zamulony przy gorącym silniku

Postprzez sojer2010 » 24 maja 2011, 19:33

witam,mam pewne odczucie tzn zauważyłem ze kiedy moja mazda złapie temp to się robi trochę przymulona,na zimnym silniku jest bardziej żwawsza,ale kiedy się silnik nagrzeje to jest dużo gorzej ,przeglądałem forum ale nie znalazłem podobnego tematu,co o tym sądzicie? i co może być tego przyczyna moja mazda to xedos 6 1.6 16 v z 94 na samej benzynie {błędów brak} czekam na Wasze opinie :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez Fedu » 24 maja 2011, 19:35

Mam podobne wrażenie u siebie i mam LPG :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sojer2010 » 24 maja 2011, 19:39

Fedu napisał(a):Mam podobne wrażenie u siebie i mam LPG :D


fajnie że nie jestem sam :)
czekajmy na jakieś konkrety


wie Ktoś o co chodzi? planuje przeczyścić sondy, może to cos da{chce je wyczyścić ponieważ auto mi rzygało olejem prze tłumik,może sonda jest zachlapana,nie wiem czy to ma jakiś związek, ale spróbuje...

czekam{y} na Wasze opinie >??
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez Tubi » 25 maja 2011, 07:33

Na zimnym ssanie chodzi.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez dedan2412 » 26 maja 2011, 18:17

Przy rozgrzanym silniku,masz wyższą temp. powietrza w dolocie, a co za tym jest rzadsze.Przez to sprawność silnika jest mniejsza. <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2008, 19:58
Posty: 19
Skąd: Opole
Auto: 323 BA Z5 95'
Xedos 6 94'
Omega A C30NE

Postprzez sojer2010 » 29 maja 2011, 20:17

tydzień temu sprawdzałem błędy w swojej Mazdzie,błędów brak,jakiś czas temu próbowałem rozebrać przepływomierz nie udało mi się rozebrać ponieważ jakiś burak go zakleił MASAKRA! ale mniejsza z tym chodzi oto że coś w nim lata pewnie drucik,czy u Was też słychać takie coś jakby był tam urwany drucik? pytam ponieważ auto pali za pierwszym czasami obroty lekko pójdą w górę,i wolno z chodzi z obrotów,
pytam ponieważ czytaj posty doszedłem do winsoku że przepławka ma wpływ na dynamikę... czy to prawda? czy może być powodem że moja Mazda jest taka przymulona? <płacze> planuje zamówić używaną przepływke ale nie jestem pewien czy jest sens,co o tym sądzicie? Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

PostTen post został usunięty przez Gość 30 maja 2011, 15:30.
Powód: podwojny post w dwoch watkach

Postprzez Tubi » 30 maja 2011, 14:06

W przepływomierzu ten przód taki odgłos daje jak go naciśniesz to on się wsuwa do środka. Sprawdź czy to nie to.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez kriskus » 30 maja 2011, 14:20

Akurat budowa przepływomierza jest w miarę prosta. I tak, ten drucik ma tam latać. Ma wpływ na dynamikę, tak jak wszystkie inne elementy dolotu, ale rzadko ulega uszkodzeniom. Możesz odpiąć wtyczkę od przepływki i silnik powinien gasnąć.

Co to znaczy, że jest zaklejony? Może zaklejona jest gumowa rura za nim? To akurat dość często spotykane zjawisko w xedach.

A wpływ na zamulenie auta może mieć naprawdę sporo rzeczy. Jak spalanie nie jest w normie to możesz próbować z sondami lambda. To że nie wyrzuca błędów nie musi znaczyć, że są OK. Wskazania mogą być być fałszywe, ale w dopuszczalnym przez ECU zakresie.

PS. Ponieważ pytasz już o to samo w drugim wątku czuję nadchodzącego igora.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Wojtek » 30 maja 2011, 15:27

kriskus napisał(a):PS. Ponieważ pytasz już o to samo w drugim wątku czuję nadchodzącego igora.


ano jestem...
mysle, ze temat wyczerpany... a koledze proponuje znalezc dobrego mechanika...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sojer2010 » 30 maja 2011, 15:58

Tubi napisał(a):W przepływomierzu ten przód taki odgłos daje jak go naciśniesz to on się wsuwa do środka. Sprawdź czy to nie to.


wiem że taki dźwięk jest,ale to nie to,kilka miesięcy temu miałem mały wypadek i myślę że siła uderzenia mogła uszkodzić przepływomierz,spr go,po odłączeniu nie zapalił wiec jest sprawny ale czy do końca
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez Hazu » 30 maja 2011, 22:11

sojer2010 a skąd Ty wiesz że mazda jest przymulona?
Wcześniej chodziła lepiej czy przejechałeś sie innym europejskim autem z silnikiem 1,6.

Ten mazdowski silnik to muł jest do 3,5 tys obrotów ale później to on wigoru nabiera.

Mój 1,6 z pękniętą głowicą spokojnie do 190km/h potrafił rozbujać "pudło".

Ale jak masz nowe świece nowe przewody i filtr powietrza knecht oraz wydech oryginalny to może zapchany katalizator.
i pewnie w tym problem skoro:
sojer2010 napisał(a): ponieważ auto mi rzygało olejem prze tłumik


a co z rzyganiem – silnik wyremontowany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sojer2010 » 31 maja 2011, 05:41

kata nie mam,auto było w dużo lepszej kondycji przed tym wypadkiem,
no właśnie auto przestało dymić świece mam suche,olejem już nie rzyga tylko jak przydusze powyżej 120km to zacznie troszkę ten olej wypluwać,objawy ustąpiło chyba po kilku resetach

zacznę od filtra paliwa a skończę na rozrządzie może mi przeskoczył,po odpaleniu na pych <glupek2>

nie chodzi mi oto ile się rozpędzi,tylko jak się rozpędza,nie stać mnie w tej chwili na dobrego mechanika,a jak bym miał oddawać to do Lublina ,bo w Chełmie sami pseudo...
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6