interfejs do diagnostyki komputerowej OBD?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wojtek85 » 17 kwi 2011, 21:48

67igor1 napisał(a):przeciez Ty masz 1.6 diesel, a odpowiedz byla do Pioteq25 , ktory ma 2.0 MZR-CD :P


niby tak ale błędy powinno zczytac a tu lipa Chce sprzedac ten interface jakby ktos chciał:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez Pioteq25 » 23 kwi 2011, 14:50

Dla jasności sprawdzałem scanxl + moduł mazda z interfejsem ELM327 1.4a.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Magoor » 2 cze 2011, 10:41

Ja dla ścisłości muszę się spytać o to czy dodatek Mazda do scanxl działa w pełni w dieslach w Mazdzie 6? Bo tu widzę, że wymieszały się M3 z M6. Rozumiem, że wybrać 2.0 dla 6 się z listy nie da (pobrałem z ich strony najnowszą wersję i widzę że są tylko 3.0 i 2.3 kompatybilne z tym dodatkiem, a silnik 2.0 tylko w Mazda3). To, że czyta błędy z silnika to zrozumiałem że tak, bo wystarczy mu samemu wpisać 2.0 i się połączy. Ale już ABS, poduszki itd to nie da rady dla M6 w dieslu? Dobrze to rozumiem?
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Wojtek » 2 cze 2011, 15:58

Magoor napisał(a):widzę że są tylko 3.0 i 2.3 kompatybilne z tym dodatkiem


juz gdzies o tym pisalem...
dla silnika rzedowego nalezy wybrac silnik rzedowy 2.3l

... silnik 3.0l jest tylko dla silnikow V6

jak ktos chce sobie sprawdzac stan oprogramowania, to zapraszam na forum producenta ScanXL...
jest tam watek/zapytanie o dopisanie pozostalych silnikow...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tower » 9 cze 2011, 11:24

Witam,

Chciałbym zapytać forumowiczów korzystających z ScanXL Mazda Enhanced Diagnostics Add-on – czy ten dodatek działa ze zwykłym ELM'em z Allegro za 50zł? Na jednej ze stron znalazłem informację, że do poprawnej pracy wymagany jest specjalny moduł za ok 200$ :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez bieski » 9 cze 2011, 11:34

Działa. Aczkolwiek nie miałem okazji przetestować, bo tam są tylko wersje benzynowe i do tego Mazdy z USA. W spisie jest Protege5 ale tylko z silnikiem 2.0.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Magoor » 9 cze 2011, 16:40

Ja mam ELM 1.3a i działa. Wszystkie darmowe programy ładnie sczytują. Ale z scanXL nie działa mi poprawnie – parametry cały czas skaczą i nie da się odczytać poprawnych wartości. I nie wiem, czy to wina interfejsu czy jakichś ustawień, czy z moim silnikiem po prostu nie da rady.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Blumek » 9 cze 2011, 17:50

Magoor napisał(a):Ale z scanXL nie działa mi poprawnie – parametry cały czas skaczą i nie da się odczytać poprawnych wartości
Tez tak miałem, ale stało mi się to z czasem, więc myślę ze to albo sterownik albo oprogramowanie siada
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez akostarek » 9 cze 2011, 20:10

witam, chcialem dziś wykasować błędy ale napotkałem problem – po podłączeniu elma 327 1.4 do złącza obd2 wskazówki schodzą na 0, świecą się kontrolki jakby przed rozruchem, scanxl oczywiście się nie łączy.
nie wiem co robie nie tak, w poprzednim samochodzie wszystko działało, może to kwestia jakichś ustawień ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Blumek » 9 cze 2011, 21:35

akostarek napisał(a):witam, chcialem dziś wykasować błędy ale napotkałem problem – po podłączeniu elma 327 1.4 do złącza obd2 wskazówki schodzą na 0, świecą się kontrolki jakby przed rozruchem

Czy ja dobrze rozumiem, podłączasz interfejs do odpalonego auta?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez lukaszm » 9 cze 2011, 21:39

akostarek nie wolno podłączać interfejsu do odpalonego auta !
1) silnik wyłączony kluczy w stacyjce
2) podłączasz interfejs pod złącze i do pc, uruchamiasz program
3) przekręcasz kluczyk aż zapalą się diody nie uruchamiasz go
4) łączysz się z autkiem przez program (naciskasz connect)
5) powinno cię połączyć odczytujesz dane błędy itd (hmm jeśli się myle to proszę poprawić ale chyba błędy odczytujemy na wyłączonym silniku)
6) teraz dopiero możesz odpalić silnik

na koniec zabawy
7) gasisz silnik
8) rozłączasz interfejs z autkiem poprzez disconnect w programie
9) po poprawnym rozłączeniu odłączasz interfejs od pc i od auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Blumek » 9 cze 2011, 22:06

lukaszm napisał(a):akostarek nie wolno podłączać interfejsu do odpalonego auta !

No właśnie, chyba że źle interpretujemy wypowiedz.

Błędy odczytuje się po przekręceniu na zapłon lub na zapalonym silniku, jednak NIE WOLNO kasować ich podczas pracy silnika !!
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez lukaszm » 9 cze 2011, 22:17

Blumek napisał(a):
lukaszm napisał(a):akostarek nie wolno podłączać interfejsu do odpalonego auta !

No właśnie, chyba że źle interpretujemy wypowiedz.


a Ty dobrze interpretujesz wyżej zadajesz mu pytanie czy podłączył interfejs na odpalonym silniku.

Blumek napisał(a):
lukaszm napisał(a):Błędy odczytuje się po przekręceniu na zapłon lub na zapalonym silniku, jednak NIE WOLNO kasować ich podczas pracy silnika !!


napisałem że odczytuje na przekręconym zapłonie, żeby cię połączyło z autem musi być zapłon przekręcony, inaczej nie połączy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez akostarek » 9 cze 2011, 22:22

dzięki za wskazówki, podłączyłem na wyłączonym silniku, jednak było 0 reakcji, w poprzednim samochodzie od razu diody zaczynały sygnalizować. Zobaczę jutro, we wszystkich instrukcjach dołączonych do elma pisze, żeby interface podłączyć, gdy stacyjka jest w pozycji ON <co?> wtedy objawy jak pisałem – brak połaczenia itd.
Dzięki jeszcze raz :) pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez lukaszm » 9 cze 2011, 22:37

ja osobiście ostatnio podłączałem interfejs zanim włożyłem kluczyk do stacyjki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez akostarek » 9 cze 2011, 22:57

hmm, nie zasnąłbym chyba bez kolejnej próby :P
kluczyk w stacyjce, podlaczam interface do OBD2 i PC, daje połącz – błąd
przekręcam kluczyk na pozycję ON, nadal nie można nawiązać połączenia, zauważyłem też, że intensywnie miga lampka od immobilisera ("kluczyk"), znacznie szybciej niż normalnie po wyłączeniu auta. Chyba pozostaje wizyta w warsztacie z komputerem <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez lukaszm » 9 cze 2011, 23:04

hmm a sterownik do interefejsu masz zainstalowany w kompie? Ja np nie mogę się połączyć poprzez Seven, a na XP działało ostatnio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez akostarek » 9 cze 2011, 23:07

tak, na kompie nic nie ruszane od ostatnich testów na poprzednim samochodzie, program wykrywa interface ELM, problem jest z samym polaczeniem z OBD2 (przynajmniej tak pisze w konsoli). Hmm, ta kontrolka immobilizera ma mrugać cały czas po wyciągnięciu kluczyka ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez lukaszm » 9 cze 2011, 23:17

tak, bo to znaczy że jest uzbrojony system
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Blumek » 9 cze 2011, 23:33

lukaszm napisał(a):
Blumek napisał(a):
lukaszm napisał(a):akostarek nie wolno podłączać interfejsu do odpalonego auta !

No właśnie, chyba że źle interpretujemy wypowiedz.


a Ty dobrze interpretujesz wyżej zadajesz mu pytanie czy podłączył interfejs na odpalonym silniku.

Blumek napisał(a):
lukaszm napisał(a):Błędy odczytuje się po przekręceniu na zapłon lub na zapalonym silniku, jednak NIE WOLNO kasować ich podczas pracy silnika !!


napisałem że odczytuje na przekręconym zapłonie, żeby cię połączyło z autem musi być zapłon przekręcony, inaczej nie połączy

Nikomu nic nie zarzuciłem, a dostaje joby? nawet nie powiedziałem że ktoś coś źle robi lub pisze.

o interpretacje chodziło mi tylko i wyłącznie o to:
Blumek napisał(a):po podłączeniu elma 327 1.4 do złącza obd2 wskazówki schodzą na 0, świecą się kontrolki jakby przed rozruchem

Ja to zrozumiałem, że kolega podłącza interfejs na załączonym zapłonie lub zapalonym silniku.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323