Pawciu&Elvii napisał(a):Jest to informacja dla tych którzy śledzili mój przypadek
Sprzęgło – problemy/pytania
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam
ostatnio miałem niemiłą przygodę – wyjeżdżam powili z parkingu i nagle łup i sprzęgło (pedał) mam w podłodze i można nim luźno ruszać jakby coś się urwało. Jest to mazda 6 2.0 diesel 121 KM, 2003 rok. Z tego co się zdołałem dowiedzieć nie ma tam żadnej linki tylko hydraulika. Auto jest odholowane do mechanika ale ze względu na to że facet jest (podobno) dobry to jest rozchwytywany i zajmie się tym dopiero za kilka dni. Żeby nie tracić czasu może ktoś wie o co chodzi, jaką część kupić itd. ?
EDIT:
okazało się że pękła tarcza dociskowa sprzęgła
Czy to normalne przy przebiegu 172 000 ?
Na nowe sprzęgło marki Luk wydałem 900 zł, dwumasu nie wymieniam.
ostatnio miałem niemiłą przygodę – wyjeżdżam powili z parkingu i nagle łup i sprzęgło (pedał) mam w podłodze i można nim luźno ruszać jakby coś się urwało. Jest to mazda 6 2.0 diesel 121 KM, 2003 rok. Z tego co się zdołałem dowiedzieć nie ma tam żadnej linki tylko hydraulika. Auto jest odholowane do mechanika ale ze względu na to że facet jest (podobno) dobry to jest rozchwytywany i zajmie się tym dopiero za kilka dni. Żeby nie tracić czasu może ktoś wie o co chodzi, jaką część kupić itd. ?
EDIT:
okazało się że pękła tarcza dociskowa sprzęgła
Na nowe sprzęgło marki Luk wydałem 900 zł, dwumasu nie wymieniam.
- Od: 29 lip 2010, 15:14
- Posty: 18
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r
prawdopodobnie mam tem sam problem tak jaby lapal lewe powietrze ale tylko przy wcisnietym pedale sprzegla lub delikatynym dodaniu gazu jesli cos wiesz na ten temat prosze o odpowiedz moze byc na poczte kranek@poczta.fm lub tutaj pozdrawiam mazda 6 2007 2.0 tdi 143
-
kranek
w sumie oznaczenie tdi (turbo diesel injection) co do mazdy jest tez poprawne, choc powinno byc citd, a ponadto ta symbolika jest zastrzezona przez VW.
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich,
podpinam się pod ten temat, pasuje do mojego pytania
Czytałem już wiele na tym forum, ale nie znalazłem jendoznacznej odpowiedzi na mój przypadek. Podobnie jak inni użytkownicy mam specyficzny dźwięk podczas wciskania sprzęgła przy zmianie biegów (takie cichutkie chrobotanie). Zastanawia mnie tylko jedna rzecz co może być powodem tego, że na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu jeżeli wciskam sprzęgło minimalnie zmienia się dźwięk silnika... powtarzam minimalnie :–) Dodam, że na ciepłym silniku już tego efektu nie ma silnik pracuje "normalnie".
Pozdrawiam
Mirek
podpinam się pod ten temat, pasuje do mojego pytania
Pozdrawiam
Mirek
- Od: 22 kwi 2011, 21:06
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław/Olsztyn
- Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)
majron napisał(a):...Dodam, że na ciepłym silniku już tego efektu nie ma silnik pracuje "normalnie".
Pozdrawiam Mirek
to nie ma co się przejmować, bo jakiekolwiek czynności powiązane są z kosztami, absolutnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich. Jak w temacie, potrzebuję szybkiej diagnozy. Otóż ojciec mojej kobiety od dwóch dni narzekał na spadek mocy w swojej szóstce, obwiniał paliwo słabej jakości (diesel). Dziś po jeździe ok 50 km autko prawie w ogóle nie chce jechać (obroty rosną, a nie ma to dużego wpływu na przyspieszenie), wg mojej oceny jest to sprzęgło – do tego charakterystyczny zapach spalenizny. Wiem że po tak krótkim opisie ciężko będzie coś stwierdzić, ale wydaje mi się że zużywanie się sprzęgła do dłuższy proces, a nie jak w tym przypadku 2 dni – ok. 100 km. Czytałem że przyczyną może być zaolejenie tarczy chyba. Za dwa dni muszę doprowadzić auto do porządku więc proszę o sugestie. A jeśli ktoś z Was zna dobrego mechanika z Irlandii Północnej proszę o namiary.
-
Kosu
No chyba sprzęgło. Z dwojga złego dobrze że teraz a nie w trasie. Za dwa dni autko miało wracać do Polski. 
edit:
Już naprawione. Spalone sprzęgło. Z wymianą (bez dwumasy) wyszło 400 funtów. Teraz autko smiga bez problemów.
edit:
Już naprawione. Spalone sprzęgło. Z wymianą (bez dwumasy) wyszło 400 funtów. Teraz autko smiga bez problemów.
Ostatnio edytowano 16 cze 2011, 22:53 przez Kosu, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edytujemy posty ;)
Powód: edytujemy posty ;)
-
Kosu
witam
planuje zakup sprzegla EXEDY OEM
"Sprzęgła Exedy oznaczone logiem „OEM” to nic innego, a sprzęgła wykorzystywane przez producentów na tzw. pierwszy montaż, czyli fabrycznie" – wyczytalem to
teraz pytanie – czy to fabrycznie montowane sprzeglo jest na tyle dobre i fajne ze z powodzeniem mozna je brac? czy szukac czegos innego co nie jest wlasnie montowane fabrycznie.
zakladam ze fabrycznie montowane sprzeglo musi byc bardzo dobrej jakosci, ale nie jestem pewny
prosze o sugestie
planuje zakup sprzegla EXEDY OEM
"Sprzęgła Exedy oznaczone logiem „OEM” to nic innego, a sprzęgła wykorzystywane przez producentów na tzw. pierwszy montaż, czyli fabrycznie" – wyczytalem to
teraz pytanie – czy to fabrycznie montowane sprzeglo jest na tyle dobre i fajne ze z powodzeniem mozna je brac? czy szukac czegos innego co nie jest wlasnie montowane fabrycznie.
zakladam ze fabrycznie montowane sprzeglo musi byc bardzo dobrej jakosci, ale nie jestem pewny
prosze o sugestie
- Od: 4 cze 2011, 22:02
- Posty: 24
- Skąd: UK Peterborough
- Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km
dexter7d, prosze zastosuj sie do regulaminu.. podalem Tobie, ze w pierwszej kolejnosci szukamy juz istniejacych watkow, a dopiero pozniej zakladamy nowy temat...
Twoj nowy watek polaczylem z juz istniejacym...
Twoj nowy watek polaczylem z juz istniejacym...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ok sorka
po prostu chce dopiescic swoja Madzie a to forum to na to jedyna szansa . mechanicy w warsztatach z reguly wiedza jak cos wymienic. Rozwiazan problemow szuka sie na forach gdzie sa glowy od tego
- Od: 4 cze 2011, 22:02
- Posty: 24
- Skąd: UK Peterborough
- Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km
Wymieniłem ostatnio najpierw sprzęgło, miesiąc później jeszcze dwumasę (wszystko firmy luk).
Koło dwumasowe wymieniłem z powodu dużych wibracji pedału sprzęgła oraz oporu w kilku miejscach przy wciskaniu no i jeszcze dźwięku- takie chrupnięcie, których przed wymianą sprzęgła nie było.
Po wymianie koła dwumasowego okazało się że problem do końca nie zniknął (a jedynie się zmniejszył) – dalej przy wysokich obrotach pedał wibruje a przy wciskaniu go jest w kilku miejscach opór i słychać takie "chrup". Jedyna wyraźna poprawa jest taka że sprzęgło teraz prawie już nie szarpie. Dodam jeszcze że przy wymianie dwumasy wymieniłem ponownie tarczę sprzęgła gdyż mechanik stwierdził że jest nierówno zużyta i może na niej szarpać, wymieniłem również olej silnikowy (dextelia 5w30) i filtry.
No i jest źle – wszystko wymienione a problem ze sprzęgłem dalej jest, dodatkowo (chyba po wymianie oleju) silnik chodzi głośniej, szczególnie na wysokich obrotach – dźwięk jak odkurzacz!
Czy odsunięcie pedału (regulacja) spowoduje że przestanie on tak wibrować? Pytam bo poprzednie wibracje nasiliły się po przysunięciu pedału.
Macie jakieś pomysły?
Koło dwumasowe wymieniłem z powodu dużych wibracji pedału sprzęgła oraz oporu w kilku miejscach przy wciskaniu no i jeszcze dźwięku- takie chrupnięcie, których przed wymianą sprzęgła nie było.
Po wymianie koła dwumasowego okazało się że problem do końca nie zniknął (a jedynie się zmniejszył) – dalej przy wysokich obrotach pedał wibruje a przy wciskaniu go jest w kilku miejscach opór i słychać takie "chrup". Jedyna wyraźna poprawa jest taka że sprzęgło teraz prawie już nie szarpie. Dodam jeszcze że przy wymianie dwumasy wymieniłem ponownie tarczę sprzęgła gdyż mechanik stwierdził że jest nierówno zużyta i może na niej szarpać, wymieniłem również olej silnikowy (dextelia 5w30) i filtry.
No i jest źle – wszystko wymienione a problem ze sprzęgłem dalej jest, dodatkowo (chyba po wymianie oleju) silnik chodzi głośniej, szczególnie na wysokich obrotach – dźwięk jak odkurzacz!
Czy odsunięcie pedału (regulacja) spowoduje że przestanie on tak wibrować? Pytam bo poprzednie wibracje nasiliły się po przysunięciu pedału.
Macie jakieś pomysły?
- Od: 29 lip 2010, 15:14
- Posty: 18
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r
Witam
Sprzęgło , dwumas temat rzeka na forum i podepnę się tu...
Mazda6, kombi, 2004r, diesel 2,0 122km, przebieg. 125 kkm, czarna, rdzewiejąca – słowem typowa
W sierpniu 2010 rozkraczyła się na skrzyżowaniu, wpadł pedał sprzęgła, dalej hol, gorączkowe poszukiwania mechanika który się tym zajmie. Znalazłem i okazało się że dramat – sprzęgło do wymiany.
Zapodałem oryginał exedy – japan(komplet). Wymienili uff... nawet nie drogo (2 tyś z robocizną), auto odebrałem i... po przejechaniu 200 metrów usłyszałem dziwny odgłos podczas zmiany biegu. Ni to chrobot ni rzężenie w momencie samego momentu wysprzęglania na dociążonym sprzęgle (przy odpuszczonym gazie lub wolnych obrotach odgłos ten nie występuje), przenoszące się na pedał sprzęgła (czuje się taki metaliczny chrobot). Powrót do warsztatu z kwaśną miną... o dziwo usłyszeli to co chciałem żeby usłyszeli...3 RAZY ZRZUCALI SKRZYNIĘ I WYCIĄGALI SPRZĘGŁO – niestety nic, na zewnątrz nic nie słychać przy zapalonym silniku, a w środku auta TAK. W czasie wymiany dodatkowo wymienili jakieś małe łożysko (bo myśleli że to to..). Po kilku próbach (wsadzili nawet stare sprzęgło jak mówili, choć im nie wierzę – i dalej to samo) odpuścili i kazali jeździć i nasłuchiwać czy odgłos się nie pogłębia lub zmienia). A i owszem pojeździłem ale jak tak zostało.
Kolejny mechanik tym razem z prawdziwego zdarzenia – przejechał się poszarpał trochę i okazało się że na postoju po ustaleniu ok 3 tyś obr i wciśnięciu sprzegła również słychać ten odgłos, stwierdził że do wymiany jest dwumas i mam kolejny wydatek. Ale kazał jeszcze pojeździć ponieważ dwumas powinien dawać jeszcze inne objawy, których on tutaj nie zauważa.
Znowu jeździłem tak do Maja. I kolejny mechanik również solidny. Diagnoza taka sama – dwumas do wymiany. Kupił chyba z LUKA (piszą że oryginał). Wymienił – I co
? Ano jajco – dalej ten sam odgłos...Zmierzył nawet wał czy nie ma bicia (wszystko oki)
W tej chwili mam wymieniony kompletny zestaw sprzegła (tarcza, docisk, łożysko oporowe, koło dwumasowe i jeszcze coś tam) i bujam się dalej z chroboczącym z sprzęgłem aż do serwisu w Bielsku-Białej...
Myślę sobie, no tutaj przeszkolony mechanik na pewno wsadzi ucho to tu to tam i usłyszy. Było miło ALE ONI NIE WIEDZĄ CO TO JEST i pierwszy raz spotkali się z oryginalnym dwumasem z LUKA za 2,3 tyś u nich jest po 4,5 tyś... a resztę to mają nawet tańszą.
Słyszą że jest coś nie tak ale nie są w stanie określić dokładnie co to jest bez rozebrania sprzęgła, a to kosztuje 1000 zł + ewentualne koszty naprawy. Podejrzewają niekompatybilność miedzy poszczególnymi częściami które zostały wymienione czyli sprzęgło – dwumas.
W tej chwili zataczam krąg i wracam do sprzęgła, choć jedyną cześcią niewymienioną jest wysprzęglik a w czasie awarii sprzęgła własnie pedał został w podłodze (wszyscy twierdzą że wysprzęglik jest oki). Bo skoro odgłos pojawił się po wymianie sprzęgła to chyba w tym tkwi problem. Czytałem na forum o tarczach, że jedna za twarda inna za miękka i nic z tego nie rozumiem.
Mam zamówione kolejne oryg. sprzęgło (ok 1400 pln) ale szukam foliarki do jego zafoliowania z powrotem gdyby to nie było to...
I PROSZE WAS NIE PISZCIE ŻE TEN TYP TAK MA, BO MOJA TAK NIE MIAŁA DO MOMENTU AWARII SPRZEGŁA.
RATUNKU POMOCY HELP
Sprzęgło , dwumas temat rzeka na forum i podepnę się tu...
Mazda6, kombi, 2004r, diesel 2,0 122km, przebieg. 125 kkm, czarna, rdzewiejąca – słowem typowa
W sierpniu 2010 rozkraczyła się na skrzyżowaniu, wpadł pedał sprzęgła, dalej hol, gorączkowe poszukiwania mechanika który się tym zajmie. Znalazłem i okazało się że dramat – sprzęgło do wymiany.
Zapodałem oryginał exedy – japan(komplet). Wymienili uff... nawet nie drogo (2 tyś z robocizną), auto odebrałem i... po przejechaniu 200 metrów usłyszałem dziwny odgłos podczas zmiany biegu. Ni to chrobot ni rzężenie w momencie samego momentu wysprzęglania na dociążonym sprzęgle (przy odpuszczonym gazie lub wolnych obrotach odgłos ten nie występuje), przenoszące się na pedał sprzęgła (czuje się taki metaliczny chrobot). Powrót do warsztatu z kwaśną miną... o dziwo usłyszeli to co chciałem żeby usłyszeli...3 RAZY ZRZUCALI SKRZYNIĘ I WYCIĄGALI SPRZĘGŁO – niestety nic, na zewnątrz nic nie słychać przy zapalonym silniku, a w środku auta TAK. W czasie wymiany dodatkowo wymienili jakieś małe łożysko (bo myśleli że to to..). Po kilku próbach (wsadzili nawet stare sprzęgło jak mówili, choć im nie wierzę – i dalej to samo) odpuścili i kazali jeździć i nasłuchiwać czy odgłos się nie pogłębia lub zmienia). A i owszem pojeździłem ale jak tak zostało.
Kolejny mechanik tym razem z prawdziwego zdarzenia – przejechał się poszarpał trochę i okazało się że na postoju po ustaleniu ok 3 tyś obr i wciśnięciu sprzegła również słychać ten odgłos, stwierdził że do wymiany jest dwumas i mam kolejny wydatek. Ale kazał jeszcze pojeździć ponieważ dwumas powinien dawać jeszcze inne objawy, których on tutaj nie zauważa.
Znowu jeździłem tak do Maja. I kolejny mechanik również solidny. Diagnoza taka sama – dwumas do wymiany. Kupił chyba z LUKA (piszą że oryginał). Wymienił – I co
W tej chwili mam wymieniony kompletny zestaw sprzegła (tarcza, docisk, łożysko oporowe, koło dwumasowe i jeszcze coś tam) i bujam się dalej z chroboczącym z sprzęgłem aż do serwisu w Bielsku-Białej...
Myślę sobie, no tutaj przeszkolony mechanik na pewno wsadzi ucho to tu to tam i usłyszy. Było miło ALE ONI NIE WIEDZĄ CO TO JEST i pierwszy raz spotkali się z oryginalnym dwumasem z LUKA za 2,3 tyś u nich jest po 4,5 tyś... a resztę to mają nawet tańszą.
Słyszą że jest coś nie tak ale nie są w stanie określić dokładnie co to jest bez rozebrania sprzęgła, a to kosztuje 1000 zł + ewentualne koszty naprawy. Podejrzewają niekompatybilność miedzy poszczególnymi częściami które zostały wymienione czyli sprzęgło – dwumas.
W tej chwili zataczam krąg i wracam do sprzęgła, choć jedyną cześcią niewymienioną jest wysprzęglik a w czasie awarii sprzęgła własnie pedał został w podłodze (wszyscy twierdzą że wysprzęglik jest oki). Bo skoro odgłos pojawił się po wymianie sprzęgła to chyba w tym tkwi problem. Czytałem na forum o tarczach, że jedna za twarda inna za miękka i nic z tego nie rozumiem.
Mam zamówione kolejne oryg. sprzęgło (ok 1400 pln) ale szukam foliarki do jego zafoliowania z powrotem gdyby to nie było to...
I PROSZE WAS NIE PISZCIE ŻE TEN TYP TAK MA, BO MOJA TAK NIE MIAŁA DO MOMENTU AWARII SPRZEGŁA.
RATUNKU POMOCY HELP
- Od: 27 sie 2010, 12:38
- Posty: 7
trudno jest jednoznaczeni dordzic czy stwierdzic, ze to TO czy tamto,
bo moze byc, ze cos mechaniki spierdzeili przy montazu, albo co najgorsze:
cos inne sie popsulo innego a ty patrzysz i laczysz to ze sprzeglem
najlepiej niech ktos sprytny w tej branzy, pozbawiony informacji o historii i naprawie sprzegla, niech pojezdzi autem i zweryfikuje odglosy no i ich miejsce powstawania, co nie jest proste, absolutnie.
pozdr.E
bo moze byc, ze cos mechaniki spierdzeili przy montazu, albo co najgorsze:
cos inne sie popsulo innego a ty patrzysz i laczysz to ze sprzeglem

najlepiej niech ktos sprytny w tej branzy, pozbawiony informacji o historii i naprawie sprzegla, niech pojezdzi autem i zweryfikuje odglosy no i ich miejsce powstawania, co nie jest proste, absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Oryginalne kolo robi Motorkraft nie luk , jak dla mnie luk to zło ( mialem 2 reklamacje – nie dotykam tych kol ) hm, co prawda powinno to przejechac z 5 tys km bez niczego a tu jak widze po wymianie miales ten problem ..... ciezko cos napisac nie slyszac chrobotu ....a moze to nie jest wina sprzegła tylko np. gumki pod filtrem powietrza ktora wytlumia obudowe filtra – taaakie przypadki juz miałem , diesel rozne dzwieki przenosi do kabiny ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Oryginalne kolo robi Motorkraft nie luk , jak dla mnie luk to zło ( mialem 2 reklamacje – nie dotykam tych kol ) hm, co prawda powinno to przejechac z 5 tys km bez niczego a tu jak widze po wymianie miales ten problem ..... ciezko cos napisac nie slyszac chrobotu ....a moze to nie jest wina sprzegła tylko np. gumki pod filtrem powietrza ktora wytlumia obudowe filtra – taaakie przypadki juz miałem , diesel rozne dzwieki przenosi do kabiny ....
Czy to możliwe żeby gumka pod filtrem dawała taki efekt ze aż przenosi się to na pedał sprzęgła podczas momentu wysprzęglenia i przy obrotach +/– 3 tyś ?
To nie jest odgłos dobywający się spod maski bo wtedy sytuacja byłaby w miarę jasna, słychać chrupnięcie na pedale. Czy dwumas jest z LUKa nie jestem pewien.
A sam pedał sprzegła ? Da się go wykrzywić, przestawić etc. podczas wymiany lub późniejszej regulacji ?
Acha żeby nie było – nie ma problemów z pracą tych cześci bo zmieniam biegi, nic się nie blokuje, nic nie zrywa, nic nie ślizga. W serwisie powiedziano mi że po takiej wymianie sprzegło mimo wszystko powinno lżej chodzić a w/g nich chodzi ciężej i tu bym się kłócił, bo mam okazję jeździć modelem poliftowym i nóżka boli oj boli...
- Od: 27 sie 2010, 12:38
- Posty: 7
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6