Mazda3 2.0 LF sprint 0-100km
1, 2
Cześć,
Mam mazdę 3 z silnikiem 2.0L (150KM) benzyna w sedanie 77000km. Zastanawiam się jakie rzeczywiste przyśpieszenie od 0-100km/h ma ten model. Producent podaje 9s ale podejrzewam, że był to wynik na nowym egzemplarzu z niedotartym silnikiem. Na youtube można znaleźć filmy świadczące o wyniku 7,5s chociaż nie wieżę, że był to silnik 2.0, raczej 2,3L. Na zachodnich forach podają wyniki rzędu 8.0-8.5s. Z jakimi informacjami wy się spotkaliście? Albo jakie macie wyniki jeśli robiliście test.
To co poprawiłbym w tym silniku to moment obrotowy. Gdyby był wyższy o 50-70NM to było by super a tak trzeba redukować biegi i wkręcać wysoko silnik.
Mam mazdę 3 z silnikiem 2.0L (150KM) benzyna w sedanie 77000km. Zastanawiam się jakie rzeczywiste przyśpieszenie od 0-100km/h ma ten model. Producent podaje 9s ale podejrzewam, że był to wynik na nowym egzemplarzu z niedotartym silnikiem. Na youtube można znaleźć filmy świadczące o wyniku 7,5s chociaż nie wieżę, że był to silnik 2.0, raczej 2,3L. Na zachodnich forach podają wyniki rzędu 8.0-8.5s. Z jakimi informacjami wy się spotkaliście? Albo jakie macie wyniki jeśli robiliście test.
To co poprawiłbym w tym silniku to moment obrotowy. Gdyby był wyższy o 50-70NM to było by super a tak trzeba redukować biegi i wkręcać wysoko silnik.
-
fossil
Wynik 9s jest jak najbardziej do osiągnięcia, potwierdzone testami nawet przy przebiegu 107000 km. Jeśli chodzi o moment obrotowy to się z Tobą zgadzam na dole brakuje i trzeba wysoko kręcić, ale ryk mazdy to melodia dla moich uszu 
U mnie po modyfikacji dolotu i ukladu wydechowego na G-techu wyszlo 7,4 do 96km/h 
Redukowanie to sama przyjemnosc – w koncu to wolnossacy silnik i mi osobiscie ta charakterystyka pracy odpowiada. Mniej mi pasuje jazda MPS`em mimo, ze jest sporo szybszy i momentu ma znacznie wiecej.
Redukowanie to sama przyjemnosc – w koncu to wolnossacy silnik i mi osobiscie ta charakterystyka pracy odpowiada. Mniej mi pasuje jazda MPS`em mimo, ze jest sporo szybszy i momentu ma znacznie wiecej.
ja mam w hatchbacku i 9s jest na luzie do zrobienia, nawet moj filmik na youtube smiga i pomimo amatorki jest ok 9s
http://www.youtube.com/watch?v=vdqKkhf5caM
Radzi89 Twoje 7,4 robi wrażenie!! ile masz teraz km-ów? możesz dokładniej opisać co w niej zrobiłeś, GDZIE? i za ile? ostatnio myślę o większej mocy, myślałem o chipie ale nie moge znależć oferty chiptuningu do tego modelu.
http://www.youtube.com/watch?v=vdqKkhf5caM
Radzi89 Twoje 7,4 robi wrażenie!! ile masz teraz km-ów? możesz dokładniej opisać co w niej zrobiłeś, GDZIE? i za ile? ostatnio myślę o większej mocy, myślałem o chipie ale nie moge znależć oferty chiptuningu do tego modelu.
-
sawko83
Hej,
Wszystko masz opisane u mnie w temacie ale w skrocie, dolot dedykowany K&N Typhoon Kit , do tego uklad wydechowy typu Cat Back Magnaflow`a , rowniez dedykowany i high flow katalizator Magnaflow`a.
Jesli chodzi o moc to bedzie tyle. Chce to powoli zestroich w V-techu oni kolega jest przedstawicielem w Szczecinie i mowi, ze nie bedzie z tym problemu , to powinno dodac kilka KM i Nm. Do tego mam wymienione sprezyny na obnizajace Eibach`a i to tez moze troszke pomagac w przyspieszeniu.
Miersone to bylo na bardzo lekkich felgach OZ ultrallegera i oponach conti sport3 225/40/18 oraz paliwie shell v-power racing. Na hamowni wyplula 172 KM i 204 NM, nie wiem jak bylo przed modyfikacjami ale slyszalem , ze te silniki czesto moja ok. 160 KM fabrycznie..
Co do montazu czesci , dolot montowalem sam, a wydech montowalo mi ASO Mazdy w Szczecinie. Sprezyny tak samo. Koszta: dolot ok. 1700 zl, wydech ok 2700 zl , katalizator ok 400 zl. Dokaldnie nie pamietam cen wiec podaje orientacyjne.
Wszystko masz opisane u mnie w temacie ale w skrocie, dolot dedykowany K&N Typhoon Kit , do tego uklad wydechowy typu Cat Back Magnaflow`a , rowniez dedykowany i high flow katalizator Magnaflow`a.
Jesli chodzi o moc to bedzie tyle. Chce to powoli zestroich w V-techu oni kolega jest przedstawicielem w Szczecinie i mowi, ze nie bedzie z tym problemu , to powinno dodac kilka KM i Nm. Do tego mam wymienione sprezyny na obnizajace Eibach`a i to tez moze troszke pomagac w przyspieszeniu.
Miersone to bylo na bardzo lekkich felgach OZ ultrallegera i oponach conti sport3 225/40/18 oraz paliwie shell v-power racing. Na hamowni wyplula 172 KM i 204 NM, nie wiem jak bylo przed modyfikacjami ale slyszalem , ze te silniki czesto moja ok. 160 KM fabrycznie..
Co do montazu czesci , dolot montowalem sam, a wydech montowalo mi ASO Mazdy w Szczecinie. Sprezyny tak samo. Koszta: dolot ok. 1700 zl, wydech ok 2700 zl , katalizator ok 400 zl. Dokaldnie nie pamietam cen wiec podaje orientacyjne.
serdeczne dzieki za info. zaczynam poszukiwania
a powiedz mi jeszcze jak zmienil sie dzwiek? mam wersje kintaro wydech jest chyba taki sam jak w top sporcie czyli sebring, czy po Twoich modyfikacjach jest duzo głośniejsza? mój dźwięki mi sie podoba, nie lubię za głośnych wydechów dlatego pytam.
-
sawko83
Generalnie jest glsniejsza. Jaki masz wydech to nie wiem, w top sportach nie dawali sebringow, byly jedynie za doplata. Kolega ma Kintaro i sebringa nie mial wiec mialbym watpliwosci, sprawdz czy na tlumiku jest napis Sebring. Mi dzwiek odpowiada ale nie nalezy do najcichszych, choc daleko mu do ryczacych Hond itd. Juz sam uklad dolotowy zmienia troche dzwiek.
Tutaj masz filmiki na takim setupie jak moj :
http://www.youtube.com/watch?v=z7_TZenSTsc
http://www.youtube.com/watch?v=H-qSNaf0z_4
http://www.youtube.com/watch?v=u0yO8GtYjFE
Tutaj masz filmiki na takim setupie jak moj :
http://www.youtube.com/watch?v=z7_TZenSTsc
http://www.youtube.com/watch?v=H-qSNaf0z_4
http://www.youtube.com/watch?v=u0yO8GtYjFE
kurcze, głośna
musze się nad tym zastanowić. filmiki są z zewnatrz a mnie bardziej akustyka w kabinie interesuje
szkoda, że jesteś ze Szczecina
dzięki jeszcze raz za info!
musze się nad tym zastanowić. filmiki są z zewnatrz a mnie bardziej akustyka w kabinie interesuje
szkoda, że jesteś ze Szczecina
-
sawko83
Zdecydowałem się zrobić test i na w pełni rozgrzanym silniku, nowych oponach Fuldy i PB 98 wyszło mi 8,67s (0-100k/h) . Kręciłem silnik bardzooo wysoko.
Pisząc o niewystarczającej liczbie NM miałem na myśli swoje doświadczenia z poprzednich aut, które w większości były ropniakami z turbiną a to zupełnie inna charakterystyka jazdy.
Wkrótce wrzucę filmik na youtuba to prześlę link.
Nie sądzę żebym był fachowcem w sprincie więc podejrzewam, że wynik 8-8,5 jest do osiągnięcia.
Pisząc o niewystarczającej liczbie NM miałem na myśli swoje doświadczenia z poprzednich aut, które w większości były ropniakami z turbiną a to zupełnie inna charakterystyka jazdy.
Wkrótce wrzucę filmik na youtuba to prześlę link.
Nie sądzę żebym był fachowcem w sprincie więc podejrzewam, że wynik 8-8,5 jest do osiągnięcia.
-
fossil
A czym to mierzyles
? Bo powiem, ci ze jesli stoperem itd to raczej nie ma to nic wspolnego z prawdziwym wynikiem, bo przed mierzeniem G-techem tez tak soie mierzylem i wychodzilo nawet ponizej 7. Ostatnio mierzylem G-techem jadac w 2 osoby i przy pelnym zbiorniku paliwa i wyszlo 7,71
zdjecie w opisie mojego autka. Najlepszy moj wynik to bylo 7.4 . Mysle, ze na fabrycznych felgach i przy zupelnej serii wynik 8s jest nieosiagalny.
Pamietaj tez, ze licznikowe 100 km/h to w rzeczywistosci okolo 93 km/h . G-tech wykazuej 100 km/h przy licznikowych okolo 109.
Pamietaj tez, ze licznikowe 100 km/h to w rzeczywistosci okolo 93 km/h . G-tech wykazuej 100 km/h przy licznikowych okolo 109.
Dzisiaj pożyczę G-techa i zobaczymy ile mój (totalna seria + badziewne opony Rotalla). Z tym co piszesz, że licznik samochodowy zaniża to jest 100% prawda. Wieczorem napiszę o wynikach.
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
To pochwal sie jak bedziesz mial wyniki 
G-tech pokazał 8,46s. Jechałem sam z prawie pustym bakiem. Myślę, że jest nieźle
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Czyli jakies 8.5 do 100 km.h (g-tech pokazuje do 96km/h) Bardzo przyzwoity wynik moim zdaniem 
W danych technicznych podają bodajże 9s
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
adrian_rusinowicz napisał(a):W danych technicznych podają bodajże 9s
Dokladnie
Chętnie sprawdził bym o ile wolniejszy jest automat od manuala, ale niestety nie mam G-tech'a.
Moi znajomi też nie mają
Może macie w regionie kogoś z AT żeby zrobić pomiar – jestem bardzo ciekawy wyniku.
Moi znajomi też nie mają
Może macie w regionie kogoś z AT żeby zrobić pomiar – jestem bardzo ciekawy wyniku.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Tak czytam o tych Waszych wynikach i stwierdzam, że ja mam chyba jakąś przymuloną wersję. Co prawda wszystkimi samochodami 150KM+ którymi jeździłem, to były diesle, ale miałem wrażenie, że ciągną o wiele mocniej. Poza tym mocno brakuje mi momentu obrotowego na dole – jeżdżąc normalnie i kręcąc do 3k, to pewnie Ford Fiesta 1.6 w dieslu mnie weźmie.
Albo ja nie umiem jeździć...
Dla mnie słabe jest to 150KM i jeździłem autami, które fajniej przyspieszały. Pewnie wina jest trochę tego, że nie mam porównania do innej benzyny oraz tego, że rzadko przekraczam 3-3.5k rpm.
Albo ja nie umiem jeździć...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości