Dymi, kopci... nie palą wszystkie cylindry.

Postprzez worldwar » 12 cze 2011, 16:25

Witka.

Oglądalem dzisiaj Xedosa 9 2.5 TA. Sprzedajacy zapewniał, że stan auta jest bardzo dobry, jednak na miejscu okazalo się, że silnik pracuje dość... niestabilnie.

Dymi na niebiesko i to dosc solidnie. Nie pali na co najmniej 2 gary (gdyż silnik się trzęsie). Po ściągnięciu fajek zauważyłem, że jedna z nich jest doslownie umazana (aż kapało) olejem. Była to prawa fajka w tylnej głowicy. Uszczelka wygląda mi na cała – nie bąbluje, nie ma kożuszka. Co to może być ?

Uszczelniacze ? Pierścienie ? Dodam, że auto w ogóle nie ma mocy a wlascieil twierdzi, że tak sie stało po wymiane rozrządu, ze niby mechanik coś sknocił.

Ciekawe jakie byłyby koszty usunięcia tego problemu.
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Postprzez jacekasot » 12 cze 2011, 18:18

Z tego co opisujesz to moim zdaniem rozejrzyj się za innym Xedosem. Tak jak piszesz mogą to być uszczelniacze, pierścienie i prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Bez porządnego remontu raczej się nie obejdzie. Lepiej wydać parę groszy więcej przy zakupie auta i mieć święty spokój.
To jest tylko moje zdanie ale poczekaj aż wypowiedzą się inni forumowicze bo może nie mam racji :)
Sam kupiłem autko za bezcen a będę musiał w nie wsadzić drugie tyle <lol>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Wodzu » 12 cze 2011, 21:08

Jaki jest twoj bużet? Ja sie zastanawiam czy nie sprzedać swojego Xeda. Pisz jak cos na PW u mnie silnik chodzi jak złoto :]
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Siwus » 13 cze 2011, 22:17

worldwar napisał(a):Dymi na niebiesko i to dosc solidnie. Nie pali na co najmniej 2 gary (gdyż silnik się trzęsie). Po ściągnięciu fajek zauważyłem, że jedna z nich jest doslownie umazana (aż kapało) olejem. Była to prawa fajka w tylnej głowicy. Uszczelka wygląda mi na cała – nie bąbluje, nie ma kożuszka. Co to może być ?

może to również być sama uszczelka pod deklem, i może puszczać w miejscach gdzie wchodzą świece.
Miałem u siebie tak pozalewane 2 gary, ale póki co jeszcze chodził silnik normalnie, a jak się wyjęło fajki, aż z nich leciało. Po wymianie uszczelek wszytko suche i czyste.
Ale nie ma co gdybać, może się okazać, że wpakujesz się w niezłe koszty ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez worldwar » 15 cze 2011, 21:00

No właśnie. Koszty mogą być.... spore. Co jeżeli rozrząd został źle założony ? Bo tak twierdzi właściciel, niby stąd takie działanie silnika, brak mocy i ogólnie... padaka. Sam nie wiem, auto mi się dość mocno podoba a nie chcialbym polecieć na kilka tys zl ;)
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Postprzez jacekasot » 16 cze 2011, 12:41

Jeśli rozrząd jest źle założony to może się posypac a wtedy koszty mogą być naprawdę baaaardzo duże!
Jeśli chcesz mieć pewność że autko będzie sprawne poszukaj lub popytaj tutaj na forum. Napewno znajdziesz forumowiczów którzy chcą sprzedać xedosa :–)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez radar88 » 16 cze 2011, 22:38

Ale co się może posypać?? KF i KL z tego co mnie jest wiadomo są bez kolizyjne.
Jeżeli jest przestawiony rozrząd o 1,2 ząbki to wszytko się da ustawić z powrotem, lecz w Twoim przypadku wymagał bym od gościa aby pojechał do mechanika i jeżeli mechanik to spitolił to niech to naprawi i zobacz jakie będą rezultaty jak rozrząd będzie ustawiony prawidłowo. Przyznam, że miałem źle ustawiony rozrząd w CA KF, auto nie chciało odpalać, a jak się już udało zapalić to nie miało mocy i faktycznie chmura niebieskiego dymu poszła, aż się ludzie z zewnątrz zawinęli do baru.
Domagaj się aby sprzedający ustawił rozrząd do pierwotnego stanu, lub podpisz umowę iż kupisz auto, ustawisz rozrząd, lecz jeżeli auto będzie dymić dalej i będzie się dziwnie zachowywało zwracasz auto, odbierasz pieniądze + za naprawę. Rękojmia obowiązuje 2 tygodnie od zawarcia umowy, chyba że sam uszkodzisz pojazd, w takim przypadku nie obowiązuje.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jacekasot » 17 cze 2011, 10:03

Silnik jest faktycznie bezkolizyjny. Przepraszam za wprowadzenie w błąd :–).
Ja na Twoim miejscu jednak odpuściłbym sobie ten konkretny egzemplarz. Właściciel mówi że wszystkie opisane przez ciebie objawy występują z winy źle założonego rozrządu tak? A jeśli okaże się że to nie wszystko?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez radar88 » 17 cze 2011, 11:54

Silnik jest faktycznie bezkolizyjny. Przepraszam za wprowadzenie w błąd :–).

Spoko, każdy czasami się pomyli, nawet i najlepsi ;)
Ja osobiście bym kazał gościowi aby to naprawił i zobaczył rezultaty, skoro mechanik to sknocił to jego psim obowiązkiem jest zrobienie tego tak aby klient był zadowolony. Objawy które opisałeś pasują mi do przestawionego rozrządu, ponieważ takie objawy miałem w X6 lecz może być to coś innego co się okaże dość kosztowne. Może faktycznie lepiej poczekać tak jak pisze kolega jacekasot i znaleźć równie godny uwagi egzemplarz który na samym początku nie będzie sprawiał problemów.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9