Zmiana zwykłej kierownicy na wielofunkcyjną

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Enduro » 26 maja 2011, 20:01

zenon napisał(a):
Enduro napisał(a):
raven211 napisał(a):też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował

ja takie cos znajomemu montowalem w dieslu
Enduro
Przedliftowy powiadasz ..... :D
Oczywiście start wątku był do przedlifta, ale odpowiedziałeś do polifta :D, więc pragnąc zgłębić temat dopytuje się szczegółów.
A wracjąc do pedału gazu ... chodzi o złącze pedału z instalacją?
Wtyczka i instalacja jest OK, tylko w pedale w złączu niema jednej nóżki? dobrze zrozumiałem?

chodzi o czujnik pedalu hamulca, ktory to wspolpracuje z tempomatem , tak jak i sprzegla notabene...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez trebuh_b » 11 lip 2011, 19:47

Hey czy udało się już komuś zamontować tempomat do wersji benzynowej przed liftem???????
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

PostTen post został usunięty przez Gość 11 lip 2011, 19:58.
Powód: dubel

Postprzez trebuh_b » 13 lip 2011, 21:18

hey a może ktoś pstryknąć foto gdzie i jak jest zamontowany potencjometr tempomatu????????????
mazda przed liftem benzyna

Edid 13.11.2011

Metodą prób i błędów udało się wsio zamontować, niestety na forum nie można liczyć może macie jakieś ważniejsze sprawy
Powodzenia pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

PostTen post został usunięty przez Gość 13 lis 2011, 22:06.
Powód: post pod postem

Postprzez dyzioo » 11 gru 2011, 17:58

Jak wyglada ten czujnik pedału gazu?? Ma ktos fotke..??
Gogluje szukam i nie moge znaleźć.. podkresle ze POLIFT – Dieasel.

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez dyzioo » 16 gru 2011, 12:03

Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez dyzioo » 19 gru 2011, 18:09

A więc tak.
Nie mam dostępu do swojego auta, gdyż jestem za gramanicą. Chce kupić CZUJNIK aby czekał na mnie w domu, szybka wymiana i wyjazd na narty w góry. Z tempomatem już zamontowanym.

Zadzwoniłem do ASO Szczecin i do ASO Gorzów.
Wynik...? 50/50.
Jedni mówią o czujniku gazu tzw potencjonometrze gazu CB05-41-ACO czyli ten co jest w aukcji w poprzednim poscie.
Drudzy mówią ze czujnik STOPU....hmm..

Dobrze że są tylko 3 pedały w samochodzie...

Czy ktoś z forum mi pomoże w wyborze który czujnik...? Bo nie widze sensu kupowania dwóch ....
A jak wróce to nie zdąże zamówić..Bo wiem ze wystraczy zerknąc pod kierownice i zoabczyc pewnie ktory czujnik ma 3 piny zaamiast 4 pinów...No ale cierpliwie czekam na pomoc kolegów z FORUM.

Pozdro600 z Angoli.


PS.
Wymiana kierownicy i czujnika (potencjonometru) gazu w ASO – koło 200zł.
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Wojtek » 19 gru 2011, 20:07

dyzioo napisał(a):Wymiana kierownicy i czujnika (potencjonometru) gazu w ASO – koło 200zł.

i tak to jest tanio ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dyzioo » 1 sty 2012, 11:41

Wczoraj chciałem wymienic kierownice, na multifunkcyjną. Po odkręceniu AIR BAG-u zajęło mi kilka minut jak to odpiąć poduszke powietrzną. OK. Klucz 21 i odkręciłem kierownice... i tu sie zaczęły schody. Szarpałem, podbijałem, ciągnąłem.. i dupa. kierownica ruszyla moze ze 2-3 mm....
po bokach zauważyłem dwa otwory nagwintowane, a na głównym trzpieniu jest malutki otwór, tak jakby na jakiś "ściągacz" czy cóś ;)
Jutro jade do garażu gdzie cos pokombinuje
Dla zainteresowanych, będe montował kierownice z przed lifta do polifta.... zobaczymy czy będzie działać – (powinno).
Czujnik stopu też już mam wiec dam znać jak zamontuje.

Pozdro600.
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Enduro » 1 sty 2012, 12:15

dyzioo napisał(a):Wczoraj chciałem wymienic kierownice, na multifunkcyjną. Po odkręceniu AIR BAG-u zajęło mi kilka minut jak to odpiąć poduszke powietrzną. OK. Klucz 21 i odkręciłem kierownice... i tu sie zaczęły schody. Szarpałem, podbijałem, ciągnąłem.. i dupa. kierownica ruszyla moze ze 2-3 mm....
po bokach zauważyłem dwa otwory nagwintowane, a na głównym trzpieniu jest malutki otwór, tak jakby na jakiś "ściągacz" czy cóś ;) ...

sorry, ale jak ktos nie ma tzw. pomyslunku technicznego lub ewentualnie doswiadczenia to niech lepiej tam nie grzebie , bo moze cos uszodzic lub poskladac niepoprawnie
P.S
tam nie trzeba zadnego sciagacza.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dyzioo » 4 sty 2012, 10:16

Kierownica osadzona <spoko>
Dla zainteresowanych. Nie ma różnicy przed lift, polift.... wszystko pasuje.
Dla właścicieli M6 wersja komfort – żeby działał tempomat trzeba wymienić czujnik PEDAŁU HAMULCA, z 2 pinowego na 4 pinowy. Kostka ma podłączone już 4 przewody, więc tylko czujnik trzeba zakupić.
Koszty
100zł kierownica w bardzo dobrym stanie (po dużych negocjacjach)
80zł czujnik

Moje pierwsze auto z tempomatem.... ale zabawa ;)

Polecam.

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez karolrichi » 1 kwi 2015, 20:05

Wita.
Masz kostkę przy czujniku hamulca kwadratową czy prostokątna ?
ja mam kwadratową a kupiłem czujnik z prostokątnym wejściem:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 21:17
Posty: 5
Skąd: Przysucha / London
Auto: M6 2006 2.0 l Diesel
I4 16/OHC Turbo
121 KM3 RF-7J

Postprzez matthies » 1 kwi 2015, 20:24

trochę się wtrącę między wódkę, a zakąskę.
Można w przedlifcie przerobić na kierze przycisk PRESET aby był tak jak w poliftach w dół/poprzedni ??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 2 kwi 2015, 09:02

A nie prościej zmienić kierownice <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 2 kwi 2015, 09:56

No dobra ale czy wymiana kierownicy wystarczy aby ten przycisk zaczął tak działać?
Bo nigdy nie użyłem tego preset, a wstecz/w dół często musze klikać na radiu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Enduro » 2 kwi 2015, 12:29

matthies napisał(a):No dobra ale czy wymiana kierownicy wystarczy aby ten przycisk zaczął tak działać?
....

chyba raczej nie bo wywolywanie funkcji polega na podaniu odpowiedniej rezystancji..
i tam musi byc odpowiednia do danej funkcji.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Buli510 » 27 kwi 2015, 14:19

Mazda 6 1.8 benzyna 2005r wersja konfort polift czyli kierownica nie mutifunkcyjna i auto bez tempomatu i komputera pokładowego. Jak to jest z tym tempomatem wystarczy zmienić kierownice i czujnik hamulca żeby był czy jeszcze do tego trzeba zakupić tempomat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2015, 09:11
Posty: 297 (3/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 1.8 2005r

Postprzez Enduro » 27 kwi 2015, 16:54

w benzynie jest to bardzie skomplikowane, bo sterowanie temopmatem jest inne.
tylko radio jest proste w montazu.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Buli510 » 27 kwi 2015, 17:36

A wiesz dokładnie jakie albo ktoś inny?
Jak już mam się zniechęcić do tego to na maxa, a jak nie będzie aż tak problematyczne dla mnie to pewnie to zrobie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2015, 09:11
Posty: 297 (3/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 1.8 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6