Zegarek świeci się mimo zamkniętego samochodu, co zrobić ?
1, 2
Witam, mam problem w swojej mazdzie 323F BJ 2001r DitD, po zamknieciu samochodu caly czas wlaczone jest podswietlenie zegarka elektronicznego w srodku, dodam, ze wczesniej nie zauwazylem tego problemu, dopiero ostatnio po zgaszeniu silnika, wylaczeniu radia (po schowaniu panelu do pudelka), wylaczenia nawiewu powietrza, po zamknieciu samochodu na klucz mija dobre 15 min a podswielenie zegarka dalej sie pali, wczeniej pamietam po okolo minucie gaslo podswietlenie, teraz nie wiedziec czemu, pali sie non stop, nawet cala noc, czym moze byc spowodowana taka zmiana ? moze to nie bedzie az tak dotkliwe dla akumulatora ale zawsze to jakis uszczerbek, poza tym idac noca po parkingu widac odrazu ze w srodku auta wlaczony jest zegarek co odrazu zwraca uwage.. dziekuje z gory za porady
- Od: 14 mar 2011, 11:50
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda mx3 107KM 1997
kubaelk – a czy jesteś pewny, że tak dzieje się od niedawna dopiero?
Taki są objawy czasem jak .... ktoś niewłaściwie podłączy radio (bezsensowne łączenie dwóch "plusów" idących do radia).
Taki są objawy czasem jak .... ktoś niewłaściwie podłączy radio (bezsensowne łączenie dwóch "plusów" idących do radia).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
witam, faktycznie, ostatnio wymieniane było radio i problem wystepuje od tego czasu! sprawdziłem podłączenie i okazuje się, że gdy podłączę jedną kostkę z kabelkami (niebieski, czarny,czerwony,żółty) mimo, że kluczy nie były w stacyjce, to automatycznie włączał się zegarek z podświetleniem, analogicznie po odłączeniu tej kostki z kabelkami zegarek się wyłączał, druga kostka z kabelkami odpowiada za głośniki przynajmniej takie odniosłem wrażenie więc problem tkwi gdzieś w tych kabelkach pierwszych, w poprzednim radiu sprawdziłem okablowanie, kable- czarny, czerwony i żółty były splecione razem połączone z mini kosteczką i w tym radiu jak podłączylem nie bylo tego problemu z zegarkiem, w obecnym radiu splecione są ze sobą tylko czerwony i zolty kabel czarny idzie oddzielnie, zrobilem tak jak w poprzednim radiu, czarny splotłem z żółtym i czerwonym to mi bezpiecznik się spalił
a więc w tym radiu czarny kabel chyba ma iść oddzielnie, niestety nadal nie mogę dojść do rozwiązania problemu...
- Od: 14 mar 2011, 11:50
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda mx3 107KM 1997
jeśli się nie świeci a pokazuje godzinę to bezpiecznik
kubaelk napisał(a):witam, faktycznie, ostatnio wymieniane było radio i problem wystepuje od tego czasu! sprawdziłem podłączenie i okazuje się, że gdy podłączę jedną kostkę z kabelkami (niebieski, czarny,czerwony,żółty) mimo, że kluczy nie były w stacyjce, to automatycznie włączał się zegarek z podświetleniem, analogicznie po odłączeniu tej kostki z kabelkami zegarek się wyłączał, druga kostka z kabelkami odpowiada za głośniki przynajmniej takie odniosłem wrażenie więc problem tkwi gdzieś w tych kabelkach pierwszych, w poprzednim radiu sprawdziłem okablowanie, kable- czarny, czerwony i żółty były splecione razem połączone z mini kosteczką i w tym radiu jak podłączylem nie bylo tego problemu z zegarkiem, w obecnym radiu splecione są ze sobą tylko czerwony i zolty kabel czarny idzie oddzielnie, zrobilem tak jak w poprzednim radiu, czarny splotłem z żółtym i czerwonym to mi bezpiecznik się spaliła więc w tym radiu czarny kabel chyba ma iść oddzielnie, niestety nadal nie mogę dojść do rozwiązania problemu...
Ojjj – trochę nakombinowałeś i z lenistwa nie chciało Ci się poszukać informacji
Czytaj co pisze przy opisach kabelków bo to nie boli!
A więc najważniejsze kolory:
– czarny – masa czyli popularnie mówiąc "minus"
– czerwony – +12V ale dopiero po włączeniu stacyjki (jest to zwykle główny przewód prądowy radia)
– żółty – +12V podane na stałe (podtrzymanie pamięci w radiu).
Dodatkowo często używane:
– niebieski – sterowanie anteną automatyczną
– pomarańczowy – sterowanie jasnością podświetlenia
W Twoim przypadku masz połączone razem kable czerwony i żółty co powoduje niepotrzebne zasilenie zegarka. Rozdziel je i nie łącz razem. No i nie łącz czerwonego lub żółtego z czarnym!
Dolson napisał(a):Sorry za lekki off ale co może być przyczyną jak podświetlenie zegarka wogóle nie świeći?
Cą dwie opcje – brak zasilania zegarka (spalony bezpiecznik, przerwany kabelek, niepodłączona wtyczka) lub po prostu jego uszkodzenie.
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tomek_sl napisał(a):A co może powodować brak napięcia podtrzymującego, gdzie szukać przyczyny?
Tak jak we wcześniejszym poście: spalony bezpiecznik, przerwany kabelek itp.
Zacznij od bezpieczników.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, Marku miałeś racje, zrobiłem tak jak pisałeś, rozłączyłem zolty i czerwony kabelek, polaczylem ja oddzielnie, i skonczyl sie problem z wiecznym podswietleniem zegarka
także jestem bardzo wdzięczy.
Teraz każdy kabelek jest oddzielnie podłączony do kostki. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, tak jak pisałeś żółty kabel odpowiedzialny jest za podtrzymywanie pamięci w radiu, gdy wyłącze radio wyjme kluczyki ze stacyjki i ponownie włoże kluczyk oraz włoże panel radia na nowo trzeba szukac stacji radiowych, czyli tak jakby ten zolty kabel odpowiedzialny za pamięc nie funkcjonuje jak powinien ? czy coś jeszcze trzeba zrobic ?
czekam na odpowiedzi i porady. dziekuje
Teraz każdy kabelek jest oddzielnie podłączony do kostki. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, tak jak pisałeś żółty kabel odpowiedzialny jest za podtrzymywanie pamięci w radiu, gdy wyłącze radio wyjme kluczyki ze stacyjki i ponownie włoże kluczyk oraz włoże panel radia na nowo trzeba szukac stacji radiowych, czyli tak jakby ten zolty kabel odpowiedzialny za pamięc nie funkcjonuje jak powinien ? czy coś jeszcze trzeba zrobic ?
czekam na odpowiedzi i porady. dziekuje
- Od: 14 mar 2011, 11:50
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda mx3 107KM 1997
u mnie po zgaszeniu auta gaśnie też zegarek.
kubaelk napisał(a):Czy zegarek zawsze dziala w tym samochodzie ? mimo ze juz problem z podswietleniem zostal wyeliminowany to zegarek elektroniczny dalej pracuje przy zamknietym aucie
Tak trochę nie bardzo to rozumiem.
Zegar powinien pracować cały czas ale wyświetlacz załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka.
Więc skoro piszesz, że "problem z podświetleniem masz wyeliminowany" to w końcu co źle działa?
Co do radia – przy wyjętym kluczyku w 90% przypadków radia nie włączysz bo nie jest podane napięcie na główne zasilanie. Zasilanie na podtrzymanie pamięci idzie żółtym kabelkiem i tam +12V powinno być cały czas. Jeśli radio nie trzyma pamięci stacji a jest właściwie zasilone to po prostu usterka może dotyczyć samego radia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Problem podświetlenia polegał na tym, że cały czas był włączony zegarek wraz z jego podświetleniem ( tło, u mnie kolor zielony), zrobiłem tak jak sugerowałeś, światło w zegarku wyłącza się już wraz z wyjęciem kluczyków, natomiast same cyfry są wyświetlone cały czas.
Co do radia, w poprzednim było podobnie, nie były zapamiętywane stacje, jak na złość – gdy był problem z podświetleniem zegarka – radio zapamiętywało wszystko, teraz gdy problem światła został wyeliminowany , radio nic nie pamięta.
Co do radia, w poprzednim było podobnie, nie były zapamiętywane stacje, jak na złość – gdy był problem z podświetleniem zegarka – radio zapamiętywało wszystko, teraz gdy problem światła został wyeliminowany , radio nic nie pamięta.
- Od: 14 mar 2011, 11:50
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda mx3 107KM 1997
Zrób prosty experyment – odłącz CAŁKOWICIE radio i powiedz jak jest z zegarkiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Neonixos666 napisał(a):jeśli się nie świeci a pokazuje godzinę to bezpiecznik
Może się tylko spaliła żaróweczka.
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
Ja mam podobny problem jak Neonixos666 , zegarek nie podświetla się w ogóle, bezpiecznik jest ok, kabelki też. Kable do radia żółty i czerwony mam podłączone oddzielnie, a po odłączeniu radia całkowicie problem nadal występuje. Jest na to jakiś sposób? Niby pierdoła, ale denerwuje :p
- Od: 18 maja 2011, 00:30
- Posty: 4
- Skąd: Starachowice
Ja nie mam żadnego problemu, i pisze jak ma być:
Po tym jak się wsiada zegarek chodzi bez podświetlenia, po odpaleniu zapala się na jasno, po włączeniu świateł pozycyjnych ściemnia się. Tyle w temacie.
Jeśli nie działa radio oraz podświetlenie zegarka oznacza to spalony bezpiecznik, jeśli radio działa a nie ma podświetlenia zegarka (pokazuje godzinę) to wina przepalonej żarówki w zegarku.
Po tym jak się wsiada zegarek chodzi bez podświetlenia, po odpaleniu zapala się na jasno, po włączeniu świateł pozycyjnych ściemnia się. Tyle w temacie.
Jeśli nie działa radio oraz podświetlenie zegarka oznacza to spalony bezpiecznik, jeśli radio działa a nie ma podświetlenia zegarka (pokazuje godzinę) to wina przepalonej żarówki w zegarku.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości