Nie pali na wszystkie cylindry – 626 GE

Postprzez Speed » 7 sie 2010, 22:12

Hugo napisał(a): gruntownie wyczyścił przepustnicę.


Dzis sie za to zabralem , praktycznie dwa otwory pod przepustnica byly zapchane zero przelotu bylo na jednym. Po zlozeniu wszystkiego musialem skręcić mu wolne obroty bo trzymał na 1.5rpm , jak by dopiero dostal odpowietnia dawke powietrza , milej teraz silnik chodzi. Zobaczymy rano jak odpali.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Hugo » 8 sie 2010, 12:03

Speed napisał(a):Po zlozeniu wszystkiego musialem skręcić mu wolne obroty bo trzymał na 1.5rpm
Typowe zachowanie.
Speed napisał(a):milej teraz silnik chodzi
Słusznie zauważyłeś. Jakby miał lżej i chętniej pracował prawda. Moje Mitsubishi po czyszczeniu przepustnicy odpala szybciej niż przed.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Speed » 8 sie 2010, 21:01

No to nieszczesc ciag dalszy , wszystko bylo pieknie , ladnie odpalil rano i pozniej , zrobilem 40km zaparkowalem zgasilem przychodze po 10 minutach chce odpalic , odpalil na wszystkie i nagle zdech na jeden dodanie gazu zgasilo tylko silnik...ehh

Ktorys czyjnik teraz zglupial ? kasowalem bledy wczesniej


edit: Noi rano aparat rozkrecilem i ma przebicie na obudowe i brak iskry na jednym kablu. To byl chyba glowny powod
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Speed » 28 sie 2010, 14:45

Ogólnie walka z odpalaniem trwa nadal wymieniłem nawet wtryski mu narazie udalo mi sie osiagnac to ze [tiiit] jak glupi (kolejne parę koni <glupek2> ) Panowie mam takie pytanko bo jak pamietam to zawsze jak odkrecalem korek od paliwa to byl dzwiek wciągającego powietrza a teraz jakos te zjawisko male lub niema wcale , Moze cisnienie w baku jest problemem ? W przyszły weekend będę jeszcze rozbierac caly korektor dolotowy.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Lulka » 12 paź 2010, 18:47

Częściowo udało mi się rozwiązać problem , odpala na wszystkie i to za każdym razem , czujnik ciśnienia oleju przepuszczał olej stad był ubytek , pozostał delikatne problem na zimnym silniku potrafi przez okolu 1km skakać obrotami o 500rpm w gore dol , przepustnice zmienilem wiec to nie to , odpowietrzyłem chłodnice to całkiem sie poprawiło i co dzień mniej wariuje , to moze sie ulozy ;)


I tradycyjnie napisalem nie z swojego konta Speed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2008, 01:19
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ B3 '98
Mazda mx5 NB FL '02

Postprzez Barti69 » 16 maja 2011, 14:30

Witam wszystkich forumowiczów. :)

Mam nadzieję że Tytuł jest prawidłowy i że temat nie zostanie usunięty.
Oczywiście z szukajki korzystałem ale tak rozległego problemu nie znalazłem.

Mianowicie, Madzie zakupiłem jakieś pół roku temu z czego miesiąc tylko cieszyłem się z jazdy i tak zaczyna się przygoda.

Problemy zaczęły się od nieszczelnego dolotu który sumiennie rokręcałem, wymieniałem opaski co nie pomagało (najszczęściej przy samej przepustnicy zsuwał się wąż-i like red line :D ) przez o to te nieszczelności silnik nierówno pracował aż w pewnym pomencie platynowy drucik przeplywomierza powędrował do kolektora dolotowego :)

i tu zaczęły się schody, poprzez kupno 2 przepływomierzy już wyjaśniam dlaczego 2. Przy pierwszym pokusiła mnie bardzo niska cena i oczywiście dostałem uszkodzony. drugi mam do dziś dnia. w między czasie zapchały się wtryskiwacze 3 oraz 4. Zostały wymienione. Podczas diagnostyki wyskakuje błąd nr 8 – przepływomierz i silnik pracował jak pracował.. resetowanie komputera nie pomaga błąd powraca.

