Pilot centralnego nie działa po wymianie baterii

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sorevell » 16 cze 2011, 18:05

Zacznę ten post następująco:
  • WIEM, temat był już poruszany na forum niejednokrotnie.
  • TAK, przeczytałem wszystkie inne wątki o zbliżonej tematyce.
  • WIEM, istnieje procedura kodowania pilota.
  • UZNAŁEM, że mój przypadek różni się od pozostałych na tyle, iż wymaga oddzielnego wątku.
Cała historia wygląda tak: przyjechałem dziś po robocie pod dom (całe szczęście), a że ostatnio pilot zachowywał się jakoś niemrawo, poszedłem do pobliskiego elektrycznego, rozebrałem pilota, dobrałem model baterii (bez wyjmowania jej z mocowania, bateria to taki miniaturowy paluszek, symbolu nie pamiętam), zapłaciłem i na miejscu rozpakowałem i wymieniłem baterię starając się przeprowadzić tę drugą czynność jak najszybciej. Wracam do samochodu, klikam unlock – i d***.
Nie mówię, że się tego nie spodziewałem ;) Poszedłem do mieszkania --> komp --> forum --> szukaj.
Przeczytałem chyba wszystko co wyskoczyło po wpisaniu 'wymiana baterii', 'pilot', 'centralny'.
Znalazłem procedurę kodowania pilota opisaną w tym wątku.

Wyciągnąłem z tajnej szuflady zapasowe kluczyki z drugim pilotem, wydrukowałem procedurę. Otworzyłem samochód zapasowym pilotem – bez problemu. Przeprowadziłem procedurę – i nic. Zatrzymałem się na
Step 6: ECU should respond by locking and unlocking the doors.
There was no response... Tylko ludzie siedzący pod blokiem na ławeczkach dziwnie się patrzyli na gościa, który wachluje bez przerwy drzwiami kierowcy :P

No i teraz nie wiem co i jak mam zrobić, żeby pilot działał. Co prawda nie ma tragedii, bo mam zapasowego, ale chciałbym mieć na wszelki wypadek sprawne obydwa. Czy ktoś może potwierdzić, że przytoczona procedura działa w M3 BK? Bo w przeczytanych przeze mnie wątkach pojawiały się 626, 323 BJ, Xedos, Premacy '02, ale nie Mazda 3 BK. A może dla tego modelu istnieje jakaś inna procedura kodowania? Dodam, że w polskiej instrukcji (mam książkową, oryginalną ;)) nie znalazłem nic o kodowaniu. Podany jest tylko sposób wymiany baterii i to na przykładzie innego modelu pilota niż mój.

Poniżej pomocnicze zdjęcie mojego pilota:

Obrazek

Czy ktoś z Was ma pomysł jak z nim walczyć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Postprzez Blumek » 16 cze 2011, 23:14

Miałeś zakładany jakiś alarm? skoro masz takiego pilota? Jeżeli tak to udaj się tam gdzie zakładałeś lub stronę producenta.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez sorevell » 17 cze 2011, 07:48

Piloty dostałem razem z samochodem, gdy go kupiłem 2 lata temu, także alarmu sam nie dokładałem. Zawsze wydawało mi się, że jest to alarm fabryczny. Samochód był kupiony jako nowy w Polsce, może dlatego piloty są takie a nie inne. Wiecie gdzie znajduje się centralka od alarmu w BK? Czy można sprawdzić po VIN, czy samochód był fabrycznie wyposażony w alarm?

Dzisiaj jadę na serwis do PerfectClima na Liwską, zobaczę co powiedzą na ten temat w Auto-Księżyno, bo podobno znają mój egzemplarz od nowości...

edit:

Byłem w Auto księżyno i okazuje się, że masz rację Blumek. Piloty nie są oryginalne. Będę się chyba musiał skontaktować z poprzednim właścicielem albo z Viggen Auto, które pośredniczyło w sprzedaży, chyba że ktoś z Was ma inny pomysł...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323