Witam!
Mazda Xedos 6 V6 II seria. Silnik ma problem z uzyskaniem odpowiedniej temperatury. Problem ma miejsce, gdy temp. powietrza spada do około 5 stopni. Przy powolnej jeździe (ok. 50km/h) wskazówka temperatury poruszy się dopiero po ok 10 min jazdy, gdy auto stanie np,. na światłach to szybko dojdzie do połowy skali, natomiast gdy znowu prędkość wzrośnie idzie na dół. Podejrzewam termostat – jest on chyba cały czas otwarty i chłodzenie przebiega na dużym obiegu przez chłodnicę. Być może się mylę dlatego proszę o opinie. Gdzie szukać termostatu w Xedosie 6 V6?? Czy Xesos wymaga jakieś specjalnego płynu chłodniczego, bo przymierzam się do wymiany?
Problem z nagrzaniem silnika – gdzie jest termostat?
Strona 1 z 1
Termostat znajduje sie pod filterm powietrza. A co do problemu opisanego przez Ciebie to dziwne, ze grzeje sie natychmiast po zatrzymaniu a po ruszeniu stygnie. Moim zdaniem jeśli obieg jest otwarty to cięzko byloby go nagrzać. Ale może sie mylę.
Myślę że to będzie termostat, łatwo to sprawdzić. Zapal zimny silnik i sprawdź czy dolny wąż idący od chłodnicy nagrzewa się od razu czy dopiero gdy górny jest gorący. Jeśli nagrzewają się jednocześnie oznacza to że termostat nie trzyma albo go w ogóle nie ma. A to że podczas jazdy temperatura spada a na postoju rośnie jest normalne ponieważ podczas jazdy powietrze przelatuje przez chłodnicę powodując studzenie płynu.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
gdzie on się znajduje???
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Korzystając z wyszukiwarki, która jest dostępna na forum, w ciągu 10 sekund znalazłem taką odpowiedź:
Na przyszłość zapoznaj się proszę z regulaminem forum i postaraj się nazywać tematy tak, jak teraz poprawiłem za Ciebie.
Kosz za 24 godziny.
Termostat znajduje się pod filtrem powietrza.
Na przyszłość zapoznaj się proszę z regulaminem forum i postaraj się nazywać tematy tak, jak teraz poprawiłem za Ciebie.
Kosz za 24 godziny.
Dziękuje wszystkim za pomocne odpowiedzi. Najbardziej usatysfakcjonowała mnie odpowiedź HUZA. Poprzednio jeździłem skodą 120L. I jakież było moje zdziwienie po otwarciu tylnej klapy w xedosie
,mocno zacząłem się zastanawiać gdzie jest motor.No i proszę już wiem
Jeszcze raz dziękuje


Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
DymeK, dziękuję za wklejenie schematu
Tym samym doklejam do już istniejącego tematu i zostaje dla potomnych 
Termostat wymieniony motor się szybko grzeje no i rzadziej teraz używam webasto. Ale jest coś co mnie bardzo zaskoczyło. stary termostat był przeznaczony do FSO1500. te same wymiary i temp. otwarcia.termostat do FSO jest w cenie od 10zł
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6