ze 2 godz, włożyłem nowy bezpiecznik, odpaliłem i wjechałem spokojnie do garażu. Wczoraj postanowiłem tak po miejscowości pojeździć mazdą żeby zobaczyć czy wszystko jest sprawne, jeździłem tak ze 20min i wywaliło mi bezpiecznik...znów ten sam "engine".
Włożyłem koleiny i auto pracuje, ale odstawiłem do garazu, czekam juz w kolejce u elektryka, który z doświadczeniem 15letnim pierwszy raz spotkał się z takim przypadkiem. Dodam że silnik pracuje normalnie, rano zapala "na dotyk".

POLECONO mi to forum, że otrzymam od Was być może konkretne wskazówki.

Zatem: co możne być przyczyną tej całej historii, pompa paliwa, komputer czy coś innego? Bardzo proszę o pomoc bo auto to moje narzędzie pracy...
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2011, 18:53
Posty: 5
Auto: Mazda 323f, 1,5 16v, 1996 r
Brzozowica Duża, 21-302 Kąkolewnica

Postprzez Marek 161BD081 » 25 cze 2011, 10:52

Na 99% problem stanowi jakiś przetarty do masy kabel.
Jedyne rozwiązanie to szukanie tego miejsca szarpiąc po prostu całą wiązką i patrząc kiedy ew. bezpiecznik się spali.
Nie będzie to łatwe bo na tym obwodzie trochę jest elementów no ale nie będziesz przecież jeździł z workiem bezpieczników!
Moim zdaniem zacznij poszukiwania od komory silnika i przejścia przez ścianę grodziową.
Weź schemat i odznacz te elementy, które "wiszą" na tym obwodzie – ogranicz się tylko do kabli do tych elementów.

Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piotrek_407 » 25 cze 2011, 11:09

na ścianie grodziowej na nowo wymieniono kable i porządnie oizolowano. Może być przyczyną pompa paliwa??
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2011, 18:53
Posty: 5
Auto: Mazda 323f, 1,5 16v, 1996 r
Brzozowica Duża, 21-302 Kąkolewnica

Postprzez Marek 161BD081 » 25 cze 2011, 11:33

Jakby pompa paliwa była uszkodzona to bezpiecznik paliłby się po każdym włączeniu zapłonu.
To, że w tamtej części zostały wymienione popalone przewody nie oznacza, że nie ma tam w dalszym ciągu uszkodzenia skoro sytuacja się powtarza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piotrek_407 » 25 cze 2011, 14:52

była taka sytuacja ze "radziecką" benzyne zalewałem do mazdy ale to mieszałem z polską benzyną i gdzies 1000-1200km zrobiłem na paliwie gorszej jakości bo rosyjska benzyna to 92 czy 93 oktanowa.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2011, 18:53
Posty: 5
Auto: Mazda 323f, 1,5 16v, 1996 r
Brzozowica Duża, 21-302 Kąkolewnica

Postprzez Marek 161BD081 » 25 cze 2011, 15:23

Jazda na paliwie zza wschodniej granicy raczej nie ma większego wpływu na pracę pompy paliwa.
Dla pompy typowym "zabójstwem" jest jazda z minimalną ilością benzyny lub po prostu jej brakiem.
Pompa tak jak wcześniej mówiłem jakby Ci padła to ten bezpiecznik paliłby się przy każdym włączeniu zapłonu.
Tak więc przyczyny szukaj gdzieś indziej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piotrek_407 » 30 cze 2011, 07:08

Koledzy, wczoraj zabrałem mazde od mechanika (miał duzo roboty i musiałaby stać u niego miesiąc). Wracam do domu i po przejechaniu 3km spaliło bezpiecznik. Włożyłem nowy ale 20A zamiast 10A. Ruszam i auto zaczęło strasznie szarpać...trwało to ok 2sek. Dojechałem do domu, za chwile przyjechał inny elektryk samochowowy. Cos tam pogrzebał i na 90% doszedł do wniosku że to sonda lambda, bo pobiera i oddaje takie samo napiecie. Odłączył sondę i jeździlismy ok 15min i nie zgasła. Jeszcze dziś bede jeździł i sprawdzał tą diagnozę.
Jak wasze doświadczenie w mazdach podpowiada, czy to może być faktycznie wina sondy?
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2011, 18:53
Posty: 5
Auto: Mazda 323f, 1,5 16v, 1996 r
Brzozowica Duża, 21-302 Kąkolewnica

Postprzez Marek 161BD081 » 30 cze 2011, 08:03

piotrek_407 napisał(a):Cos tam pogrzebał i na 90% doszedł do wniosku że to sonda lambda, bo pobiera i oddaje takie samo napiecie.


Zupełnie nie rozumiem tego stwierdzenia.
Ale .... grzałka sondy zasilana jest też z bezpiecznika ENGINE – może faktycznie tam był kłopot?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piotrek_407 » 30 cze 2011, 08:41

chodziło mi że miernikiem wszystkie kable sprawdzał itp. Narazie sonda odłączona i będę robił jazdy próbne bez sondy.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2011, 18:53
Posty: 5
Auto: Mazda 323f, 1,5 16v, 1996 r
Brzozowica Duża, 21-302 Kąkolewnica

Postprzez Marek 161BD081 » 30 cze 2011, 08:55

Obejrzyj przewód od sondy czy przypadkiem białe kabelki nie są gdzieś poprzecierane.

No i jeszcze jedno – uzupełnij proszę profil o model autka i ew. lokalizację :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323