Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez bull » 1 cze 2011, 18:27

kristofc napisał(a):Moze w 323 to norma ale Bull ma 3.0 V6 i nie slyszalem zeby komus z moich znajomych ktorzy maja takie auto(btw za 3 dni zlot V6-stek ) bralo olej w takich ilosciach , mi rowniez nie bierze ani grama.Pozdr


........w te ani grama to nie uwierzę ..........chyba że jeździcie "emeryt style"......
........jak się v6 depnie , a dość często mi się to zdarza to trochę musi łyknąć......
......albo to tylko mój tak ma, bo jak kupiłem swoją M6 w 2007 z przebiegiem 60 tys km to paliła oleju tyle samo , czyli te 1 do 2 litrów na 10 tys trzeba dolać......

kristofc napisał(a):wydaje mi sie ze masz remont na horyzoncie


nie przesadzajmy ......silnik ma moc , nie dymi, sprężanie równe na wszystkich cylindrach.....to tylko ciężka noga

Erastotenes napisał(a):Do 1l/10-15k km to jest norma dla tego typu silnika wg serwisu


dokładnie .........bardziej "prestiżowe" marki dopuszczają nawet więcej..........

...aaa...bym zapomniał , że mam już nalatane ponad 200 tys km
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Grucha » 1 cze 2011, 19:51

bull napisał(a):w te ani grama to nie uwierzę


no cóż nie musisz

Fakt jest taki ze mimo ostrego traktowania nie bierze nic i uprzedzając dodam ze paliwa w oleju tez nie ma bo regularnie robię analizy.
Drugi przykład to Arkadius dolot+mafci non-stop pełny but – oleju tez nie dolewa
Więc moze temat jest w jakosci oleju którego używasz?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 1 cze 2011, 19:56

Ja jeździłem na Mobil1 5w50 – 10k km, potem Mobil 1 5w30 – 10k km, teraz Top1 5w30 – 6k km i nie dolewam wcale. Jak emeryt nie jeżdżę bo to grzech posiadać ponad 200 kucy pod machą i dać się wyprzedzać Golfom III :)

Jak Ci zaczyna brać olej to szykuj $$ na remoncik :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Arkadius 73 » 1 cze 2011, 20:15

kristofc napisał(a):Drugi przykład to Arkadius dolot+mafci non-stop pełny but – oleju tez nie dolewa

Według mnie to auto służy do tego choć staram się zmodyfikować wszystko co się da i nie chce łykać oliwy.
Po drugie chciałbym aby jeszcze bardziej się zbierało i przypuszczam , że jak zamontowałbym turbinę bądż dwie to i tak nie łyknie oliwy.
Jeżdżę tylko na Amsoil
Arkadius 73
 

Postprzez bull » 1 cze 2011, 21:13

kristofc napisał(a):Więc moze temat jest w jakosci oleju którego używasz?


......oleje zawsze pełne syntetyki: mobil, elf, castrol, teraz neste..........jednego bierze więcej drugiego mniej .....szukam najlepszego dla mojego silnika......

Arek_78 napisał(a):Jak Ci zaczyna brać olej to szykuj $$ na remoncik


......o to chodzi , że nie zaczyna .......on tak ma od czasu gdy go kupiłem.....i zużycie nie wzrasta.....

Arek_78 napisał(a):Jak emeryt nie jeżdżę bo to grzech posiadać ponad 200 kucy pod machą i dać się wyprzedzać Golfom III


i oto chodzi......... <spoko> bierze trochę oleju to niech bierze.... ważne aby golfy znały swoje miejsce w szeregu...... :D
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez kaarolek1 » 1 cze 2011, 22:13

Nigdzie nie mogę znaleźć jaki olej wlać do mazdy 3 2009r 2.0 benzyna automat wersja amerykańska?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 19:05
Posty: 19

Postprzez tadziomaru1 » 1 cze 2011, 23:07

viewtopic.php?f=113&t=119326&view=unread#unread
Bo nikt do końca nie wie jaki, posiadacze tak młodych autek nie brudzą sobie rączek, jadą do serwisu, co też i Tobie polecam. hahaha
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Arek_78 » 2 cze 2011, 07:44

Masz instrukcje od auta? – tam jest napisane jakie parametry ma spełniać olej. I radziłbym się tego trzymać. Kup w serwisie jak chcesz sam wymieniać i tyle.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 2 cze 2011, 08:42

Grucha
 

Postprzez JohnnyB » 2 cze 2011, 17:35

u mnie niestety ale norma spalania na poczatku wynosiła około 1l na 10000 km,
Później zaczeła wzrastać, gdzieś do około 3 l na 10000 km.
Powodem wzrostu okazały się pierścienie a nie sławetne uszczelniacze zaworowe w Hyundai Coupe.
No i silnik rozebrany czeka na nowe pierścienie. Powinny dziś trafić do środka i auto do soboty zostanie złożone na nowych pierścieniach i nowych uszczelniaczach zaworowych.

Moje pytanko.
Auto zostanie zalane olejem 10w40. Taki po prostu kupiłem i przed diagnozą remontu.
Później rozumiem ze nie powinno być problemu i wrócić do 5w40 ?
Chce zalać go Valvoline Durablend.
Przez pierwsze kilometry rozumiem że nie cisnąć auta?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez tadziomaru1 » 2 cze 2011, 23:40

JohnnyB napisał(a):
Auto zostanie zalane olejem 10w40. Taki po prostu kupiłem i przed diagnozą remontu.
Później rozumiem ze nie powinno być problemu i wrócić do 5w40 ?
>Jak najbardziej.
Chce zalać go Valvoline Durablend.
>Bardzo dobry olej.
Przez pierwsze kilometry rozumiem że nie cisnąć auta?

Tak, ale nie utrzymywać też stałej prędkości obrotowej. Silnik musi się dotrzeć na wszystkich obrotach. Stopniowo, np co tydzień możesz trochę zwiększać prędkość. Najważniejszy pierwszy tysiąc, ale przy wymianie tylko pierścionków dotrze się szybciej <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Piotr » 3 cze 2011, 23:07

Panowie szybkie pytanko 626 GE 2.0 16v – mam zalany mobil 10w40 – podobno niezbyt dobry dla tego silnika, choć lany jest od wielu lat.. jedyne co zauważyłem to delikatne kopcenie jeśli odpalam po kilku dniach postoju – ledwo widoczne i mija po niespełna minucie. Olej zalany w styczniu, przejechane 4tys, ubytku nie zauważyłem. Zostawiać mobila czy zmieniać przy najbliższej wymianie na inny ? A jeśli już zmieniać to czy Valvoline Maxlife 10W40 jest dobrą opcją ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez malkolm » 4 cze 2011, 10:29

jeśli wszystko ok to zostań przy tym oleju, po co coś zmieniać jeśli jest dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez michal_sc » 4 cze 2011, 14:21

Panowie przeszukalem forum na wszelkie mozliwe sposoby i wciaz nie mam pewnosci.
Zakupilem mazde 3 bk 2.0 benzyna z 2004 i madry niemiec lal tam na kazdym przegladzie olej 10w40. Nie wiem co robic? Lac dalej polsyntetyk czy jednak zalac 10w30? Trzeba wtedy zrobic plukanie silnika? Dodam ze przebieg auta to 90 tys.
Bede wdzieczny za pomoc.
michal_sc
 

Postprzez l3mur91 » 4 cze 2011, 22:21

Witam. Jestem przed zmianą oleju.
Auto to Mazda 323f 1.8 SOHC na sekwencji. Przebieg około 240000 km. Na tą chwilę jeżdżę na oleju półsyntetycznym.

Coś tam się gdzieś silnik poci, generalnie przebieg też nie jest jakiś super mały, a nie wiadomo czy nie było kręcone.
Generalnie oleju nie spala, przy normalnej jeździe. Do czerwonego wiadomo.

Głównie to co mnie interesuje... czy po przejściu na olej mineralny silnik będzie się dłużej nagrzewał ?
Aktualnie przy półsyntetyku z jakąś formułą Thermal-Control zdąże zamknąć garaż a silnik już przełącza się na LPG. I nie chciałbym, żeby ten czas się znacząco wydłużył.

Co o tym myślicie ?
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Croom » 5 cze 2011, 00:03

Ciekawe jest to że producent zaleca tam 0W-20 a ktoś leje 10W-40 :–)
Ja polecam 5W-30 !
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Grzyby » 5 cze 2011, 00:26

l3mur91 napisał(a):Co o tym myślicie ?

Że nie rozumiemy powodów z jakich miałaby nastąpić taka zmiana ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez l3mur91 » 5 cze 2011, 05:36

Nie mam zielonego pojęcia o olejach. Kilka osób na siłę próbuje mi wcisnąć mineralny gdzie jedynym argumentem jest wiek auta i przebieg. Z Twojej wypowiedzi Grzyby wnioskuję, że podświadomie przemawiasz za zostawieniem półsyntetyka. :)

Oczywiście na dobrą sprawę dla mnie nie ma to różnicy, bo różnica w cenie żadna.
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Rafał » 5 cze 2011, 09:18

Osobiście polecam nawet pełny syntetyk co by przedłużyć żywotność silnika.
Ja też mam ok 230. Zawsze jak jestem w jakimś motoryzacyjnym to pytam się jaki by polecali do mojego silniczka i we wszystkich, które odwiedziłem proponują wyłącznie półsyntetyk...

Zostań przy tym co masz, a jak chcesz już zmieniać i nie szkoda Ci kasy na olej, to kup Motula 8100.
Stosuje go u mnie i jak na razie jest to najlepszy olej ze wszystkich, które lałem do swoich aut.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Grzyby » 5 cze 2011, 12:00

l3mur91 napisał(a):przemawiasz za zostawieniem półsyntetyka.

Oczywiście. Nie ma żadnych logicznych podstaw uzasadniających zmianę na mineralny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki