
Jako, że w każdym aucie jakie kupie zaraz biorę się za czyszczenie przepustnicy nie mogło to tez ominąć 6.
CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY
Objaw: Lekko zacinający się pedal gazu przy porannym odpalaniu.
Narzędzia: Nasadowa 8 i 10 + jakieś przedłużki, śrubokręt krzyżak
Czas: 45 min później opisze dlaczego tak długo:)
1. A więc na początek pasuje odpiąć aku (choć nie ma tutaj zasady że trzeba ja zawsze odpinam a na szczęście radio mam bez kodu:) )
2. Następnie odpinamy linki od przepustnicy- ja mam dwie bo jest tempomat. Trzymają się one na plastikowych spinkach. Także przed rozebraniem najepiej z każdej strony dobrze obejrzeć co i jak i dopiero ściągać choć nie ma tam jakieś wielkiej filozofii i ściąga się dość łagodnie.

Uploaded with ImageShack.us
3. Odpinamy wąż łączy filtr powietrza z przepustnicą. Tutaj mamy dwie objemki także nie ma problemu. Wąż dość ciasno wchodzi na przepustnice i obudowę filtra także uważać przy zakładaniu żeby gdzieś nie przyszczypnąć albo dziury zrobić. Wąż zostawiamy tak jak jest. Nie będzie nam za bardzo przeszkadzał nawet jesli całkiem go nie wyciągniemy. (żeby całkiem go wyciągnąć trzeba jeszcze odkręcić urządzonko które znajduje sie na nim)

Uploaded with ImageShack.us
4. Odkręcamy przepustnice. 4 śrubki klucz nasadowy 8. Po odkręceniu sama wychodzi
No i widzimy jak wyglądała nasza przepustka:) Bierzemy co mamy do czyszczenia rozpuszczalnik itp. itd. Najważniejsze w czyszczeniu. "Blaszka" która reguluje przepustowość z jednej strony jest metalowa a z drugiej plasikowa. Tą jedną można śruborkiem małym przeczyścić a drugą tylko jakimś specyfikiem czyt. rozpuszczalnikiem itp. itd. Cała przepustnica też w środku jest plastikowa (jeszcze się na spoktkałem, zawsze były metalowe) więc czyścić należy ostrożne (dlatego więcej czasu zleciał bo samymi specyfikami ciężko schodzi a śruborkiem nie można żeby nie porysać. Żeby nie porobić "rowków" bo wtedy będą obroty skakały i nic się z tym nie zrobi. Trzeba będzie czekać aż osad ponownie pokryje ścianki przepustnicy i zakryje rowki.
4 śrubki

Uploaded with ImageShack.us
Kostka idąca do przepustnicy. Ściągniemy ja najlepiej po odręceniu jej bo wtedy najlepszy dostęp

Uploaded with ImageShack.us
Metalowa strona

Uploaded with ImageShack.us
plastikowa strona

Uploaded with ImageShack.us
CZYŚCIMY-SKŁADAMY-PODPINAMY LINKI- ODPALAMY
Obroty będą się utrzymywać na wyższych obrotach ale to norma po czyszczeniu. I są teraz dwa sposoby adaptacji:
I. Jedziemy na komputer i adaptaujemy.(choc koledy pisali że w madziach się nie adoptuje)
II. Przepustnica powinna sama się zaadoptować po przejechaniu około 100-150km. Tylko co jakiś czas trzeba ją troszkę poprzeciągać na biegach żeby miała ona cały zakres pracy (nie trzeba do 6tys. ale tak 4-5tys.). Nie wiem jak to jest w mazdach pojeżdżę i zobacze czy się zaadoptuje bez kompa i napisze. Ale już widzę, że obroty ładnie się chowają poniżej 1000 (choć nie zawsze ale napisze po przejechaniu tych km)