Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez Grzyby » 26 wrz 2010, 16:02

Ekhm ....
Może trochę się ogarniecie z tymi pogaduchami?

Następnym razem będzie ostrzej (ostrzeżenia lub bany)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 00:53

Idąc za wskazówką wins_76 poszukałem info o zaworze SCV. Wszyscy opisują inne objawy, więc sam już nie wiem. Autko jeździ kiepsko i denerwuje mnie na światłach skaczącymi obrotami :( Postanowiłem dorzucić się do tematu o SCV i jakbyście mogli zerknąć i poradzić, byłbym dźwięczny :)
Może złamię jakieś zasady forum, ale wrzucam link:

viewtopic.php?f=90&t=51400&p=1809226#p1809226
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Enduro » 6 paź 2010, 09:51

a moze po prostu padal gazu szwankuje u ciebie i podaje nieprawidlowe wartosci, przez co silnik traci orientacje i chodzi niepoprawnie..?
pozd.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 10:20

To pytanie będzie być może idiotyczne, ale : to tam nie ma linki? :) A tak na serio – dlaczego w takim razie dzieje się tak tylko na luzie na najniższych obrotach i... tylko przy rozgrzanym silniku? :|
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Enduro » 6 paź 2010, 10:35

Padre1982 napisał(a):To pytanie będzie być może idiotyczne, ale : to tam nie ma linki? :) :|

pedal jest elektroniczny
zbudowany z dwoch przeciwbieznych potencjometrow, ktore to moga sporo mieszac jesli nie funkcjonuja poprawnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 10:59

Z linką żartowałem ;) Czy da się sprawdzić czy to wina pedału bez wpadania w astronomiczne koszta? Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 11:08

Podobny problem zauwazyłem tu: viewtopic.php?f=60&t=96624&p=1742420&hilit=obroty%5C#p1742420
Nie ma niestety nic o tym, czy problem się jakoś rozwiązał i mowa o benzynówce.
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Enduro » 6 paź 2010, 13:14

Padre1982 napisał(a): Czy da się sprawdzić czy to wina pedału bez wpadania w astronomiczne koszta? Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

ja, znam takie dwa przypadki kiedy to pedal gazu przysporzyl wiele problemow m.in. mechanikom w ASO,
i uwazam, ale sie moge mylic, ze tester tez do nie sprawdzi go na 100%
moze po demontazu do jakiegos elektronika podjechac, aby go przeczysil i przemierzyl
lub poszukac uzywki i w ramach testu zamontowac go...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 29 maja 2011, 22:59

Ja mam wrażenie że moja Madzia raz przyspiesza lepiej w pełnym zakresie obrotów a czasem muszę ją dobrze kręcić ponad 2000 żeby dobrze jechała. Czym to może być spowodowane?? W ASO powiedzieli mi kiedyś że częstą awarią turbiny w tym samochodzie jest awaria jakiegoś siłowniczka który steruje geometrią... czy jakoś tak. Jak można to sprawdzić? Trzeba podłączać pod komputer czy można jakoś wizualnie-manualnie???
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez CinekM6 » 15 cze 2011, 00:40

Panowie ja z podobnym problemem.. zauważyłem w lusterku ,że moja madzia puszcza czarny dym przy przyśpieszaniu.. Nie wiem czy tak było wcześniej bo nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi się ,że występuje to od niedawna.. Autko jest zrywne oleju nie ubywa i tak się zastanawiam jaka może być przyczyna? Myślałem ,że może podkładki słynne pod wtryski ale sprawdzając przez odkręcenie korka wlewu oleju na odpalonym ciepłym silniku nie zbiera się dym.. Podpowiecie co mogę sam sprawdzić czy lepiej juz udać się do mechanika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2011, 00:46

sonsieno napisał(a):czasem muszę ją dobrze kręcić ponad 2000 żeby dobrze jechała


To na jakich ty obrotach jeździsz że ponad 2000 to już ,,dobre kręcenie"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez CinekM6 » 15 cze 2011, 10:58

CinekM6 napisał(a):Panowie ja z podobnym problemem.. zauważyłem w lusterku ,że moja madzia puszcza czarny dym przy przyśpieszaniu.. Nie wiem czy tak było wcześniej bo nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi się ,że występuje to od niedawna.. Autko jest zrywne oleju nie ubywa i tak się zastanawiam jaka może być przyczyna? Myślałem ,że może podkładki słynne pod wtryski ale sprawdzając przez odkręcenie korka wlewu oleju na odpalonym ciepłym silniku nie zbiera się dym.. Podpowiecie co mogę sam sprawdzić czy lepiej juz udać się do mechanika ?


Może to być wina samego paliwa? Na wolnych obrotach z tłumnika nic sie nie wydobywa ale przy depnięciu chmura dymu...:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 15 cze 2011, 22:50

Ciężko ocenić nie widząc. Generalnie trochę dymu w przedliftach bez DPF to norma. Ale jak robi się chmura to już gorzej.
Na pierwszy ogień sprawdziłbym filtr paliwa i czy cały dolot jest szczelny. Potem sprawdzał podciśnienia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez CinekM6 » 16 cze 2011, 23:24

Sprawdziłem dzisiaj cały dolot przewody podciśnienia itd.. wszystko wydaje się być ok.. chyba nie ominie mnie wizyta u specjalisty mam nadzieje ,że nie "zarobie" i nie okaże się ,że turbina etc... ;/ <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez maciasGW » 17 cze 2011, 17:55

witam! u mnie bardzo podobna sytuacja. Madzia 2.0 136PS 2004 kombi, wymienione podkładki i wyczyszczony smok olejowy jakieś 8 tys km temu, auto jak kopciło tak kopci przy mocniejszym depnięciu, oleju bierze masakrycznie dużo, jakieś 0,5 l na 2tys. km, spaliny we wlewie oleju, nie odnotowałem spadku mocy czy głośniejszej pracy silnika. Uprzedzam , że wszelkie tematy mogące sie wiązać z takimi objawami przeczytałem, lecz laik pozostanie laikiem niestety. Wszelkie uwagi i podpowiedzi mile widziane.
ps. Jeżeli ktoś posiada namiary na warsztaty w trójmieście i okolicach to będę wdzięczny.
pozdrawiam
maciasGW
 

Postprzez fabs » 3 wrz 2011, 10:29

cześć Panowie!
O jakich numerach na kablach mówicie? Wymieniałem podkładki pod wtryskami – niestety nie zaznaczając wcześniejszej kolejności wtryskiwaczy. Po lekturze forum uspokoiłem się, że sparuję numery na wtryskach z numerami na kablach/wtyczkach..jednak okazało się, że na przewodach ani wtyczkach nie mam żadnych numerków:(
Numery na wtryskach to: 13, 1, 2, 2

Ewentualnie – jak sprawdzić rezystancję tych przewodów??

Pls o pomoc.

Założyłem wtryski tak jak mnie się wydawało, że były włożone..niestety M6 nie ma mocy...:(
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 00:27
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2014r. (SkyEnergy + Xenon); Citroen C4 Picasso 1.6HDI 2012r.

Postprzez fabs » 3 wrz 2011, 13:21

czy jest ktoś kompetentny?? :(
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 00:27
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2014r. (SkyEnergy + Xenon); Citroen C4 Picasso 1.6HDI 2012r.

Postprzez fabs » 7 wrz 2011, 01:56

Super, dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem. Muszę przyznać, że jestem nieco zaskoczony brakiem zaangażowania ze strony forumowiczów...

pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy..
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 00:27
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2014r. (SkyEnergy + Xenon); Citroen C4 Picasso 1.6HDI 2012r.

Postprzez DżodżO » 18 gru 2011, 02:18

Mam również problem z wtryskiwaczami. Miałem przygodę z zasyfionym paliwem.
Auto straciło moc i przestało jechać, kopciło, silnik kręcił się do jakiś 1200 obrotów tylko.
Silnik odpalał normalnie ale z objawami jak wyżej.
Pompa wysokiego ciśnienia poszła do regeneracji i jest OK, ale wtrysków niestety nie udało się przywrócić do poprzedniej formy. "Regeneracja" nie pomogła, albo pomogła na tyle, że auto jeździ ale:
1-długo kręci powiedzmy za 5 ruchem silnika łapie
2-więcej pali
3-jest słabsze
Gościu od wtrysków stwierdził iż niestety ale padnięte są końcówki wtryskiwaczy ((Nr Mazda: RF5C13H50A Nr Denso: 095000-5030, 095000-5031. Numer końcówek wtryskiwaczy(rozpylacz) DLLA152P805.
Część ta jest niestety wręcz nie dostępna na nie tylko polskim rynku.
Przyczyną lejących wtrysków są ponoć właśnie te końcówki, które nie trzymają ciśnienia (problem z odpaleniem auta).

Prośba o pomoc czy lepiej szukać sprawdzonych używek czy zaufać gościowi od wtrysków i czekać na te końcówki wtrysków. Czas oczekiwania to około miesiąc. Koszt jednej to około 150 zł potrzebuję 4.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2009, 11:29
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 2003

Postprzez Enduro » 18 gru 2011, 12:04

DżodżO napisał(a):Mam również problem z wtryskiwaczami. Miałem przygodę z zasyfionym paliwem.
Auto straciło moc i przestało jechać, kopciło, silnik kręcił się do jakiś 1200 obrotów tylko.
Silnik odpalał normalnie ale z objawami jak wyżej.....[/b]

i wtedy trzeba bylo odpowiednio zareagowac..tzn nie odpalac auta a paliwo spuscic..
pozdr.E
Ostatnio edytowano 18 gru 2011, 22:53 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6