Gotuje wode w chłodnicy
Witam, mam pewien problem z gotowaniem wody w chłodnicy, a wiec wystarczy że przejadę ok 5 km i temperatura wskazuje MAX, wentylator załącza się nie mal od razu po odpaleniu auta, robiąc krótki postój 30 sek temperatura spada do połowy. Myślałem ze może to być uszczelka pod głowicą ale kolega powiedział że można to sprawdzić, czy węże maja ciśnienie i czy po odkręceniu korka nie robi "bombelek". Po sprawdzeniu wyglada na to że nie jest to uszczelka, co może być tego przyczyną ?
- Od: 29 sty 2011, 12:18
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, Kombi
das auto kaput, termostat kaput. Termostat umarł w pozycji zamkniętej, Nie widze innej możliwości
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
sprawdź czy po zagrzaniu prawie na max chłodnica jest gorąca, jak jest zimna to wiadomo o co chodzi
Gustawpl napisał(a):das auto kaput, termostat kaput. Termostat umarł w pozycji zamkniętej, Nie widze innej możliwości
Termostat sprawdzałem, w gorącej wodzie otwiera się.
A co do chłodnicy czy zimna czy ciepła to sprawdzę.
Edit:
Po zagrzaniu chłodnica jest ciepła.
- Od: 29 sty 2011, 12:18
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, Kombi
pompa wody?
das auto kaput, termostat kaput. Termostat umarł w pozycji zamkniętej, Nie widze innej możliwości
Termostat sprawdzałem, w gorącej wodzie otwiera się.
To pisze sie takie rzeczy
Pisz także czy stało się to samo czy coś dłubane było bo tak naprawde to z twojego opisu to na 200% termostat. Pisz czy masz ogrzewanie kabiny\ czy temp spada po właczeniu ogrzewania. Czy węże są nie zagięte. Czy masz płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
hmm... tak naprawde to albo:
zapowietrzone (baaardzo mało prawdopodobne przy prawidłowej pracy pompy wody – prawie nierealne)
Niedrożna chłodnica\ kanały w silniku ale to tez jakos mi jakoś nieteges.Oczywiście możliwe jak pompa wody jest taka sprawna ze sypie własnymi szczątkami po układzie
Wieloklin od pompy wody mógł piardnąć. Własciwie to pompa mogła zerwać pasek ale wtedy to masz rozrząd do rozbiórki bo dostęp do tego jest mocno utrudniony.
Ja bym mimo wszystko ten termostat wymienił (mimo że się niby otwiera). koszt niewielki a masz pewność że to na 100 nie to. Wygląda z opisu to tak dziwnie zwłaszcza moment
czyli spada do normalnej. To tak jakby ledwo ledwo otwierał (dla postoju może wystarczająco), a reszta jakby działała.robiąc krótki postój 30 sek temperatura spada do połowy
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
A wiec stało się to samo, nie wiem jak było przed założeniem gazu bo zaraz po zakupie założyłem sekwencje. Ogrzewanie kabiny jest, co do spadku temperatury po włączeniu ogrzewania nie zaobserwowałem, węże nie są zagięte a płyn w zbiorniczku FULL, chociaż miałem przypadek że nalałem płynu a na drugi dzień nie było nic :O Rozrząd wymieniłem 3 tygodnie temu, bez pompy :/ a co do termostatu przekręciłem też z innej mazdy i dalej to samo.
- Od: 29 sty 2011, 12:18
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, Kombi
Moja wypowiedź bedzie mało pomocna – kompletnie nie wiem co może być twojej madzi. Chłodnice masz ciepłą, masz ogrzewanie wiec obiegi płynu są. Pompy nie ruszałeś wiec nie spuszczałeś też płynu. Piszesz ze węże masz ok i płyn masz. Robiles rozrząd wiec jakby pasek był na granicy smierci to by ci powiedzieli albo sam byś zauwazył.Termostatu juz sie nie czepiam. Tam wiecej chyba nie ma co sie popsuć. Zostają 3 rzeczy, bo rozumiem że dziwnych nalotów na korku oleju nie masz (oczywiscie wewnetrzna strona XD) ani w płynie sladu oleju.
Pasek pompy wykluczam skoro był cacy 3 tyg temu. Jakby pompa umierała to też byś o tym wiedział\słyszał tego sie nie da przegapić (chyba że nie słyszysz)
Zapowietrzenie jakimś cudem, niedrożność chłodnicy i zatkanie kanały w silniku pozostały.
Jezeli chcesz robić to w garażu sam to bym zaczął od chłodnicy i spuszczeniu płynu. Albo inaczej najpierw bym sprawdził czy nie ma powietrza (Pewnie wiesz jak najprosciej), jak nie ma to bym dalej poszedł wymieniając płyn i dopiero zaczął dłubać przy chłodnicy bo jest tam troche rozbierania żeby to zdemontować.
Pasek pompy wykluczam skoro był cacy 3 tyg temu. Jakby pompa umierała to też byś o tym wiedział\słyszał tego sie nie da przegapić (chyba że nie słyszysz)
Zapowietrzenie jakimś cudem, niedrożność chłodnicy i zatkanie kanały w silniku pozostały.
Jezeli chcesz robić to w garażu sam to bym zaczął od chłodnicy i spuszczeniu płynu. Albo inaczej najpierw bym sprawdził czy nie ma powietrza (Pewnie wiesz jak najprosciej), jak nie ma to bym dalej poszedł wymieniając płyn i dopiero zaczął dłubać przy chłodnicy bo jest tam troche rozbierania żeby to zdemontować.
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Uszczelka pod głowicą to raczej nie, uszczelka to następstwo gotowania silnika więc napraw problem czym prędzej, bo tą uszczelkę będziesz musiał w końcu zrobić
Ja obstawiam w kolejności:
1. Zapowietrzony układ chłodniczy lub niedrożny układ chłodniczy – chłodnice ciepłą masz, a powinna być raczej gorąca a nie ciepła. Określ jaką masz tą chłodnicę, czy ciepłą, czy gorącą
Aha, no i sprawdź ją w kilku miejscach, tak jak kaloryfery się sprawdza czy nie są zapowietrzone
Powinna być wg mnie równomiernie ciepła 
2. Czujnik temperatury płynu chłodniczego – sprawdz go
Ja obstawiam w kolejności:
1. Zapowietrzony układ chłodniczy lub niedrożny układ chłodniczy – chłodnice ciepłą masz, a powinna być raczej gorąca a nie ciepła. Określ jaką masz tą chłodnicę, czy ciepłą, czy gorącą
2. Czujnik temperatury płynu chłodniczego – sprawdz go
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
Witam, przejechałem krótki odcinek ale pogoniłem auto dość mocno, woda w zbiorniczku wyrównawczym zaczął mi się gotować wyrzucając wodę przez rurkę odpowietrzającą, węże były bardzo gorące nie można było ich dotknąć tak samo i zbiorniczek z płynem, natomiast chłodnica było lekko zagrzana bez problemu można było trzymać na niej rękę.
- Od: 29 sty 2011, 12:18
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, Kombi
A te węże to sprawdzałeś oba? Wlot i wylot do chłodnicy? Jeden powinien być gorący a drugi ciepły.
Jutro po dłuższej trasie sprawdzę dla pewności czy moja chłodnica jest gorąca (chociaż jestem tego prawie pewien że gorąca, bo się kiedyś lekko przygrzałem o nią). Jeżeli tak będzie, to ja w twoim wypadku bym obstawiał na niedrożną chłodnicę – jakś syf, kamień, osady itp. To wszystko powoduje, że kanaliki w chłodnicy się zatykają i nie spełnia ona swojej roli. Jak już byś nie miał pomysłów to możesz spróbować wlać jakiś środek do odkamieniania chłodnic, może pomoże.
Jutro po dłuższej trasie sprawdzę dla pewności czy moja chłodnica jest gorąca (chociaż jestem tego prawie pewien że gorąca, bo się kiedyś lekko przygrzałem o nią). Jeżeli tak będzie, to ja w twoim wypadku bym obstawiał na niedrożną chłodnicę – jakś syf, kamień, osady itp. To wszystko powoduje, że kanaliki w chłodnicy się zatykają i nie spełnia ona swojej roli. Jak już byś nie miał pomysłów to możesz spróbować wlać jakiś środek do odkamieniania chłodnic, może pomoże.