Elektronik rozkręcił aparat zapłonowy podłączając go "na stole" sprawdzając cewke czujnik położenia wału itd.
Przepływomierz ma prawidłowe oporności i napięcie na danych obrotach także w normie.


Do tej pory w aucie zostały wymienione:
-Przepływka obecna na 100% sprawna.
-Uszczelka pod kolektorem dolotowym
-Wszystkie uszczelki przepustnicy + czyszczenie przepustnicy
-Świece Denso oznaczeń nie pamiętam niby dedykowane
-Kable NGK RC-ZX29
-Kopułka
-Palec
-Uszczelka pod pokrywe zawodów
-Rozrząd bez pompy wody (żałuje ale fundusze w ten czas się skończyły) <glupek2>
-Tylne tarcze co jest mało istotne.

Po tych zabiegach silnik pracuje nierówno chodzi na 1 cylinder pozostałe 3 są zalewane benzyną niekiedy ale rzadko na koronce przy napisie Made in Japan znajduje się trochę oleju ale to raczej wina nie ori uszczelki pod pokrywą zaworów.

Proszę o pomoc.. ja powoli rozkładam ręce ale ostatki nadziei jeszcze zostały, wolę naprawić to rzadkie auto i cieszyć się nim latami niż się go pozbywać <oczy>
Ostatnio edytowano 16 maja 2011, 19:48 przez Barti69, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 09:17
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: MX-6 2.0 FS 1995

Postprzez pawelc » 16 maja 2011, 17:59

skąd jesteś? ,na odległość nikt niestety auta nie na prawi ,nad Twoim przypadkiem pewnie trzeba będzie trochę posiedzieć ....sprawdziłeś w ogóle ciśnienie sprężania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barti69 » 16 maja 2011, 19:45

Witam jestem z 3Miasta

Mam wykres 11.3-11.5 na każdym cylindrze.(to nie przypadkiem dużo jak na ten motor?)
Na forum Probe wyczytałem że do FSa zalecają świece ngk BKR6E11 znalazłem za 39zł może to jest to:)
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 09:17
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: MX-6 2.0 FS 1995

Postprzez noxes » 16 maja 2011, 22:26

Świece jak są nowe to niby nie miały by nic do powiedzenia. Mi to wygląda na problem z elektroniką, ale najpierw zmierz jakie ciśnienie daje pompa paliwowa. i Dziwne że na jednym akurat silnik pracuje.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez prezes83 » 17 maja 2011, 08:49

Mi się wydaje, że na 1 cylindrze silnik nie ma prawa pracować.
Sam mam ostatnio małe problemy – silnik nie chce na wolnych obrotach pracować. Za pierwszym razem pomogło dociśnięcie przewodów na kopułkę, za drugim mocna przygazówka...a co pomoże za trzecim? ;/
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez noxes » 17 maja 2011, 11:34

Czyszczenie i uszczelnienie dolotu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Barti69 » 17 maja 2011, 12:59

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Dodaje aktualizacje z dziś dnia :)

palą 2 cylindry !

Mam nadzieje że nikt się nie obrazi jak umieszcze linki do nagranych filmików z pracy silnika każdy po 1mb, bym umieścił na youtube ale nie mam konta. PS polecam te stronke tymbardziej że wyslijto marudzi ostatnio.

http://www.mediafire.com/?dnrfm823tmyazrc
http://www.mediafire.com/?2j34jy0faphf48s

jest możliwe że mam uszkodzony regulator ciśnienia wtrysku na listwie? tą membranę w środku.
podobno wtedy zalewa świece i to by miało sens bo 2 i 4 są mokre jak je wykręcam.
jak to sprawdzić? samą membranę dostane?
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 09:17
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: MX-6 2.0 FS 1995

Postprzez noxes » 17 maja 2011, 17:40

Samej membrany nie dostaniesz tylko cały regulator. I radzę uważać na używki.
Jeśli by to regulator to na wszystkich cyl było by tak samo, a tutaj masz tylko dwa niedziałające.
P.S tak się nie robi z przewodami bo możesz uszkodzić cewkę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Barti69 » 18 maja 2011, 16:14

Aktualizacja z dziś dnia

w 2 3 oraz 4 cylindrze widać mokry tłok od oleju.

w jakiej kolejności powinno się dokręcić śruby pokrywy zaworów?
Obawiam się że przez złą kolejność dokręcenie przezemnie to mogło się stać i nowo kupiona uszczelka przepuszcza...
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 09:17
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: MX-6 2.0 FS 1995

Postprzez noxes » 18 maja 2011, 18:29

Barti69 napisał(a):w jakiej kolejności powinno się dokręcić śruby pokrywy zaworów?
Obawiam się że przez złą kolejność dokręcenie przezemnie to mogło się stać i nowo kupiona uszczelka przepuszcza...

Że co? to jakiś żart? Jak Twoim zdaniem może dostać się olej do cylindrów z powodu uszkodzonej uszczelki pokrywy zaworów? To jest nie możliwe.
W jakiej kolejności się dokręca to już było na forum.
Tłok może być mokry od oleju i od benzyny a nawet wody.
Sprawdź błędy i aparat zapłonowy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Speed » 18 maja 2011, 19:50

uszczelka pod głowicą ? , przykręcanie nie wiem ale chyba jest pod maska , napewno jest jak glowice przykręcać
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Barti69 » 19 maja 2011, 16:30

Witam :D

Kompresja jest na wszyskich w różnichach 11.3-11.5
0 wody w oleju i oleju w płynie chłodniczym także uszczelka raczej nie. <spoko>

Mógł się dostać w taki sposób że przez niepoprawnie dokręconą uszczelki olej dostał się do "kanałów" w których są świece a po wykręceniu świecy przelał się do cylindra. Dlatego też pewnego razu po wykręceniu był olejowy bąbel, gruba warstwa oleju od 6kątnej przez gwint po elektrode. Od strony cylindra nie jest możliwe żeby się przedostał i to na 3 z 4 cylindrów. <ok>
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 09:17
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: MX-6 2.0 FS 1995

Postprzez pawelc » 20 maja 2011, 08:00

po pierwsze jak olej się przedostał to możesz mieć podwyższone ciśnienie podczas pomiaru ...,on w ogóle na tych dwóch cylindrach odpala i chodzi ? czy tylko się odzywa ,rozrząd sprawdzony ? ,palec kopułka sprawne ? ,przewody zapłonowe ? świece? -paliwo dochodzi? i takich pytań można zadać jeszcze więcej ;) ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barti69 » 21 maja 2011, 13:18

Witam Cię Paweł.

od kiedy ten olej dziwnym trafem się przedostał to na 2i3 przestał a 4 czasem zagada a 1 działa cały czas.

przepływka sprawna, paliwo ładnie tryska bo na zdjętej listwie patrzyłem, palec kopułka nowe świece denso(do wymiany na ngk) kable nowe NGK RC-ZX29. :) jutro albo po jutrze będe dalej walczył to dodam jakąś aktualizacje. Myślę że jak pozbęde się oleju i prawidłowo dokręce pokrywę zaworów to powinien zagadać jak kiedyś. <diabełek>
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 09:17
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: MX-6 2.0 FS 1995

Postprzez noxes » 22 maja 2011, 10:20

Mozesz mieć przebicie i iskra nie idzie na świecę tylko na masę w co wątpię. Po wytrarciu przewodów silnik powinien odpalić. Ja kiedyś też miałem olej w gniazdach świec i najmniejszego problemu nie było z jazdą.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6