Koledzy,
Mam taki problem z moją mazdą 2,0 Kombi Diesel 2004r.
Chodzi o to, że przy wysokiej temperaturze otoczenia
zaczynają źle wchodzić biegi. Wszystkie jak jeden.
W zimie działała bez zarzutu.
Obecnie temperatury są wyższe i jak rano wyjeżdżam z garażu,
to to skrzynia działa bez zarzutu, ale jak postoi pod pracą
kilka godzin na słońcu i potem ruszam, to z każdą chwilą
biegi coraz trudniej wrzucić.
Postoi 2-3 godzinki w garażu i jak wyjeżdżam wieczorem to znów działa
bez zarzutu.
Dodam, że tydzień temu wymieniłem olej bo myślałem, że to jest przyczyna,
ale objawy nie ustąpiły.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam
RJ
Źle działająca skrzynia przy upałach.
Strona 1 z 1
witam,
tak dluuugo na forum, a szukac nie umie?
prosze, wyszukaj watki o skrzyni biegow, przeczytaj je...
jezeli jeszcze wtedy bedziesz mial pytania, to podlacz sie do watku, ktory najbardziej pasuje...
dla przykladu:
viewtopic.php?f=60&t=93291
ale bardziej pasuje watek o wymianie oleju w skrzyni... w Twoim przypadku wyglada to na zbyt rzadki olej... o tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=31268&start=0&hilit=skrzynia+bieg%C3%B3w
tak dluuugo na forum, a szukac nie umie?
prosze, wyszukaj watki o skrzyni biegow, przeczytaj je...
jezeli jeszcze wtedy bedziesz mial pytania, to podlacz sie do watku, ktory najbardziej pasuje...
dla przykladu:
viewtopic.php?f=60&t=93291
ale bardziej pasuje watek o wymianie oleju w skrzyni... w Twoim przypadku wyglada to na zbyt rzadki olej... o tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=31268&start=0&hilit=skrzynia+bieg%C3%B3w
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Arek_78 napisał(a):jakie auto i jaka skrzynia
Skoro taka:
RafJak napisał(a):mazdą 2,0 Kombi Diesel 2004r.
To tylko pięciobiegowy manual
Przeczytałem wcześniejsze tematy o skrzyniach,
ale takiego nietypowego objawu tam nikt nie zgłaszał.
Zazwyczaj to skrzynie gorzej działają przy niskich temperaturach,
a u mnie odwrotnie.
Jaka Mazda to napisałem, skrzynia to oczywiście 5-manual.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam
RJ
ale takiego nietypowego objawu tam nikt nie zgłaszał.
Zazwyczaj to skrzynie gorzej działają przy niskich temperaturach,
a u mnie odwrotnie.
Jaka Mazda to napisałem, skrzynia to oczywiście 5-manual.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam
RJ
- Od: 10 gru 2007, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 diesel 136KM
2004
I tu mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem,
bo pojechałem w wa-wie do czegoś co się
nazywa FeuVert i tam zalali mi (przynajmniej tak jest na rachunku)
SHELL TRANSAXLE 75W90.
RJ
PS
A czy w maździe jest jakieś chłodzenie skrzyni?
bo pojechałem w wa-wie do czegoś co się
nazywa FeuVert i tam zalali mi (przynajmniej tak jest na rachunku)
SHELL TRANSAXLE 75W90.
RJ
PS
A czy w maździe jest jakieś chłodzenie skrzyni?
- Od: 10 gru 2007, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 diesel 136KM
2004
RafJak napisał(a):Przeczytałem wcześniejsze tematy o skrzyniach,
ale takiego nietypowego objawu tam nikt nie zgłaszał.
zglaszali, zglaszali... klopoty ze zmiana biegow...
RafJak napisał(a):Zazwyczaj to skrzynie gorzej działają przy niskich temperaturach,
a u mnie odwrotnie.
bo inni mieli poprawny olej, ale przepracowany/stary, a Ty masz za rzadki... (gdy zimny – ok, a gdy zacznie pracowac lub nagrzeje sie na sloncu – woda)
czy mozesz sprawdzic jego konsystencje?
RafJak napisał(a):FeuVert i tam zalali mi (przynajmniej tak jest na rachunku)
SHELL TRANSAXLE 75W90.
czesto sie zdarza, ze kupujesz konkretny olej, a nalewaja do auta z beczki... i nikt nie wie jaki...
Ps. moze by kolega uzupelnil swoj profil?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam. Miałem podobny problem jak opisywany przez Ciebie. W ciepłe dni biegi zaczynały ciężko wchodzić (im niższy bieg tym gorzej). Problem ten udało się bardzo łatwo usunąć, mianowicie wystarczyło wyregulować pedał sprzęgła za pomocą śruby znajdującej się przy tym pedale ( zbyt mocne dokręcenie powoduje iż w ciepłe dni sprzęgło zaczyna się ślizgać). Po paru próbach pedał udało się ustawić w pozycji nie powodującej problemów z biegami. Wspomnę że przed regulacją nie wymieniałem oleju.
-
Sadek6
Witam ponownie Kolegów
Sadek6 to był strzał w 10.
Okazało się, że sprzęgło brało za nisko (za wcześnie).
Odpowietrzyłem układ sprzęgła, wyregulowałem śrubę pod pedałem.
Dodam, że nie chodzi o śrubę ustawiającą wysokość pedału sprzęgła tylko
śrubę przy popychaczu (nie wiem czy tak się to nazywa) zaznaczoną na schemacie na czerwono.

Teraz biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów i nareszcie znalazłem wsteczny którego tyle szukałem.
Pozdrawiam
RJ
Sadek6 to był strzał w 10.
Okazało się, że sprzęgło brało za nisko (za wcześnie).
Odpowietrzyłem układ sprzęgła, wyregulowałem śrubę pod pedałem.
Dodam, że nie chodzi o śrubę ustawiającą wysokość pedału sprzęgła tylko
śrubę przy popychaczu (nie wiem czy tak się to nazywa) zaznaczoną na schemacie na czerwono.

Teraz biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów i nareszcie znalazłem wsteczny którego tyle szukałem.

Pozdrawiam
RJ
Ostatnio edytowano 13 cze 2011, 15:40 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze wklejac kody do zdjec. wtedy zdjecie sie otworzy w naszym poscie :)
Powód: prosze wklejac kody do zdjec. wtedy zdjecie sie otworzy w naszym poscie :)
- Od: 10 gru 2007, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 diesel 136KM
2004
To ja mam pytanie dotyczące mocowania tej śruby przy popychaczu (na prawo, zaraz za zaznaczonym czerwonym kółkiem). Czy tam ma być jakiś luz ? czy to ma być skręcone z pedałem tak, że ma nie dać się tego ruszyć? Bo zauważyłem, że mam tam z 2mm luzu (czyli mogę tym ruszać w płaszczyźnie "z" prostopadlej do rysunku)
... owoc żywota Twojego je ZUS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6