Zaczelo sie od ikonki Check Engine (ktora nigdy wczesniej mi sie nie zapalala) i bledow: P2142, P0487, P0488, P2141, P2459. Efektem ich byla dosc spora utrata mocy silnika. ASO postawilo, ze winny jest DPF i go przeczyscilo – w wyniku czego zniknal blad P2459. Ikonka nadal sie swiecila i auto w dalszym ciagu slabe. Mechanik elektronik obstawial zabrudzenie przepustnicy i EGR – po wyczyszczeniu ich (przepustnicy, rurek dolotowych i EGR, wlacznie z elektromagnesem) zostalo tylko P0488. Auto jakby ciutke lepiej reaguje na nacisniecie gazu, ale na pewno nie jest to samo co przed zapaleniem sie ikonki (ikonka w dalszym ciagu sie swieci).
Wiem, ze P0488 zwiazane jest z EGR i jego polozeniem. Zawor po wyczyszczeniu wyglada jak nowka (auto ma 120 000 km przebiegu). Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jak ostatecznie rozwiazac ten problem? Czy kupno nowego EGR, cos pomoze? Koszt nowego to ok 1000 zl – wolalbym nie kupowac nie majac pewnosci, czy cos to pomoze? Slyszalem, ze to dosc typowy problem dla mazd z tym silnikiem, ale jakos nikt z mechanikow, z ktorymi mialem przyjemnosc – nie wie jak sie do tego zabrac (jeden nawet trwierdzil, ze EGR jest zespolony na stale z przepustnica