Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez smiglo1992 » 16 cze 2011, 20:08

witam, gdzie w mazdzie 323f BG 1.6 16V jest czujnik polozenia walu i czujnik temperatury zasysanego powietrza? bo kody blyskowe wyswietlily mi te bledy i nie wiem gdzie to jest :P mechanik powiedzial ze to moze byc w aparacie zaplonowym, to prawda?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 22:43
Posty: 27

Postprzez kastasqad89 » 16 cze 2011, 22:26

bombelkm napisał(a):Witam. Napisze od razu co i jak :)
Wiec: Mam prawie 18 lat.
Dostalem od mojej siostry mazde 323 (protege) 1.8 128KM 16V 1994r (wersja amerykanska) przebieg 160 000 tys kilometrow. Mechanik powiedzial , ze ekstra silnik. Czysty itd.
Mazda w srednim stanie: trzeba zrobic [jaki?] zderzak , podciagnac reczny , musze zrobic nadkola bo troche zardzewiale i ogolnie sie troche tego znajdzie.
Oprocz tego jest problem z obrotami.Generalnie odpala sie normalnie , chwile pochodzi i obroty spadaja do 1000 i skacza od 1000 – 2000. Powoduje , to , ze sie dusi i w ogole nie moze jechac wtedy. Madzia miala robione badanie komputerowe i wyszlo:
-czujnik temperatury powietrza zasysanego
-potencjometr przepustnicy
-nie aktywna sonda lambda
-przeplywomierz (ale , to juz wymienilem)
Chcialem , to doprowadzic do stanu uzywalnosci dopoki ni erobie prawa jady (czyli jakis rok :))
Widzialem , ze na tym forum juz sa odpowiedzie na moje niektore pytania , ale mam jeszcze kilka.
Mianowicie , gdzie mniej wiecej jest sonda lambda i potencjometr? Bede mial nie dlugo na wakacje udostepniony garaz wiec bede sobie ja spokojnie robil i mam nadzieje , ze zrobie bo jest fajna. <serduszka>
Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Bombel
Uff. W koncu skonczylem pisac <glupek2>


Kolego ja nie wiesz gdzie jest lambda a chcesz sam naprawiac to jestem strasznie ciekawy efektow.. Lambda jest wpieta w kolektor wydechowy, a to ze obroty faluja obstawiam na 99% TPS – poczytaj co to, na forum jest o tym pisane.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Postprzez tekkenfan » 16 cze 2011, 22:31

Czujnik położenia wału jest faktycznie w aparacie zapłonowym ale jeżeli faktycznie miał byś z nim problem to byś auta nie odpalił (przynajmniej tak u mnie było) natomiast czujnik temperatury powietrza zasysanego umieszczony jest w przepływomierzu. Posprawdzaj kostki, rozłącz, przeczyść styki, zresetuj błędy i sprawdź jeszcze raz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez smiglo1992 » 17 cze 2011, 07:53

czemu w tym temacie nikt mi nie odpisuje :/ gdy ptobowalem zmniejszyc obroty srobka na przepustnicy (taka zatkana gumowym korkiem), to okazalo sie ze obroty sa zmniejszone maksymalnie :/ co moze jeszcze byc przyczyna tych wysokich obrotow?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 22:43
Posty: 27

Postprzez BratCukierka » 17 cze 2011, 21:44

Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?

Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty :)

Mam nadzieje że pomoże moja podpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Michel » 17 cze 2011, 21:57

Sprawdź czujnik temperatury silnika, może padł i komputer nie wie , że silnik się rozgrzał i cały czas na ssaniu jeździsz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez BratCukierka » 17 cze 2011, 22:01

PS. Poza tym sprawdź dobrze poziom płynu chłodniczego w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym.... Nie zaszkodzi :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez bombelkm » 17 cze 2011, 23:16

Kolego ja nie wiesz gdzie jest lambda a chcesz sam naprawiac to jestem strasznie ciekawy efektow.. Lambda jest wpieta w kolektor wydechowy, a to ze obroty faluja obstawiam na 99% TPS – poczytaj co to, na forum jest o tym pisane.



Dziekuje , dziekuje. Nie wiem czy podejme sie grzebania w silniku az tak bardzo:) Sam bede robil tylko te malo skomplikowane rzeczy :) Chcialem sie tylko tak mniej wiecej zoorientowac gdzie mniej wiecej co jest zeby ewentualnie sprobowac docisnac do siebie albo cos. Ale naturalnie wszelkich napraw dokonuje pod okiem tatusia :P
Dzieki Dzieki
bombelkm
 

Postprzez smiglo1992 » 18 cze 2011, 01:01

Michel napisał(a):Sprawdź czujnik temperatury silnika, może padł i komputer nie wie , że silnik się rozgrzał i cały czas na ssaniu jeździsz.


ale jak mam go sprawdzic?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 22:43
Posty: 27

Postprzez BratCukierka » 18 cze 2011, 09:50

smiglo1992

POnawiam pytanie:

Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?

Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez accez » 18 cze 2011, 15:12

Witam mam pytanie czy w mazdzie 323 BG 1.3 16v 93rok zapala sie rezerwa ?? czy nie ma owej kontrolki bo mi jakos nie zapala sie ewentualnie co moze byc przyczyna ??? pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:55
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323 BG

Postprzez lukaszbroda » 18 cze 2011, 15:27

1.3 byly bez czujnika rezerwy w baku i na desce rozdzielczej.musisz zegary wymienic i pompe z czujnikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez smiglo1992 » 18 cze 2011, 16:02

BratCukierka napisał(a):smiglo1992

POnawiam pytanie:

Zmniejszałeś obroty w trybie serwisowym?? Czy tak sobie kręciłeś na odpalonym bez zwarcia pinów w kostce diagnostycznej?

Złącze diagnostic masz przy skrzynce bezpieczników pod maską.... Zrób zworkę pinów GND + TEN (gdy otworzysz zaślepke to od spodu masz opisane na niej wszystkie piny) i dopiero wtedy ustawiaj obroty :)



nie zwieralem pinow, ale watpie zeby to cokolwiek dalo skoro srubka byla i jest maksymalnie skrecona. hmmm moze nie dokladnie wyczyscilem przepustnice przez co zrobila sie szczelina ?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 22:43
Posty: 27

Postprzez BratCukierka » 18 cze 2011, 19:52

Połącz kawałkiem przewodu GND i TEN i zobacz jakie obroty będzie trzymać... Obroty ustawia się tylko i wyłącznie w trybie serwisowym....
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez djakob » 20 cze 2011, 13:44

Co powiecie o poduszkach amortyzatora tylnego firmy JPN do 323F BG z alledrogo 64zł szt. ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez PaCiO 323 » 20 cze 2011, 14:07

Witam!

Mam pytanie mianowicie jakie felgi mogę wstawić do mojej Mazdy największe bez jakichkolwiek modyfikacji.
Może jakieś propozycje z allegro... ;P
PaCiO 323
 

Postprzez Lukano » 20 cze 2011, 14:53

Co nowe to nowe :D
Tylko upewnij się czy dobre. Bg i BG f są inne. Ja kiedyś takie kupiłem ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez accez » 20 cze 2011, 16:00

Witam mam takie pytanie czy pompa wody jest na rozrzadzie w mazdzie 323 1.3 BG ??
Czy jak odrazu jej nei wymienie to moge ja wymienic pozniej ?? prosze o odp
pozdro
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:55
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323 BG

Postprzez MichalS80 » 20 cze 2011, 21:50

Nie, pompa wody jest napędzana paskiem klinowym tym samym co alternator. Wymienia się ja jak zacznie cieknąc. Do wymiany rozrzadu potrzebny tylko pasek i jedna rolka.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez accez » 20 cze 2011, 22:10

pokazcie mi prosze na zdj ktora to czesc bo widze ze ktos tam nawalil troche silikonu i nie wiem czy wymienic

hmm ogladalem silnik i zauwazylem taka rzezbe xD co to moze byc zalepione??nie wiem czy to ruszac
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:55
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323 BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323