Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).
Nabita klima a nie chłodzi,nie włącza sie sprężarka
1, 2
deejaybialy, masz sprawny przekaźnik od wentylatora?
Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).
Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
qbass napisał(a):deejaybialy, masz sprawny przekaźnik od wentylatora?
Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).
tak jak pisałem wcześniej jak wprowadzę auto w tryb diag. dodam gazu to wentylatory działają poza tym jak się trochę zgrzeje autko to tez słyszę i czuje ze działają po tym wnoszę ze tu jest wsio ok
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
deejaybialy napisał(a):tak jak pisałem wcześniej jak wprowadzę auto w tryb diag. dodam gazu to wentylatory działają poza tym jak się trochę zgrzeje autko to tez słyszę i czuje ze działają po tym wnoszę ze tu jest wsio ok
akurat po tym to możesz jedynie wnosić, że oba wentylatory są sprawne i tyle
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
bazakbal napisał(a):deejaybialy napisał(a):tak jak pisałem wcześniej jak wprowadzę auto w tryb diag. dodam gazu to wentylatory działają poza tym jak się trochę zgrzeje autko to tez słyszę i czuje ze działają po tym wnoszę ze tu jest wsio ok
akurat po tym to możesz jedynie wnosić, że oba wentylatory są sprawne i tyle
czyli co? przy załączaniu klimy inne przekaźniki zamykają obwód? a w teście czy podczas normalnej pracy inne? poza tym jak to się wyraził mój mechanik "impuls" na sprężarkę dochodzi...
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
ja też ostatnio nabijałem klime ale nie trwało to dłużej niż 40 min a klime też miałem pustą. teraz i tak się okazało,że jest nie szczelna chociaż wtedy tego nie stwierdzili ponieważ sprawdzili wszystkie przewody a to chłodnica była nie szczelna. podjedź do innego mechla i niech Ci sprawdzi chłodnice
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
qbass napisał(a):deejaybialy, masz sprawny przekaźnik od wentylatora?
Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).
wczoraj rozebralem z kolega sprzeglo sprezarki przeczyscilismy co sie dalo i klima ruszyla (sprzeglo) chlodzi ladnie ale wentylator(y) nie startuja razem z klima sprawdzane na zimnym silniku rozebralem 3 przekazniki oznaczone jako fans patrzac od przodu auta przed przekaznikiem od klimy i tak: 1szy od prawej nie zalacza natomiast 2 i 3 zalaczaja 1 wentylator ten blizej srodka auta u mnie 1szy ma kolor niebieski 2 pozostale sa zielone i mam pytanie czy moge zamienic miejscami i w ten sposob sprawdzic czy zadziala? jesli ktos moglby to sprawdzic u siebie bylbym, wdzieczny
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
Wrócilem z warsztatu tego co rzekomo nabili mi klime, podlaczono ją ponownie do maszyny na odzysk i okazalo sie ze jest pusta! Mozliwe jest to ze skoro maszyna ładowala klime ponad 3 godz (bo byla koncowka chlodziwa) ze po prostu nie naladowala go? a gosc skroił mnie z kasy i dodatkwo wyslal do elektryka "bo nie chlodzi" a sprezarka sie nie wlaczala tylko dlatego bo nie bylo cisnienia na czujnik! Ku....wa coz za amatorka, powiedzili mi zebym przyjechal za tydzien to zalatwią butle z azotem i sprawdza wiekszym cisnieniem, nie chcial sie przyznac do bledu i nabic klimy jeszcze raz bo mu szkoda bylo odczynnika, zastanawiam sie czy pojade tam wogule jeszcze- boje sie ze "przymusowo znajda mi teraz nieszcelnosc" zeby nie wyszli na durni
- Od: 12 cze 2007, 18:00
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 1,5 16V 1996
Ja bym pojechał i ich cisnął, że spartolili robote i mają nabijać za własną kase
Wyczekałbym tylko żeby było ze dwóch klientów u nich i wtedy bym szumu narobił, że kase wyciągnęli ode mnie a nic nie zrobili i jeszcze coś kręcą że klima dziurawa
Jak oni są cwaniaki to Ty też bądź.
Pozdrawiam.

Wyczekałbym tylko żeby było ze dwóch klientów u nich i wtedy bym szumu narobił, że kase wyciągnęli ode mnie a nic nie zrobili i jeszcze coś kręcą że klima dziurawa

Jak oni są cwaniaki to Ty też bądź.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Witam wszystkich.
Podepne się do tematu ponieważ mam identyczny problem jak radoslaw_sc.
Mam 626GE comprex.
Byłem na stacji sprawdzili klime i nabili.
Kompresor nie wystartował.
Serwisant wysłał mnie do elektryka.
Sam sprawdzać zacząłem.
Zwarcie na czujniku nie daje żadnego efektu.
Zielono czarny przewód wychodzący z instalacji do sprzęgła przy włądczonej klimie daje napięcie 0,42-0,41v.
Wydajemisię, że 12 powinno być.
Gdzie szukać przyczyny takiego napięcia.
Znalazłem przekażnik, który powłączeniu a\c załącza wentylator i daje prąd na sprzęgło- jest sprawny.
Jak dam na sprzęgło 12v kompresor zaczyna się kręcić.
kolego radoslaw_sc powiedz mi i,le przewodów wychodzi Ci z kompresora ( mi 3) a tylko jeden mam podłączony. Tak powinno być??
Podepne się do tematu ponieważ mam identyczny problem jak radoslaw_sc.
Mam 626GE comprex.
Byłem na stacji sprawdzili klime i nabili.
Kompresor nie wystartował.
Serwisant wysłał mnie do elektryka.
Sam sprawdzać zacząłem.
Zwarcie na czujniku nie daje żadnego efektu.
Zielono czarny przewód wychodzący z instalacji do sprzęgła przy włądczonej klimie daje napięcie 0,42-0,41v.
Wydajemisię, że 12 powinno być.
Gdzie szukać przyczyny takiego napięcia.
Znalazłem przekażnik, który powłączeniu a\c załącza wentylator i daje prąd na sprzęgło- jest sprawny.
Jak dam na sprzęgło 12v kompresor zaczyna się kręcić.
kolego radoslaw_sc powiedz mi i,le przewodów wychodzi Ci z kompresora ( mi 3) a tylko jeden mam podłączony. Tak powinno być??
- Od: 19 sie 2006, 16:50
- Posty: 26
- Skąd: Łódz
- Auto: 626 comprex 92'
radoslaw_sc, osobiście zastosowałbym się do rady Skrzypka_na_dachu... Podjedź do nich i powiedz, ze zrobili Cię w ch***
Jak można w ogóle wypuścić klienta z nienabitą klimą, wcześniej kasując za to pieniądze
Możesz sprawdzić.
cholmar na wyjściu z przekaźnika na sprężarkę jakie masz napięcie?
deejaybialy napisał(a):mam pytanie czy moge zamienic miejscami i w ten sposob sprawdzic czy zadziala?
Możesz sprawdzić.
cholmar na wyjściu z przekaźnika na sprężarkę jakie masz napięcie?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
z kompresora tez wychodza mi 3 przewody,dwa są ze soba zlaczone zlączką a jeden idzie do wiazki przewodow w kierunku osusznika, byc moze do czujnika cisnienia ale nie jestem pewiem
- Od: 12 cze 2007, 18:00
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 1,5 16V 1996
radoslaw_sc napisał(a):jeden idzie do wiazki przewodow w kierunku osusznika, byc moze do czujnika cisnienia
ja jestem pewien że tak
na forum znajdzeiecie przecież schematy (Gofnet)
tam jest wszystko dokładnie opisane co sprawdzić (wystarczy miernik za 15zl)
Witam
Podepnę się do tematu. Dzisiaj przestała mi działać klima, a dokładniej nie załącza się sprężarka. Tak nagle. Przekopałem forum, sprawdziłem to co znalazłem w innych postach itp... I tak: po zmostkowaniu czujnika cisnienia sprezarka stoi dalej. zalaczaja sie tylko wiatraki (ktore przestaja pracowac po odlaczeniu tejze wtyczki i zaprzestaniu mostkowania). Prosze sprawdzic czy to na pewno ten czujnik bo szukalem go dluuuugo i jest troche gdzie indziej niz bylo to opisane na forum
(u mnie jest przed chlodnicą na średoku auta)
fotyzrobiłem pod kilkoma kątami, żeby nie nbylo wątpliwości.–>
http://fanaberia.org/xedos/cz01.jpg
http://fanaberia.org/xedos/cz02.jpg
http://fanaberia.org/xedos/cz04.jpg
W moim odczuciu jest to osuszacz i w nim znajduje się czujnik. Czy mam rację?
