Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez rafał88 » 29 maja 2011, 09:46

Ja panowie Mialem wymiene calkiem nie dawno iii kupilem dwie banki jeden mobil10w40 drugi Gm 10w40 wymieszlem i zalalem takim wynalzkiem silnik. Co najbrdziej mnie zdzwilo ze zrobilem juz ponad 3500km i oleju ubylo 250ml:) nie wiem jakim cudem tak malo(A pozwalam sobie z gaze i to dosc czesto), a sprawdzlem tak wlasnie po tym przebiegu i na bagnecie bylo cos ponad polowe oleju dolewalem po 50ml i po 250ml juz mialem idealnie na maxx:) A co do pracy silnik chodzi jak dawniej jedynie co mozna zauwazyc ze plytki zaworowe niedlugo klepia, przez 1-2sek pewnie spowodowane obecnymi teraz temp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Elendir12 » 30 maja 2011, 11:37

No ale kusi ten xado hehe :) nie wiem zobacze pośmigam jeszcze bez xado najwyżej kupie sobie bańke 4 litry i starczy pewnie do następnej wymiany :P
a mogą być spore ubytki z uszczelki spod miski bo widze że tam mam mokro w tych okolicach na ziemi plam nie ma:/
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 11:04
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez Bomber.ktmg » 30 maja 2011, 13:30

użyłem tego xado ...można to sobie w <dupa> wsadzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lesiux » 30 maja 2011, 15:47

rozumiem, że liczyłeś na zmniejszenie apetytu na olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 30 maja 2011, 19:29

Olej jak olej. Ja i tak jestem za mobilem lalem do wczesniejszych aut moj ojciec tez leje i auta maja sie dobrze jedynie ten eksperyment co zorbil teraz ale nie wiem czy ma to cos do rzeczy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez RafałGD » 1 cze 2011, 22:51

muszę się Was poradzić, posiadam w swojej madzi silnik Z5, który kwalifikuje się do wymiany...
spytam się krótko: jaki silnik wstawić zamiast Z5?
RafałGD
 

Postprzez ralf8484 » 1 cze 2011, 23:29

wsadzić zdrowy z5 chyba ze chcesz mieć więcej mocy pod nogą to wtedy BP ale to wtedy nie tylko silnik wymaga wymiany na forum jest gdzieś opisany swap na BP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Lukano » 2 cze 2011, 09:40

Części do remontu już mam, w przyszłym tygodniu rozbieram silnik i zobaczymy jak tam pierścionki wyglądają w BP :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 2 cze 2011, 13:23

czekamy na relację, jakimś foto pierścionków też myślę nie pogardzimy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 2 cze 2011, 23:03

Postaram się porobić jakieś fotki to by można zrobić jakąś relacje, ale nie obiecuję.
Mało czasu będę miał trochę na zabawe.
części na razie takie mam, prosto z carspeed-u:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez MIRU » 3 cze 2011, 16:12

No i git :) głowice splanuj, tloki dobrze wyczysc i powinno byc SI :) a panewy korbowe masz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lukano » 3 cze 2011, 21:33

panewki zostają te co są ;) w razie czego dwa dni roboty i się zrobi. Mam jeszcze kompletny silnik na części w rezerwie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez MIRU » 4 cze 2011, 10:15

Zostaną albo i nie :P koszt nie duzy a co nowe to nowe...
btw ja teraz zmieniałem panewki w Kf to zobacz jak wygladały :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lukano » 4 cze 2011, 11:31

Wiadomo, że co nowe to nowe.
Wyjmę te i obadamy. Będę słabe to się założy nowe ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Majki88 » 4 cze 2011, 21:40

Miru a co im sie stało ? że takie zjedzone paski mają
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MIRU » 5 cze 2011, 08:20

<oczy> sam nie wiem :| na ostatniej korbie od strony sprzęgła takie były...pozostałe OK :) Wał igła :)
ps juz drugi taki przypadek miałem tylke ze wczesniej w z5...
Obrazek
jakosc shitt bo starym fonem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Majki88 » 5 cze 2011, 09:39

Jeżeli to ostatnia korba to coś ze smarowaniem zły olej albo niskie ciśnienie bo to najdalej od pompy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MIRU » 5 cze 2011, 09:43

No, przy okazji zmieniłem zaworek w pompie oleju i sprezynke :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lukano » 9 cze 2011, 23:00

Dół silnika poskładany.
Zdjęć prawie nie mam, nie ma kiedy robić, zresztą ręce w smarach.
Panewki, wał, cylindry jak nówki sztuki, wszystko poskładane.
Na cylindrach jeszcze piękna jodełka po fabrycznym szlifowaniu.
Pierścienie oprócz olejowych w idealnym stanie.
Z olejowych zastanawiałem się które stoją, okazało się, że wszystkie cztery :P
Przyklejone na amen, trudno było je było oderwać od tłoków :P
Głowica do wtorku u szlifierza, będę frezowane gniazda itp, uszczelniacze itp. Ma być jak nówka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na ostatnim zdjęciu poskładany, jutro czyszczenie i malowanie.
Jak by się ktoś chciał zabierać za zmianę pierścieni. Jak ktoś ma dużo cierpliwości to trudne to nie jest ;)
Włożenie tłoków to też jakieś 20 minut. Proste jak budowa cepa.
Ostatnio edytowano 11 cze 2011, 00:23 przez Lukano, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 10 cze 2011, 09:10

co to za plastikowe gadżety na przedostatnim zdjęciu? między pierścieniem a tłokiem? jakiś patent na ich założenie czy jak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323