Witam mam taki kłopot z mazdą 626 comprex 1993r olej z silnika cieknie w takim stopniu że jest struga (normalna struga ścieżka kropla za kroplą na ulicy widać) wyciek oleju widać z strony paska rozrządu jest tam po prostu mokro, i z pasków klinowych pochlapało maskę od spodu. Po zaistnieniu usterki i otwarciu maski widać było że silnik od strony paska rozrządu jest ociekający z oleju i stan oleju był 0,5cm na końcu bagnety sporo po niżej minimum (przed usterką silnik dymił trochę z odmy ale jeździł ok). Po dolaniu 2l oleju stan był ok i po przyjechaniu z powrotem do domu i sprawdzeniu rano poziomu oleju okazało się że jest spoko ponad stan i zawiera ropę. Czy może ktoś miał podobny przypadek co to może być lub jak można zweryfikować uszkodzenie byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam Goblins
Cieknie olej i dolewa ropę do oleju.
Strona 1 z 1
Witaj.
Napisz na jakim oleju jeździsz.
Mam nadzieję,że na półsyntetyku, a nie na mineralnym(15w40).
Olej wycieka Ci z okolic paska rozrządu(myślę,że uszczelniacz na wale jest nieszczelny), napisałeś,że paski są mokre od oleju... Natychmiast musisz odstawić auto, każde odpalenie grozi zerwaniem paska rozrządu i grube kłopoty.
Brak oleju smarującego silnik źle wpływa na jego pracę, ciekawy jestem jak długo jeździłeś ze stanem minimalnym oleju?
Zapach ropu w oleju to również zły znak.
Być może masz pęknięte pierścienie lub pęknięty tłok.
W czesie sprężania ciśnienie paliwa jest tak duże,że ON jest przetłaczane do korpusu silnika i z olejem do miski olejowej i do układu smarowania.
Jest też możliwe,że coś z pompą paliwową jest nie O.K. – nie jestem pewien,ale skoro jest napędzana z silnika, to musi być również uszczelniona, może tam coś szczeliło i przetłacza Ci paliwo do oleju..
Tak,czy siak, powinieneś z problemem udać się do DOBREGO mechanika, a do tego czasu nie używać auta.
Napisz na jakim oleju jeździsz.
Mam nadzieję,że na półsyntetyku, a nie na mineralnym(15w40).
Olej wycieka Ci z okolic paska rozrządu(myślę,że uszczelniacz na wale jest nieszczelny), napisałeś,że paski są mokre od oleju... Natychmiast musisz odstawić auto, każde odpalenie grozi zerwaniem paska rozrządu i grube kłopoty.
Brak oleju smarującego silnik źle wpływa na jego pracę, ciekawy jestem jak długo jeździłeś ze stanem minimalnym oleju?
Zapach ropu w oleju to również zły znak.
Być może masz pęknięte pierścienie lub pęknięty tłok.
W czesie sprężania ciśnienie paliwa jest tak duże,że ON jest przetłaczane do korpusu silnika i z olejem do miski olejowej i do układu smarowania.
Jest też możliwe,że coś z pompą paliwową jest nie O.K. – nie jestem pewien,ale skoro jest napędzana z silnika, to musi być również uszczelniona, może tam coś szczeliło i przetłacza Ci paliwo do oleju..
Tak,czy siak, powinieneś z problemem udać się do DOBREGO mechanika, a do tego czasu nie używać auta.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dziękuje bardzo za szybką odpowiedz olej w silniku to półsyntetyk. Czy sprawdzenie ciśnienia w cylindrach może wykluczyć uszkodzenie pierścieni, tłoka lub zaworu i potwierdzić uszkodzenie pompy jak napisałeś wyżej że może być to pompa. Czy wiesz może jak sprawdzić czy wyciek oleju nastąpił z uszczelniaczem lub jak znaleźć ten wyciek, czy jest to jakaś typowa usterka.Nie jeździłem z niskim stanem oleju bo jak nastąpiła usterka to zobaczyłem że nie ma oleju. Pozdrawia Goblins
- Od: 12 sty 2009, 16:22
- Posty: 12
- Auto: Toyota Paseo
Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach nie zaszkodzi, może również ułatwić znalezienie przyczyny problemu;
Co do pompy, to nie wiem w jaki sposób jest ona zamontowana, uszczelniona; tak po prostu przyszła mi do głowy, jako jeden z elementów na styku OLEJ/ROPA.
Jeżeli chodzi zaś o uszczelniacz wału, to najlepiej byłoby zdemontować koło rozrządu z wałka silnika i dokładnie przyjrzeć się uszczelniaczowi.
Proponuję zgłosić się do mechanika – sam mozesz coś popsuć,lub poprzestawiać(ja bym z tym do mechanika poszedł; nie chciałbym Cię urazić, może ty sobie sam poradzisz bez pomocy fachowca..).
pzdr
M
Co do pompy, to nie wiem w jaki sposób jest ona zamontowana, uszczelniona; tak po prostu przyszła mi do głowy, jako jeden z elementów na styku OLEJ/ROPA.
Jeżeli chodzi zaś o uszczelniacz wału, to najlepiej byłoby zdemontować koło rozrządu z wałka silnika i dokładnie przyjrzeć się uszczelniaczowi.
Proponuję zgłosić się do mechanika – sam mozesz coś popsuć,lub poprzestawiać(ja bym z tym do mechanika poszedł; nie chciałbym Cię urazić, może ty sobie sam poradzisz bez pomocy fachowca..).
pzdr
M
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6