Mam też pytanie przy okazji. Co to jest? –> http://fanaberia.org/xedos/cz03.jpg
Sprawa druga. Czy da się jakoś bezpośrednio podłaczyć źródło napięcia do sprężarki, żeby spowodować jej rozruch. Od sprężarki wychodzą 3 przewody, przy czym dwa są jest jakby w kółko ze sobą połączone a 3 – pojedynczy – wpięty do większej wiązki. Chciałbym dowiedzieć się czy winna jest sprężarka czy jednak coś innego.
Generalnie jestem zaskoczony, klima chodziła od zawsze bez żadnych problemów. Ponieważ to automat, to używam jej stale, także w zimie. Raz wymieniałem czynnik, nigdy nic nie wyciekło i nie bylo potrzeby dopełniania itp...
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na sprawdzenie domowym sposobem zanim udam się do warsztatu?
btw. Samochód to Xedos 6 z 97r. 2.0 V6 (bo nie wiem czy się gdzieś ta informacja pojawia)
Podepnę się do tematu. Dzisiaj przestała mi działać klima, a dokładniej nie załącza się sprężarka. Tak nagle. Przekopałem forum, sprawdziłem to co znalazłem w innych postach itp... I tak: po zmostkowaniu czujnika cisnienia sprezarka stoi dalej. zalaczaja sie tylko wiatraki (ktore przestaja pracowac po odlaczeniu tejze wtyczki i zaprzestaniu mostkowania). Prosze sprawdzic czy to na pewno ten czujnik bo szukalem go dluuuugo i jest troche gdzie indziej niz bylo to opisane na forum
fotyzrobiłem pod kilkoma kątami, żeby nie nbylo wątpliwości.–>
http://fanaberia.org/xedos/cz01.jpg
http://fanaberia.org/xedos/cz02.jpg
http://fanaberia.org/xedos/cz04.jpg
W moim odczuciu jest to osuszacz i w nim znajduje się czujnik. Czy mam rację?
Mam też pytanie przy okazji. Co to jest? –> http://fanaberia.org/xedos/cz03.jpg
Sprawa druga. Czy da się jakoś bezpośrednio podłaczyć źródło napięcia do sprężarki, żeby spowodować jej rozruch. Od sprężarki wychodzą 3 przewody, przy czym dwa są jest jakby w kółko ze sobą połączone a 3 – pojedynczy – wpięty do większej wiązki. Chciałbym dowiedzieć się czy winna jest sprężarka czy jednak coś innego.
Generalnie jestem zaskoczony, klima chodziła od zawsze bez żadnych problemów. Ponieważ to automat, to używam jej stale, także w zimie. Raz wymieniałem czynnik, nigdy nic nie wyciekło i nie bylo potrzeby dopełniania itp...
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na sprawdzenie domowym sposobem zanim udam się do warsztatu?
btw. Samochód to Xedos 6 z 97r. 2.0 V6 (bo nie wiem czy się gdzieś ta informacja pojawia)
pozdrawiam
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
- Od: 22 mar 2004, 13:25
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo
- Auto: Xedos6 2.0 97r.
Tak to pierwsze to czujnik cisnienia.
to drugie to czujnik temperatury, jeżeli nie masz klimatronika to jest on od lampki "śnieżynka" a jeżeli masz automatyczna klimatyzację to właśnie od niej ten czujnik.
Ze spreżarki przewody łączą sie ostatecznie w jeden idący do góry (zasilanie)
trzeba podpiąć zasilanie (+) aby załączyć sprężarkę.
Ale nie ma sensu jej załączać na "krótko" skoro w układzie nie ma czynnika.
to drugie to czujnik temperatury, jeżeli nie masz klimatronika to jest on od lampki "śnieżynka" a jeżeli masz automatyczna klimatyzację to właśnie od niej ten czujnik.
Ze spreżarki przewody łączą sie ostatecznie w jeden idący do góry (zasilanie)
trzeba podpiąć zasilanie (+) aby załączyć sprężarkę.
Ale nie ma sensu jej załączać na "krótko" skoro w układzie nie ma czynnika.
Dzięki Hazu za odpowiedzi. Dodam, że w układzie na 99% jest czynnik, bo nie widzę możliwości, żeby w ciągu jednej nocy nagle cały uciekł.
Podłączyłem do pojedynczego przewodu +12v i cisza. Następnie podłączałem do tych 2 spiętych razem. I tu dziwne (a może nie) jest to, że podłączając do jednego z nich +12v obwód się zamyka (używałem próbnika do tej "operacji") a przy drugim już nie.
Czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie tematu? Czy jednak wszystko wskazuje na pad sprężarki?
Z tego co rozumiem, jeśli podane zostaje napięcie na przewód to uruchamia się sprzęgło i sprężarka zaczyna się obracać. Czy to są część rozbieralne i jest co tam się zepsuć, czy lepiej się nie bawić i całą sprężarkę wymienić?
Dzięki z góry za zainteresowanie tematem
Podłączyłem do pojedynczego przewodu +12v i cisza. Następnie podłączałem do tych 2 spiętych razem. I tu dziwne (a może nie) jest to, że podłączając do jednego z nich +12v obwód się zamyka (używałem próbnika do tej "operacji") a przy drugim już nie.
Czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie tematu? Czy jednak wszystko wskazuje na pad sprężarki?
Z tego co rozumiem, jeśli podane zostaje napięcie na przewód to uruchamia się sprzęgło i sprężarka zaczyna się obracać. Czy to są część rozbieralne i jest co tam się zepsuć, czy lepiej się nie bawić i całą sprężarkę wymienić?
Dzięki z góry za zainteresowanie tematem
pozdrawiam
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
- Od: 22 mar 2004, 13:25
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo
- Auto: Xedos6 2.0 97r.
W cywilizowanym serwisie klimatyzacji procedura jest następująca.
Spr. stanu gazu lub jego braku – podłączenie maszyny lub zegarów.
Przy braku czynnika – podłączyć butlę z azotem wpuścić azot. Sprawdzenie szczelności na ciśnieniu. Ten typ sprawdzenia nie koniecznie musi przynieść rezultat. (niekiedy nieszczelności sa zbyt małę i na zegarach czy też maszynie nic nie wykaże. Dlatego dodawany jest czynnik UV – jeśli czunnik ucieka po dłuższym czasie użytkowania.
Gdy strona gazowa (r134A) jest ok wtedy spradza sie stronę elektryczną zaczynając od najprostrzej. 1 beziecznik przekażnik 2. Cewkę sprzęgła sprężarki Przy jej sprawdzeniu na krótko warto zwócić uwagę by nie pomylić +/– niektóre cewki mają w sobie diodę i termiki 3. na końcu sprawdza sie czujnik ciśnienia to on odpowiada za załączenie sie sprężarki i wentylatorów.
Spr. stanu gazu lub jego braku – podłączenie maszyny lub zegarów.
Przy braku czynnika – podłączyć butlę z azotem wpuścić azot. Sprawdzenie szczelności na ciśnieniu. Ten typ sprawdzenia nie koniecznie musi przynieść rezultat. (niekiedy nieszczelności sa zbyt małę i na zegarach czy też maszynie nic nie wykaże. Dlatego dodawany jest czynnik UV – jeśli czunnik ucieka po dłuższym czasie użytkowania.
Gdy strona gazowa (r134A) jest ok wtedy spradza sie stronę elektryczną zaczynając od najprostrzej. 1 beziecznik przekażnik 2. Cewkę sprzęgła sprężarki Przy jej sprawdzeniu na krótko warto zwócić uwagę by nie pomylić +/– niektóre cewki mają w sobie diodę i termiki 3. na końcu sprawdza sie czujnik ciśnienia to on odpowiada za załączenie sie sprężarki i wentylatorów.
- Od: 1 gru 2011, 15:16
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 2.0i 92r 85kW GE FS M/T
666 Made in Hell
Zapomiałem dodać nie zawsze wina niedziałającej klimatyzacji to wina braku czynnika chłodniczego czy zepsutej sprężarki. Jeśli układ był nieszczelny przez długi czas (pęknięty przewód itp.) należy sprawdzić osuszacz po napełnieiu czynnikiem jeśli do układu dostała sie wilgoś lub odrobina wody osuszacz sie zamrozi tym samym zamykając obieg czynnika. Warto też pradzić zawór rozpężny lub dyszę rozprężną. Te ostatnie rzeczy niestety tylko w serwisie.
- Od: 1 gru 2011, 15:16
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 2.0i 92r 85kW GE FS M/T
666 Made in Hell
Winny był uszkodzony kabel napięcia idący do przekaźnika włączający sprężarkę 
pozdrawiam
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
- Od: 22 mar 2004, 13:25
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo
- Auto: Xedos6 2.0 97r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6