Regeneracja Zawieszenia – Wymiana Podzespołów – 323 BG

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waski000 » 17 cze 2011, 18:43

WItam.
posiadam mazde 323f bg z 93 roku z silnikiem 1,6 16v.
chcialbym w mojej madzie wymienic zawierzszenie na nowe ( mozliwe jak najweicej rzeczy). i tu rodzi sie pytanie... Zczego dokladnie ono sie sklada,co musze wymieniac, jakie firmy polecacie i jakei ceny czesci? dodam ze ten samochod planuje zostawic dla siebie na dluuuugi czas :p dlatego prosil bym o podanie czesci mozliwie jak najlepszych ale i w rozsadnej cenie co do zawirzszenia to wiem ze amory sprerzyny jakies tam tulejki koncwki drazka tylko co tam dokladniej jeszcze jest? chcialbym zawierzszenie jej zrobic tak jak by wyjechala z salonu noooo moze prawie jak z salonu ;p poprostu chce zeby nic nie stukalo nie pukalo nie wazilo itd propo zawirzsznia to prosze o porady odnosnie tarcz na przod klockow szczek bebnow jak i przegubow co do przegubow mam jeszcze pytanie czy da sie jakos ta gume wzmocnic zeby za szybko sie nie rozleciala? czyms okleic czy cos? wiem ze troche chore mam pomysly ale bardzo polubilem moja madzie i chce w niej jak najwiecej po wymieniac na nowe prosze o porady i pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez Michel » 17 cze 2011, 21:48

Nie wiem czy to opłacalny interes wymieniać kompletne zawieszenie, koszty pochłoną Cię do reszty.
W skład zawieszenia wchodzą;
– 2 wahacze przednie
– 6 wahaczy tylnych
– 4 łączniki stabilizatora i 4 gumki
Razem z amorkami i sprężynami koszt koło 2150 zł, no i robocizna, minimum 400 zł.
Nie wiadomo jeszcze w jakim stanie jest podwozie.
Co do osłon przegubów, nie ma sposobu na ich wzmocnienie.
Co do hamulców, to marka ABE jest wystarczająca, tania i względna jakościowo, koszt całości to około 350 zł plus robocizna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez piwo » 18 cze 2011, 00:21

wahacze przednie jak proste pewnie sa ok.[jakie?] wzdluzne potrafia rdzewiec ale sa na allegro zamienniki za grosze.najlepiej zaczac od wymiany wszystkich tulei gumowych.np do przedniego wahacza trojkatnego sa dwie na strone.do tylu ich jest dwie na whacz wzdluzny i 4 na poprzeczne dwa.ogolnie duzo elementow i nie zawsze warto wymieniac.ja po wymianie na keipski zamienniki po wjechaniu na szarpak uslyszalem ze ejst gorzej nzi przed wymiana.dla tego pierwsze co pojechac na szarpak dokladnie sie spytac gdzie sa luzy a potem w intercarsie znalesc jakeis odpowiednie elementy.co do amortyzaotorw to chyba kayaba i tokico ale przed wymiana tez wartos sprawdzic jaka skutecznosc bo zmoe nei warto wymieniac.mysle ze wymiana kompletnego zawieszenia na markowych produktach to ksozt duzo wiekszy niz 2 tys zl.np glupie amortyzatory koni np to koszt 1400zl(b.dobre amory).wiec 1 primo wyjazd na geometrie.niech sprtawdza co dolega madzi.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pawcio1017 » 18 cze 2011, 01:20

No i jak już wszystko byś rozbierał to warto odrazu obadać podwozie, kielichy itp. Bo możesz mieć wszystkie elementy nowe a bedziesz miał przerdzewiały kielich albo głupie mocowanie amortyzatora i ciszy nie doznasz i tak :D Na twoim miejscu zmieniłbym jednynie wszystkie spaarciałe elementy gumowe i inne elementy wymagające wymiany i jeździł dalej w spokoju. Oryginał to oryginał :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez bzzyczek » 20 cze 2011, 19:57

Tak jak koledzy pisali sprawdz stan blach i mocowań elementów zawieszenia bo może się okazać że nowe elementy zaczna sie "oddzielać" od nadwozia razem z mocowaniami a wtedy bedziesz mial duży problem i nie potrzebnie wydana kase.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez waski000 » 21 cze 2011, 22:26

widze ze jednak to nie takie proste i tanie wymiana zawierzszenia na nowe :) wiec chyba jednak zrobie tak jak polecacie. a dokladnie problem z moim zawirzszeniem wyglada tak ze cos stuka mi w lewym przdnim kole na dolkach, przeguby kupuje jutro, slysze jak amorek pracuje z tylu. tzn tak jakby gaz slysze z niego czy to normalne ? czy powinien sie cicho zachowywac? i najwazniejsze... wozi mnie na koleinach pomijajac ze opony mam 195/50/r15 to nawet na dolkach czuje jak cala buda chodzi a lbo przynajmniej tyl. poprostu nie jest sztywna jak na poczatku. czy to moze byc wina tylko jakis tam ulejek na wachaczach z tylu ? bo podobno slyszalem ze w tym modelu czesto padaja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez piwo » 22 cze 2011, 13:20

zbedne pytania.nie rozumiem ich.jedziesz na stacje diagnostyczna prosisz zeby sprawdzili ci luzy w zawieszneiu, sprawnosc amortyzatorow,luzy na przekladni keirowcnzicej i drazkach jesli wszystko w normie ustawaija ci zbieznosc przod i tyl i nic nie ebdzie plywac.jesli nie jest doibrze mowia ci co jest do wymiany, wymieniasz przyjezdzasz po wymianie sprawdzaja ponownie jest ok ustawiaja geometrie i cieszysz sie jazda. a nie pitolenie a moze to a moze sramto.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez waski000 » 22 cze 2011, 19:08

hehe PIWO w sumie dobrze gadasz :) a orientujesz sie moze ile takie badanie kosztuje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez piwo » 23 cze 2011, 10:46

samo badanie kolo 30zl przynajmniej u mnie w mszczonowie.z ustawianiem zbieznosci 50zl.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pawcio1017 » 23 cze 2011, 11:23

Dokładnie. Myślę że za przegląd i ustawienie zbieżności nie zapłacisz więcej niż 80-100PLN. Zwróć uwagę żeby ustawili geometrię wszystkich kół a nie tylko przednich bo znam takich co to nawet zbieżność na deski ustawiali... <rotfl>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez waski000 » 23 cze 2011, 12:44

ok . panowie teraz mam inny problem :/ wczoraj wzialem sie za wymiane pzregubów. prawy poszedl nie najgorzej gorzej z lewym. zdjalem stary zalozylem nowy prubuje wlozyc i ... dupa. nie chce wejsc do konca . brakuje jakies dwa centymetry. w otworze na polos w skrzyni widze jakis gruby drut ktory idzie w poprzek dziury i chyba przez to nie chce wejsc do konca. kolejny problem to taki ze mam napewd tylko na lewe kolo. jak przzod jerst w gorze odpale samochod to kreci sie tylko lewa strona a prawa nawet jak jest na zgaszonym na biegu to mozna krecic kolem ... panowie pomozcie bo nie wiem co robic :(



EDIT:
już wszystko gra i nic mi nie cyka na zakretach ;p
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez piwo » 27 cze 2011, 08:23

cyt"jak przzod jerst w gorze odpale samochod to kreci sie tylko lewa strona a prawa nawet jak jest na zgaszonym na biegu to mozna krecic kolem ... panowie pomozcie bo nie wiem co robic"
znaczy mechanizm roznicowy dziala, czyli jest wszystko w porzadku.jak lewa strone opuscisz na glebe a prawa bedzie w powietrzu to prawe kolo bedzie sie krecic.niestety 323 nie ma zblokowanego dyferencjalu :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pawcio1017 » 27 cze 2011, 08:34

piwo napisał(a):cyt"jak przzod jerst w gorze odpale samochod to kreci sie tylko lewa strona a prawa nawet jak jest na zgaszonym na biegu to mozna krecic kolem ... panowie pomozcie bo nie wiem co robic"
znaczy mechanizm roznicowy dziala, czyli jest wszystko w porzadku.jak lewa strone opuscisz na glebe a prawa bedzie w powietrzu to prawe kolo bedzie sie krecic.niestety 323 nie ma zblokowanego dyferencjalu :)


Oj kolega głupoty teraz wypisuje... :D Przecież napisał że jak przód jest w górze (czyt. DWA PRZEDNIE KOŁA W POWIETRZU-BEZ OBCIĄŻENIA) to kręci się tylko lewe koło a chyba powinny wtedy obydwa. Kręcić się będzie jedno jak np. przechylimy samochód na prawą stronę (lewa w powietrzu) to powinna się kręcić tylko lewa (i łopatologicznie na odwrót stronami tak samo). Działa to na zasadzie "moc jest przekazywana na koło które nie ma przyczepności"

Dlatego koledze waski000 proponuje przechylić samochód na lewą stronę i wtedy sprawdzić czy prawa kręci :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez piwo » 27 cze 2011, 18:54

czemu maja sie dwa krecic?bedzie sie krecic te ktroe ma mniejsze obciazenie (bo np.jedna polos jest gorzej nasmarowana czy zacisk hamulcowy z jednej strony bardziej trzyma kolo, albo lozysko w jednym kole daje wiekszy opor)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Ghostx » 28 cze 2011, 03:54

Zdaje mi sie choć mogę sie mylić że moc przekazywana jest na to koło które ma mniejsze opory. Np po to wstawia sie szpere żeby moc była przekazywana na oba koła. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez waski000 » 29 cze 2011, 22:53

Ghostx napisał(a):Zdaje mi sie choć mogę sie mylić że moc przekazywana jest na to koło które ma mniejsze opory. Np po to wstawia sie szpere żeby moc była przekazywana na oba koła.


po tym co sie ostatnio dowiadywalem to kolega Ghostx ma tutaj chyba racje :) czyli co do tego to jest mechanizm roznicowy i wszytko jest ok. co do diagnostyki to bede musial sie wybrac. moze pojade w sobote po wyplacie albo nastepnym tygodniu. bo faktycznie zmiana na calkowicie nowe to za barrdzo by mnie pochlonela :/ ale za to jaka frajda z przyjemnosci na nowym ;p a takie pytanie jeszce...
jak mam opony 195/50/r15 to ile powinienem miec w nich powietrza zeby nie trzeslo za bardzo ale i jak bede jechal w 4,5 osob (a jezdze tak co tydzien na weekendowy wypad) to zeby flaka nie bylo i zebym na dolkach rantu nie zjechal lub nie pokrzywil felfi. teraz mam jak dobrze pamietam 2,3lub 2,4 tył i 2,2 przod. czy to nie za duzo ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez pawcio1017 » 29 cze 2011, 23:41

waski000 napisał(a):2,3lub 2,4 tył i 2,2 przod. czy to nie za duzo ?



Ogumienie seryjne? Jeśli tak to sprawdź na tabliczce znajcującej się na słupku przy drzwiah kierowcy lub pod maską.

W każdym bądź razie masz raczej na odwrót bo zawsze z przodu troche twardsze niż z tyłu (obciążenie silnikiem). Jeśli często jeździsz z obciążeniem to myślę że (tak całkiem na oko) przód 2.3, tył 2.2. To będzie tak optymalnie. Bo chyba przed każdym wyjazdem, nie zmieniasz ciśnienia ogumienia w zalezności od liczby pasażerów i bagażu...? :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez waski000 » 1 lip 2011, 22:22

heheh masz racje :P odwrotnie ;p ogumienie nie oryginalne. mowisz 2,3 przod i 2,2 tył? sprobuje :) a gdybym chchila jeszzce mniej? moge uszkodzic felgi? w pakiecie jezdze tylko raz w tygodniu a tak to tylko z dziewczyna :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez pawcio1017 » 1 lip 2011, 22:35

Wszystko zalezy od rozmiaru opon :) Pamiętaj też, że im większe ciśnienie tym mniejsze opory toczenia=mniejsze spalanie. Ale jednoczesnie jak sie przesadzi z ciśnieniem to maleje przyczepność...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez waski000 » 1 lip 2011, 22:56

czyli pawciu na ile bys polecal?
opony mam 195/50/R15 pneumata
tak zeby bylo lux z przyczepnoscia spalaniem i ogolnie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323