Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Rafcio.s » 24 maja 2011, 17:06

Olej sie kupuje tylko w butelkach i najlepiej z pewnego zrodla.
W firmach olejarskich gdzie sami rozlewaja mozna zapomniec o wlasciwym oleju, oczywiscie wedlug zyczenia klient ma to co chce na opakowaniu ale nie w srodku <killer>
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Enzoo » 27 maja 2011, 09:09

Jeździłem na Elfie Evolution 5W30, ale z ciekawości zalałem Motula 8100 X-Clean 5W30.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=564&start=640
Po zrobieniu jakichś 4 tyś. stan oleju na miarce nawet nie drgnął, a przy Elfie trochę schodziło. Zobaczymy czy poziom oleju nie zmniejszy się do następnej wymiany? Jeśli tak będzie, to będę mógł potwierdzić, że na Motulu nie bierze.
Ostatnio edytowano 24 cze 2011, 20:38 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez CezaR83 » 27 maja 2011, 09:18

No dobra namówiłeś mnie, szkoda ze sprzedaja tylko po 5L lub po 1L ale za 27,20 zł /L to nawet dobra cena za 4L wychodzi :D
W pełni syntetyczny olej do silników benzynowych i Diesla spełniających normy emisji spalin EURO IV i EURO V, wymagających oleju o podwyższonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS oraz zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki – zalecenia zgodnie z ACEA C3. Również do pojazdów dla których zalecana jest klasa jakości ACEA A3/B3 lub A3/B4.
Klasa jakości: ACEA A3/B4/C3 – API SM/CF

pasuje.
Ostatnio edytowano 27 maja 2011, 09:58 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez buczos » 29 maja 2011, 13:06

Zmieniając olej z 5w40 Castrola na 5w30 (Valvoline/ELF/Motul) koniecznie trzeba zrobić płukankę silnika czy obejdzie się bez ??
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Fiodor » 29 maja 2011, 14:03

Bez przesady, płukanka nie jest konieczna. Piszę to na podstawie zgromadzonych informacji i wiedzy użytkowników z tego forum. Płukanka zapewne specjalnie nie zaszkodzi ale nie jest konieczna.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Boss429 » 30 maja 2011, 21:35

Co byście polecili na wymianę do 626 fs'a 2.0 115. Do tej pory był zalany castrol 10w/40. Silnik ma udokumentowanego przebiegu 170tyś. Nie miał gazu nigdy. Nie kopci chodzi idealnie. Czy warto zmienić na 5w/30, 5w/40?Jakiej firmy polecacie oprócz dexeli?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez tadziomaru1 » 31 maja 2011, 17:38

Poczytaj sobie kilkanaście postów wyżej i na pewno jakieś wnioski wyciągniesz, przecież nie będziemy tego przepisywać jeszcze raz <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Hubix » 31 maja 2011, 20:55

Boss429 napisał(a):Co byście polecili na wymianę do 626 fs'a 2.0 115. Do tej pory był zalany castrol 10w/40. Silnik ma udokumentowanego przebiegu 170tyś. Nie miał gazu nigdy. Nie kopci chodzi idealnie. Czy warto zmienić na 5w/30, 5w/40?Jakiej firmy polecacie oprócz dexeli?


Śmiało wlej coś z 5W.

Może być Mobil czy cuś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez buczos » 31 maja 2011, 21:05

Przewertowałem sporo stron tego wątku i dalej się zastanawiam jaki olej wlać do mojego silnika (FS-DE, przebieg 73tys km). W grę wchodzą tylko oleje 5w30 pełne syntetyki. Zastanawiam się nad Dexelią, Valvoline, Elf, ewentualnie Motul, ale trochę drogi...
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez bull » 31 maja 2011, 21:50

buczos napisał(a):Przewertowałem sporo stron tego wątku i dalej się zastanawiam jaki olej wlać do mojego silnika (FS-DE, przebieg 73tys km). W grę wchodzą tylko oleje 5w30 pełne syntetyki. Zastanawiam się nad Dexelią, Valvoline, Elf, ewentualnie Motul, ale trochę drogi...


Ja do swoich samochodów leję ostatnio 5w30 LL firmy NESTE i jestem naprawdę zadowolony, moja mazda na razie łyka go bardzo mało (0,4 l na 2000) co w porównaniu do castrola 5w-30, którego wymieniłem po 3 tys km i dolaniu 3 litrów oleju............wypada bardzo dobrze

..........a to dopiero pierwsze wymiana na neste , myślę że po następnej zużycie oleju jeszcze spadnie....
........a no i silnik bardzo ładnie pracuje na tym oleju..........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Borys » 31 maja 2011, 22:30

buczos napisał(a):Przewertowałem sporo stron tego wątku i dalej się zastanawiam jaki olej wlać do mojego silnika (FS-DE, przebieg 73tys km). W grę wchodzą tylko oleje 5w30 pełne syntetyki. Zastanawiam się nad Dexelią, Valvoline, Elf, ewentualnie Motul, ale trochę drogi...

Już kiedyś pisałem, że u mnie w FP Elf SXR nie sprawdzał się podczas ciekania autostradami (znikał). Zakładając w uproszczeniu, że Dexelia=Elf... wybieram Valvo. Ufam tej marce, 5W30 leje do suzuki mojej mamy, a 5W40 u siebie. BTW jeśli tzw. full synth to Elf i dexelia odpadają ;)

Czy ktoś wie może, gdzie dystrybuowany jest AGIP, można go dostać gdzieś poza http://www.sklepzolejami.pl ?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez buczos » 31 maja 2011, 22:35

bull, Borys dzięki za odpowiedź :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Grucha » 1 cze 2011, 09:54

bull napisał(a):na razie łyka go bardzo mało (0,4 l na 2000)


To 2L na 10 tysi , wydaje mi sie ze masz remont na horyzoncie

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Elendir12 » 1 cze 2011, 14:01

To chyba na dalekim horyzoncie więszkośc aut z "importu" w Polce ma większe spalanie a napewno wiekszość tutejszych mazd :) a jeśli ma spalanie 200ml na 1000 to jest idealny stan a ty o remontach piszesz :) remont mu zrobia to będzie mial 2 litry na 1000 :P
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 11:04
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez Grucha » 1 cze 2011, 15:17

Moze w 323 to norma ale Bull ma 3.0 V6 i nie slyszalem zeby komus z moich znajomych ktorzy maja takie auto(btw za 3 dni zlot V6-stek ) bralo olej w takich ilosciach , mi rowniez nie bierze ani grama.

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 1 cze 2011, 15:52

No właśnie
Arkadius 73
 

Postprzez Grucha » 1 cze 2011, 15:55

No właśnie



szwagier gierary chir hahaha hahaha hahaha
Grucha
 

Postprzez Erastotenes » 1 cze 2011, 16:21

kristofc napisał(a):
bull napisał(a):na razie łyka go bardzo mało (0,4 l na 2000)


To 2L na 10 tysi , wydaje mi sie ze masz remont na horyzoncie

Pozdr

Do 1l/10-15k km to jest norma dla tego typu silnika wg serwisu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Grucha » 1 cze 2011, 16:33

Do 1l/10-15k km to jest norma dla tego typu silnika wg serwisu


Moglbys wkleic link do zrodla tej informacji? tak dla potomnych

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Erastotenes » 1 cze 2011, 16:38

Znam to z opowieści mechanika, kt tam pracuje/pracował więc linku nie podam, bo go nie ma <lol> ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki