Metaliczny dzwiek silnika – benzyna

Postprzez International » 22 gru 2010, 00:13

Mam taki problem prawie od nowosci..czy zimny czy cieply silnik wydaje dziwny dzwiek na biegu jalowym...takie cos metaliczne trzeszczenie...a gdy dodam gazu klekocze jak maly dieselek...tyle ze jak go przepale na autostradzie to problem znika i po kilku kilometrach w miescie wita mnie ponownie...wkurzajace to jest bo mam toyote z 99 roku z przebiegiem ponad 1 mln km i nawet nie pisnie a tu ma raptem 50 tys i juz daje znac...ktos moze wie w czym tkwi szczegol?
International
 

Postprzez International » 24 gru 2010, 23:49

oo to widze ze dostalem wiele rad...ktos moze mi podpowie czy to moze byc przyczyna juz padajacego rozrzadu? auto ma raptem 50 tys km przejechane...
International
 

Postprzez polak900 » 25 gru 2010, 17:29

jestem pewien że to nie rozrząd za wcześnie trochę
może ten typ tak ma


ja też mam taki a może inny: nagraj go to porównamy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Arkadius 73 » 26 gru 2010, 16:30

Może zmienne fazy rozrządu?
Arkadius 73
 

Postprzez paavel » 23 maja 2011, 17:00

Mam to samo (lub podobnie) – na biegu jałowym, czy ze wciśniętym sprzęgłem słychać jakby metaliczne popiskiwanie. Wiem tyle że dźwięk wydobywa się z lewej strony silnika.
Wystarczy bardzo lekko wcisnąć pedał gazu i już nic nie słychać.
Jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez polak900 » 23 maja 2011, 18:33

mam przejechane już ponad 6k km i nic mi się z autem nie dzieje
nie zauważyłem też takiego dźwięku o którym w poście mowa.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bartosz51 » 23 maja 2011, 19:57

Hej, też zauważyłem taki dźwięk. Ostatnio byłem na pierwszym serwisie (po roku) i zwracałem na to uwagę. Przeszło zupełnie bez echa. Panowie powiedzieli, że tak ma być. Z braku pewności, czy o tym samym piszemy dodam, że u mnie to bardziej delikatny świst. No nie wiem, jak świerszcz jakiś może? :P
Metaliczne za bardzo to nie jest.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Tomek6 » 23 maja 2011, 21:23

bartosz51 napisał(a):Z braku pewności, czy o tym samym piszemy dodam, że u mnie to bardziej delikatny świst


Moja ma to samo. Też się zastanawiałem na początku czy coś nie kuleje w tym samochodzie, ale wychodzi na to, że tak to już jest z tymi naszymi 6stkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez goler » 2 cze 2011, 14:22

Jesli mowimy o tzw swierszczu na wolnych obrotach to tez to mialem i u mnie zostalo to naprawione. Trzeba wymienic takie cos (nie wiem jak to sie wachowo nazywa) co laczy rure wydechowa z czyms tam pod silnikiem. Generalnie jak podniosa auto do gory i zaczna tam ruszac to sie to nasila albo slabnie i wtedy latwo to zidentyfikowac. U mnie po wymianie tego rok byl spokoj, teraz znow sie zaczyna.
Mam 2 litrowa benzyne.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2008, 13:35
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH 2008, 2.0 benzyna, HB

Postprzez bartosz51 » 2 cze 2011, 17:40

goler napisał(a):Jesli mowimy o tzw swierszczu na wolnych obrotach


Ja właśnie o tym mówię. I dobrze słyszeć, że to jednak da się usunąć. Nie mam śmiałości nalegać, ale może jednak przypomniałbyś sobie nazwę tego elementu? Może masz na jakimś rachunku?
Dzięki, pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Kamil » 2 cze 2011, 17:56

goler napisał(a): laczy rure wydechowa z czyms tam pod silnikiem.

bartosz51 napisał(a):przypomniałbyś sobie nazwę tego elementu?

z tego co pisze goler na myśl przychodzi mi łącznik elastyczny tzw. plecionka. Strzelam.
Kamil
 

Postprzez goler » 21 cze 2011, 00:17

Witam,

W serwisie nazwali to pierscieniem laczacym elementy wydechu. Jest on zaraz za (albo) pod silnikiem.
Jesli u Ciebie jest to samo, to jest to bardzo latwo zdiagnozowac – niech po prostu podniosa auto z odpalonym silnikiem i poruszaja rura wydechowa zaraz za silnikiem.
Pozdro!
Początkujący
 
Od: 11 lip 2008, 13:35
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH 2008, 2.0 benzyna, HB

Postprzez Jaksa » 9 sie 2011, 11:39

goler napisał(a):Jest on zaraz za (albo) pod silnikiem.
Dokładnie łączenie kolektora wydechowego z reszta wydechu , pierscien kosztuje ok 150 zł , pytanie czy po wymianie za pare miesiecy nie pojawi sie ponownie owy dzwiek , tez mam to samo chyba od 2 lat .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6