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
witam mam podobny problem tylko że wydaje mi sie że po włączeniu nagrzewu w aucie czuje jakby zapach płynu mam nadzieje że to nagrzewnica ale śmieszne jest to że ledwo co z tego powodu robiłem uszczelke pod głowicą... i jest tak samo
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Nie ma sie co doszukiwac, uszczelka pod glowica pieknie siedzi. jezdzij tka wieciej, piknie wybgniesz glowice a potem to i planowanie nie pomoze
zamiast sluchac rad, jedz do mechanika chlopie....
a tak offtopowo to lpg w samochodach ssie
a tak offtopowo to lpg w samochodach ssie
- Od: 29 kwi 2010, 10:03
- Posty: 33
- Skąd: Zielona Góra
ja w mechaników nie wieże... oddajesz do fachowca a on zrobi to samo czyli powie że termostat potem nagrzewnica potem co innego do tego jeszcze coś uszkodzi po drodze bede musiał coś dokupić i do tego coś innego sie znajdzie i zapłace 1000zł za czesci które sam bym znalazł taniej i potem bede musiał do kogo innego oddać auto bo chłop mi rozłoży ręce i powie nie wiem
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Ja myślę identycznie. Mało który mechanik przykłada się do swojej roboty więc wolę sobie sam najpierw poszukać co jest przyczyną jakiegoś problemu niż jechać do papraka i się go radzić ... zresztą po to jest to forum.
Jeżeli chodzi o uszczelkę to dla pewności sprawdź czy płyn chłodniczy jest czysty i nie ma plam oleju i czy pod korkiem wlewu oleju nie ma majonezu oraz czy przy przygazowaniu w płynie nie ma bąbelków. Jak nie to raczej to nie uszczelka i możesz szukać przyczyny gdzie indziej. A jak masz gdzie to sprawdź też kompresję na cylindrach, z tego też się da wywnioskować czy uszczelka jest walnięta.
Jeżeli chodzi o uszczelkę to dla pewności sprawdź czy płyn chłodniczy jest czysty i nie ma plam oleju i czy pod korkiem wlewu oleju nie ma majonezu oraz czy przy przygazowaniu w płynie nie ma bąbelków. Jak nie to raczej to nie uszczelka i możesz szukać przyczyny gdzie indziej. A jak masz gdzie to sprawdź też kompresję na cylindrach, z tego też się da wywnioskować czy uszczelka jest walnięta.
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
swego czasu miałem podobny problem. Męczyłem się ponad rok czasu.
Wymieniłem chyba ze trzy termostaty ale problem zawsze wracał. Przy dłuższej jeździe auto zaczynało się gotować.
Okazało się, że problem był banalny. Mój "zacny" mechanik zamienił przewody od wentylatora przez co kręcił się w drugą stronę.
Zamiast dmuchać na silnik wypychał powietrze przed auto...
Może warto sprawdzić
Wymieniłem chyba ze trzy termostaty ale problem zawsze wracał. Przy dłuższej jeździe auto zaczynało się gotować.
Okazało się, że problem był banalny. Mój "zacny" mechanik zamienił przewody od wentylatora przez co kręcił się w drugą stronę.
Zamiast dmuchać na silnik wypychał powietrze przed auto...
Może warto sprawdzić
- Od: 21 maja 2008, 14:00
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F 2001 16V 2.0
A wiec próbowałem wszystkich sposobów podanych wyżej niestety nic nie skutkowało co skłoniło mnie do odwiezienia auta do mechanika, została wymieniona pompa wody która była rzekomo dobra, obecnie mam ściągnięta głowice która została oddana do sprawdzenia. Jak auto bedzie gotowe napisze co było przyczyną.
- Od: 29 sty 2011, 12:18
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, Kombi
Zła dobra pompa wody?? Ciekawe – z ciekawością czekam na przyczynę bo przypadek niespotykany.
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Kolego a nie stało Ci się to po założeniu LPG??? Bo większość fachowców zakładających gaz za przeproszeniem pier.....ą całą robotę, a oni się wpinają w obieg wodny. Spotkałem się z sytuacją gdzie wiercili w kolektorze ssącym i nawet go nie zdemontowali, więc wszystkie wióry poszły w silnik....
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość