Dusi sie jak sie nagrzeje db 121

Mazda 121 1991–1996

Postprzez adiii90 » 15 maja 2011, 22:19

Witam jestem szczesliwym nabywca mazdy 121 i mam taki problem.
Jak odpalam autko i wyjezdzam z domku to wszystko jest si natomiast po jakims czasie jak sie autko nagrzeje nagle nie icdzie jechac okropnie szarpie obroty spadaja ze gasnie. Nawet jak chce ruszyc z tak zwanego pelnego buta to poskacze, poszarpie i nie chce dalej isc. Dodam ze wymienilem ostatnio filtr paliwa na weglowy bo byly jako takie przypuszczenia ze to moze byc przyczyna.
Prosze was o rade co moze byc grane bo cos czuje ze bez wizyty u mechanika sie nie obedzie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 22:00
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 DB 1.1i 52 KM 93r.

Postprzez Narg » 16 maja 2011, 22:32

Witam,
być może masz źle wyregulowane obroty na ciepłym silniku. Pod obudową filtra powietrza jest śrubka służaca do regulacji. Gdzieś na forum są fotki gdzie dokładnie się znajduje.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 14:58
Posty: 53
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BJ (2000r.)
1,5L Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
(Było Mazda 121DB)

Postprzez yusuf » 23 maja 2011, 20:17

Obejdzie sie, obejdzie. Czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie potencjometru TPS. To są rzeczy które sam możesz wykonać. Przepustnice bardzo łatwo zdjąć – jest na forum. Zaznacz w jakim położeniu jest TPS (korektorem lub flamastrem) przed odkręceniem i sprawdź jak zachowuje sie potencjometr w nim wbudowany. Bardziej obstawiam, ze chodzi o sam czujnik, jednak czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi i przyda byś zżył sie trochę z madzią :) No i koniecznie zrób diagnostyke ECU:

viewtopic.php?f=126&t=620

Tutaj masz link do regulacji obrotów:
viewtopic.php?p=323228

Choć bardziej obstawiam TPS, lub inne problemy z przepustnicą, bo obroty biegu jałowego nie mają chyba nic do szarpania. Daj koniecznie znać co było przyczyną.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez adiii90 » 28 maja 2011, 09:49

to teraz ciag dalszy problemu.
Dalem autko do mechanika i wyczyscil gaznik i bylo wszystko dobrze zrobilem 200 km i problem znowu sie ponowil, moje przypuszczenie jest takie ze trzeba by bylo wyczyscic caly uklad paliwowy co wy o tym myslicie??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 22:00
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 DB 1.1i 52 KM 93r.

Postprzez yusuf » 30 maja 2011, 09:16

A sprawdzałeś błędy? Lub sam czujnik położenia przepustnicy TPS? Mechanik, pewnie każe Ci całą gardziel przynieść wraz ze wszystkimi czujnikami. Koszty bez sensu.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121