Kamil napisał(a):dopiero po 2 latach to odkryłem
Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
szybkie pytanie – jaki jest rozmiar klucza do kół w naszych mazdach? muszę kupić na nie znam rozmiaru.
- Od: 21 kwi 2011, 21:52
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.
Kamil napisał(a): Ostatnio podczas odkurzania zauważyłem, że brakuje mi zaślepki od fotela kierowcy. Dokładnie chodzi o zaślepkę mocowania fotel które mamy pod prawą nogą (gdy siedzimy za kierownicą). Macie tam zaślepkę? BO ja nie zauważyłem by mi wyleciała ;/ wyparowało czy tak ma byc?
Dzisiaj sprawdzilem i na tych szynach przy obu fotelach mam tylko po jednej zaslepce, ktora jest od strony drzwi
no to tak jak u mnie
a juz myślałem że jedną zgubiłem
ale widać niektóre wersję były bogatsze w dwie zaślepki do każdego fotela, tak jak ma np. polak900 
Dziś, do swojej 6, zamontowałem sobie kierunki ledowe z rezystorami. Na razie tylko z tyłu się bawiłem. Jak dla mnie rewelka. Kolejny "mod" będzie dotyczył oświetlenia bagażnika. W sedanie oryginalnie jest zamontowana żaróweczka W3W (nie jestem pewien czy to takie oznaczenie, ale żaróweczka ta jest identyczna jak W5W lecz zmniejszona mniej wiecej o 1/2) i moim zdaniem jest za słaba. Chcę dorzucić jeszcze jedną żaróweczkę, mam już oprawki, żaróweczki tylko czas muszę znaleźć
Dziś, do swojej 6, zamontowałem sobie kierunki ledowe z rezystorami. Na razie tylko z tyłu się bawiłem. Jak dla mnie rewelka. Kolejny "mod" będzie dotyczył oświetlenia bagażnika. W sedanie oryginalnie jest zamontowana żaróweczka W3W (nie jestem pewien czy to takie oznaczenie, ale żaróweczka ta jest identyczna jak W5W lecz zmniejszona mniej wiecej o 1/2) i moim zdaniem jest za słaba. Chcę dorzucić jeszcze jedną żaróweczkę, mam już oprawki, żaróweczki tylko czas muszę znaleźć
-
Kamil
glowasiek napisał(a): przy obu fotelach mam tylko po jednej zaslepce, ktora jest od strony drzwi
U mnie dokładnie tak samo.
Kamil napisał(a):niektóre wersję były bogatsze w dwie zaślepki do każdego fotela, tak jak ma np. polak900
Tak, to prawda – była taka wersja. Ja niestety nie podołałem dopłacie
Pozdro
Czy aby wymienić głośnik z drzwi wystarczy podważyć "pokrywke" głośnika czy trzeba będzie rozkręcać plastiki na drzwiach? Może znacie średnice jakie tam idą głośniki? Takie jak w GG/GY?
-
Kamil
djdark4 napisał(a):hey , też planuje pomalować zaciski bo ta rdza nie wygląda za ładnie także dołączam sie do pytania kolegi
uff... a ja myślałem że tylko u mnie ten feler, autko ładnie się prezentuje.. tylko ta rdza na zaciskach
chętnie poczytam jak to zniwelować.
- Od: 16 kwi 2011, 16:30
- Posty: 19
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: M6 2.0D 140KM Dynamic
I ja w swojej Madzi mam to samo i też noszę się z tym zamiarem.
W weekend w garażu natknąłem sie na puszkę czerwonego lakieru farby do malowania zacisków firmy DUPLI COLOR. To pozostałość, bo pare lat temu malowałem zaciski w seacie cordoba właśnie tą farbą. O ile dobrze pamiętam kupowałem w Norauto. Pamiętam że byłem zadowolony i teraz też bedę szukał farby tej firmy.
Malować na kolor srebrny?
W weekend w garażu natknąłem sie na puszkę czerwonego lakieru farby do malowania zacisków firmy DUPLI COLOR. To pozostałość, bo pare lat temu malowałem zaciski w seacie cordoba właśnie tą farbą. O ile dobrze pamiętam kupowałem w Norauto. Pamiętam że byłem zadowolony i teraz też bedę szukał farby tej firmy.
Malować na kolor srebrny?
- Od: 21 kwi 2011, 21:52
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.
U mnie rdzy jako takiej az nie ma ale czytalem i slyszalem ze ludzie maja z tym problem wiec wole sobie to zrobic , chociaz do mnie bardziej przemawia efekt wizualny tegoz zabiegu
CO do koloru, zalezy jaki masz kolor samochodu, moj jest srebrny takze myslalem o czarnych zaciskach
musi byc jakis kontrast , chociaz ostatnio widzialem jaksi samochod z czerwonymi to msuze przyznac ze niezle to wygladalo, tym bardziej przy 18tkach 
malowales je na aucie czy zdjejmowales klocki itd
CO do koloru, zalezy jaki masz kolor samochodu, moj jest srebrny takze myslalem o czarnych zaciskach
malowales je na aucie czy zdjejmowales klocki itd
Ja biore pod uwagę srebrny (szary), bo chyba na takich wyjechał z fabryki. Dzwoniłem przed chwila do jednego sklepu w Warszawie z tej strony: http://www.motipdupli.pl/?s=aps i Pani powiedziała ze szarych nie posiadają. Wybiorę się jeszcze do Norauto żeby sprawdzić i jak będzie faktycznie problem z szarymi to kupie czarny, tym bardziej madzia jest czarna.
Malowałem bez zdejmowania zacisków, trzeba dokładnie okleić taśmą i papierem elementy, które moga zostać niepotrzenie pomalowane.
Edit:
http://allegro.pl/lakier-do-zaciskow-ha ... 47956.html
jest szary.
Malowałem bez zdejmowania zacisków, trzeba dokładnie okleić taśmą i papierem elementy, które moga zostać niepotrzenie pomalowane.
Edit:

jest szary.
- Od: 21 kwi 2011, 21:52
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.
Wczoraj podjechalem od razu po pracy kupic 2 farby, jedna do konserwacji a druga "black satin" specjalna do zaciskow 
W sumie bylo duzo roboty przy zdjemowaniu tego plastikowego nadkola. W zasadzie nie ma zbytnio co tam konserwowac ale na wszelki wypadek to zrobilem , nastepnie pomalowalem zacisk bez zdejmowania klockow itd. Takze mam jeszcze 3 kola do zrobienia. Mam jesio w planie odkrecic nakladki na progi i pod nimi sobie zakonserowac.
PS ta farba ktora kupielm do konserwacji miala napisane ze dziala tez wygluszajaco wiec postanowilem ja walnac rowniez na nadkole od zewnatrz takze moze bedzie troche ciszej no i ladniej wyglada wszystko na czarno
W sumie bylo duzo roboty przy zdjemowaniu tego plastikowego nadkola. W zasadzie nie ma zbytnio co tam konserwowac ale na wszelki wypadek to zrobilem , nastepnie pomalowalem zacisk bez zdejmowania klockow itd. Takze mam jeszcze 3 kola do zrobienia. Mam jesio w planie odkrecic nakladki na progi i pod nimi sobie zakonserowac.
PS ta farba ktora kupielm do konserwacji miala napisane ze dziala tez wygluszajaco wiec postanowilem ja walnac rowniez na nadkole od zewnatrz takze moze bedzie troche ciszej no i ladniej wyglada wszystko na czarno
Ja mam pomalowane na czerwono zaciski, ale nie powiem Wam jaką farbą to było malowane, bo taki już kupiłem. Moge natomiast pokazać jak to wygląda po pomalowaniu 


Co do trwałości, to nie jestem zachwycony – pewnie za jakiś czas trzeba bedzie pomalować to jeszcze raz, bo zaczynają się pojawiać odpryski.
Przy okazji zauważyłem, że korozja wchodzi mi na felgi – coś takiego jak na obrazku:


Czy ktoś zauważył coś podobnego u siebie? Zgłosiłem to na gwarancji – zobaczymy co MMP odpowie.


Co do trwałości, to nie jestem zachwycony – pewnie za jakiś czas trzeba bedzie pomalować to jeszcze raz, bo zaczynają się pojawiać odpryski.
Przy okazji zauważyłem, że korozja wchodzi mi na felgi – coś takiego jak na obrazku:


Czy ktoś zauważył coś podobnego u siebie? Zgłosiłem to na gwarancji – zobaczymy co MMP odpowie.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
@Glowasiek Może w UK nie sypią soli na drogi i dlatego u Ciebie nic sie nie dzieje, a być może poprostu trafiły mi sie jakieś wybrakowane egzemplarze.
Co do Madzi to Twoja też jest elegancka i do tego ładne fotki jej cyknąłeś
Co do Madzi to Twoja też jest elegancka i do tego ładne fotki jej cyknąłeś
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
witam
Pomyslalem ze dam wam lepiej znac o tym zebyscie sami mogli u siebie sprawdzic no i podjac jakies kroki
Ostatnie kilka popoludni poswiecilem na malowanie zaciski hamulcow.
Przy okazji odkrecilem tez nadkola, z przodu musze przyznac ze za wiele nie ma do konserwacji chociaz mozna to zrobic bo blachy blotnika jako tako nie sa zakonserwowane. Podobnie zrobilem z tylem chociaz tam jest juz duzo wiecej do zakonserwowania, najgorsze jest to ze po zdjeciu nadkoli , w miejsach w ktorych przychodza nakladki srub mocujacych samo nadkole , mialem male bo bardzo male ale jednak purchelki rdzy
(prawie przy kazdej srubie)
Moze nie powiniennem panikowac ale sie wku...
https://picasaweb.google.com/1147218823 ... 1311472258
Nigdzie indziej nie bylo nic , jedynie delikatnne purchle w miejscu mocowania tych nadkoli, widocznie wilgoc utrzymuej sie tam dluzej z uwagi na to ze nadkole dochodzi w tych miejsach do samej blachy przez co nie ma oplywu powietrza.Oczywiscie juz to mam obczyszczone i zakonserwowane.
Polecam wam zrobic to jak najszybciej bo pozniej moze byc nieciekawie a lepiej zapobiegac niz leczyc.
Pomyslalem ze dam wam lepiej znac o tym zebyscie sami mogli u siebie sprawdzic no i podjac jakies kroki

Przy okazji odkrecilem tez nadkola, z przodu musze przyznac ze za wiele nie ma do konserwacji chociaz mozna to zrobic bo blachy blotnika jako tako nie sa zakonserwowane. Podobnie zrobilem z tylem chociaz tam jest juz duzo wiecej do zakonserwowania, najgorsze jest to ze po zdjeciu nadkoli , w miejsach w ktorych przychodza nakladki srub mocujacych samo nadkole , mialem male bo bardzo male ale jednak purchelki rdzy


Moze nie powiniennem panikowac ale sie wku...
https://picasaweb.google.com/1147218823 ... 1311472258
Nigdzie indziej nie bylo nic , jedynie delikatnne purchle w miejscu mocowania tych nadkoli, widocznie wilgoc utrzymuej sie tam dluzej z uwagi na to ze nadkole dochodzi w tych miejsach do samej blachy przez co nie ma oplywu powietrza.Oczywiscie juz to mam obczyszczone i zakonserwowane.
Polecam wam zrobic to jak najszybciej bo pozniej moze byc nieciekawie a lepiej zapobiegac niz leczyc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 288 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6