Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.
PostTen post został usunięty przez Gość 25 mar 2011, 23:31.
Powód: post pod swoim postem

Postprzez indy » 18 kwi 2011, 20:37

Dołączę się do tematu. Mam bardzo podobny problem, właściwie identyczny jednak mojej szóstce nie pomaga smarowanie. Czuje stukanie na kierownicy oraz pedale hamulca podczas wolnej jazdy, hamowania oraz ruszania. Tylko, że u mnie to zaczyna występować dopiero po 5-10 minutach od uruchomienia auta. Jeżeli auto stoi na słoneczku to stukanie jest odczuwalne natychmiast. Czyli u mnie musi się chyba coś najpierw rozgrzać. Dodam, że zaczęło się coś dziać po 3 dniach od wymiany opon na nówki. Mogą to być źle założone opony, albo coś? Szkoda mi tak od razu jechać do ASO. Ktoś pomoże? :]

Edit:
Wyjaśniło się. Przedni, lewy wahacz dolny do wymiany ;–) Po regeneracji pomogło i jak na razie nie stuka, zobaczymy na ile to pomaga.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 14:54
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 1.8 16V 2003

Postprzez barty2 » 28 maja 2011, 20:31

Miałem podobny problem ze stukami na kierownicy (mazda 6 diesel 2004 anglik). Przesmarowanie wielowypustu nic nie pomogło (dobrze jest odkręcić 3 wkręty i zdjąć osłonę spod kierownicy a następnie 4 śruby mocujące drążek kierownicy co umożliwi wysunięcie wielowypustu i dokładne posmarowanie). U mnie problemem okazało się mocowanie kolumny gdzie poluzowały się dwie śruby. Po ich dokręceniu stuki ustały jak ręką odjął. Pojawił się natomiast następny problem z popękanymi gumami na sworzniach [waaaczego?], chciałbym je wymienić bo nie mam ochoty wymieniać [waaaczego?] za pół roku ale nie mogę znaleźć samych gumowych osłon i nie wiem czy są one wogóle gdziekowlwiek dostępne. Jeśli ktoś wie gdzie można je kupić to proszę o jakiś namiar
Ostatnio poszukiwałem osłon na sworzeń wachacza na allegro i zauważyłem że są dostępne sworznie do mazdy 626 za około 30 pln podobnie jak i do opla astry (od vw osłona jest o ok 1 cm za krótka). Wie ktoś może czy coś takiego by pasowało do mazdy 6 ?
Ostatnio edytowano 5 cze 2011, 13:24 przez barty2, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 10:00
Posty: 3

Postprzez szejk78 » 29 maja 2011, 09:10

raczej nie są dostępne same gumy, raczej napewno nie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez SHAQU » 15 cze 2011, 11:19

gacek napisał(a):Ja juz od jakiegoś czasu jeżdziłem z tym pykanie (cała zimę :P ), nigdy mi nie było po drodze żeby kupic ten smar. W końcu podjechałem i kupiłem
http://www.allegro.pl/item1038692135_ca ... _lodz.html

Nawaliłem tego na wielowypust , kilkanaście razy kierownića góra dół i problemu jak narazie od 2 tyg brak. Zobaczymy na ile wystarczy
U mnie pykalo glosno i powymienialem drazek od strony kierowcy, koncowke, mahacz z prawej i dwa z lewej i samo pykniecie dalej bylo ale u mnie te elementy i tak byly do wymiany bo gumy pozrywane wiec niewiele zycia im zostalo wiec kupilem na allegro taiwanskie zamienniki no i sie zobaczy na ile wytrzymaja. Pykniecie ustapilo bez smarowania jak poruszalem ustawieniami kierownicy wg. wskazowek w tym temacie. Patrzylem tam pod spodem ale frezu u mnie nie widac co sadze jest utrudnieniem w poprawnym jego przesmarowaniu bo podejrzewam, ze fabrycznie jest frez nasmarowany i z czasem ten smar wychodzi i tam jest sucho. U mnie calu ten "patyk" jest suchy jednak nie ma stukow wiec byc moze zle u mnie bylo ustawione pozycjonowanie i nie do konca je mialem zacisniete. Wydaje mi sie, ze jak kupilem auto to wlasnie stuku nie bylo do czasu az nie regulowalem sobie kiery dla siebie.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 21:53
Posty: 12
Auto: MAZDA 6 CITD 2.0 2003r.

Postprzez stewie_griffin » 28 lip 2011, 07:26

Panowie, którą część mam przesmarować bo widać na zdjęciach dwie które wyglądają jakby potrzebowały nasmarowania.
Tą z pierwszego zdjęcia czy drugiego a może obydwie?
Kod: Zaznacz cały
http://www.pichost.co.za/v/zxfO8

Kod: Zaznacz cały
http://www.pichost.co.za/v/7frdj


OK już wiem...dziś pierwszy raz wszedłem na forum z innego kompa niż służbowego i na 9 stronie wyświetliło mi się dokładnie takie samo zdjęcie jak moje z pierwszego linku z opisem co smarować :)
Ostatnio edytowano 28 lip 2011, 16:25 przez stewie_griffin, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez Wojtek » 28 lip 2011, 08:59

stewie_griffin napisał(a):Tą z pierwszego zdjęcia czy drugiego a może obydwie?

popraw zdjecia, bo nie dzialaja... mozesz wkleic ich kody...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez henryk8 » 9 sie 2011, 10:10

Witam, od miesiąca mam Madzię 6 kombi 2.0 diesel 120PS i też miałem ten problem. Kupiłem ją za pośrednictwem salonu sprzedaży z puli tzw. Pewne Auto. I wszystko było ok, aż zmieniłem ustawienie kierownicy. Zacząłem słyszeć stuki, przenoszące się na koło kierownicy. Wystraszyłem się. Posiłkując sie radami na forum zmieniłem ustawienie koła kierownicy i problem zniknął. Boskie auto!!!!
henryk8
 

Postprzez Wojtek » 9 sie 2011, 10:15

henryk8 napisał(a):Posiłkując sie radami na forum zmieniłem ustawienie koła kierownicy i problem zniknął. Boskie auto!!!!

dodam tylko, ze jakby to nie pomoglo, to nalezy przesmarowac... (jest to opisane w watku) ;)

Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:45.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:45.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:45.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:45.
Powód: porządki

Postprzez vegasnight9 » 6 wrz 2011, 16:14

Polecam ten smar, dostępny w Brico Marche za około 7zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:46.
Powód: porządki

Postprzez Hubix » 7 wrz 2011, 10:02

Ja kupiłem miedziowany za 9zł w castoramie.

Zaraz idę smarować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pp3722 » 10 wrz 2011, 09:21

Witam wszystkich, mjałem ten sam problem ze stukami na kierownicy, ponieważ operacja przesmarowania wielopustu w serwisie jest dosyć droga więc postanowiłem kupić na alegro ,,SMAR MOLIBDENOWY'' niemieckiej firmy LOBO ZA 17zł no i za pomocą strzykawki powciskałem ile wlazło miedzy frezy i odrazu jakby ręką odjął.
Za tydzięń powtórzyłem operację i nie ma żadnego pukania przy okazji uscześliwiłem sąsiada który myślał ze te styki w mazdzie to normalka
Wychodzi na to że jest to urok wszystkich mazd, myslę że taką operację trzeba powtarzać co parę miesięcy ale w sumie to tylko 2 minutki roboty a do serwisu trzeba dojechać no skasują pewnie na jakieś 2 stówki.
Więc proponuje kierownicę do góry i smarować a myślę że ten oryginalny smar w serwisie niczym się nie różni od tego co kupiłem na alegro, nawet ten sam kolor posiadają.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 21:05
Posty: 5

Postprzez mlodyMazda » 19 wrz 2011, 16:11

posmarowałem dolny frez dość mocno i górny troche mniej i dalej stuka chociaż może delikatniej.w weekend spróbuję dostać się bardziej do tego górnego i zdam relecje później
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Marjanek1 » 6 paź 2011, 23:24

Przeczytałem od początku...
Ja u siebie oprócz wspomnianych stukotów kierownicy (od czasu do czasu przy manewrowaniu przy wolnych prędkościach) czasem słyszę skrzypienie kierownicy (jakby drzwi w starej szafie się otwierały). Czy skrzypienie (trzeszczenie) kierownicy to już należy zaliczyć do innego wątku??
Początkujący
 
Od: 23 lis 2010, 23:29
Posty: 9
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Auto: M 6 2.0. MZR 141kM, 2004r.

Postprzez mlodyMazda » 7 paź 2011, 08:58

posmarowałem górny mocniej i dalej <dupa> Smarowałem miedzikowanym za jakieś 8 zł ,może to ten smar jest beznadziejny?w Niemczech widziałem taki smar z przekładnia własnie na obrazku może to podziała
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6