Problemy z pompą oleju w Maździe 3 1.6 D
Strona 1 z 1
Witam
Odbierając auto od mechanika po wymianie oleju i fitra mechanik oświadczył mi że jest troche za małe ciśnienie oleju na silniku i że winę za to ponosi pompa oleju i stąd moje pytanie czy ktoś miał doczynienia z takim problemem, czy można ową pompę naprawić czy trzeba od razu kupować nową – owy mechanik powiedział że można ją zdemontować i naprawić, czy to prawda? Potrzebuję wszystkich informacji i spostrzeżeń na ten temat oraz jakie koszty pomp, za co z góry dziękuję.
Dodatkowo owy mechanik powiedział że są przytarte panewki auto ma przebieg 121 000 km, czy z czymś takim się spotkaliście i jaka jest procedura ich wymiany, jakie koszty?
Moja mazda to 3 z silnikiem 1600 diesel z 2005 roku.
Dziękuję
Pozdrawiam
Odbierając auto od mechanika po wymianie oleju i fitra mechanik oświadczył mi że jest troche za małe ciśnienie oleju na silniku i że winę za to ponosi pompa oleju i stąd moje pytanie czy ktoś miał doczynienia z takim problemem, czy można ową pompę naprawić czy trzeba od razu kupować nową – owy mechanik powiedział że można ją zdemontować i naprawić, czy to prawda? Potrzebuję wszystkich informacji i spostrzeżeń na ten temat oraz jakie koszty pomp, za co z góry dziękuję.
Dodatkowo owy mechanik powiedział że są przytarte panewki auto ma przebieg 121 000 km, czy z czymś takim się spotkaliście i jaka jest procedura ich wymiany, jakie koszty?
Moja mazda to 3 z silnikiem 1600 diesel z 2005 roku.
Dziękuję
Pozdrawiam
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
Jeśłi chodzi o ciśnienie to powiem szczerze ż nie wiem jak to sprawdził, poprostu potwiedział. Mam zamiar podjechać do kogoś innego i sprawdzić to ciśnienie.
Co do panewek to wymieniał olej i filtr i czyścił smoka i mówi że z tamtąd widać i że ruszał nim i czuć luz, czy z takiej pozycji miał dostęp do panewek? powiedział jeszcze że zmieniły kolor na delikatnie czerwony. Głównie narzekał na panewki na trzecim cylindrze.
Jakie jest na ten temat Twoje zdanie???
Co do panewek to wymieniał olej i filtr i czyścił smoka i mówi że z tamtąd widać i że ruszał nim i czuć luz, czy z takiej pozycji miał dostęp do panewek? powiedział jeszcze że zmieniły kolor na delikatnie czerwony. Głównie narzekał na panewki na trzecim cylindrze.
Jakie jest na ten temat Twoje zdanie???
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
d&d napisał(a):Co do panewek to wymieniał olej i filtr i czyścił smoka i mówi że z tamtąd widać i że ruszał nim i czuć luz
Czym ruszał?
d&d napisał(a):czy z takiej pozycji miał dostęp do panewek?
Generalnie nie wiem jak mógł zdiagnozować uszkodzenie panewek, po bez rozbiórki tak jak pisze vqsoft nie za wiele można powiedzieć.
Jeżeli miałeś wymieniany olej i filtr, to w jakim celu była ściągana miska olejowa?
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Smok nie był zawalony, Mazda ma przebieg 121tyś km i latam na Dexeli 5W30.
Miska była zdejmowana bo chciałem aby zobaczył do smoka, gdyby był przytkany to też mógłby być to powód do spadku ciśnienia oleju – tak przynajmniej stwierdził owy mechanik.
Koledzy wiecie może czy pompę oleju można jakoś zreanimować ? pytam gdyby faktycznie dawała mniejsze ciśnienie – ten mechanik powiedział że można ale chciałbym również poznac wasze zdanie.
I takie pytanko jeszcze, czy po odpaleniu silnika czerwona kontrolka od oleju powinna się świecić tak około 3 sekundy? Jak to jest u Was?
Miska była zdejmowana bo chciałem aby zobaczył do smoka, gdyby był przytkany to też mógłby być to powód do spadku ciśnienia oleju – tak przynajmniej stwierdził owy mechanik.
Koledzy wiecie może czy pompę oleju można jakoś zreanimować ? pytam gdyby faktycznie dawała mniejsze ciśnienie – ten mechanik powiedział że można ale chciałbym również poznac wasze zdanie.
I takie pytanko jeszcze, czy po odpaleniu silnika czerwona kontrolka od oleju powinna się świecić tak około 3 sekundy? Jak to jest u Was?
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
d&d napisał(a):ten mechanik powiedział że można ale chciałbym również poznac wasze zdanie.
zmień mechanika.
Czy to benzyna czy diesel, kontrolka może się palić po odpaleniu góra secundo.d&d napisał(a):I takie pytanko jeszcze, czy po odpaleniu silnika czerwona kontrolka od oleju powinna się świecić tak około 3 sekundy?
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Kolego Blumek wyżej jest napisane jaki to silnik ale podpowiem że diesel.
Co do mechanika to już pisałem że musze podjechać do innego ale zanim zaczne rozmawiać z tym kimś innym chciałem możliwie jak najwięcej dowiedzieć się od forumowiczów o tym problemie tak by móc jakoś pokierować rozmową.
Co do mechanika to już pisałem że musze podjechać do innego ale zanim zaczne rozmawiać z tym kimś innym chciałem możliwie jak najwięcej dowiedzieć się od forumowiczów o tym problemie tak by móc jakoś pokierować rozmową.
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
nie wiadomo nawet o jakich panewkach mowa, na czopach korbowych czy głównych.
zeby sprawdzić panewkę trzeba się jej przyglądnąć, często spotykałem się z stwierdzeniem że dopuszczalne są ślady zużycia na max 25% powierzchni i rysy do max 3/4 obwodu ale nie wiem jak to wyglada w praktyce. Skoro stwierdził luz na jakichs panewkach (nadmierne zużycie złożenia czop-panewka), to teoretyczne to właśnie ten luz może powodować za niskie ciśnienie w układzie
zeby sprawdzić panewkę trzeba się jej przyglądnąć, często spotykałem się z stwierdzeniem że dopuszczalne są ślady zużycia na max 25% powierzchni i rysy do max 3/4 obwodu ale nie wiem jak to wyglada w praktyce. Skoro stwierdził luz na jakichs panewkach (nadmierne zużycie złożenia czop-panewka), to teoretyczne to właśnie ten luz może powodować za niskie ciśnienie w układzie

Czyli mam rozumiec że jeśłi są uszkodzone panewki na wale korbowym to może być to przyczyna za małego ciśnienia oleju? Czyli niekoniecznie jest to wina pompy? Czy orientujecie się ile te panewki kosztują i jak się ma to z wymianą tzn. czy dużo rozbierania?
Coś faktycznie mechanik wspominał o panewkach na wale korbowym, nie mam zbyt dużo czasu zająć sie tym tematem żoan wczoraj urodziła córke i kursuje: dom-praca-szpital, ale jak mam czas to odpisuje bo jestem ciekaw waszych spostrzeżeń w tym temacie.
Coś faktycznie mechanik wspominał o panewkach na wale korbowym, nie mam zbyt dużo czasu zająć sie tym tematem żoan wczoraj urodziła córke i kursuje: dom-praca-szpital, ale jak mam czas to odpisuje bo jestem ciekaw waszych spostrzeżeń w tym temacie.
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
W trojkach nie ma tego problemu ( z motorem 1,6 oczywiscie ) inny uklad wtryskiwaczy , gdy wystapi przedmuch spaliny wydostaja sie na zewnatrz silnika a nie jak w M6 2.0 pod dekiel zaworowy .d&d napisał(a):Smok nie był zawalony,
Ciekawe , tak bez demontazu , szarpaniem za korbę to moze sobie sprawdzac . generalnie w trojce nie spotkałem sie z "przekreceniem" panewki , czesto stukaja popychacze hydrauliczne pod deklem ktore wprowadzaja w blad ludzi nie znajacych tematu .akostarek napisał(a):Skoro stwierdził luz na jakichs panewkach
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
d&d napisał(a):żoan wczoraj urodziła córke i kursuje
Gratulacje.
Jaksa napisał(a):Ciekawe , tak bez demontazu , szarpaniem za korbę to moze sobie sprawdzac
Jaksa napisał(a):czesto stukaja popychacze hydrauliczne pod deklem ktore wprowadzaja w blad ludzi nie znajacych tematu .
Możesz ta wypowiedz rozszerzyć?z tymi HYDRAULICZNYMI popychaczami? czy nie za bardzo chcesz? jak to sie ma w benzynowym silniku 1.6?
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
W Twojej benzynce nie ma hydrauliki ....Blumek napisał(a):jak to sie ma w benzynowym silniku 1.6?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No jak mozna tu nie zagladać ? 

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości