Witam!
Xedos 6 V6 Mam problem z klimą. Nie da się jej wyłączyć. Nie reaguje na przycisk A/C, po uruchomieniu silnika po około 5 sekundach załączają się wentylatory przy chłodnicy, sprężarka i wzrastają obroty do ok. 1100 obr, chociaż klima jest wyłączona. W aucie nie można wytrzymać dłużej niż 20 min – mróz CO się mogło stać? Resetowałem kompa i nic. Czy można inaczej ją wyłączyć(odpiąc jakies przewody), bo w aucie można zamarznąć? Proszę o pomoc w tej sprawie.
Klima sie nie wyłącza
Strona 1 z 1
Wyjąłem bezpiecznik z klimy i sprężarka nie działa, ale po uruchomieniu silnika po ok. 5 sekundach obroty znowu wzrastają do 1500 i załancza się prawy wentylator przy chłodnicy patrząc z przodu auta. Skutek tego jest taki że silnik jest ciągle schładzany i wskazówka temp nie przekraczy "c" nawet podczas długiej jazdy. NIe mam pojęcia co sie mogło sypnąć. Auto to mój chleb, więc prosze o pomoc!!!! Narazie wystarczyło by wyłączyć te sterowanie co powoduje wzrost obrotów i załancza wentylator, a później wybiorę się do serwisu, aby dokładnie sprawdzić co nie domaga. Ale jak to zrobić tego niewiem, może ktoś wie gdzie jest złączka załanczająca wentylator przy chłodnicy, bo wyjecie bezpiecznika z klimy powoduje jedynie nie działanie sprężarki. Nasuwa mi się też pytanie czy te 2 wentylatory są niezależne (jeden do klimy a drugi do układu chłodzenia)???? Proszę wszystkich zorientowanych o odpowiedź.
- Od: 10 paź 2005, 12:53
- Posty: 135
- Skąd: Wyry/Górny Śląsk
- Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11
Witam.
Zlokalizuj [b]przekaźnik[/b] [i]AIR COND RELAY[/i] w głównej skrzynce bezpieczników i wyjmij go (u mnie jest to spory, czarny przekaźnik firmy IMASEN).
A jak na mój gust to możesz mieć uszkodzony, bądź zawieszony właśnie jeden z przekaźników w obwodzie zasilania i zabezpieczeń klimy.
Pozdrawiam.
Zlokalizuj [b]przekaźnik[/b] [i]AIR COND RELAY[/i] w głównej skrzynce bezpieczników i wyjmij go (u mnie jest to spory, czarny przekaźnik firmy IMASEN).
A jak na mój gust to możesz mieć uszkodzony, bądź zawieszony właśnie jeden z przekaźników w obwodzie zasilania i zabezpieczeń klimy.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 25 paź 2005, 13:32 przez Dedalos, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 lut 2005, 20:51
- Posty: 6
- Skąd: Świdwin
- Auto: Mazda 626GE 1.8 hatchback – sprzedana
długo zastanawiałem się nad jakąś radą dla Ciebie
zawieszenie się przekaźnika raczej nie bo klima włącza się po chwili a nie cały czas
jakaś funkacja auto-defrost powodowała by także grzanie powietrza więc też odpada
sprawdził bym czy ktoś nie dłubał przy instalacji, może przełącznik jest od innej wersji lub modelu mazdy
może gdzieś w instalacji jest coś źle złożone po naprawie
a może przekaźnik jest nieodpowiedni, w mojej madzi oryginalny przekaźnik którego nie miałem zastapiłem dwoma zwykłymi od swiateł
proponuję rozpinac po koleji obwody i znajdziesz który element jest za to odpowiedzialny
ale stawiam jednak na sterowanie
zawieszenie się przekaźnika raczej nie bo klima włącza się po chwili a nie cały czas
jakaś funkacja auto-defrost powodowała by także grzanie powietrza więc też odpada
sprawdził bym czy ktoś nie dłubał przy instalacji, może przełącznik jest od innej wersji lub modelu mazdy
może gdzieś w instalacji jest coś źle złożone po naprawie
a może przekaźnik jest nieodpowiedni, w mojej madzi oryginalny przekaźnik którego nie miałem zastapiłem dwoma zwykłymi od swiateł
proponuję rozpinac po koleji obwody i znajdziesz który element jest za to odpowiedzialny
ale stawiam jednak na sterowanie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Dzięki za porady!Jeżdżę autem już trochę czasu i jak dotąd wszystko było ok., za małym wyjątkiem. Wcześniej po włączeniu klimy załanczał się wentylator na ok. 5 sek i wyłączał sie, po ok. 10 sek. znowu sie załanczał na 5 sek. i tak cały czas – wtedy jescze nie wiedziałem, że to nie normalny objaw. Zauważyłem jeszcze 1 ciekawą rzecz. Czasami po wyjęciu immobilaisera przy próbie zapłonu (silnik nie kręci bo nie ma immobilaisera) załancza się wenylator przy chłodnicy, ale tylko czasami. Przypuszczam, że ten immobilaiser coś tu chyba bruździ, no ale to tylko mój domysł. Narazie jeźdzę bez 2 bezpieczników – air cond i cool nr1 (taki duży czarny) Efekt jest tego taki, że klima nie działa wentylator też nie i silnik wkońcu ma normalną temp, ale obroty po 5 sek od zapalenia silnika i tak wzrastają do 1500 (tak jak się to dzieje przy włączonej klimie)
- Od: 10 paź 2005, 12:53
- Posty: 135
- Skąd: Wyry/Górny Śląsk
- Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6