Stukanie przy skręcaniu | Przegub
witam mam to samo w mojej 323F. Stuki występują podczas lekkiego poruszania kierownicą w prawo i w lewo na postoju przy zgaszonym jak i zapalonym silniku. Byłem juz u dwóch mechaników z tym problemem i obydwaj powiedzieli ze tulejki w maglownicy sie wyrobiły. Koszt dosyć spory bo dużo roboty, całą kolumnę trzeba wyciągać i maglownicę do regeneracji dawać albo nowa. KOszt naprawy 500-600 zł.
-
radeek
Problem przegubów dopadł i mnie. Stąd moje pytanie. Jakie przeguby kupić? Są trzy możliwości: pierwsza – nowe oryginalne, lub bardzo dobre zamienniki, druga – nowe tanie zamienniki, trzecia – używane oryginały np. z jakiejś rozbitej Mazdy. Każda możliwość ma swoje wady i zalety. Oczywiście wiem, że najprościej kupić oryginały i mieć spokój na długi czas, ale jak zobaczyłem, że cena jednego to ponad 200 zł. to lekko się przeraziłem. Co możecie powiedzieć na temat tańszych zamienników? Jakich firm przede wszystkim się wystrzegać? Pisałem w tej sprawie do smirnoffa i przedstawił mi taką ofertę:
Przegub zewnętrzny do wersji z ABS:
– japoński NKN (czyli oryginał w maździe) – 225zł/szt
– PASCAL 179zł/szt
Ewentualnie przegub bez pierścienia ABS, trzeba pierścień przełożyć ze starego przegubu:
– niemiecki GKN 180zł/szt
– PASCAL 99zł/szt
Co myślicie o tej firmie Pascal? Ktoś tu już chyba pisał o niej i nie była to najlepsza opinia. Może ktoś jeszcze miał do czynienia z produktami tej firmy? No i jeszcze jedno. Jak to jest z tym pierścieniem ABS? Czy mechanik nie będzie miał problemu z przełożeniem go i czy po tej operacji ABS będzie działał prawidłowo?
Przegub zewnętrzny do wersji z ABS:
– japoński NKN (czyli oryginał w maździe) – 225zł/szt
– PASCAL 179zł/szt
Ewentualnie przegub bez pierścienia ABS, trzeba pierścień przełożyć ze starego przegubu:
– niemiecki GKN 180zł/szt
– PASCAL 99zł/szt
Co myślicie o tej firmie Pascal? Ktoś tu już chyba pisał o niej i nie była to najlepsza opinia. Może ktoś jeszcze miał do czynienia z produktami tej firmy? No i jeszcze jedno. Jak to jest z tym pierścieniem ABS? Czy mechanik nie będzie miał problemu z przełożeniem go i czy po tej operacji ABS będzie działał prawidłowo?
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
Z allegro radzę nie brać. Tutaj masz pewne źródło
http://www.carspeed.pl/
Podaj VIn i Ci dobiorą.
Swoją drogą w marcu wymieniałem przegub zewnętrzny i wewnętrzny od strony pasażera i okazało się, że dedykowany nie pasuje bo jest przy długi, ktoś założył inną półoś i nie można było dobrać odpowiedniego przegubu. Dopiero po przebadaniu 7 różnych przegubów dobrałem odpowiedni, jakiś z 323 z silnikiem Diesla
Ależ byłem zdziwiony....
http://www.carspeed.pl/
Podaj VIn i Ci dobiorą.
Swoją drogą w marcu wymieniałem przegub zewnętrzny i wewnętrzny od strony pasażera i okazało się, że dedykowany nie pasuje bo jest przy długi, ktoś założył inną półoś i nie można było dobrać odpowiedniego przegubu. Dopiero po przebadaniu 7 różnych przegubów dobrałem odpowiedni, jakiś z 323 z silnikiem Diesla
Ależ byłem zdziwiony....
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
ja też myślę że to drążek stabilizatora
- Od: 24 maja 2008, 21:57
- Posty: 4
- Auto: Mazda MX3-V6
piachu napisał(a):U mnie?? ale przy skrecaniu w 1 strone mi stuka j(takie tryryryt)na co dokladnie zwrocic uwage?? poza tym nialem suchy przegub
przegub... to jest standart w Mx-3
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
Cześć Panowie i Panie.
Niżej przedtawie Wam foto. W miejscu zaznaczenia czerwonym okręgiem, pęknięta jest guma mocująca i mogę ruszać tym "prętem z przegubu" na prawo i lewo.
http://imageshack.us/photo/my-images/853/przegub.jpg/
Nie ma charakterystycznego bicia w czasie skręcania ale słychać to w czasie jazdy.
Czy wymiana przegubu starczy (końcówki) która na zdjęciu jest poniżej, albo muszę wymienić całość razem z tym prętem??
Przegub i tak muszę wymienić gdyż wypłynęła z niego jakaś maź brudząc mi felgę...
Niżej przedtawie Wam foto. W miejscu zaznaczenia czerwonym okręgiem, pęknięta jest guma mocująca i mogę ruszać tym "prętem z przegubu" na prawo i lewo.
http://imageshack.us/photo/my-images/853/przegub.jpg/
Nie ma charakterystycznego bicia w czasie skręcania ale słychać to w czasie jazdy.
Czy wymiana przegubu starczy (końcówki) która na zdjęciu jest poniżej, albo muszę wymienić całość razem z tym prętem??
Przegub i tak muszę wymienić gdyż wypłynęła z niego jakaś maź brudząc mi felgę...
- Od: 29 mar 2010, 21:26
- Posty: 33
Manszetę tz. tą gumę?
Narazie nie strzela przy skręcie, ale wyleciała z niego już jakaś maź w dodatku jadąc po nierównym terenie (a tego w Polsce nie mało
) to śłychać takie stukanie, właśnie teraz wiem że to stuka ta półoś która wchodzi i wychodzi z przegubu (sorry za taką amatorszczyznę, ale nie potrafię tego inaczej określić).
Narazie nie strzela przy skręcie, ale wyleciała z niego już jakaś maź w dodatku jadąc po nierównym terenie (a tego w Polsce nie mało
- Od: 29 mar 2010, 21:26
- Posty: 33
Tak to ta guma. Maź to po prostu stary smar. Wywal go jak najwiecej, na jego miejsce dobry, nowy smar i moim zdaniem powinno być git.
Może gdzieś masz luz? Ona nie powinna tak sobie sama chodzić. Tym bardziej stukać.
Może gdzieś masz luz? Ona nie powinna tak sobie sama chodzić. Tym bardziej stukać.
Tak jak wyciągniesz na luzie może chodzić bo tak podczas wjazdu w nierównośi albo przegub by wystrzelił albo coś innego a tak srodkowa część pracuje w lewo i w prawo 
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości