Jakie dopuszczalne zużycie oleju? [BA Z5]
1, 2
Ile dolewacie oleju pomiędzy wymianami? Czy oprócz dolewek są zwykle inne objawy przyspieszonego zużycia pierścieni w tym silniku?
____________
323F BA Z5 1,5i
____________
323F BA Z5 1,5i
Ostatnio edytowano 4 wrz 2013, 11:21 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 2 sie 2005, 21:45
- Posty: 18
- Skąd: k/Poznania
- Auto: niebawem 323f BA
Norma litr na 10kkm (przy dobrej kondycji silnika).
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jak Pan Bóg da, to za niecały miesiąc będę kupował 323F BA. Czy mam unikać tego silnika (1.5i Z5) jak ognia? Przed chwilą w temacie "ile palą wasze madzie" coolbob napisał, że te silniki są wyjątkowo paliwożerne, toteż znowu zacząłem się zastanawiać... Nie byłoby problemu, gdyby tych mazd na rynku było tyle co golfów i astr, a tak to mamy niewielki wybór i najczęściej z tym silnikiem. Najchętniej wziąłbym 1.8i BP, ale na samym allegro nie ma ani jednej takiej mazdy, a gratka/trader to są zdaje się dwie. Chciałbym kupić auto w kraju... i co tu robić?
- Od: 2 sie 2005, 21:45
- Posty: 18
- Skąd: k/Poznania
- Auto: niebawem 323f BA
Przeczytaj sobie jeszcze ten wątek to już Ci się całkiem odechce:
Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.
Żywotność silnika i ogólnie przebiegi oraz żywotność silników Mazdy.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Ja przejechałem już swoja od wymiany oleju prawie 10tys km, i jeszcze nawet nakretki oleju nie dolewalem,a sprawdzam stan przynajmniej raz w tygodniu,zawsze rano.Mazda ma przebieg 122tyśJaksa napisał(a):Norma litr na 10kkm (przy dobrej kondycji silnika).
Skoro nie bierze Ci oleju, to po co sprawdzasz co tydzień?:) Nadgorliwy chyba jesteś. No ale w sumie chwali Ci się, dbasz o samochód.Melon napisał(a):Ja przejechałem już swoja od wymiany oleju prawie 10tys km, i jeszcze nawet nakretki oleju nie dolewalem,a sprawdzam stan przynajmniej raz w tygodniu,zawsze rano.Mazda ma przebieg 122tyśJaksa napisał(a):Norma litr na 10kkm (przy dobrej kondycji silnika).
Pozdrawiam.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Tylko się cieszyćMelon napisał(a):Ja przejechałem już swoja od wymiany oleju prawie 10tys km, i jeszcze nawet nakretki oleju nie dolewalem,a sprawdzam stan przynajmniej raz w tygodniu,zawsze rano.Mazda ma przebieg 122tyś
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Takie przyzwyczajenie troche, poprzednie dwie Mazdy brały mi olej,i miały drobne wycieki,i dlatego takMumin napisał(a):Skoro nie bierze Ci oleju, to po co sprawdzasz co tydzień?:) Nadgorliwy chyba jesteś. No ale w sumie chwali Ci się, dbasz o samochód.Melon napisał(a):Ja przejechałem już swoja od wymiany oleju prawie 10tys km, i jeszcze nawet nakretki oleju nie dolewalem,a sprawdzam stan przynajmniej raz w tygodniu,zawsze rano.Mazda ma przebieg 122tyśJaksa napisał(a):Norma litr na 10kkm (przy dobrej kondycji silnika).
Pozdrawiam.
Ja kupiłem 1.8 BP tylko i wyłącznie dlatego, że na forum poczytałem o przygodach z Z5 i wolałem się zabezpieczyć. Pewnie że "przy okazji" moc lepsza i moment, ale np. ubezpieczenie droższe, a części mniej dostępne i przez to trzeba inwestować w oryginalne często, bo brak tańszych zamienników.Qki napisał(a):będę kupował 323F BA. Czy mam unikać tego silnika (1.5i Z5)
Nie znaczy to oczywiście że jakikolwiek zakup używanego auta jest bezpieczny – wpakować się w złom można zawsze. Tyle że w przypadku Z5 jest to dużo bardziej prawdopodobne. Przemyśl ewentualnie kupno ładnego i nie bitego samochodu ale z niedomagającym silnikiem (i przez to dużo tańszego) i od razu jego wymiany na inny. Trochę niekonwencjonalne podejście do zakupu, wiem, ale znam ludzi którzy tak zrobili z inną marką i nie narzekają. Nie rób tak jeśli to twoje pierwsze "własne" autko, bo to stresujące tak od razu do naprawy jechać
Co do paliwożerności – ja leję i jeżdżę. 1.8 pali niewiele więcej niż 1.5, a że trochę lepiej się zbiera to można dość przyjemnie jeździć koło 2000 obrotów po mieście na trójeczce, co pewnie też wpływa na zużycie – przypuszczam że 1.5 trzeba mocniej cisnąć, to i spala porównywalnie do swojego większego braciszka. A jak się trzeba nieco "dynamiczniej" włączyć do ruchu to na jedynce się 50km/h w okolicy 5500 obrotów osiąga, a ciągnąć do 7000 można Auto Świat podał swego czasu takie dane:
1.5 (trasa/cykl mieszany/miasto): 5,7l / 7,6l / 8,4l
1.8 (trasa/cykl mieszany/miasto): 6,1l / 8,1l / 9,6l
PS. Oleju mi na razie nie schodzi w zauważalnych ilościach
Powiem tak, mam Z5 z przebiegiem 200k i tez bym sie musiał martwić o dolweki itp i narzekać na ten silnik, wcześniej miałem inne auto do któwych olewałem olej bo oprócz tego że sie spalał to jeszcze wyciekał wszystkimi szczelinami, tu silnik mam suchutki pomimo przebiegu! Problemy chyba sobie stwarzamy sami bo nawet jeśli te silniki coś tam palą tego oleju to pomyślcie sobie na pocieszenie że takie renault megane o połowę młodsze i z o połowe mniejszym przebiegiem palą 2x tyle oleju co nasze Z5, i jak lepiej wam na duszy?
- Od: 9 wrz 2005, 15:06
- Posty: 67
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F BA '97 1.8
Dokładnie Fang, nie narzekajmy aż tak za bardzo na ten Z5, są gorsze silniki, a moja pali odpowiednio do stylu jazdy tzn, jak duszę mocno i dużo, to i spali coś tam tego oleju, ale to normalne w silnikach 16v, jak jeżdżę spokojnie, to prawie w ogóle nie pali oleju.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
Pyton162
U mnie branie oleju jest spox – bierze koło 0,7 za 10 tyś km, jak nie miałem gazu to brała jeszcze mniej.
Do tego jeżdże na bardzo rzadkim oleju – OW/40
Do tego jeżdże na bardzo rzadkim oleju – OW/40
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
a ja od kupna auta i wymiany oleju nastukalem juz 5 000 na 10w/40 i jeszcze poziom się nie ruszył i sprawdzam co tydzień poziom wszystkich płynów – profilaktycznie :–)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Panowie – to przecierz kwestia miedzy innymi stanu glowicy (wlasciwie uszczelniaczy zaworowych) Co egzemplarz to inaczej. No i oczywiscie auto z gazem zawsze bedzie troche wiecej brac oleju. Adam626 kiedys to dokladnie opisal.
Pozdro.
P.S. Dopiero co po regeneracji glowicy wziela 0.5l / 1500 km. Od tej pory (po 2000kkm) trzyma stan. Olej 10W40 Mobil 1 polsyntetyk
Pozdro.
P.S. Dopiero co po regeneracji glowicy wziela 0.5l / 1500 km. Od tej pory (po 2000kkm) trzyma stan. Olej 10W40 Mobil 1 polsyntetyk
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości