Wibracje przy 2250 obrotów/min, 1,6 benzyna
Strona 1 z 1
Witam.
Dzisiaj po raz pierwszy zauważyłem, że przy 2250 obr/min trzęsie mi całym autem, wcześniej raczej tak nie było. Sprawdzałem przy włączonej klimie i bez, i jest bez różnicy.
Co to może być? poduszki silnika raczej wykluczam.
Dzisiaj po raz pierwszy zauważyłem, że przy 2250 obr/min trzęsie mi całym autem, wcześniej raczej tak nie było. Sprawdzałem przy włączonej klimie i bez, i jest bez różnicy.
Co to może być? poduszki silnika raczej wykluczam.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Masz to w czasie jazdy czy na luzie?
Mam tak od zakupu, tj. od lutego b.r. (rocznik 2006), nie przypomnę sobie przy jakich obrotach – jakoś między 2-3 tys. tylko na postoju. Są to dość wolne wibracje odczuwalne m.in. w kierownicy. W czasie jazdy nie ma zakłóceń dlatego odpuściłem. Zamierzam z tym iść do warsztatu na gwarancji pod koniec miesiąca (wraz z głośnym wydechem i dość opornie wchodzącymi biegami 1 i 2 – ale nie mam pewności, może Mazda tak ma), teraz jestem w delegacji. Daj znać jeśli coś stwierdzisz, ja też się odezwę ale to za pare tygodni.
pozdrawiam
Mam tak od zakupu, tj. od lutego b.r. (rocznik 2006), nie przypomnę sobie przy jakich obrotach – jakoś między 2-3 tys. tylko na postoju. Są to dość wolne wibracje odczuwalne m.in. w kierownicy. W czasie jazdy nie ma zakłóceń dlatego odpuściłem. Zamierzam z tym iść do warsztatu na gwarancji pod koniec miesiąca (wraz z głośnym wydechem i dość opornie wchodzącymi biegami 1 i 2 – ale nie mam pewności, może Mazda tak ma), teraz jestem w delegacji. Daj znać jeśli coś stwierdzisz, ja też się odezwę ale to za pare tygodni.
pozdrawiam
kgy napisał(a):Zamierzam z tym iść do warsztatu na gwarancji
2006 rocznik i gwarancja? Mozna wiedziec jak to zrobiles
Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?
kgy napisał(a):Masz to w czasie jazdy czy na luzie?
raczej na luzie (postój), ale sprawdzę czy na tych samych obrotach podczas jazdy coś poczuje. zauważyłem to dosłownie przed napisaniem postu, bo mi nagle mały masaż tyłka zrobiło.
radzi89 napisał(a):Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?
Nie ma żadnych dźwięków na szczęście
Dzisiaj u nas tan gorąco, że już głupieje, chyba nawet tego posta nie powinienem pisać, bo może mi już na mózg coś pada.
pod czas jazdy ciężko utrzymać obroty na pierwszej kresce po 2000 tys/obr
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):kgy napisał(a):Masz to w czasie jazdy czy na luzie?
raczej na luzie (postój), ale sprawdzę czy na tych samych obrotach podczas jazdy coś poczuje. zauważyłem to dosłownie przed napisaniem postu, bo mi nagle mały masaż tyłka zrobiło.radzi89 napisał(a):Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?
Nie ma żadnych dźwięków na szczęście.zapomniałem tylko sprawdzić czy na wciśniętym sprzęgle też to występuje.
Dzisiaj u nas tak gorąco, że już głupieje, chyba nawet tego posta nie powinienem pisać, bo może mi już na mózg coś pada.
pod czas jazdy ciężko utrzymać obroty na pierwszej kresce po 2000 tys/obr
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):Blumek napisał(a):kgy napisał(a):Masz to w czasie jazdy czy na luzie?
raczej na luzie (postój), ale sprawdzę czy na tych samych obrotach podczas jazdy coś poczuje. zauważyłem to dosłownie przed napisaniem postu, bo mi nagle mały masaż tyłka zrobiło.radzi89 napisał(a):Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?
Nie ma żadnych dźwięków na szczęście.zapomniałem tylko sprawdzić czy na wciśniętym sprzęgle też to występuje.
Dzisiaj u nas tak gorąco, że już głupieje, chyba nawet tego posta nie powinienem pisać, bo może mi już na mózg coś pada.
pod czas jazdy ciężko utrzymać obroty na pierwszej kresce po 2000 tys/obr
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
W poprzednim aucie (Vectra B 1.6 16V) miałem chyba podobny problem do Twojego. Mechanik usunął jakiś nagar bo powiedział, że troche silnik zamuliłem i problem zniknął.
- Od: 22 mar 2011, 17:02
- Posty: 37
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Blumek, sprawdziłem w swojej zachowanie na biegu jałowym i też mam wibracje na 2250 i tylko przy tej prędkości obrotowej.
Obawiam się, zę ten typ tak ma.
Obawiam się, zę ten typ tak ma.
Witam,
po czasie, ale dodam tylko, że u mnie było podobne zjawisko, tzn nasiliło się po przejechaniu ok 70 000km i zacząłem podejrzewać że wydech ma kontakt z podwoziem i przy tej częstotliwości wpada w rezonans. Specjalista od tłumików dokonał oględzin i stwierdził że wszystko jest ok, ale w tych typach po pewnym przebiegu tłumiki się trochę przepalają i zaczyna się taki efekt. Ponieważ w mazdach chyba na całą europę nie ma tłumika końcowego, a miejsce na niego jest zapytałem czy można jakiś dopasować. Do Mazdy takowych podobno nie ma, ale do Forda Focusa jest i pasuje doskonale, tylko trzeba dolot przyspawać, bo średnice rur nie są spasowane. Koszt tłumika jak dobrze pamiętam ok 180pln i po założeniu zrobiło się zdecydowanie ciszej a i wibracje przy wspomnianych obrotach całkowicie ustały.
po czasie, ale dodam tylko, że u mnie było podobne zjawisko, tzn nasiliło się po przejechaniu ok 70 000km i zacząłem podejrzewać że wydech ma kontakt z podwoziem i przy tej częstotliwości wpada w rezonans. Specjalista od tłumików dokonał oględzin i stwierdził że wszystko jest ok, ale w tych typach po pewnym przebiegu tłumiki się trochę przepalają i zaczyna się taki efekt. Ponieważ w mazdach chyba na całą europę nie ma tłumika końcowego, a miejsce na niego jest zapytałem czy można jakiś dopasować. Do Mazdy takowych podobno nie ma, ale do Forda Focusa jest i pasuje doskonale, tylko trzeba dolot przyspawać, bo średnice rur nie są spasowane. Koszt tłumika jak dobrze pamiętam ok 180pln i po założeniu zrobiło się zdecydowanie ciszej a i wibracje przy wspomnianych obrotach całkowicie ustały.
- Od: 15 lut 2012, 11:14
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r
Blumek napisał(a):Mireq napisał(a):Ponieważ w mazdach chyba na całą europę nie ma tłumika końcowego
Dziwna opinia bo ja mam
Chyba każdy ma
Witam,
w podobnym zakresie obrotów w mojej M3 czuć wibrację połączone z drżeniem wyczuwalnym gdzieś jakby pod kokpitem, podszybiem (bliżej nieokreślone). Dzieje się to na postoju przy wkręcaniu na obroty oraz podczas jazdy, nieważne czy jest sprzęgło wciśnięte czy nie. Gdzie szukać przyczyny? Osłony wydechu były sprawdzane i są ok. A najlepsze jest to że czasami to słychać a czasami nie :/
Analizując problem zastanawiam się czy nie może tu być winny katalizator? Auto mam na LPG może to on powodować takie drgania... Czy można wywalić wnętrzności kata, czy komputer będzie pokazywał błędy, czy jest sonda za katalizatorem w silniki 1.6 benz.?
w podobnym zakresie obrotów w mojej M3 czuć wibrację połączone z drżeniem wyczuwalnym gdzieś jakby pod kokpitem, podszybiem (bliżej nieokreślone). Dzieje się to na postoju przy wkręcaniu na obroty oraz podczas jazdy, nieważne czy jest sprzęgło wciśnięte czy nie. Gdzie szukać przyczyny? Osłony wydechu były sprawdzane i są ok. A najlepsze jest to że czasami to słychać a czasami nie :/
Analizując problem zastanawiam się czy nie może tu być winny katalizator? Auto mam na LPG może to on powodować takie drgania... Czy można wywalić wnętrzności kata, czy komputer będzie pokazywał błędy, czy jest sonda za katalizatorem w silniki 1.6 benz.?
- Od: 30 kwi 2012, 19:30
- Posty: 17
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 3 1.6 16V
Odświeżę,
Blumek, jesteś jeszcze na tym forum? Mam nadzieję, że tak.
Po wymianie paska, pompy i napinacza mam to samo. Może źle wiążę, ale niestety tak jest.
Pytanie moje czy pogodziłeś się z drganiami, czy może cosik wykryłeś/naprawiłeś.
Robert Pi, Ty dla mnie jak wyrocznia w sprawach M3. Czy na pewno jest to sprawa
A może czytający ten wątek coś podpowiedzą, potwierdzą, zaprzeczą...
Blumek, jesteś jeszcze na tym forum? Mam nadzieję, że tak.
Dzisiaj po raz pierwszy zauważyłem, że przy 2250 obr/min trzęsie mi całym autem
Po wymianie paska, pompy i napinacza mam to samo. Może źle wiążę, ale niestety tak jest.
Pytanie moje czy pogodziłeś się z drganiami, czy może cosik wykryłeś/naprawiłeś.
Blumek, sprawdziłem w swojej zachowanie na biegu jałowym i też mam wibracje na 2250 i tylko przy tej prędkości obrotowej.
Obawiam się, zę ten typ tak ma.
Robert Pi, Ty dla mnie jak wyrocznia w sprawach M3. Czy na pewno jest to sprawa
?ten typ tak ma
A może czytający ten wątek coś podpowiedzą, potwierdzą, zaprzeczą...
Wg. mnie, a ma takie same objawy, jest to wada konstrukcyjna Mazdy. Każdy to ma, miał lub będzie miał.
Po analizie moim zdaniem problem leży po stronie układu wydechowego. Zauważyłem, że w lato kiedy samochód jest nagrzany a wydech też, "wibracje" są mnie uciążliwe. Podobnie po solidnym nagrzaniu samochodu podczas dłuższej trasy.
Natomiast w zimę na krótkich odcinkach kiedy samochód (wydech) jest zimny, hałas jest zdecydowanie większy.
W tamtym roku zmieniałem wydech (całość) na nowy i sytuacja nie uległa poprawie.
Podjąłem więc decyzję, że będę dodawał dodatkowy tłumik końcowy od Focus-a jak to opisał jeden z Userów na tym forum. Operacja za 150 zł więc można podjąć próbę.
Podejrzewam, że może to rozwiązać problem bo jak byłem na Dalekim Wschodzie gdzie Mazdy 3 są dość popularne to mogłem doświadczyć osobiście zupełnie innej głośności silników. Po prostu ich nie słychać! Porównując do naszych głośnych "pierdziawek" różnica kosmiczna.
Jest wielce prawdopodobne, że montowane tam samochody są wyposażone w zdecydowanie wydajniejszy układ wydechowy! Stawiam właśnie na dodatkowy tłumik końcowy.
Po analizie moim zdaniem problem leży po stronie układu wydechowego. Zauważyłem, że w lato kiedy samochód jest nagrzany a wydech też, "wibracje" są mnie uciążliwe. Podobnie po solidnym nagrzaniu samochodu podczas dłuższej trasy.
Natomiast w zimę na krótkich odcinkach kiedy samochód (wydech) jest zimny, hałas jest zdecydowanie większy.
W tamtym roku zmieniałem wydech (całość) na nowy i sytuacja nie uległa poprawie.
Podjąłem więc decyzję, że będę dodawał dodatkowy tłumik końcowy od Focus-a jak to opisał jeden z Userów na tym forum. Operacja za 150 zł więc można podjąć próbę.
Podejrzewam, że może to rozwiązać problem bo jak byłem na Dalekim Wschodzie gdzie Mazdy 3 są dość popularne to mogłem doświadczyć osobiście zupełnie innej głośności silników. Po prostu ich nie słychać! Porównując do naszych głośnych "pierdziawek" różnica kosmiczna.
Jest wielce prawdopodobne, że montowane tam samochody są wyposażone w zdecydowanie wydajniejszy układ wydechowy! Stawiam właśnie na dodatkowy tłumik końcowy.
- Od: 16 lis 2011, 21:45
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1,6 Benzynka
2004 Active
Zauważyłem, że w lato kiedy samochód jest nagrzany a wydech też, "wibracje" są mnie uciążliwe. Podobnie po solidnym nagrzaniu samochodu podczas dłuższej trasy.
Witaj matko
dzisiaj utknąłem w wiosennym błocie i rzeczywiście gdy silnik się 'zmęczył', wibracje były zdecydowanie mniejsze (nawet wiatrak się uruchomił, którego wcześniej posądzałem o nadmierne lenistwo). Niestety wszystko wróciło do normy po krótszym postoju.
jak byłem na Dalekim Wschodzie gdzie Mazdy 3 są dość popularne to mogłem doświadczyć osobiście zupełnie innej głośności silników.
i nie tylko

Jest wielce prawdopodobne, że montowane tam samochody są wyposażone w zdecydowanie wydajniejszy układ wydechowy!
dam głowę, że nie tylko wydech mają zacniejszy. Dzięki Ci matko za ukojenie mojego niepokoju
i życzę Ci jak najmniejszych problemów z używaniem swojego autka.
Blumek, sprawdziłem w swojej zachowanie na biegu jałowym i też mam wibracje na 2250 i tylko przy tej prędkości obrotowej.
Obawiam się, zę ten typ tak ma.
Robert Pi, Ty dla mnie jak wyrocznia w sprawach M3. Czy na pewno jest to sprawa
?ten typ tak ma
A może czytający ten wątek coś podpowiedzą, potwierdzą, zaprzeczą...
"Ten typ tak ma..." i coś w tym musi być, skoro w innych jednostkach benzynowych jest podobny objaw.
U mnie mimo, że mam silnik 2.0 trochę innej konstrukcji niż 1,6 , to auto również wpada w delikatne drgania we wspomnianym zakresie obrotów. Jest to najbardziej odczuwalne na kierownicy i zanika w miarę podnoszenia się obrotów. Najwyraźniej jest coś wspólnego w zawieszeniu silnika, albo w konstrukcji wydechu co powoduje wspomniane wibracje w wersjach benzynowych.
Nuno
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości